Skocz do zawartości
Forum użytkowników

Tablica liderów


Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją od 21.01.2020 w Posty

  1. 2 punkty
    Witam. Problem jest nam znany, występował także w naszych aplikacjach przy autoryzacji. Potrafi się dziać tak, że cache (ciasteczka) przeglądarki pamiętają dane wcześniej autoryzowanego konta i takie przypisują pod kolejne. Sprawdzone obejście problemu - to usuwanie historii przeglądania pod IE (z tej przeglądarki korzystają kontrolki wbudowane w aplikacje) przed każdą autoryzacją. Czyli: - Wchodzimy do IE, czyścimy cache ( ctrl+shift+delete , usuń) - Odpalamy Sello. Autoryzujemy konto X. Zamykamy Sello. Powyższe kroki powtarzamy dla każdego następnego konta. pozdrawiam Dawid Kopański bettersoft.pl
  2. 2 punkty
    Tak było w 1.31. W 1.32 zmieniliśmy to bo te zmiany nie działały zbyt dobrze (wiele było nieudanych). Powrócimy do tego mechanizmu jak dorobimy weryfikację wykonania zlecenia zmiany. Obecnie jeśli zmiana zostanie wysłana to jest wprowadzona do danych oferty natychmiast. Dlatego nie trzeba jej weryfikować po czasie. Jeśli natomiast nie pojawia się to na stronie oferty to trzeba by już z Allegro się temu bliżej przyjrzeć. Można edytować ofertę poprzez Allegro i sprawdzić czy są tam nowe, wysłane z Sello wartości. Warunki wyścigu jakie występują w takich skrajnych przypadkach na dużym serwisie zawsze są problematyczne. Patrz np licytacje, możesz przebić wszystkich a po 2 minutach okazuje się, że przegrałeś licytację. Albo w ciągu 1 sekundy od uruchomienia oferty znika z niej 700 sztuk przedmiotów i nie możesz już kupić. Po czasie okazuje się, że ludzie kupili nawet 2 minuty po uruchomieniu, a już w 1 sekundzie nie było towaru. Podejrzewam, że w takich sytuacjach serwery Allegro dostają tyle żądań jednocześnie że muszą je kolejkować i weryfikować po czasie, kto kupił, kto wylicytował. Dlatego informowałem już kilka razy o tym, żeby edytować tylko z Sello lub po edycji w Allegro, żeby pobrać najpierw pełne dane tej oferty. Ale na to też będzie rozwiązanie.
  3. 2 punkty
    Na pewno do 31 stycznia? A nie do 2 marca?
  4. 1 punkt
    W takim razie program zewnętrzny powinien weryfikować czy transakcja, z której należy paczka, pochodzi z Allegro (w szczególności, czy ma wypełnione pole tr_CheckoutformId) i tylko wtedy zaznaczać ten znacznik.
  5. 1 punkt
    Jeśli adres dostawy (podstawowy) jest pobierany z kontrahenta to ustawiane jest MiejsceDostawyZewnetrzne, a jeśli jest wprowadzany ręcznie (lub wybierany z lookupa) to wypełniane jest MiejsceDostawy. Czy adres dostawy w sferze wypełnia Pan ręcznie (jeśli tak to w jaki sposób) czy jest ustawiany automatycznie?
  6. 1 punkt
    ALLEGRO: Aby wpłynąć na obniżenie kosztów dostawy w serwisie, od 2 kwietnia 2020 roku prowizją od sprzedaży obejmiemy wartość całej transakcji - łącznie z kosztem dostawy opłaconym przez kupującego. Nie obejmie to jednak wszystkich transakcji i wcale nie musi to oznaczać podniesienia kosztów prowadzenia sprzedaży na Allegro. Wystarczy spełnić kilka prostych warunków, aby prowizja nadal obejmowała jedynie koszt sprzedanego towaru. Będzie tak w przypadku, gdy sprzedaż będzie zrealizowana w ramach Allegro Smart!, a więc bez dodatkowych kosztów dostawy dla klienta. Co oznacza że jak klient kupi u mnie towar za 2 zł. i wybierze najdroższego kuriera za 19 zł.a prowizja w kategorii jest 12 % to prowizji zapłacimy - 2,52 zł. to zakrawa na szaleństwo. czy to w ogóle jest zgodne z prawem? czy te nie godzi w zasadę konkurencyjności ? Przecież my nie możemy z tym walczyć ? jak mam zmusić klienta do kupienia więcej towaru i wyboru smart ? ponadto jeśli klient kupi za mniej niz 40 zł to i tak nie ma smart .
  7. 1 punkt
    Druk dwustronny to raczej ustawia się we właściwościach drukarki. Ustawić to należy w systemie a nie w programie Biuro GT.
  8. 1 punkt
    U mnie to samo, ale próbuję wysłać normalną deklarację za 12/2019 (nie korektę). Nie działa serwer ministerstwa https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/utrudnienia-w-przyjmowaniu-e-deklaracji/
  9. 1 punkt
    GT nigdy nie posiadało takiej funkcjonalności, w praktyce jest wykorzystywany InsTYNKT i listy zamienników w innych polach towaru. W GT nie ma takiej możliwości, co najwyżej upgrade do Navireo. Tak: https://www.insert.com.pl/przejdz_na_insert_nexo/subiekt_nexo_upgrade_programu.html.
  10. 1 punkt
    Tak, może Pani uruchomić "Program serwisowy" i skorzystać w nim z opcji "Dearchiwizuj". https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1830,insert-nexo-jak-wykonac-dearchiwizacje.html
  11. 1 punkt
    Nie, drukarki fiskalne tak nie działają (jak drukarki graficzne), należy włączyć drukowanie faktur w konfiguracji drukarki w Kasiarzu, każdy taki wydruk będzie fiskalny (GT nie posiada funkcjonalności wydruków niefiskalnych na urządzeniach fiskalnych).
  12. 1 punkt
    https://www.gov.pl/web/finanse/jak-wypelnic-pit-11-z-uwzglednieniem-tzw-ulgi-dla-mlodych
  13. 1 punkt
    Już wiem, trzeba od nowa wyliczyć zaliczki miesięczne.
  14. 1 punkt
    Spis nie uaktualnia stanu. Może przejrzy Pan i wykona po kolei kroki z instrukcji: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1347,co-to-jest-inwentaryzacja-i-gdzie-ja-wykonac-w-subiekt-nexo.html
  15. 1 punkt
    No tak, cały czas zapominam, że od zeszłego roku jest taka fajna funkcja jak Schowek
  16. 1 punkt
    Schowek Na starym spisie -> prawy przycisk myszy -> Kopiuj pozycje. Na nowym spisie PPM -> Wklej pozycje.
  17. 1 punkt
  18. 1 punkt
    Pani Moniko, tak jak @Daniel Kozłowski napisał, Rachmistrz nie obsługuje rozrachunków. Wprowadzenie dokumentu zakupowego w księdze Rachmistrza nie tworzy z takich zapisów rozrachunków. Kompensata, która jest w Subiekcie, dotyczy modelu rozrachunkowego. W takim przypadku należałoby wprowadzać zakupu jako FZ w Subiekcie - wtedy miałaby Pani do nich rozrachunki i mogła kompensować, a w oparciu o schematy importu tworzyć do FZ wpisy w księdze i ewidencji VAT.
  19. 1 punkt
    5 stanowisk przy pewnych kompromisach można zrobić taniej - ale nie zmieniałbym serwera - bo w przypadku rozrostu firmy pojawią się później większe wydatki niż oszczędności na starcie, Przy 5 ciu stanowiskach : Ten sam serwer ale z 2 dyskami i 96 GB RAM - 3700 zł. VMWARE - 0 zł licencje windows 10 pro (przeniesione z innych PC ) ok. 750 zł Monitory 5 x 150 zł - 750 zł Raspberry Pi 5 x 240 zł ( RPI 4 1GB + obudowa + zasilacz) - 1200 zł Synology - brak - kopie zapasowe baz danych na bazie skryptów + wysłanie na serwer zewnętrzny ( pełna automatyzacja). Switch - 100 zł przewody i przejściówki - 300 zł klawiatury, myszki - 250 zł Łącznie : 7050 zł. Dalej mamy skalowalną architekturę, z automatyzacją i pełnym bezpieczeństwem danych. Rośnie znacząco czas odzyskiwania danych - ten może dojść nawet do 24 godzin w przypadku pełnej awarii - ale taki przestój dla większości nie jest krytycznym zagrożeniem. Zużycie energii elektrycznej na poziomie: 150 wat serwer + 5 x 5 wat raspberry pi + 5 x 30 wat monitory = - 325 wat na godzinę. W przypadku standardowych komputerów mamy : 150 wat komputer serwer + 5 stanowisk po 70 wat + 5 x monitory po 30 wat = 650 wat na godzinę. Przy średnim koszcie prądu rzędu 0,68 zł brutto /kwh ( tyle wychodzi po doliczeniu opłat przesyłowych, abonamentowych itp w przypadku konsumentów i mikro przedsiębiorców) mamy: 650 - 325 = 325 wat = 0,325 kw 9 godzin dziennie ( 8 praca) = 9x0,325 kw 2,925 - doba miesięcznie 64 kw czyli ok 43 zł. Licząc, że nic w sprzęcie nie trzeba będzie modernizować przez 3 lata oszczędność na prądzie wyniesie ok. 1500 zł
  20. 1 punkt
    Cóż, pierw zrobiłem zrzuty ekranu tego co mam czyli 250 nieopłaconych. Ustawiłem datę odcięcia na datę najstarszej i pobrałem od nowa. Pobrało wszystko ale na szczęście łatwo to rozróżnić więc wszystkie ze znacznikiem opłacone usunąłem ręcznie. Około 20 transakcji nie oznaczyło jako opłacone ale porównałem ze zrzutami ekranu i usunąłem, ilość się zgadza. Teraz przynajmniej już nie będę musiał każdej transakcji sprawdzać ręcznie.
  21. 1 punkt
    Masz niezły instynkt. Blokada przepuszcza, gdy typ Klienta to OSOBA gdy typ klienta to FIRMA blokada działa. Co możemy z tym zrobić, aby OSOBA też blokowało ? @MARCIN e-kupowanie.pl @Bartosz Rosa Typ kleinta FIRMA Subiekt wywołany przez Sello blokuje. Co możemy zrobić, aby blokowało też OSOBA ?
  22. 1 punkt
    Tutaj jest mowa o dwóch różnych rzeczach. Operatora przesyłki Allegro należy ustawić w słowniku DOSTAWCÓW i jest to wykorzystywane przy wysyłaniu numerów przesyłek do Allegro. Błąd mówi o DOSTAWIE Kurier DPD, którą należy ustawić w słowniku DOSTAW (NIE DOSTAWCÓW) po to, aby Sello mogło na podstawie tego co wybrał klient ustawić w Sello odpowiednią dostawę sellową. Bez tego nie pobiorą się transakcje.
  23. 1 punkt
    Czy istnieje możliwość dodania skrótu klawiszowego do operacji wyślij/odbierz > dostawcy paczek
  24. 1 punkt
    Mi osobiście pasowała by taka funkcja, np. po utworzeniu gabarytu paczki i akceptacji od razu slleo tworzy nr paczki w serwisie kuriera i ją drukuje. Funkcja bez dodatkowego klikania np stały checkbox drukuj list przewozowy
  25. 1 punkt
    Edycja oferty to edycja oferty. Jeśli Allegro nie zwraca błędu oznacza, że przyjęło zmianę.
  26. 1 punkt
    Niestety nie, ponieważ Allegro nie ma podziału na Ruch Mini i Ruch Standard. Na Allegro mamy to rozbite według cen. Jeżeli w Sello pojawi się transakcja z droższą przesyłką, wtedy taką paczkę przerzucamy na dostawę standard. Podczas exportu paczek mini na stronie RUCH zaznaczamy, że to są paczki mini, a gdy exportujemy z dostawy standard, nie zaznaczmy tego. Co do Allegro Ruch jest taka sama sytuacja. Dostawy z Allegro jako Paczka w Ruchu oraz Allegro paczka w Ruchu mamy powiązane w Sello pod jedną dostawę RUCH.
  27. 1 punkt
    Dwa lata wstecz to przychód za 2018 - mamy już 2020 Jest to kwota przychodu ogólna - bez względu na źródło przychodu. Podaje Pan wartość z pola 62 w przypadku PIT-37 bądź wartość z pola 94 jeżeli jest to PIT-36. Osoba fizyczna nie prowadząca działalności posługuje się nr PESEL, prowadząca działalność - numerem NIP. Istotne jest (jak zauważyłem) by ten sam numer identyfikacyjny był na składanej deklaracji jak i w podpisie danymi autoryzacyjnymi.
  28. 1 punkt
    Proponuję umieszczenie odpowiedniej metody w kodzie wydruku (zakładka Code). Metoda ta mogłaby wyglądać np. tak: public string PrzetlumaczFormePlatnosci(string formaPlatnosci) { switch (formaPlatnosci) { case "Gotówka": return "Cach"; case "Przelew": return "Bank transfer"; } // Dla form płatności nieuwzględnionych zwracana jest nazwa oryginalna. return formaPlatnosci; } Tak stworzoną metodę można wykorzystać wówczas wszędzie tam, gdzie są odwołania do nazwy formy płatności.
  29. 1 punkt
    Na wersji 1.60 SP1 niestety udało mi się powtórzyć problem, lecz w odwrotnym scenariusza jak opisywany, czyli przy zmianie formy płatności z cesyjnej na kredyt kupiecki pozostaje zobowiązanie na podmiot cesyjny.
  30. 1 punkt
    Będzie poprawiony w najbliższej aktualizacji
  31. 1 punkt
    Dopisz na końcu znak "%" i spróbuj ponownie
  32. 1 punkt
    Dzisiaj mam jeszcze jednego klienta, który wybrał fakturę VAT ale nie podał NIPu więc chyba jednak nie jest tak do końca wymagane.
  33. 1 punkt
    Pogrupuj po dwóch parametrach, np.:
  34. 1 punkt
    Witam na wersji 1.33,0 znów nie zgadzają się czasy. Po zalogowaniu do Allegro widać dokładnie opóźnienie we wszystkich transakcjach w Sello o godzinę (z dokładnością co do minuty). Wydaje mi się, iż poprzednio problem był po stronie Allegro (zakładka TRANSAKCJE - kolumna UTWORZONA) - po wejściu w Allegro dokładnie o godzinę jest czas przestawiony. Prośba o weryfikację i ew. naprawę lub zgłoszenie do Allegro. Dziękuję.
  35. 1 punkt
    Spora część używa SQL w wersji darmowej z limitem wielkości bazy, RAM'u i wątków procesora - przełomem będzie narzędzie umożliwiające łatwe przeniesienie się na nowy podmiot - czyli eksportujące dane jak konfiguracja czy słowniki. Po paru latach nawet jak odchudzimy bazę z czego się da to z kagańcem RAM'u i procka praca na takiej bazie i tak przestaje być komfortowa. Kisi to się dobrze ale ogórki a nie jak robią to zapytania do bazy. Bartoszu - zdradź nam proszę przybliżoną datę.
  36. 1 punkt
    Restart usługi SQL Server nic nie dał, dopiero przywrócenie poprzedniej wersji bazy odniosło skutek 🙂 Jak uniknąć podobnego problemu przy kolejnej aktualizacji podmiotu?
  37. 1 punkt
    Dzień dobry Podpis kwalifikowany to ten z certyfikatem - płatny. Podpis niekwalifikowany - to ten za pomocą danych autoryzujących: numer NIP/PESEL i kwota przychodu z rozliczenia rocznego sprzed dwóch lat. Złóż podpis kwalifikowany i wyślij - podpisuje Pan certyfikatem i wysyła na bramkę. Jak wysyłka powodzi się to pobiera Pan UPO poprzez Pobierz poświadczenie odbioru. Złóż podpis niekwalifikowany i wyślij - podpisuje Pan danymi autoryzującymi (jeżeli w programie istnieje deklaracja rozliczenia rocznego sprzed dwóch lat to program powinien sam pobrać dane, ew. podpowiadane są dane używane przy poprzedniej wysyłce elektronicznej) i wysyła na bramkę. Jak wysyłka powodzi się to pobiera Pan UPO poprzez Pobierz poświadczenie odbioru. Złóż podpis kwalifikowany - podpisuje Pan tylko certyfikatem (bez wysyłki na bramkę). Wysyłkę dokonuje Pan poprzez Wyślij do e-Deklaracje. Złóż podpis niekwalifikowany - podpisuje Pan tylko danymi autoryzującymi (bez wysyłki na bramkę). Wysyłkę dokonuje Pan poprzez Wyślij do e-Deklaracje. Wyślij do e-Deklaracje - wysyła podpisaną deklarację na bramkę. Jeżeli deklaracja jest niepodpisana, to program proponuje ją podpisać za pomocą podpisu kwalifikowanego. Program nie podpisze niepoprawnie wypełnionej deklaracji. Do niezależnego sprawdzenia poprawności danych elektronicznych jest opcja Sprawdź poprawność danych w kontekście wysyłki.
  38. 1 punkt
    W takim razie proszę jeszcze zrestartować usługę SQL Server, co pozwoli upewnić się, że nikt nie jest połączony do bazy danych. Jeżeli dalej nie będzie możliwości uruchomienia aktualizacji, to proszę odtworzyć bazę z kopii na serwerze i ponownie przeprowadzić aktualizację biorąc pod uwagę wszystkie poruszone kwestie powyżej. Brak połączenia z SQL na stanowisku serwerowym Jak przywrócić poprzednią (działającą) wersję bazy danych podmiotu po nieudanej konwersji w InsERT nexo?
  39. 1 punkt
    Zastanów się 3x zanim to włączasz. Jeśli już się zdecydujesz to przed wdrożeniem (powiedzmy na weekendzie) kup coś od 5-ciu sprzedawców, wtedy w kolejne 2 dni robocze zrozumiesz o co mi chodziło.
  40. 1 punkt
    Już wiem kiedy nie podpina wiadomości pod transakcje. Włączam sello i najpierw pobiera wiadomości a potem transakcje. Wtedy nie podpina
  41. 1 punkt
    chyba już jest ok jutro przy tworzeniu kolejnych paczek w inpost się upewnię
  42. 1 punkt
    Dzięki za zgłoszenie, sprawdzimy w czym problem.
  43. 1 punkt
    Mamy zapisaną sugestię dot. powstawania rozrachunków dla WZ, ZK, ZD oraz przenoszenia przedpłat, jednak jest ona aktualnie weryfikowana przez Dział Weryfikacji Oprogramowania, więc na ten moment brak szczegółów związanych z funkcjonalnością i terminem jej realizacji.
  44. 1 punkt
    Jak najbardziej program przechowuje takie informacje, to jest właśnie jest ruch towaru w magazynie, można określić stan i wartość towaru na danych dzień, nie ma tylko cen wyliczanych wartości na dzień dowolny, ceny są zawsze wyliczane na dzień bieżący.
  45. 1 punkt
    Tak, powinno działać od zawsze.
  46. 1 punkt
    Tak, dodamy w najbliższym czasie.
  47. 1 punkt
    Jesteś pewien, że to nie Twój program pocztowy albo jakaś aplikacja do obsługi schowka dodaje? Sprawdziliśmy u nas i nie ma tego słowa Podglad. Planujemy bardziej kompleksowe rozwiązanie umożliwiające kopiowanie każdego elementu z dolnego podglądu, np. poprzez Ctrl+Klik.
  48. 1 punkt
  49. 1 punkt
    Przepraszam, jeśli zabrzmiało to źle. Nie miałem takiej intencji. Chciałem napisać, że w odpowiedzi brakło mi jednej informacji, tj. czy dodanie drukarki fiskalnej może dotyczyć dodania tej samej drugi raz. Samo 'dodanie' raczej mi brzmi jak instrukcja dodania nowo kupionej drukarki. Jeśli można to dopytam: mam taką samą drukarkę już używaną od lat, zapewne dodaną ze starymi sterownikami, po dodaniu jej drugi raz pojawiła się opcja zaznaczenia wydruku NIP na paragonie. Czy gdy zacznę używać tej konfiguracji to nic się nie stanie z bazą towarową (jeśli tak to się nazywa) używaną dotychczas w tej drukarce (pamięcią fiskalną)? Sądzę, że nie, ale czy tak jest na pewno? PS czy macie w ofercie dodatek do GT pozwalający automatycznie generować zam. do dostawcy na podstawie danych o stanie minimalnym w towarze?
  50. 0 punktów
    Auć A już tak chwaliłem w dziale finansowym, że zrobicie takie fajne rzeczy ...
×