Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 21.09.2020 uwzględniając wszystkie działy

  1. Idzie mozolnie, jak widać . Im więcej testów, tym więcej poprawek w różnych scenariuszach, ale już prawie koniec testów wewnętrznych i zaczynamy testy zewnętrzne na dniach.
    2 punkty
  2. W wersji 32.0.0 Gestora nexo oraz Subiekta nexo, w Laboratorium udostępniliśmy możliwość korzystania z reguł automatyzacji. Nowy moduł umożliwia zaplanowanie automatycznych czynności, np. dodanie działania, wysłanie wiadomości e-mail, wysłanie SMS, oznaczenie flagą dla wybranych obiektów Gestora nexo i Subiekta nexo. 1. Jak włączyć? W Gestorze nexo lub Subiekcie nexo uruchom Laboratorium: 1. Wciśnij Ctrl+spacja i wpisz mnemonik „XX”. Nastąpi przejście do strony Laboratorium 2. Zaakceptuj regulamin Laboratorium 3. Włącz moduł Reguły automatyzacji 2. Jak działa nowy moduł? Moduł ten jest przeznaczony dla wszystkich firm, które chcą w swoich organizacjach poddać automatyzacji pewne procesy. Np. dzięki automatyzacji wysyłania powiadomień można w przedsiębiorstwie znacząco poprawić komunikację. W module możemy dopisać reguły dla wybranych obiektów Gestora nexo oraz Subiekta nexo. Reguła składa się z czynności oraz warunków, które określają kiedy dana reguła będzie wykonana. Poniżej kilka przykładów reguł jakie można zaplanować w naszym module. W kolumnie opis każdą z reguł opisałem, tak aby łatwiej przedstawić co wykonuje każda z nich. Lista reguł jest domyślnie pogrupowana według pola Typ obiektu. Standardowo za pomocą skrótu Insert można dodać nową regułę. Dodaną regułę można powielić. Poniżej widzimy przykładową regułę. Jest to reguła dla obiektu działanie, która ma spowodować oznaczenie flagą „zielona gwiazdka” każdego działania, które zostanie zakończone sukcesem. Następna czynność jaka zostanie wykonana dla takiego działania, to wysłanie wiadomości e-mail do każdej z osób zaangażowanych z informacją, że działanie zostało zakończone. Dzięki temu niemal natychmiast po zakończeniu działania, osoby zaangażowane w działanie mogą zostać o tym fakcie powiadomione. W każdej regule wybieramy obiekt, którego ona dotyczy. Następnie możemy określić kto ma być wykonawcą tej reguły, czy dowolny użytkownik, czy tylko ten, który zainicjował wykonanie reguły. Możemy określić czy dana reguła jest wykonywana automatycznie. Odznaczenie tego znacznika na chwilę obecną spowoduje, że taka reguła nie będzie wykonywana. Docelowo planujemy, aby była możliwość wykonania reguł ręcznie, bezpośrednio z modułów. W sekcji Czynności dodajemy czynności jakie mają zostać wykonane. Czynności może być wiele w ramach jednej reguły. Można określić kolejność ich wykonania, przesuwając je za pomocą strzałek. Obecnie w zależności od wybranego typu obiektu są do wyboru takie czynności jak: Oznaczenie flagą Utworzenie wiadomości e-mail Utworzenie działania Utworzenie wiadomości SMS Usunięcie oznaczenia flagą W sekcji Warunki określamy kiedy dana czynność będzie wykonana. Warunki są filtrowane w zależności od wybranego obiektu. Dla dokumentów handlowych są to: Dodanie Edycja Ustawienie statusu dokumentu Dla obiektów z Gestora nexo jest nieco więcej warunków do wyboru. Np dla zlecenia serwisowego są to: Dodanie Edycja Komentarz Zmiana opiekuna Zmiana pracownika W zakładce historia możemy prześledzić historię wykonywania każdej z reguł. W sekcji Zaplanowane w zakładce historia znajdują się reguły do wykonania. Reguły wykonują się chwilę po zapisie obiektu, którego dotyczy reguła. I o ile zazwyczaj powinno to być niezauważalne, to jednak gdy obiekt pozostaje zablokowany z jakichś przyczyn lub reguła ma się wykonać u innego użytkownika to trafi do sekcji zaplanowane. To czy reguła się wykona, czy też nie - nie wpływa w żaden sposób na to czy obiekt, którego dotyczy się zapisze. Najpierw jest poprawne zapisanie obiektu, a dopiero potem następuje wykonanie reguły. 3. Planowane zmiany w kolejnych wersjach Kolejność wykonywania reguł w ramach jednego typu obiektu. Możemy np dodać kilka reguł dla Działań i ustawić ich kolejność wykonywania. Nowa czynność Powiadomienie nexo (takie jak np. przypomnienie o działaniu). Możliwość dołączania wydruków w ramach czynności Utwórz wiadomość e-mail - np. Gdy status faktury zmieni się na Wydany towar i wykonane usługi, możliwe będzie wysłanie wiadomość e-mail do nabywcy, do której dołączony zostanie wydruk faktury. Usferycznienie zarówno czynności jak i warunków. Dzięki czemu będzie możliwość we własnym zakresie definicji swoich warunków oraz czynności. Możliwość ignorowania błędnie wykonanych czynności w ramach reguły. Obecnie wszystkie czynności muszą się wykonać pomyślnie, aby zmiany wprowadzone przez regułę zostały zapisane. Pole wykonawca rozszerzone o listę użytkowników systemu oraz opcję opiekun klienta. Interakcja z użytkownikiem (potwierdzanie wykonania definiowane w regułach) Np. w ramach reguły jest zaplanowane dodanie działania, gdy zostanie dodane zamówienie. Po zapisie zamówienia zostanie wyświetlona informacja o tym i to użytkownik zdecyduje czy takie działanie powinno zostać dodane. Eksport oraz import reguł. Obecnie reguły automatyzacji dostępne są testowo dla wszystkich użytkowników Gestora nexo oraz Subiekta nexo. Zachęcamy do testowania i zgłaszania swoich uwag oraz sugestii. Jeśli widzą Państwo potrzebę realizacji jakiegoś konkretnego scenariusza za pomocą reguł to proszę piszcie. Docelowo korzystanie z tego modułu może wymagać posiadania aktywnego abonamentu, wersji PRO lub spełnienia innych warunków.
    1 punkt
  3. Informujemy o ukazaniu się wersji 32 systemu InsERT nexo, poniżej najważniejsze zmiany: Subiekt nexo Różne sposoby naliczania ceny w zależności od parametrów towaru - Zdefiniuj w cenniku zestawy cenowe, dzięki którym dla towarów spełniających określone warunki użyty zostanie dedykowany sposób wyliczania cen. Ręczne wiązanie dokumentów - Oznaczaj dokumenty Subiekta jako skojarzone ze sobą (np. związane z realizacją określonej sprawy), dzięki temu łatwiej dotrzesz do wszystkich dokumentów z danej transakcji. Status elektronicznej wysyłki dokumentów - Zastanawiasz się czasem, czy dokument został wysłany do klienta? Teraz na liście dokumentów zobaczysz, kto i kiedy wysłał dokument e-mailem lub SMS-em. Nowe wzorce wydruku z partiami - Nowe wzorce wydruków z rozbiciem na partie m.in. dla dokumentów sprzedaży oraz magazynowych. Scenariusze windykacyjne - System nexo powiadomi Cię o niewykonanych etapach scenariuszy windykacyjnych. Możesz wykonać wszystkie, zaległe lub tylko bieżące. Ukrywanie wrażliwych operacji kasowych i bankowych - Utrzymaj porządek w finansach - ukryj operacje wrażliwe w kasie i banku przed nieuprawnionym dostępem użytkowników. Pełna lista zmian Omówienie zmian na YouTube Gestor nexo Śledzenie zmian w ofertach i zleceniach serwisowych - Skorzystaj ze Śladu rewizyjnego, aby wiedzieć, jakie zmiany pracownicy wykonują na ofertach i zleceniach serwisowych. Szablony opisów oferty - Tworzysz powtarzalne treści w opisach swoich ofert? Wykorzystaj do tego szablony z licznymi autotekstami! Zbiorcze dodawanie umów - Potrzebujesz podpisać lub przedłużyć umowy wielu klientom jednocześnie? Teraz zrobisz to jedną operacją! Status elektronicznej wysyłki dokumentów - Zastanawiasz się czasem, czy dokument został wysłany do klienta? Teraz na liście dokumentów zobaczysz, kto i kiedy wysłał dokument e-mailem lub SMS-em. Zamówienie od klienta do zleceń serwisowych - Realizuj swoje zlecenia serwisowe w zamówienia od klientów. Ręczne wiązanie dokumentów - Oznaczaj dokumenty Subiekta jako skojarzone ze sobą (np. związane z realizacją określonej sprawy), dzięki temu łatwiej dotrzesz do wszystkich dokumentów z danej transakcji. Różne sposoby naliczania ceny w zależności od parametrów towaru - Zdefiniuj w cenniku zestawy cenowe, dzięki którym dla towarów spełniających określone warunki użyty zostanie dedykowany sposób wyliczania cen. Pełna lista zmian Omówienie zmian na YouTube Rachmistrz nexo Pełna obsługa nowego pliku JPK_V7M/7K - Od 1 października 2020 r. wszyscy podatnicy VAT są zobowiązani do składania nowego pliku kontrolnego połączonego z deklaracją VAT. Portal Biura - Dokumenty (z OCR) - Elektroniczne przesyłanie dokumentów przez klienta do biura rachunkowego z automatycznym przepisywaniem zawartości. Dodawanie dokumentów do ewidencji VAT na podstawie JPK_V7M/K - Masz gotowy plik JPK_V7M/K? Nie wpisuj osobno dokumentów do ewidencji VAT - wystarczy je zaimportować. Miesiąc w zakupach dla VAT marża - Określaj miesiąc sprzedaży VAT marża, aby prawidłowo wykazać zakup marża w JPK_V7M/K. Wysyłka elektroniczna PIT-4R - Obsługa wysyłki elektronicznej nowej wersji deklaracji PIT-4R(9). Scenariusze windykacyjne - System nexo powiadomi Cię o niewykonanych etapach scenariuszy windykacyjnych. Możesz wykonać wszystkie, zaległe lub tylko bieżące. Ukrywanie wrażliwych operacji kasowych i bankowych - Utrzymaj porządek w finansach - ukryj operacje wrażliwe w kasie i banku przed nieuprawnionym dostępem użytkowników. Pełna lista zmian Omówienie zmian na YouTube Rewizor nexo Pełna obsługa nowego pliku JPK_V7M/7K - Od 1 października 2020 r. wszyscy podatnicy VAT są zobowiązani do składania nowego pliku kontrolnego połączonego z deklaracją VAT. Portal Biura - Dokumenty (z OCR) - Elektroniczne przesyłanie dokumentów przez klienta do biura rachunkowego z automatycznym przepisywaniem zawartości. Dodawanie dokumentów do ewidencji VAT na podstawie JPK_V7M/K - Masz gotowy plik JPK_V7M/K? Nie wpisuj osobno dokumentów do ewidencji VAT - wystarczy je zaimportować. Miesiąc w zakupach dla VAT marża - Określaj miesiąc sprzedaży VAT marża, aby prawidłowo wykazać zakup marża w JPK_V7M/K. Wysyłka elektroniczna PIT-4R - Obsługa wysyłki elektronicznej nowej wersji deklaracji PIT-4R(9). Scenariusze windykacyjne - System nexo powiadomi Cię o niewykonanych etapach scenariuszy windykacyjnych. Możesz wykonać wszystkie, zaległe lub tylko bieżące. Ukrywanie wrażliwych operacji kasowych i bankowych - Utrzymaj porządek w finansach - ukryj operacje wrażliwe w kasie i banku przed nieuprawnionym dostępem użytkowników. Pełna lista zmian Omówienie zmian na YouTube Gratyfikant nexo Profilowanie dostępu do danych pracowników - Zdecyduj, którym użytkownikom Gratyfikanta nexo PRO udostępnisz dane poszczególnych pracowników. Obliczanie odpisów na ZFŚS - Raport ułatwiający obliczanie odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. Ukrywanie wrażliwych operacji kasowych i bankowych - Utrzymaj porządek w finansach - ukryj operacje wrażliwe w kasie i banku przed nieuprawnionym dostępem użytkowników. Wysyłka elektroniczna PIT-4R - Obsługa wysyłki elektronicznej nowej wersji deklaracji PIT-4R(9). Pełna lista zmian Omówienie zmian na YouTube Biuro nexo Nowy plik JPK_V7M/7K z obsługą korekt - Plik kontrolny połączony z deklaracją VAT, który obowiązuje wszystkich podatników VAT od 1 października 2020 r. Portal Biura - Dokumenty (z OCR) - Elektroniczne przesyłanie dokumentów przez klienta do biura rachunkowego z automatycznym przepisywaniem zawartości. Zbiorcza weryfikacja podatników ujętych w JPK_V7M/K - Generując nowe pliki JPK_V7M/K dla swoich klientów możesz od razu jedną operacją zweryfikować status podatnika VAT wszystkich firm ujętych w tych plikach. Wydruk listy nieaktywnych podatników VAT - Łatwiejsze uwzględnienie nieaktywnych podatników VAT występujących w JPK_V7M/K dzięki wydrukowi listy takich klientów w operacji zbiorczej e-Sprawozdawczość JPK. Zbiorczy wydruk części deklaracyjnej JPK_V7M/K - Podczas generowania JPK_V7M/K możesz od razu wydrukować część deklaracyjną wszystkich klientów, dla których przygotowano nowy plik JPK. Wysyłka elektroniczna PIT-4R - Obsługa wysyłki elektronicznej nowej wersji deklaracji PIT-4R(9). Pełna lista zmian Omówienie zmian na YouTube Korzystanie z nowych funkcji dodawanych do programu, obsługę Wykazu Podatników VAT, generowanie plików JPK, automatyczną aktualizację kursów walut oraz parametrów podatkowych przez Internet zapewnia Abonament na ulepszenia. Jeśli nie zdecydowali się Państwo na zakup abonamentu, można pobrać aktualizację, ale nie umożliwi ona korzystania z nowo dodanych funkcji. Po pobraniu należy ręcznie zainstalować nową wersję programu.
    1 punkt
  4. Przy okazji dołączę do kolegów z prośbą o tę funkcjonalność. ?
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...