Skocz do zawartości

Rafał Peche

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Rafał Peche's Achievements

0

Reputacja

  1. No właśnie chodzi o to, żeby nie dodawać do kartoteki klientów tylko żeby kopiowało się z kopiowaną fakturą. Kopia faktury ma prawidłowo skopiowaną formę dostawy na taką samą do momentu zmiany kontrahenta. Kiedyś to działało (chyba do wersji 24) i zmiana kontrahenta na fakturze nie zmieniała formy wysyłki. Klient przy różnych zakupach (np. różnych towarów) może mieć różne formy dostawy (np. wysyłka elektroniczna e-mail w przypadku treści cyfrowe lub np. przesyłka kurierska przy zakupie towaru, który trzeba fizycznie wysłać) więc dodawanie tego parametru do kartoteki klienta mija się z celem. Może w następnej poprawce zlikwidować ten parametr z kartoteki kontrahenta, albo wprowadzić odpowiedni parametr w parametrach Subiekta.
  2. OK, dziękuję za podpowiedź. To załatwia formę płatności, ale nie załatwia formy dostawy, która nadal jest brana z klienta. W moim przypadku w klientach jej nie definiuję, więc po zmianie klienta mam pustą formę i za każdym razem muszę pamiętać aby ją dodatkowo wybrać z listy.
  3. Jak w temacie. Kopiuję fakturę, więc chcę mieć wszystko tak samo. Zmieniam kontrahenta i czyści się pole Sposób dostawy (to się zmieniło po wcześniejszej aktualizacji już jakiś czas temu) oraz zmienia się forma płatności. Całe szczęście, że jeszcze nie kasuje się towar i nie zmienia się cena na jakąś domyślną. W efekcie zamiast jednego kliknięcia zmieniającego firmę, trzeba wykonać tych kliknięć trzy. Ustawianie form płatności i sposobów wysyłki w kartotece kontrahenta jest wielkim nieporozumieniem. Ten sam klient raz kupuje jeden towar i płaci gotówką, innym razem inny towar i płaci przelewem, dodatkowo przy różnych zakupach korzysta z różnych form dostawy. Po co to było zmieniać? Może należałoby gdzieś w ustawieniach Subiekta nexo umożliwić wybór co ma być zależne od kontrahenta a co nie. Rozumiem, że w niektórych przypadkach może to być ułatwienie jeśli dany kontrahent kupuje zawsze to samo i zawsze tak samo płaci za taką samą formę dostawy. Niestety wydaje mi się, z mojej 25 letniej praktyki, że takich kontrahentów jest niewielki procent, a firm którym to ułatwia pewnie jakiś 0,01% wśród klientów Insertu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...