Skocz do zawartości

Bartosz Niedzielski

InsERT
  • Liczba zawartości

    4 093
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Bartosz Niedzielski w dniu 22 Grudnia 2021

Użytkownicy przyznają Bartosz Niedzielski punkty reputacji!

O Bartosz Niedzielski

Informacje osobiste

  • Tytuł własny
    Starszy menedżer produktu

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Bartosz Niedzielski's Achievements

31

Reputacja

  1. Korzystamy z własnego modelu do rozpoznawania zawartości faktury. Jeśli chodzi o sam OCR czyli zamianę skanu na tekst to korzystamy z OCR dostarczonego przez Microsoft. Rozpoznawane klasy to NIP sprzedawcy, nabywcy, numer dokumentu, data wystawienia, sprzedaży oraz tabelka VAT. Numeru rejestracyjnego nie rozpoznajemy. Na bieżąco douczamy model. Użytkownik programu nie ma możliwości oznaczenia faktury, poprawy dokonuje bezpośrednio na dekrecie, zapisie KPiR, czy ewidencji VAT. Jeśli jakiś format jest niepoprawnie rozpoznawany to można nam to zgłosić na adres portalbiura@insert.com.pl lub dokumentyfirmy@insert.com.pl. Najnowszy model został opublikowany w marcu, a z początkiem kwietnia (właśnie po zgłoszeniu użytkownika) planujemy wypuścić kolejny. Wypuszczenie nowego modelu jest przeźroczyste dla użytkownika programu. Model co do zasady jest uczony rozpoznawania faktur, ale jak najbardziej dorzucamy też wszystko to co można uznać za fakturę, a więc właśnie rachunki czy paragony z NIP. Na wewnętrznych danych testowych, gdzie są np. celowo słabe skany, osiągamy 91% rozpoznania. Nie oznacza to że pozostałe dokumenty nie rozpoznały się w ogóle, ale np. nie udało się rozpoznać numeru dokumentu czy kwoty VAT. Na zbiorze walidacyjnym, gdzie już wszystkie skany są idealne, dokładność jest na poziomie 98%. Z obserwacji rzeczywistego ruchu w Portalu Biura wychodzi że jak czegoś nie rozpoznajemy to jest to po prostu bardzo słabej jakości skan albo faktura zagraniczna. Nad tym ostatnim właśnie pracujemy. Nawet jeśli jakiegoś szablonu nie znamy to i tak na nim jest rozpoznawane większość pól, a po zgłoszeniu szablon dodawany jest do zbioru uczącego.
  2. Zapisaliśmy sugestię, ale na najbliższe wersje nie planujemy rozszerzenia symbolu rejestru. Nie ukrywam jednak, że nie do końca rozumiem potrzebę. Chcę Pan mieć osobne rejestry dla wypłat dla każdego rachunku bankowego i osobne dla wpłat dla każdego rachunku bankowego? W jakim celu? Czy do kontrolowania operacji bankowych nie wystarczy odpowiedni plan kont i zestawienie zapisy na koncie? I dodatkowe pytanie jak Pan dekretuje operacje bankowe? Schematami importu jako wyciągi bankowe - jeden dekret = wiele operacji? Schematami importu jako operacje bankowe - jeden dekret = jedna operacja bankowa? Ręcznie jako wyciągi - jeden dekret = wiele operacji bankowych? Ręcznie jako operacje bankowe - jeden dekret = jedna operacja bankowa?
  3. Tutaj nie powinno być żadnego problemu, klient może już mieć Konto Insert i w nim swoje licencje - to nie jest problem. Problem jest tylko w wypadku gdy mamy na jednej bazie danych Subiekta GT z licencją klienta i Rewizora GT z licencją biura GT. W takim wypadku pod Rewizora GT nie można podpiąć Konta Insert biura rachunkowego - wiec nie można skorzystać z usługi Portalu Biura - Dokumenty.
  4. Proszę sprawdzić Słownik Państw - możliwe że jest kraj który ma kod kraju 11. Jeśli nie ma takiego kodu proszę skontaktować się z naszym działem pomocy, wygląda na uszkodzoną bazę danych. Kiedy weszła struktura JPK_V7* rozgorzała dyskusja na temat kodu kraju. Wielu klientów zaczęło wymagać żeby zawsze do Polskich kontrahentów dodawać kod kraju PL.
  5. Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem pytanie. Dokumenty do systemu można przesyłać tylko przez portal Dokumenty firmy. Następnie skany lądują w programie, np. Rewizorze do modułu Dokumenty firmy. I z tego poziomu można albo zadekretować dokument albo podłączyć go pod istniejący dekret. Obie opcje powodują że potem z poziomu dekretów będzie dostępny podgląd dokumentu.
  6. Niestety na ten moment nie ma takiej możliwości. Jeśli na jednej bazie jest licencja kliencka na Subiekta i licencja biura na program księgowy to zakładane jest "wyższość" licencji klienckiej i nie da się podłączyć konta InsERT związanego z biurem rachunkowym. Tym samym nie da się uruchomić Portalu Biura na Rewizorze. Rozwiązaniem mogło by być rozdzielenie baz i przenoszenie danych sprzedażowych i magazynowych epp, a kosztowych przez Portal Biura. Nie wiem jednak czy takie rozwiązanie jest dla Pana akceptowalne.
  7. Albo przy przesyłaniu plików. Proponuję przesyłając pliki pomiędzy członkami zarządu pakować je np. ZIPem. Tak by na pewno gdzieś po drodze nie doszło do uszkodzenia pliku. Warto zapisywać sobie kopię sprawozdania po każdym podpisie. W ten sposób jak któryś podpis po drodze coś popsuje to nie trzeba wracać do początku łańcuszka. Warto też po każdym podpisie sprawdzić plik w aplikacji MF https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany (nie jestem w 100% pewien czy ta aplikacja weryfikuje poprawnie podpisy kwalifikowane) albo tutaj https://www.podatki.gov.pl/e-sprawozdania-finansowe/aplikacja/ za pomocą opcji wczytaj sprawozdanie. - tu na pewno podpisy kwalifikowane są weryfikowane poprawnie. Tylku uwaga - tę aplikację można wykorzystać do podejrzenie sprawozdania - nie do wysyłki - to jest wysyłka do KAS. W ten sposób problem jest do wykrycia od razu, a nie dopiero po zdobyciu wszystkich podpisów. I przypominam że podpis profilem zaufanym musi być wykonany jako pierwszy.
  8. Proszę włączyć bilansowanie grup i całości dekretu oraz zacząć wpisywać dekret od rozrachunku z kontrahentem. Tak jak napisał Andrzej, nie ma gwarancji że zadziała zawsze, bo 2 z 3 kwot trzeba wyliczyć, ale przy bilansowaniu grup zakładamy, że pierwszy wiersz jest brutto(w uproszczeniu - tam jest jeszcze mechanizm weryfikacji) i powinno być lepiej. Dla kwot podanych w przykładzie, tak wprowadzony dekret, daje poprawną zakładkę VAT.
  9. Szanowni Państwo, Aby podnieść czytelność forum zdecydowaliśmy się usunąć z forum sygnatury (podpisy pod postami) i usunąć możliwość tworzenia sygnatur. Zmiana wejdzie w najbliższych dniach.
  10. Na dzień dzisiejszy nie ma takiej opcji. Pracujemy nad tym ale na teraz założeniem jest że jeden plik = jeden dokument. W wersji 1.65, w Laboratorium pojawiła się opcja przesyłania plików bezpośrednio z Rachmistrza. Tam jest opcja dziel na strony podczas przesyłania pliku. Nie jestem pewien o co dokładnie chodzi. W słowniku grupy dokumentów można ustawić jaki rodzaj zapisu księgowego ma się tworzyć na podstawie dokumentu. I można tam wskazać zarówno KPiR oraz VAT. Grupę dokumentów można wskazać w panelu środkowym albo z opcji pod prawym przyciskiem myszy. Dodatkowo w panelu środkowym można wskazać rodzaj zapisu księgowego bez podania grupy. Zapis księgowy stworzy się według parametrów ustawionych w panelu środkowym. Jeśli natomiast pisze Pani o automatycznych przenoszeniu kwot do kolumn w KPiR to nad tą opcją pracujemy. Na teraz mogę zaproponować obejście w postaci opcji Przelicz wartość przychodu/wydatku znajdującej się na zakładce VAT albo dodawanie w serwisie dokumentów tylko zapisów do VATu i potem księgowanie z poziomu ewidencji VAT.
  11. Tak, klient musi mieć Konto Insert - ale samo konto jest bezpłatne. Za usługę Portalu Biura płaci biuro rachunkowe. Udostępnienie usługi klientowi skutkuje wysłaniem maila z zaproszeniem. I jeśli klient nie posiada konta insert, to przy akceptacji zaproszenie zostanie poproszony o stworzenie konta. Nie ma tutaj znaczenia czy to klient biura przesyła dokumenty do usługi, czy to biuro przesyła dokumenty bezpośrednio. W każdym przypadku usługa jest udostępniania klientowi i klient musi zaakceptować zaproszenie.
  12. Na ten moment nie ma takiej możliwości. Zalecane jest przesyłanie pojedynczych dokumentów. Natomiast pracujemy nad opcją podziału na wiele dokumentów.
  13. Taka opcja pojawiła się w wersji 1.64 Dodatkowo można kody GTU przypisać do słownika ewidencji VAT.
  14. Na dzień dzisiejszy nie ma takiej możliwości ale jest planowana. Tymczasem może Pan przesłać dokumenty korzystając z Formularza kontaktowego
  15. Ten problem został poprawiony do wersji 1.64. Dzieje się tak dla każdego odrzuconego dokumentu i dla różnych klientów?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...