Skocz do zawartości

Kasia G.-P.

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

641 wyświetleń profilu

Kasia G.-P.'s Achievements

0

Reputacja

  1. Cześć! Dla firm chcę zastosować inną cenę za daną usługę i dla osób fizycznych również tą samą usługę jednak w innej cenie. Czy da się to ustawić również dla nowo dodawanych osób fizycznych oraz dla firm? Chodzi o to aby pracownik sam nie zmieniał ceny usługi w zależności od tego czy to jest firma czy osoba prywatna. Zależy mi na tym aby robiło się to automatycznie, również przy nowo dodawanych firmach/osobach fizycznych.
  2. Jedną z dostępnych form zapłaty za fakturę kosztową jest opcja Zapłacono przez pracownika. Po wybraniu tej opcji tworzy nam się rozrachunek, który zgodnie z ustaleniami z pracownikiem rozliczamy gotówką, albo przelewem na konto. Proszę mi powiedzieć co w związku z sytuacją kiedy w firmie występują wspólnicy (WS), którzy fizycznie nie są pracownikami (KD), więc w dostępnej bazie pracowników są niewidoczni. Zdarza się dokonywać przez nich płatności za faktury. Czy takie osoby mogą mieć dwa profile w systemie? Jeden jako pracownik, a drugi jako współwłaściciel. Czy to będzie poprawne od strony programu? Mała sugestia dotycząca takiego wyboru formy płatności. Przydatne byłoby, aby w liście dostępnych pracowników, na poczet których można dokonać cesji, uwzględniło również wspólników, lub moglibyście rozszerzyć możliwość dokonania cesji nie tylko na pracownika ale również na wspólników.
  3. Tak też próbowałam przefiltrować Spłaty. Jednak takie filtrowanie nie będzie pomocne jeżeli osoba wystawiająca taki dokument dokonała zmiany w polu Dokument i uzupełni go jakimkolwiek innym zapisem (może użyć nawet zapisu: wypłata/wpłata bankowa). Czyli wracając do mojego problemu nie mam w systemie możliwości sprawdzić jakie rozrachunki są rozliczone poprzez Spłatę. Przyjmując sytuację, w której pracownik fizycznie przyjmuje pieniądze od Klienta, wystawia fakturę jednak zamiast rozliczyć ją operacją kasową KP wystawia dokument Spłata (ze zmienioną nazwą Spłata na inny) , a środki otrzymane od Klienta ulegają przywłaszczeniu. W takiej sytuacji, czysto hipotetycznej, przyzna Pan, że ciężko będzie wyszukać rozrachunków rozliczonych w taki sposób. Pomocny byłby filtr, który pokaże wszystkie dokumenty typu Spłata nawet, jeżeli została zmieniona nazwa danego dokumentu. Moja mała sugestia na dodatkowy sposób zabezpieczający przed wystawieniem takiego rozrachunku i łatwego przefiltrowania byłoby dodanie jeszcze jednego uprawnienia dla Użytkowników programu w postaci zabronienia zmiany zapisu "Spłata" przy wystawianiu takiego dokumentu rozrachunkowego, ale nadal nie rozwiąże to problemu z odnalezieniem wcześniej wystawionych dokumentów. Jak wiadomo program działa już od około 4 lat więc powyższych dokumentów może być dosyć sporo, jak również sporo dokumentów do ewentualnej analizy. Dlatego filtr jak wyżej zdaje się koniecznością.
  4. Ostatnio w wersji 18 udostępnili Państwo możliwość ustawienia w parametrach rozrachunków wyłączenia opcji rozliczania spłatą zobowiązań bądź należności. Jak wiadomo możliwość rozliczenia rozrachunków za pomocą SPŁATY nie powoduje realnego wykonania płatności, ani przez operacje bankową, ani operacją kasową. Aby uniknąć takich rozrachunków oczywiście skorzystaliśmy z dodanej przez Państwa funkcjonalności i wyłączyliśmy opcję rozliczania poprzez spłatę. Jednak nie mogę sprawdzić, czy do tej pory nie było takich sytuacji, iż rozrachunek został rozliczony właśnie poprzez taką SPŁATĘ. Proszę o jakąś sugestię w jaki sposób mogę przefiltrować wszystkie rozrachunki, aby sprawdzić czy któryś z nich nie został rozliczony właśnie taką spłatą. Analizowałam już dostępne filtry w module Rozrachunki i jest filtr który nazywa się ROZLICZANIE i w nim mamy możliwość wyboru: operacja bankowa, operacja kasowa, spłata i dyspozycje bankowe. Jednak mam wrażenie, że on nie do końca służy do sprawdzania takich rozrachunków. Proszę o sugestię jak przefiltrować rozrachunki w celu znalezienia ewentualnych SPŁAT.
  5. Rozumiem, że wysłanie nowej wersji pliku JPK_VAT bez posiadania wersji 19.0.0 nie będzie możliwe. Ale nadal nie wiem, czy muszę mieć wykupione prawa do użytkowania wersji 19.0.0 dla Subiekta i Rachmistrza, czy wystarczy wykupienie tylko dla Rachmistrza? Dodatkowo mała sugestia dotyczącą szybszego wyszukiwania informacji, do której wersji mamy prawo. Po wygaśnięciu abonamentu trudno odszukać informację, do której wersji (wraz ze wszystkimi funkcjonalnościami) mamy prawo. Można taką informację dołożyć w miejscu które zasugerowałam na załączonej ilustracji. W oknie Konfiguracja licencjami mamy od razu informację, do kiedy posiadamy abonament jak również do której wersji posiadamy prawa. Warto rozpatrzeć dołożenie tak małej, a zarazem jakiej istotnej informacji.
  6. Oczywiście jeżeli chodzi o wysyłkę pliku JPK_VAT miałam na myśli Rachmistrza, którego oczywiście również jestem posiadaczką. Według moich ustaleń mam uprawnienia do wersji 15.0.2. Czy w związku z tym będzie możliwość wysłania JPK_VAT? Podejrzewam, że pewnie nie... Czy wystarczy jak zaktualizuję Rachmistrza, aby mieć możliwość wysyłania pliku? Subiekta w nowszych wersjach nie potrzebuję, ponieważ jak już wspominałam, korzystamy z niego sporadycznie. Czy jest możliwość, oczywiście kiedy będę posiadała już taką funkcjonalność w systemie, wygenerowania pliku JPK_VAT za krótszy okres, powiedzmy tydzień, i spróbować wysłać go na skrzynkę ministerstwa? Chciałabym przetestować to wcześniej, aby sprawdzić czy wszystko działa poprawnie.
  7. Kiedy mogę spodziewać się odpowiedzi na pozostałe wątki zamieszczone w treści zapytania?
  8. A gdzie w systemie mogę sprawdzić do kiedy, a raczej do której wersji miałam aktywny abonament?
  9. Chciałabym się dowiedzieć, czy jako prywatny podatnik VAT mogę w Subiekcie wygenerować i wysłać plik JPK_VAT? Korzystam z Subiekta nexo jednak bez wykupionego abonamentu. Z programu korzystamy sporadycznie, więc niekoniecznie chcę kupować abonament. Obecnie korzystam z wersji 18.0.0. Z tego co kojarzę weszła nowa wersja struktury jpk w 2018 roku. Czy nie posiadając abonamentu będę mogła wysłać plik z aktualną strukturą JPK? Z tego co mi wiadomo nie posiadając wykupionego abonamentu wszelkie nowości (funkcjonalności) udostępniane w nowych wersjach programu nie są udostępniane użytkownikom bez wykupionej licencji, możemy aktualizować wersję do najnowszej, ale ubogacona ona będzie tylko o poprawki błędów pojawiających się w programie. Czy to się zgadza? W takim wypadku czy jest możliwość sprawdzenia w systemie, do której wersji mam licencję? Dodatkowo proszę o wyjaśnienia w kwestii uprawnień w takim przypadku: - posiadam aktualnie wersję 18.0.0 - przypuśćmy, że do końca marca 2018 posiadam wykupiony abonament - w styczniu jest udostępniana wersja 19 - w marcu może będzie 20 - przy udostępnieniu nowych wersji nie decyduję się na aktualizuję - dokonuję tego dopiero w kwietniu po zakończonym abonamencie. I tutaj mam pytanie: czy po dokonaniu aktualizacji w kwietniu moja wersja programu będzie udostępniona w pełnym zakresie jeżeli chodzi o funkcjonalności dostępne w wersji 19 i 20 ( bo kiedy zostały udostępnione posiadałam licencję)? Czy zostanie zaktualizowana tylko o poprawki z wersji 19 i 20?
  10. Podczas przygotowywania próbnego spisu inwentaryzacyjnego natrafiłam na kolejną rzecz, którą wg mnie warto byłoby dołożyć w następnych wersjach. Do otwartego okna spisu inwentaryzacyjnego jest możliwość dodania kolumny Stan magazynowy i Kod kreskowy. Jednak nie widzę możliwości wydrukowania spisu z tymi dwoma kolumnami. Próbowałam zmienić wzorzec wydruku, aby była możliwość wywołania kolumny Stan magazynowy i Kod kreskowy, jednak nie ma takiej możliwości. Nie ukrywam ułatwiłoby to przygotowanie i przeprowadzenie inwentaryzacji. Dodatkowym ułatwieniem byłoby dołożenie możliwości ręcznej zmiany numeracji Lp w widoku Spisu inwentaryzacyjnego, tak jak jest to możliwe chociażby w zamówieniach. Dałoby to możliwość przy gotowym spisie dołożyć pojedynczo towar, który pominęłam i ustawić ręcznie w miejscu, w którym znajduje się w magazynie, bo tak właśnie ustawiamy pozycje w spisie.
  11. Proszę o wyjaśnienie przyczyny zmiany ceny za usługę jednorazową wystawioną na fakturze sprzedaży zaliczkowej cząstkowej względem zamówienia. W ramach wyjaśnienia opiszę całą sytuację jaka miała miejsce. Klient zamówił usługę (wykorzystano usługę jednorazową), która znajdowała się na zamówieniu. W zamówieniu zostały ustalone odpowiednie parametry - rabaty, ceny itp. Dokonał wpłaty zaliczki na poczet zamówienia. Do zamówienia została wystawiona faktura sprzedaży zaliczkowa, jednak jeżeli na tej fakturze dokonam zmiany daty wystawienia to moje warunki cenowe zostają zmienione i różnią się od tych zapisanych na zamówieniu. Dodatkowo do tej usługi jednorazowej dodaję towar potraktowany jako materiał - czyli towary jakie wchodzą w skład wykonanej przeze mnie usługi, i jakie maja być wydane z magazynu przy fakturze końcowej. Podczas zapisywania faktury sprzedażowej zaliczkowej pokazał się komunikat, którego nie mogłam zrozumieć. Oprócz wyżej wymienionych dwóch problemów zaobserwowaliśmy sytuację, iż na fakturze VAT zaliczkowej końcowej nie było widocznych towarów potraktowanych jako materiał, mimo iż znajdowały się na zamówieniu, jak również na FS zaliczkowej cząstkowej. Dodatkowo towary miały inne ilości niż pracownik zdefiniował. Pracownik jest pewien, iż wpisywał ilości poprawnie na zamówieniu. Ilości jakie znajdowały się przy towarach potraktowane jako materiał, zarówno na zamówieniu jak i fakturze zaliczkowej, były nierealne, wręcz można nazwać astronomiczne. Proszę o próbę wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
  12. Przygotowujemy się do pierwszej inwentury, dlatego testowo przygotowujemy już system, aby usprawnić dokonanie spisu z natury. Mamy rozbudowany asortyment w systemie, jak również w rzeczywistości. Zawsze przygotowywaliśmy spis inwentaryzacyjny zgodnie z kolejnością ustawienia produktów na magazynie, co ułatwiało nam spis z natury. Do tego celu zawsze wykorzystywaliśmy pole dostępne w asortymencie towaru jakim jest "kod kreskowy", który u nas oznaczał miejsce składowania towaru w magazynie i po nim sortowaliśmy w spicie inwentaryzacyjnym, żeby przyspieszyć proces spisywania. Próbowałam wykorzystać powyższą metodę w Nexo i testowo wykonać spis. Jednak spotkałam się z kilkoma niedogodnościami. Podczas dodawania towarów do spisu inwentaryzacyjnego mam możliwość generowania pozycji. Chciałam wykorzystać dodanie pozycji po wybranej grupie towarów i sortowanie pozycji wg kodu kreskowego. Po dokonaniu tej czynności towary owszem dodają się, jednak nie są posortowane wg kodu kredkowego. Proszę powiedzieć co może być przyczyną? I jak wykorzystać takie funkcję, żeby zadziałały. Wiem, że jest możliwość sortowania w spisie po nazwie lub symbolu asortymentu, jednak nie daje mi to kolejności, której potrzebuję.
  13. Proszę o wyjaśnienie, czy można wykorzystać podczas logowania nowego użytkownika forum adres e-mail, który kiedyś był już wykorzystany, ale dezaktywowany? Już opisuję dokładnie sytuację, która miała miejsce w dniu dzisiejszym około godziny 15.00. Dodając nowego użytkownika z uprawnieniami do forum wykorzystaliśmy adres e-mail poprzedniego pracownika. Muszę tutaj wspomnieć, że wykorzystany adres był wcześniej zgłoszony i usunięty z poziomu użytkownika forum. Na wskazany powyżej adres został wysłany link aktywacyjny, jednak podczas rejestracji pokazał się komunikat o braku możliwości ponownej rejestracji użytkownika pod wskazanym adresem e-mail. Czy jest możliwość ponownego wykorzystania adresu e-mail? Czy jest jakiś sposób na trwałe usunięcie adresu e-mail z wcześniej zarejestrowanych użytkowników, a obecnie już nieaktywnych?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...