Skocz do zawartości
Forum użytkowników

Joanna S.

Użytkownik
  • Ilość treści

    54
  • Rejestracja

  • Wygrane dni

    2

Joanna S. wygrał w ostatnim dniu 27 sierpnia

Joanna S. ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

16 Good
  1. Ciekawa sytuacja, bo u nas Sello wyłączyło się już dzisiaj ze 4 razy w ciągu godziny bez żadnego błędu czy komunikatu. Wcześniej taki problem nie występował, nic też nie było ostatnio przestawiane ani w programie, ani na komputerze czy serwerze. Dopóki nie wyłączyło mi się raz, gdy było na wierzchu (pojawiło się na sekundę okno z Windowsa "Zamykanie Sello / Zamykanie programu Sello") nie mogłam ogarnąć, czemu jest wyłączone i kiedy niechcący trafiłam w krzyżyk podczas pracy 🤣 Jak widać wkradły się chyba jakieś chochliki W raportach niczego nie widzę, Sello też nie krzyczy bezpośrednio, żeby coś było nie tak.
  2. Trafne spostrzeżenie, u nas zarówno Allegro Paczkomaty, jak i Allegro Smart podpięte są pod jeden sposób dostawy i błąd się pojawia. Omg, nie chce mi się znowu grzebać w tych słownikach. Nie mam zbyt dużo paczek więc chyba poczekam jeszcze jakiś czas na inne rozwiązanie No, ale jak nie nadejdzie, to chyba będę musiała. Nie robiliśmy podziału na te dwa typy dostaw, gdyż nie było nam to po prostu do niczego potrzebne. A że wszystko działało i działa jak powinno (poza nieszczęsnym drukiem), to po co robić dodatkowe zamieszanie, a nuż się coś przy tej próbie popsuje Ale dzięki za info, na pewno się przyda
  3. U nas jest ten sam problem od jakiegoś czasu. Wszystko inne działa poprawnie. Klikamy sobie Wyślij/Odbierz > Dostawcy Paczek > Wyślij i wszystkie przesyłki (zarówno Smart, jak i zwykły Allegro Paczkomat) przechodzą bez problemu do statusu Przygotowana przez nadawcę (czy jak to tam się nazywa ). Jedyny problem to drukowanie etykiet. Gdy zaznaczy się wszystkie i wybierze drukowanie etykiet, to wyrzuca błąd o nieprawidłowym rozszerzeniu pliku. Dotyczy to tylko paczek Allegro Paczkomaty i Smart. Jeśli w tej grupie znajdzie się paczka nadana jako Allegro MiniKurier, jedynie ta etykieta jest drukowana normalnie, reszta nie przechodzi przez błąd. Przy większej ilości przesyłek jest to trochę uciążliwe, jednak dobrze, że chociaż pojedynczo można przeskoczyć ten problem. Czekamy na rozwiązanie, znając życie Wasz Team obejdzie ten problem szybciej, niż ci z InPostu się za to zabiorą (o ile w ogóle będą chcieli to poprawiać, nie zdziwię się jeśli był to celowy zabieg o którym po prostu nie poinformowali).
  4. Nie ma takiej informacji w Sello. Na chwilę obecną transakcje ze smarta można rozpoznać po darmowym koszcie dostawy. Oczywiście sposób działa, o ile masz ustawioną na aukcji jakąś cenę za wysyłkę w dostawach InPost
  5. Jako, że to Allegro będzie się rozliczało z InPostem za przesyłki Smart, to oni będą odpowiedzialni za wysyłane paczki. Czyli jakby komuś zaginęła paczka, to Allegro musiałoby jej szukać, reklamować, i oni dostaliby rekompensatę od InPostu. A że byłoby to tysiące paczek i Allegro nie chce się pchać w ten cały ten burdel, to aby zrzucić z siebie odpowiedzialność i dać możliwość reklamowania sprzedawcy, Allegro musi udzielić pełnomocnictwa. Jest to ta sama zasada, jak w przypadku, gdy reklamujemy paczkę w imieniu klienta. Czasem potrzebują takiego świstka, że adresat zrzeka się roszczeń na rzecz składającego reklamację. Pomoc, którą opisują pewnie na niewiele się zda, bo co oni mogą poza ponownym złożeniem reklamacji, tylko że w swoim imieniu? Cudów raczej nie zdziałają, zwłaszcza że oni to nawet tej przesyłki nie widzieli na oczy Co najwyżej pomogą wszystkim tym, którym ponowna reklamacja bądź nawet złożenie prawidłowej pierwszej reklamacji będzie stwarzała trudność, nie liczyłabym jednak na coś specjalnego
  6. Być może zbyt mało korzystam ze swojej poczty, bo akurat na Gmailu nie zauważyłam takich działań ale Facebook to już inna sprawa. Ciągle słyszę od znajomych, że w rozmowie np. w 4 oczy padł temat o jakimś produkcie (czy to ciuchy, elektronika, czy nawet prezerwatywy), a po jakimś czasie na apce facebooka wyświetlały się reklamy właśnie ze wspomnianymi rzeczami Także szpiegowani jesteśmy wszędzie, a niektórzy nie są nawet świadomi, że aż tak Podejrzewam, że pierwsze kilka takich wiadomości to straszaki, żeby ludzie czuli się w jakiś sposób sprawdzani. Jednak stanowcza większość nie poświęciłaby świadomie swojego konta, żeby tylko działać na przekór regulaminowi. Może być też tak, że to rzeczywiście w pełni automat i nikt tego nawet nie sprawdza - tego się raczej nie dowiemy tak łatwo. Chyba, że ktoś zdąży już zarwać za takie działania blokadę
  7. To już działa dobre kilka miesięcy nam się udało uzyskać takie ostrzeżenie jakiś czas po wprowadzeniu krzakowatych maili. Niestety nie przeskoczymy tego a jakoś sprzedawać trzeba dalej, więc znaleźliśmy inną metodę. Jeśli mamy wysłać klientowi coś, co prawdopodobnie nie przejdzie przez mailing Allegro (np. dokładniejsze informacje w przypadku zamówienia drogą mailową poza Allegro, czego jak widać powyżej nie można robić ), wysyłamy do klienta prośbę o kontakt bezpośrednio na nasz adres mailowy, gdyż ze względu na politykę Allegro nie możemy udzielić wszystkich informacji przez pytanie do sprzedającego. Działa w większości przypadków, klienci jak na razie są wyrozumiali i kontaktują się w takich przypadkach ze swojej poczty Zastanawia mnie czasem, czy taka inwigilacja w korespondencję jest zgodna z prawem - niby to oni udostępniają platformę sprzedażową i de facto nikt nie każe z tego korzystać, jednak idąc w tym kierunku to tak jakby np. na Gmailu Google skanowało prywatne wiadomości użytkownika aby sprawdzać, czy zachowuje się on na pewno zgodnie z ich regulaminem. Chociaż biorąc pod uwagę podsłuchujących asystentów na komórkach, skype na windowsie i jeszcze wiele innych firm, co zbierają dane do "analizy działania algorytmów przetwarzania mowy na tekst", to nic mnie już nie zdziwi. Czekam tylko, aż wypuszczą do powietrza mikroskopijne robociki szpiegujące, co zaczną zbierać o nas dokładniejsze dane
  8. Wydaje mi się, że Subiekt bez problemu obsługuje dodawanie NIPu do paragonów. Dla pewności sprawdziłam jedną ze starszych transakcji, która została na pewno obsłużona kolejno przez Sello > Subiekta > drukarkę fiskalną. Jest to drukarka Posnet, i na samym dole dokumentu (jeśli NIP zostanie podany), pojawia się linijka NIP nabywcy: XXXX Czyli kwestia tego, czyja drukarka/kasa fiskalna posiada taką funkcjonalność Kiedyś czytałam na temat tego wystawiania faktur do paragonów i było uwzględnione, że przepisy będą się tyczyły tych osób, których sprzęt ma możliwość dodania NIPu do dokumentu. Było to jednak już jakiś dobry czas temu i wiele się mogło zmienić w tych kwestiach.
  9. Etykiety Allegro InPost nie są generowane bezpośrednio przez Sello, a jedynie pobierane przez API. Czyli obrabiając transakcję i drukując nalepki z poziomu programu robimy to samo, co byśmy wykonali po wejściu na stronę managera paczek, tylko jest to odpowiednio zautomatyzowane. Jak widać nie współgra to z ręcznym nadawaniem numerów, zapewne dlatego, że program pobiera już gotowe nalepki
  10. Zauważyliśmy ten problem jakiś czas temu. My akurat mamy umowę, więc problem ze skończonymi środkami nas nie dotyczy Jest to spowodowane błędem po stronie InPostu - zmagając się z tym problemem w Sello (pojawiał się nam ten sam status i przy próbie wydruku błąd, że nie można teraz pobrać wydruku) w końcu postanowiliśmy wygenerować etykiety przez stronę. W managerze z kolei po wyborze wszystkich opcji i kliknięciu w Przygotuj strona zaczynała mielić polecenie i tak już zostawało. Dopiero po kilku minutach wszystko wróciło do normy i było można skorzystać zarówno z managera, jak i z Sello. Możliwe, że mają jakieś chwilowe przeciążenia albo coś
  11. Rozumiem, że mówiąc o dwóch niezależnych działalnościach gospodarczych mają Państwo na myśli dwie osobne firmy, które poza adresem nie mają nic ze sobą wspólnego (różne dane firmy)? Jeśli konta na allegro były prowadzone jako firma, na Państwa miejscu poprosiłabym o konkretny dowód od Allegro, na jakiej podstawie uważają oba konta za powiązane. Skoro dane firm się różnią, oraz właściciele są inni, w żadnym wypadku nie powinno dojść do takich sytuacji. Bo jak to racjonalnie wyjaśnić? Gdyby w jednym biurowcu byłaby setka sprzedawców Allegro i jeden z nich by zawinił, to udupiliby wszystkich? Mają oni swoje zabezpieczenia, i słusznie, że blokują wszystkie konta jak na innych występuje dług, czy nierozwiązane sprawy. Jednak jak widać ich system nie działa zbyt sprawnie, jak nie umieją odróżnić od siebie dwóch podmiotów.. Poleciłabym pociągnąć ich najpierw dalej za język i próbować wyjaśnić sytuację na wszelkie możliwe sposoby. Jeśli po korespondencji mailowej nie uda się nic wskórać, słać pisma papierowe. Jeśli mimo to nie odblokują konta, posłać im ostateczną informację z prośbą o odblokowanie z zastrzeżeniem, że jest to ostatnia próba porozumienia z Państwa strony i po nieustosunkowaniu się do żądania sprawa zostanie skierowana wyżej, czy też na drogę sądową. Jeśli są Państwo pewni swego i rzeczywiście otrzymali Państwo niesłusznie blokadę, podejrzewam że w przypadku ostatecznego pisma z groźbą sądową jeszcze raz dokładniej przeanalizują sytuację. Często jest tak, że wielkie firmy bronią się do czasu, aż nie dostaną poleconego z wizją batalii sądowej i odszkodowań Jedyna rada - walczyć do skutku i nie odpuszczać, w końcu sprzedawcy też mają jakieś prawa
  12. Tutaj podano już wstępne rozwiązanie tego problemu
  13. Wtedy i tak dostałby dwie identyczne odpowiedzi z dwóch kont sklepu :D Przy zamówieniu od różnych sprzedawców dostawa nie sumuje się, więc i tak są to wtedy dwie osobne transakcje. Klienci często i tak nie czytają tych naszych wypocin, często nawet nie ogarniają, że zamówili od jednej osoby. My posiadamy dwa konta i automatyczne powiadomienia wysyłamy z jednego domyślnego (na obu kontach są po prostu podane te same maile). Podejrzewam, że większość sprzedawców nie zwróciła nawet na to uwagi, a że powiadomienie od Allegro przychodzi zawsze w tej samej formie, tylko z innym powodem niedostarczenia, to było coś w stylu "a, znowu podał nieprawidłowy adres do zamówienia i mail nie przechodzi". Taki podział może być przydatny, na pewno do zachowania porządku na poczcie.
  14. Odpowiem nie na temat, jednak aż nie mogłam się powstrzymać dziękuję bardzo za odmłodzenie, jednak jeśli po wypowiedzi określa Pan wiek rozmówcy, to przy takim spięciu nie chciałby Pan poznać swojego wieku w mych oczach Poza tym istnieją na rynku jeszcze małe firemki, które pod wyrażeniem "niewielkiej ilości" mają tych większych paczek może 2-5 miesięcznie i wśród większej ilości malutkich przesyłek nawet nie zauważają, że są okrojeni (albo właśnie przymykają oko, bo nie zbankrutują od wydania 20-30zł więcej, a na pewno oszczędzą sobie nerwów z reklamacjami). Poza tym odniósł się Pan tylko do małego fragmentu wypowiedzi robiąc raban, jakbym właśnie ogłosiła niepodległość Gdańska. Trochę luzu Nikt nie lubi dopłat, ale dla jednych będzie to nic, jeśli jest to mało i chcą mieć święty spokój, a dla jednych (do których odniosłam się w sumie w praktycznie całości poprzedniej wypowiedzi) jest to bardzo obciążające. PS. skoro kartoniki są regularnie zgniatane i zmieniają rozmiar, może warto nanosić wymiary na pudełko? Linie z wymiarami, wtedy będzie widoczne, jakie wymiary miało pudełko i że zostało uszkodzone w transporcie (w końcu narysowane linie sfalują się). Albo bardziej dopychać kartony, jeśli przy zgniataniu występuje przynajmniej centymetr różnicy. Jest dużo rozwiązań na ten problem, a skoro przewoźnik dba o paczki jak dba, i cały czas występuje konflikt z określaniem gabarytu, może warto zmienić coś po swojej stronie, aby nie dać się naciągaczom? Wierzę, że wina nie leży po Pana stronie, ale czasem lepiej coś zmienić i mieć spokój, niż walczyć z wiatrakami.
  15. A nie będzie to przypadkiem działać na tej samej zasadzie, jakbyśmy ustawili w aukcji darmową dostawę dla jakiegoś dowolnego przewoźnika? Tak mi się wydaje, a wówczas po ściągnięciu transakcji przez Sello koszt dostawy wyniesie 0zł i pozycja z kosztami dostawy po prostu nie doda się do dokumentów (tak to przynajmniej działa u nas i podejrzewam, że może to tak samo wyglądać w przypadku Allegro InPost).
×