Skocz do zawartości

Edyta P.

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Edyta P.'s Achievements

0

Reputacja

  1. Słabe jest to, że w wersji sprzedawanej przez Insert, bez dodatkowo płatnych dodatków, nie ma opcji przypisywania rozrachunku do konkretnego rachunku bankowego kontrahenta. Też mi to doskwiera. Kiedy wprowadza się fakturę zakupową, na której napisane jest "przelew 21 dni", to osoba wprowadzająca fakturę musi w programie Subiekt GT zaznaczyć kredyt kupiecki 21 dni. De facto chodzi o to, że przelew będzie wykonany na konkretne konto za 21 dni. Zakładka bank, w której znajdują się informacje o rachunkach własnych i kontrahenta wtedy pozostaje nieaktywna - nie ma możliwości wyboru rachunków, ani sprawdzenia rachunku kontrahenta na białej liście. Kiedy pisałam o tym do Insert GT to odpisano mi "Zakładka "Bank" staje się aktywna jedynie w momencie kiedy na dokumencie wybierana jest forma płatności związana z operacją bankową. Przy wyborze formy płatności "Kredyt kupiecki" zakładka ta będzie nieaktywna." To nie my ustawiamy nazewnictwo używane na formatce Faktury Zakupu z Inserta. Rozumiem, że jeśli Insert zmieniłby dostępną nazwę formy płatności na "przelew x dni" to zakładka miałaby się uruchamiać.
  2. Ja w tym momencie księguję tak, jakbyśmy otrzymali całe kwoty od PayU i P24 i dodatkowo wprowadzam wypłatę z rachunku bankowego na rzecz Allegro w wysokości pobranych opłat z zaznaczeniem "dopisz do zaliczek jako wolną spłatę". Saldo będzie się zgadzać, a kwoty pobranych spłat powinny się wyzerować po zrobieniu kompensaty z wystawioną przez Allegro fakturą. Też myślałam o pozostawianiu na rozrachunku prowizji i kosztów od poszczególnych zamówień, ale trzeba by sprawdzać raz na Rozliczeniach z Allegro, raz na Środkach i Historii Operacji potrącają czasami cały wpływ od klienta, żeby pokryć wygenerowaną opłatę przy potrącaniu opłat i prowizji nie zwracają uwagi na to, przez którego operatora klient rozliczył operację (jeden klient płacił przez PayU, drugi P24, a sumę obu prowizji potrącili z przelewu PayU).
  3. Dla mnie to lipa. Wszyscy się borykamy z tworzeniem własnych Oświadczeń o wywozie i Specyfikacji, mimo że są one prawnie wymagane przez państwo. Skoro udostępniana jest faktura wdt, to czemu nie ma oświadczenia i specyfikacji - tak wiem kasa się liczy (kup ulepszenie, będziesz miała). :(
  4. Na fakturach powyżej 15000 dla osoby prywatnej bez NIP (konsument nie prowadzący działalności gospodarczej) program Insert Subiekt GT wstawia oznaczenie MPP. Konsument płaci gotówką. Czy oznaczenie powinno się pojawiać?
  5. To uciążliwe, bo jedną operacją z daną firmą rozliczam np. 8 operacji, a w międzyczasie powstają nowe rozrachunki z daną firmą często na daty wcześniejsze.
  6. Nie zauważyłam w programie możliwości poprawienia daty operacji bankowej i rozrachunku dokumentów. Sytuacja wygląda następująco: o godz. np. 17 rozliczam rozrachunki z klientem na podstawie zaksięgowanych faktur zakupowych (Rozrachunki→Rozrachunki wg dokumentów→powstaje operacja bankowa z bieżącą datą) w banku tego samego dnia "puszczam" przelew - mam informację, że przelew przyjęty następnego dnia okazuje się, że bank jednak nie przetworzył go i przelew nie widnieje na wyciągu z dnia poprzedniego, będzie widoczny na wyciągu z dnia następnego w programie Subiekt widnieje operacja bankowa z błędną datą i nie ma możliwości łatwego poprawienia daty bez usunięcia całego rozrachunku (nie jestem zainteresowana obsługą z homebanking i dodatkami) wg mnie powinna być możliwość zmiany daty operacji przed zatwierdzeniem wyciągu. Pytanie: Jak poprawić datę rozrachunku i operacji bez usuwania przelewu ?
  7. Wskazany link dotyczy sprawdzania statusu VAT przedsiębiorstwa, a nie rachunku bankowego na białej liście. Wiem że przy wprowadzaniu nr rachunku w kartotece sprawdzanie ładnie działa i przy wykonywaniu przelewu również. Chodzi mi o to, że podczas księgowania faktury zakupowej od dostawcy istniejącego w sysytemie widzę nr rachunku z kartoteki po wybraniu pola bank, lecz nie mogę podejrzeć, czy jest na białej liście.
  8. Czy będzie możliwe sprawdzanie rachunku na białej liście w czasie wprowadzania faktury zakupu? Obecnie podczas wprowadzania faktury od klienta, który jest już w bazie kontrahentów można podejrzeć w zakładce bank numer rachunku z kartoteki lecz nie można sprawdzić, czy podany rachunek jest na liście ministerstwa.
  9. Może się nie księguje, tylko wprowadza, ale współpracujemy z firmami, których programy mają inne funkcje niż Insert. Aktualnie generujemy pliki ,które po niewielkiej obróbce trafiają do KPiR i US jako JPK, a wkrótce jako deklaracje VAT. Dopasowanie będzie docelowo niezbędne.
  10. Nasz kontrahent wystawia nam zbiorczą fakturę korygującą dotyczącą faktur z okresu np 3 mies. Mam kłopot z jej księgowaniem. Na korekcie wyszczególnione są numery faktur, których dotyczy korekta i asortyment. Nie mam możliwości skorygowania cen zakupu zbiorczo i uwzględnienia rabatu do kilku faktur, kiedy otrzymuję jedną zbiorczą korektę. Kiedy sprzedaję towary, które powinny mieć skorygowaną cenę zakupu pojawia się kolor czerwony, sygnalizujący, że sprzedaję poniżej cen zakupowych.
  11. Kiedy robiłam przelew do Urzedu Skarbowego z tytułu zapłaty podatku VAT część środków zeszła z rach. VAT. Teraz mam problem z zaksięgowaniem - program sygnalizuje brak nr NIP jeśli robię jako przelew dla kontrahenta, przy płatności dla instytucji też nie dziala
  12. Klient przedpłaca za towar, który wywożony będzie transzami. Jak prawidłowo to zaksięgować? Czy konieczne jest korygowanie faktury zaliczkowej i wprowadzanie dokumentów wz, a następnie wystawienie faktury zbiorczej do nich, czy jest jakiś prostszy sposób.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...