Jak w temacie.
Kopiuję fakturę, więc chcę mieć wszystko tak samo. Zmieniam kontrahenta i czyści się pole Sposób dostawy (to się zmieniło po wcześniejszej aktualizacji już jakiś czas temu) oraz zmienia się forma płatności. Całe szczęście, że jeszcze nie kasuje się towar i nie zmienia się cena na jakąś domyślną. W efekcie zamiast jednego kliknięcia zmieniającego firmę, trzeba wykonać tych kliknięć trzy. Ustawianie form płatności i sposobów wysyłki w kartotece kontrahenta jest wielkim nieporozumieniem. Ten sam klient raz kupuje jeden towar i płaci gotówką, innym razem inny towar i płaci przelewem, dodatkowo przy różnych zakupach korzysta z różnych form dostawy. Po co to było zmieniać?
Może należałoby gdzieś w ustawieniach Subiekta nexo umożliwić wybór co ma być zależne od kontrahenta a co nie. Rozumiem, że w niektórych przypadkach może to być ułatwienie jeśli dany kontrahent kupuje zawsze to samo i zawsze tak samo płaci za taką samą formę dostawy. Niestety wydaje mi się, z mojej 25 letniej praktyki, że takich kontrahentów jest niewielki procent, a firm którym to ułatwia pewnie jakiś 0,01% wśród klientów Insertu.