Skocz do zawartości

Joanna S.

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    59
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Joanna S. w dniu 27 Sierpnia 2019

Użytkownicy przyznają Joanna S. punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Joanna S.'s Achievements

17

Reputacja

  1. Macie zbyt starą wersję programu, do obsługi Sello w wersji 1.33 potrzebna jest wersja 1.6.0.x (u nas 1.6.0.2). Wywołanie aktualizacji w ten sposób powinno zadziałać, jednak jeśli nie to niestety musicie skontaktować się ze SmartPaczką: kontakt@itsmart.com.pl Oni zapewne będą mieli więcej pomysłów, jak można zmusić program do aktualizacji
  2. Zrobiliście aktualizację SmartPaczki DPD? Bez tego program nie będzie mógł ściągnąć niczego z nowego Sello. Jeśli program wołał o aktualizację, ale jej nie zrobiliście, to zamiast czekać do następnego dnia można ją w prosty sposób wywołać ręcznie - niestety wymaga to edycji jednego pliku, gdyż nie widziałam nigdzie możliwości aktualizacji w samym programie. Przejdź w folder z programem SmartPaczki (najprościej prawym na skrót i opcja Otwórz lokalizację pliku), znajdź plik o nazwie LastUpdate (nie posiada rozszerzenia). Otwórz go w notatniku i zmień dzień na wcześniejszy (np. na wczoraj, albo kilka dni wstecz). Zapisz i uruchom program, powinien znaleźć aktualizację, a po niej wasze paczki z Sello
  3. Znany problem, kilka razy omawiany na forum. Na chwilę obecną najprostszym rozwiązaniem jest zaznaczenie opcji Nie przenoś danych automatycznie w zakładce Formularze danej transakcji Nadal czekamy na jakąś poprawkę
  4. Zaznaczyć wszystkie i wybrać opcję niżej dostępną w tym samym menu > Dokumenty końcowe Trzeba tylko pamiętać, że w tym przypadku nie wyświetla się okno subiekta z paragonem - jeśli masz więc jakieś zmiany do wykonania w dokumencie, będzie to trzeba zrobić w subiekcie, albo przez menu Dokumenty > sekcja po prawej Dokumenty końcowe > Operacje > Popraw
  5. Ja tam popieram wszelką formę odbioru w punkcie, dodatkowy przewoźnik zawsze się przyda, nawet jeśli nie będzie czynny całodobowo - sama dużo korzystam, o wiele wygodniej podejść po pracy po przesyłkę niż oczekiwać na kuriera, który zawsze pojawia się, gdy człowieka nie ma w domu (no chyba że zamawia się paczkę do pracy i przywozi ją znajomy kurier, który i tak codziennie odbiera przesyłki ale to raczej nieliczne przypadki, paczkomaty są po prostu tańsze) Automaty PP można wyszukać na ich stronie, według instrukcji: A tutaj odnośnik dla leniwych: https://www.envelo.pl/paczka-pocztowa/
  6. Ciekawa sytuacja, bo u nas Sello wyłączyło się już dzisiaj ze 4 razy w ciągu godziny bez żadnego błędu czy komunikatu. Wcześniej taki problem nie występował, nic też nie było ostatnio przestawiane ani w programie, ani na komputerze czy serwerze. Dopóki nie wyłączyło mi się raz, gdy było na wierzchu (pojawiło się na sekundę okno z Windowsa "Zamykanie Sello / Zamykanie programu Sello") nie mogłam ogarnąć, czemu jest wyłączone i kiedy niechcący trafiłam w krzyżyk podczas pracy ? Jak widać wkradły się chyba jakieś chochliki W raportach niczego nie widzę, Sello też nie krzyczy bezpośrednio, żeby coś było nie tak.
  7. Trafne spostrzeżenie, u nas zarówno Allegro Paczkomaty, jak i Allegro Smart podpięte są pod jeden sposób dostawy i błąd się pojawia. Omg, nie chce mi się znowu grzebać w tych słownikach. Nie mam zbyt dużo paczek więc chyba poczekam jeszcze jakiś czas na inne rozwiązanie No, ale jak nie nadejdzie, to chyba będę musiała. Nie robiliśmy podziału na te dwa typy dostaw, gdyż nie było nam to po prostu do niczego potrzebne. A że wszystko działało i działa jak powinno (poza nieszczęsnym drukiem), to po co robić dodatkowe zamieszanie, a nuż się coś przy tej próbie popsuje Ale dzięki za info, na pewno się przyda
  8. U nas jest ten sam problem od jakiegoś czasu. Wszystko inne działa poprawnie. Klikamy sobie Wyślij/Odbierz > Dostawcy Paczek > Wyślij i wszystkie przesyłki (zarówno Smart, jak i zwykły Allegro Paczkomat) przechodzą bez problemu do statusu Przygotowana przez nadawcę (czy jak to tam się nazywa ). Jedyny problem to drukowanie etykiet. Gdy zaznaczy się wszystkie i wybierze drukowanie etykiet, to wyrzuca błąd o nieprawidłowym rozszerzeniu pliku. Dotyczy to tylko paczek Allegro Paczkomaty i Smart. Jeśli w tej grupie znajdzie się paczka nadana jako Allegro MiniKurier, jedynie ta etykieta jest drukowana normalnie, reszta nie przechodzi przez błąd. Przy większej ilości przesyłek jest to trochę uciążliwe, jednak dobrze, że chociaż pojedynczo można przeskoczyć ten problem. Czekamy na rozwiązanie, znając życie Wasz Team obejdzie ten problem szybciej, niż ci z InPostu się za to zabiorą (o ile w ogóle będą chcieli to poprawiać, nie zdziwię się jeśli był to celowy zabieg o którym po prostu nie poinformowali).
  9. Nie ma takiej informacji w Sello. Na chwilę obecną transakcje ze smarta można rozpoznać po darmowym koszcie dostawy. Oczywiście sposób działa, o ile masz ustawioną na aukcji jakąś cenę za wysyłkę w dostawach InPost
  10. Jako, że to Allegro będzie się rozliczało z InPostem za przesyłki Smart, to oni będą odpowiedzialni za wysyłane paczki. Czyli jakby komuś zaginęła paczka, to Allegro musiałoby jej szukać, reklamować, i oni dostaliby rekompensatę od InPostu. A że byłoby to tysiące paczek i Allegro nie chce się pchać w ten cały ten burdel, to aby zrzucić z siebie odpowiedzialność i dać możliwość reklamowania sprzedawcy, Allegro musi udzielić pełnomocnictwa. Jest to ta sama zasada, jak w przypadku, gdy reklamujemy paczkę w imieniu klienta. Czasem potrzebują takiego świstka, że adresat zrzeka się roszczeń na rzecz składającego reklamację. Pomoc, którą opisują pewnie na niewiele się zda, bo co oni mogą poza ponownym złożeniem reklamacji, tylko że w swoim imieniu? Cudów raczej nie zdziałają, zwłaszcza że oni to nawet tej przesyłki nie widzieli na oczy Co najwyżej pomogą wszystkim tym, którym ponowna reklamacja bądź nawet złożenie prawidłowej pierwszej reklamacji będzie stwarzała trudność, nie liczyłabym jednak na coś specjalnego
  11. Być może zbyt mało korzystam ze swojej poczty, bo akurat na Gmailu nie zauważyłam takich działań ale Facebook to już inna sprawa. Ciągle słyszę od znajomych, że w rozmowie np. w 4 oczy padł temat o jakimś produkcie (czy to ciuchy, elektronika, czy nawet prezerwatywy), a po jakimś czasie na apce facebooka wyświetlały się reklamy właśnie ze wspomnianymi rzeczami Także szpiegowani jesteśmy wszędzie, a niektórzy nie są nawet świadomi, że aż tak Podejrzewam, że pierwsze kilka takich wiadomości to straszaki, żeby ludzie czuli się w jakiś sposób sprawdzani. Jednak stanowcza większość nie poświęciłaby świadomie swojego konta, żeby tylko działać na przekór regulaminowi. Może być też tak, że to rzeczywiście w pełni automat i nikt tego nawet nie sprawdza - tego się raczej nie dowiemy tak łatwo. Chyba, że ktoś zdąży już zarwać za takie działania blokadę
  12. To już działa dobre kilka miesięcy nam się udało uzyskać takie ostrzeżenie jakiś czas po wprowadzeniu krzakowatych maili. Niestety nie przeskoczymy tego a jakoś sprzedawać trzeba dalej, więc znaleźliśmy inną metodę. Jeśli mamy wysłać klientowi coś, co prawdopodobnie nie przejdzie przez mailing Allegro (np. dokładniejsze informacje w przypadku zamówienia drogą mailową poza Allegro, czego jak widać powyżej nie można robić ), wysyłamy do klienta prośbę o kontakt bezpośrednio na nasz adres mailowy, gdyż ze względu na politykę Allegro nie możemy udzielić wszystkich informacji przez pytanie do sprzedającego. Działa w większości przypadków, klienci jak na razie są wyrozumiali i kontaktują się w takich przypadkach ze swojej poczty Zastanawia mnie czasem, czy taka inwigilacja w korespondencję jest zgodna z prawem - niby to oni udostępniają platformę sprzedażową i de facto nikt nie każe z tego korzystać, jednak idąc w tym kierunku to tak jakby np. na Gmailu Google skanowało prywatne wiadomości użytkownika aby sprawdzać, czy zachowuje się on na pewno zgodnie z ich regulaminem. Chociaż biorąc pod uwagę podsłuchujących asystentów na komórkach, skype na windowsie i jeszcze wiele innych firm, co zbierają dane do "analizy działania algorytmów przetwarzania mowy na tekst", to nic mnie już nie zdziwi. Czekam tylko, aż wypuszczą do powietrza mikroskopijne robociki szpiegujące, co zaczną zbierać o nas dokładniejsze dane
  13. Wydaje mi się, że Subiekt bez problemu obsługuje dodawanie NIPu do paragonów. Dla pewności sprawdziłam jedną ze starszych transakcji, która została na pewno obsłużona kolejno przez Sello > Subiekta > drukarkę fiskalną. Jest to drukarka Posnet, i na samym dole dokumentu (jeśli NIP zostanie podany), pojawia się linijka NIP nabywcy: XXXX Czyli kwestia tego, czyja drukarka/kasa fiskalna posiada taką funkcjonalność Kiedyś czytałam na temat tego wystawiania faktur do paragonów i było uwzględnione, że przepisy będą się tyczyły tych osób, których sprzęt ma możliwość dodania NIPu do dokumentu. Było to jednak już jakiś dobry czas temu i wiele się mogło zmienić w tych kwestiach.
  14. Etykiety Allegro InPost nie są generowane bezpośrednio przez Sello, a jedynie pobierane przez API. Czyli obrabiając transakcję i drukując nalepki z poziomu programu robimy to samo, co byśmy wykonali po wejściu na stronę managera paczek, tylko jest to odpowiednio zautomatyzowane. Jak widać nie współgra to z ręcznym nadawaniem numerów, zapewne dlatego, że program pobiera już gotowe nalepki
  15. Zauważyliśmy ten problem jakiś czas temu. My akurat mamy umowę, więc problem ze skończonymi środkami nas nie dotyczy Jest to spowodowane błędem po stronie InPostu - zmagając się z tym problemem w Sello (pojawiał się nam ten sam status i przy próbie wydruku błąd, że nie można teraz pobrać wydruku) w końcu postanowiliśmy wygenerować etykiety przez stronę. W managerze z kolei po wyborze wszystkich opcji i kliknięciu w Przygotuj strona zaczynała mielić polecenie i tak już zostawało. Dopiero po kilku minutach wszystko wróciło do normy i było można skorzystać zarówno z managera, jak i z Sello. Możliwe, że mają jakieś chwilowe przeciążenia albo coś
×
×
  • Dodaj nową pozycję...