Skocz do zawartości
Forum użytkowników

Joanna S.

Użytkownik
  • Ilość treści

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    1

Joanna S. wygrał w ostatnim dniu 6 lutego

Joanna S. ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

8 Neutral
  1. Zastanawiam się, jak bardzo ich działanie może być niezgodne z prawem, jednak nigdzie nie znalazłam podobnej dyskusji. Zapewne byłoby trzeba ruszyć ten temat dalej, aby się tego dowiedzieć Nie prowadzimy sprzedaży w tym dziale, jednak domyślam się, jak bardzo musi być to uciążliwe dla przeciętnego sprzedawcy. Biorąc pod uwagę, że bardzo często kupujący zgłaszają sprawy przez dyskusje z błahych powodów, które można by rozwiązać nawet po kontakcie telefonicznym. A potem takich dyskusji nie kończą, nie potwierdzają rozwiązania problemu, bo i po co skoro wszystko działa i nie potrzebuję już kontaktu ze sprzedawcą? A licznik chodzi i nagle z dobrego sprzedawcy dostajesz miano podejrzanego, bo jakiś Kowalski nie ogarnia życia. Miałoby to rację bytu, gdyby sama dyskusja była nieco inaczej rozwiązana. Allegro powoli upodabnia się do Aliexpress i innych portali. Z tego, co kojarzę, to nasi chińscy konkurenci dostają zapłatę za towar dopiero, gdy ten dotrze do klienta i potwierdzi on zgodność z zamówieniem. Do tego czasu (czyli nawet powyżej 2 miesięcy) wpłatę przetrzymuje serwis aukcyjny. Z jednej strony może i dobrze, bo zniechęca część oszustów do takich działań, jest to jakiś sposób zabezpieczenia. Z drugiej strony żyjemy w Polsce. Tutaj mniejsi sprzedawcy na bieżąco obracają gotówką, żeby mieć jakiś zysk, i taka blokada na pewno w jakimś stopniu uśmierci mniejszy rynek. Dobrze, że Allegro w jakiś sposób chce działać z oszustami, ale czy ta droga jest właściwa? W tym momencie, dla sprzedawcy mającego przypuśćmy 500 transakcji miesięcznie wystarczy dwóch niezadowolonych Januszowych klientów, którzy wściekle walcząc o swe racje zakończą dyskusję jako nierozwiązana i sprzedawca leży, bo hajs zablokowany. Ale ciekawi mnie, czy już ktoś próbował w jakiś sposób z nimi walczyć, czy też sprzedawcy raczej przyjmują takie wyzwanie na klatę
  2. Joanna S.

    Allegro - Produktyzacja

    W Sello można przypisać już towar do aukcji, jest do tego odpowiednia opcja w menu pod prawym przyciskiem myszy Wystarczy z pojawiającego się okienka wybrać odpowiednią pozycję - można przypisać tylko jeden przedmiot. Parametry specyficzne dopiero niedawno weszły do Sello, także jeszcze długa droga przed tym, jak będą wykorzystywane
  3. Joanna S.

    Zwrot uszkodzonego towaru

    Co ostatnio wyprawia InPost to jest głowa mała. Jak w tamtym roku złożyłam jedną reklamację na cały rok, tak w tym roku poszło chyba już z 6 - a nie wysyłamy wcale dużo przesyłek. Aktualnie mamy sezon na rozerwane przesyłki bez zawartości - kilka klientów w ciągu miesiąca zgłosiło ten sam problem, paczka otwarta, towaru nie ma. Co najśmieszniejsze - to są zawsze te same koperty i w tej samej okolicy, także któryś z nieuczciwych kurierów musiał sobie chyba znaleźć zarobek na lewo.. Jedna była bezczelnie zaklejona pustą etykietą, przez co nam się jeszcze dostało, bo przecież wysłaliśmy mu pustą kopertę.. Nic tylko zgłaszać. Nie trafiła mi się jeszcze sytuacja, żeby zawartość była uszkodzona, ale tak się niestety dzieje. Miotają tymi paczkami na sortowniach żeby tylko szybciej wyszła i takie są skutki. Jeśli chodzi o InPost, to reklamowałabym do skutku i powoływała się na wszystkie możliwe opcje, niech w końcu ogarną sobie pracowników, jeśli ci co są się nie wyrabiają.. Z reguły sami zgłaszamy reklamacje na paczki. Klientom jest tak po prostu wygodniej. Aby mieć wówczas jedną stronę z głowy, wysyłamy ponownie towar klientowi (oczywiście jeśli paczka zaginie, jak ją odbierze musi spisać najpierw protokół szkody). Klient zadowolony, bo dostał to co chciał tylko z opóźnieniem, a my ogarniamy już całą resztę i przy pozytywnym rozpatrzeniu jakaś część zawsze się zwraca. Generalnie to sprzedawca może obciążyć klienta kosztami, jeśli uważa, że towar został przez niego uszkodzony i nie nadaje się do dalszej odsprzedaży czy użytku. Mamy mało takich sytuacji, jednak jeśli wystąpią, zawsze z tego korzystamy. Nie zdarzył mi się jeszcze klient, który negowałby fakt, że to on zepsuł Chociaż nie zawsze się przyznają i liczą na to, że przejdzie bokiem 🙃
  4. Joanna S.

    Allegro i likwidowanie konkurencji

    Podejrzewam, że dopóki nie otrzymają odpowiedniego świstka, to nie będą dociekać, kto takich zakupów dokonuje. Chyba, że z każdym nowym kontem podawane byłyby te same dane (zarówno na koncie, jak i do wysyłki towaru), wtedy może by ogarnęli. Ale czy sabotażysta byłby na tyle głupi?
  5. Joanna S.

    Allegro i likwidowanie konkurencji

    Według regulaminu Allegro kupujący ma 7 dni na zapłatę. Dopiero po tym okresie sprzedawca nie ma obowiązku finalizowania transakcji. Wydaje mi się, że nie ma jak tego pominąć, ani inaczej rozwiązać. Z tego, co pamiętam, to osoba która nie zapłaci może otrzymać ostrzeżenie od Allegro, a kilka takich prowadzi do blokady konta. Nie polecałabym zatem stosować takich praktyk na konkurencji - może to się źle skończyć, a Allegro raczej nie weźmie pod uwagę argumentu "bo on też mi tak robił" . Jeśli to jeden użytkownik cały czas odwala takie numery, funkcjonuje jeszcze coś takiego jak Czarna lista, dzięki której nielubiany delikwent więcej nie dokona zakupu w naszym sklepie. Nie widzę innego sposobu na rozwiązanie takiego problemu. Wykonujesz chyba wszystkie przewidziane przez Allegro działania. Jeśli taka osoba szkodzi swoim działaniem nie tylko Tobie, a również innym sprzedawcom (i macie na to jakieś dowody) można niby złożyć pozew zbiorowy i wgl, jednak takie sprawy to u nas raczej katorga..
  6. Joanna S.

    Windows 10 nie działa Sello

    Ja mentalnie pozostałam nadal przy Windows 7, nie wiem kiedy to minęło, że już jesteśmy trzy numery dalej 10 jakoś aż tak mocno nie ufam w kwestii działania, chociaż pracuję na niej już kupę czasu. Zdarza się, że programy, które są robione już z kompatybilnością dla 10 w rzeczywistości mają problem z działaniem, czasami przez błahe sprawy.
  7. Może trudno w to uwierzyć, ale są klienci, co potrafią tylko kliknąć Kup teraz i przeprowadzić transakcję do końca, a pozostała dostępna funkcjonalność Allegro to czarna magia. Takie ewenementy zdarzają się nawet dość często, szczególna trudność to odszukanie numeru do śledzenia W takim mailu mają wszystko podane jak na tacy (chociaż może wydawać się zdublowany, jak dla mnie rzeczywiście jest on niepotrzebny). Fakt, że Allegro może robić problemy z przekazywaniem, są bardzo upierdliwi w tej kwestii.. Czasem zastanawiam się, jak to jest uregulowane prawnie. W końcu są pośrednikiem, jednak nie jestem do końca przekonana, czy mają w tym momencie prawo do skanowania korespondencji Mimo to takie szablony mogłyby się przydać po prostu do komunikacji z klientem - są takie aukcje (np. z materiałami na ubrania), gdzie przy zamówieniu należy podać wybrany wzór. U nas jest to podobnie rozwiązane, a często zdarza się, że klient po prostu zamówi i nie określi, czego konkretnie oczekuje. W takim wypadku posyłamy wiadomość z prośbą o określenie (która mogłaby dzięki estetycznemu szablonowi ładnie wyglądać i cieszyć oko ). Niestety, pozostaje problem wysyłania takich wiadomości, czy mocno zmodyfikowana zostanie przekazana do klienta.
  8. Joanna S.

    Windows 10 nie działa Sello

    Mam taką drobną zasadę, którą się kieruję na systemach nowszych niż Windows 7 - zawsze, gdy coś nie działa prawidłowo, na start ustawiam zgodność programu z Windows 7 oraz uruchamiam aplikację jako administrator. Można tego dokonać we właściwościach aplikacji (prawym przyciskiem myszy na program > właściwości > zgodność). Może głupie (i dedykowane niby do starszych aplikacji bez wsparcia dla Windows 10), jednak może rozwiąże Twój problem chociaż czasowo, dopóki nie znajdziesz dokładniejszej przyczyny Podejrzewam, że przydadzą się tutaj logi z programu, aby ci bardziej doświadczeni mogli w jakiś sposób znaleźć występujący problem Jaką wersję Sello posiadasz aktualnie?
  9. Joanna S.

    Inpost - naliczane opłaty dodatkowe za gabaryty

    Monitoring na pakowaniu bardzo dobra sprawa U nas ostatnio bardzo się przydał - kurier odbiera z tego miejsca gotowe paczki i zawsze kładzie swoje rzeczy na tym stole. Tak się złożyło, że jednego dnia był u nas i zaginęła mu saszetka z pieniędzmi. Twierdził, że zostawił ją na stole i zapomniał, jednak monitoring pozwolił sprawdzić nasze wątpliwości. O tyle dobrze, bo nie wiadomo jakby się to skończyło dalej, a wolałabym nie być posądzona o przywłaszczenie czegoś, czego na oczy nie widziałam Poza tym zawsze można sprawdzić pakowanie konkretnej sztuki, gdy ma się jakieś wątpliwości co do wysyłki towaru. O ile normalnie nie lubię mieć kamery za plecami, tak ta jest w porządku, zawsze pewniej
  10. Joanna S.

    Cenniki dostaw - nieprawidłowe parametry

    Z tego co zdążyłam zauważyć, dla przesyłek Allegro (Allegro InPost przynajmniej) da się ustawić ilość przedmiotów w przesyłce, jednak nie można nadać dopłaty za następną sztukę. Ta opcja jest z góry zablokowana przy ustawianiu cennika. Nie wiem jednak, jak to się je z przesyłkami Pocztexu. Może błąd dotyczy tego samego?
  11. Joanna S.

    Wysyłanie informacji o przesyłce

    Zapomniałam, że niektórzy korzystają z poczty w Sello My akurat wszelkie wiadomości dostajemy do zewnętrznego programu pocztowego i tam podane są pod wiadomością takie informacje (samych wiadomości w Sello używamy jedynie do rozsyłania automatycznych maili pozakupowych, nie podpinamy nawet żadnych wiadomości do transakcji). Skoro powiadomienie od Allegro przychodzi, to znaczy że blokuje się ona między Allegro a klientem, a nie w samym programie - chociaż może być też tak, że to Allegro nie chce tej wiadomości przepuścić dalej z jakiegoś konkretnego powodu. Gdyby jednak tak było, podejrzewam, że otrzymałbyś odpowiedni komunikat (raz zdarzyło się, że napisaliśmy coś z przyzwyczajenia do klienta, co nie podobało się regulaminowi Allegro i dostaliśmy od nich upomnienie Wiadomość od nich wyglądała jednak wtedy nieco inaczej i była wyszczególniona przyczyna niedostarczenia już w samej treści wiadomości). Pytanie, czy dzieje się to u Ciebie za każdym razem, czy tylko sporadycznie/co jakiś czas?
  12. Joanna S.

    Wysyłanie informacji o przesyłce

    Jeśli chodzi o wiadomości od Allegro odnośnie problemu z wysłaniem wiadomości, warto jest sprawdzić niżej w tych całych krzakach, z jakiego powodu ich serwer zwrócił błąd. W większości przypadków (przynajmniej u nas) jest to spowodowane błędnym adresem email podanym przez klienta. Wtedy chcąc nie chcąc, nawet jeśli wiadomość nie przechodziłaby przez Allegro, nie zostałaby dostarczona. U nas pod wiadomością wygląda to tak: Oczywiście może wystąpić tutaj inny błąd, wtedy trzeba szukać przyczyny po jego numerze. U nas jednak 99% wygląda to właśnie tak Co najciekawsze, to w przypadku takiego przychodzącego błędu można było wyhaczyć, jaki rzeczywiście mail podał klient przy zamówieniu - w którymś momencie był podany zwykły adres, zamiast tego z @allegromail.pl. Ale z tego, co widzę, chyba zdążyli to poprawić
  13. Racja. Tutaj mogę się zgodzić, że w większości zastanawiamy się nad tym, co się stanie przy większej ilości zakupionych towarów nie biorąc pod uwagę pojedynczych sztuk. Te bowiem nie sprawiają takiego problemu Takie przypisanie ma jak najbardziej sens i pewnie ułatwiłoby pracę tym, co pakują po jednej rzeczy do zamówienia. Problem zaczyna się, gdy trzeba kilka produktów ze sobą połączyć - tutaj niestety potrzebujemy wyobraźni człowieka aby stworzyć paczkę w odpowiednim gabarycie (albo bardzo dobrego algorytmu, a taki to raczej tworzą i wykorzystują większe sieci logistyczne, a nie mali użytkownicy serwisów aukcyjnych). Nie przeczę, że przypisanie gabarytu przedmiotowi jest złym pomysłem i taka opcja mogłaby się pojawić w Sello, czy też na Allegro, jednak przy większym zamówieniu będzie nieprzydatna. Możemy w tym momencie co najwyżej ustawić sobie, że będzie pokazywało się jakieś powiadomienie z uwagą, aby sprawdzić gabaryt przesyłki. Jeśli program sam miałby przypisywać gabaryt na podstawie kilku przedmiotów, byłoby to zbyt skomplikowane do napisania, aby było to opłacalne (nikt nie mówi, że nie możliwe ). Tak w ogóle, to Allegro ma już w sumie jakiś zalążek takiego systemu. Przy wystawianiu aukcji i tworzeniu cennika dostawy można ustawić, że przy większej ilości sztuk jest dopłata do przesyłki. Wymagałoby to jedynie dopracowania pod kątem przypisywania gabarytu. Podejrzewam jednak, że z ich strony nie mamy co liczyć na takie działania - przesyłki Allegro InPost mają z góry narzuconą cenę maksymalną do których nie można nawet dodatkowo narzucić opłaty za sztuki (wydaje mi się, że jest ona za gabaryt A co jest absurdem, bo do wyższych gabarytów do przesyłki dopłaca wówczas sprzedawca). Allegro ponadto chciałoby taki gabaryt zapewne przypisać gdzieś dalej, aby sprzedawcy właśnie nie oszukiwali na "paczkę wypchaną powietrzem" i nie mogli wybrać dużo większego gabarytu dla danego przedmiotu - już teraz potrafią się przyczepić, jak wystawiony przedmiot posiada inne parametry, niż ten sam u innych sprzedawców. Wiązałabym więc większe nadzieje na implementację tej funkcji w Sello
  14. Tym sposobem wychodziłoby nam to samo, nad czym obecnie rozmyślamy. Można nawet powiedzieć, że byłoby to bardziej skomplikowane A dlaczego? Na Allegro także ktoś musiałby ustawić gabaryt dla danego produktu (zapewne sprzedawca ). Wprawdzie jest już coś takiego jak parametry, które można szybko uzupełnić według innych wystawionych już na aukcjach rzeczy. Trzeba jednak przyjąć założenia, że nie wysyłamy samego produktu, a również opakowanie. Informacja o wielkości samego produktu jest więc tutaj zbędna - potrzebna nam jego wielkość w paczce. I tutaj robią się schody, bo co w przypadku, jak klient kupi dwa przedmioty na różnych aukcjach, o różnych gabarytach? A jak ja pakuję swoje paczki w 3 warstwy folii bąbelkowej, a nie dwie? Powracamy tutaj do zagadnienia, z którym borykamy się w Sello Gdzie byśmy nie chcieli takiej funkcji, i tak wyglądałaby ona tak samo i była tak samo bardzo skomplikowana. Z tą różnicą, że z Allegro moglibyśmy otrzymać błędne wyliczenie gabarytu. Owszem, możemy sami takie coś poprawić, o ile dostrzeżemy błąd - przypomnę, co się działo jakiś czas temu ze zwykłą informacją o tym, czy klient chce fakturę, czy też nie. Niby zwykły błąd, a ilu ludziom namieszał w dokumentacji, a klientom stworzył dodatkowe koszty wysyłki? Podsumowując - czy w Sello, czy na Allegro, zakres prac z dopasowywaniem gabarytu byłby taki sam. Nie wiem, co za innowacje musieliby wprowadzić, żeby to poprawnie wyliczać już na poziomie zakupu
  15. Potwierdzam, wcześniej to zjawisko na pewno nie występowało. Dostawa zmienia się na domyślnie przypisaną w ustawieniach. Nawet jak wybierzemy typ transakcji jako Za pobraniem, po przejściu w dowolną inną zakładką zmienia się ona na Płatne z góry. Trzeba więc dokładnie sprawdzić, co się robi, aby nie posłać komuś paczki za darmo Dotyczy to tylko nowych, jeszcze nie zapisanych transakcji. Mimo to funkcja Ctrl+T bardzo przydatna, usprawnia pracę
×