Skocz do zawartości
Forum użytkowników

Marcin Stefanowski

Użytkownik
  • Ilość treści

    35
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutral

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam, Proszę o podpowiedź, gdzie można ustawić odpowiednie parametry. Wystawiane są faktury m.in dla jednostek samorządu terytorialnego. Jak wiadomo Nabywcą jest zawsze gmina a odbiorcą jakaś jednostka gminna np szkoła, zarząd lokalowy itp. Jeśli przy wydruku wybieram opcję wyślij email to domyślnie program podpowiada adres mailowy nabywcy (gminy) wynikający z danych klienta a nie adres odbiorcy (szkoły) która to faktycznie dokonuje zakupu i powinna fakturę otrzymać. Możliwa jest ręczna zmiana, ale niestety trzeba o tym pamiętać. Wiem że można dla każdego z klientów stworzyć indywidualne szablony wysyłki, ale jest to dużo niepotrzebnej pracy. Czy jest gdzieś opcja aby domyślny adres mailowy przy wysyłce dokumentów był pobierany z Odbiorcy a dopiero jeśli jest tylko Nabywca to z Nabywcy ?
  2. no ok czyli rozumiem ze pole cena z ostatniej dostawy przy odłozonym skutku magazynowym nie będzie miała sensu, ale jesli uzyję w parametrach ostatnia cena zakupu po rabacie ? To program po przyjęciu dokumentu zakupu z odłożonym skutkiem będzie widział już cenę z tego dokumentu i przyjmie ją do przeliczeń ?
  3. Proszę o informacja czy jest coś na rzeczy czy coś robię źle ? Mam ustawioną automatyczną aktualizację cenników po wprowadzeniu dokumentu zakupu "przelicz cenę nabycia i sprzedaży" (jak w załączeniu): Na asortymencie mam ustawione jakieś narzuty i zaokrąglenia: po wprowadzeniu dokumentu zakupu zawsze pojawiało się okno dialogowe w którym były wyliczenia nowych cen sprzedaży do zatwierdzenia lub ewentualnych modyfikacji, ale juz przeliczone wg zadanych narzutów i zaktualizowanych cen nabycia. Niestety aktualnie zamiast tego pojawia się okno z cenami ale nieprzeliczone (nowa cena nabycia =0,00, narzuty= 0,00 itd.): Co jest przyczyną ? Problem wersji ? (aktualnie używana to 30.0.0.) Ostatnio zmienialismy jedynie opcję aktualizacji stanów dla dokumentów zakupu: wszystkie dokumenty zakupu z automatu mają odłożony skutek magazynowy i dopiero po otrzymaniu faktycznym dostawy zmieniany jest skutek na wykonany. Niestety zbiegło się to z instalacją nowej wersji i nie wiem co faktycznie spowodowało problem z przeliczaniem.
  4. ok teraz już rozumiem co i jak. W Gestorze do pola "powiązany asortyment" w szablonie działania brak jest pomocy kontekstowej i myślałem że jest to wskazanie asortymentów przy których szablon ma zadziałać i jest tożsame ze wskazaniem z Subiekta. Tymczasem jak potestowałem chwilę to widzę, że jest to pole odpowiadające za to jakie asortymenty mają się podpowiedzieć do powiadomienia. dzięki za odpowiedź
  5. Witam, może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego mimo dopisanych asortymentów w szablonie działań w Gestorze niewidoczne jest to w asortymencie subiekta i działanie nie wykonuje się ?
  6. Czy jest taka możliwość, aby na fakturze FS wystawianej w pln drukował kurs waluty ? Chodzi o przypadek kiedy zamówienie jest w walucie z informacją że faktura zostanie wystawiona w pln po kursie średnim NBP z dnia poprzedzającego wystawienie FS. Po wystawieniu FS na podstawie zamówienia i zmianie waluty na pln program ładnie dokona przeliczenia ..... ale śladu po tym przeliczeniu brak. Mimo zaznaczenia we wzorcu wydruku "pokaż kursy" kursy się nie pojawiają - tym samym klient nie wie jaki kurs zastosowaliśmy i czy jest to prawidłowe. Może coś robię nie tak ? Jak sobie z tym poradzić ?
  7. Prostą sytuację tak jak opisywał Radomił: Jest faktura zakupu i mam dwie nierozliczone korekty zakupu do faktur które już dużo wcześniej zostały zapłacone od tego samego dostawcy (np.: korekty zostały wystawione po zapłacie ich dokumentów podstawowych). Jako firma płacąca muszę je rozliczyć z jakimiś innymi zobowiązaniami. Przy drobnych kwotach wykonywanie kompensat i przekazywanie ich do dostawcy w celu poinformowania ich o rozliczeniu dokumentów na danej dyspozycji jest pracochłonne i nie zawsze wymagane (o ile pozycje są bezsporne). W większości przypadków praktykuje się i wystarcza wymienienie nr dokumentów rozliczanych dyspozycją i podanie ich ogólnej wartości (nie mówimy tu o MPP bo tam sposób opisu komunikatu jest bardzo jednoznaczny). Niestety w Rewizorze nie mogę zaznaczyć do dyspozycji korekty zobowiązania wraz zobowiązaniem. Jedyne co mogę zrobić to rozliczyć korekty przez skojarzenie z zobowiązaniem a pozostałą po takim rozliczeniu cześć przesłać dyspozycją. Niestety dostawca po otrzymaniu takiego przelewu widzi że jest on na mniejszą kwotę niż był wystawiany i nie wie co zostało potrącone w ramach tej dyspozycji. Oczywiście można by wysyłać kopię spłaty przez rozliczenie, ale to zaczyna zajmować tyle samo czasu co zrobienie i wysłanie kompensaty. Najlepiej by było gdybyście umożliwili zaznaczenie do dyspozycji (czy też ogólnie do zapłaty) faktury wraz z korektą wtedy mechanizm przenoszenia nr dokumentów zadziała zarówno wobec faktur jak i wobec korekt. Oczywiście powyższa sytuacja dotyczy przypadku kiedy rozliczenie korekty nie następuje z dokumentem do którego była wystawiona. No chyba że tak opcja istnieje a ja czegoś nie wiem i znowu mam pomroczność jasną
  8. Hej, na czym stanęło w tym przypadku ? Przyznam, że sam jestem ciekaw bo dziwi mnie niemożność zaznaczenia faktury zakupowej razem z jakąś korekta zakupu od jednego dostawcy i zrobienia z niej dyspozycji (wtedy sprzedawca wie dokładnie co potrąciliśmy w zapłacie i nie trzeba żadnym kompensat).
  9. Mam pytanie dotyczące rozliczania gotówkowego FZ towarów handlowych. Zauważyłem jedną rzecz - jeśli np mam raport kasowy wykonany na 21.02 i otrzymuję dokument zakupu za pobraniem (czyli rozliczany gotówkowo) i chciałbym go rozliczyć na kasę w której był wykonany raport to program kontroluje czy aby dokument kasowy nie trafia w okres ostatniego raportu lub przed (i bardzo dobrze) tyle że do porównania wykorzystuje nie datę otrzymania, tylko datę oryginału i tak też wstawia w dokumencie kasowym. Jak dla mnie dokument kasowy powinien być podpowiadany z datą równą dacie otrzymania (przecież dostawa może iść kilka dni i dlaczego miałby powstawać fikcyjny zapis w kasie z datą oryginału a nie otrzymania?) Powoduje to, że w przypadku jak poniżej mimo, że otrzymuje to 3 dni po wykonaniu ostatniego raportu nie pozwala mi rozliczyć tego na tą kasę. Jeśli zmienię kasę na taką która nie miała raportu 21.02 to jest ok ale zapis w kasie tworzy się z datą oryginału. Czy gdzieś jest opcja żeby to przestawić ?
  10. ale numer, czyli przesunięcie w rubryce po stronie Ministerstwa (bo jak dla mnie to jest chyba pomyłka) ? dzięki za info.
  11. Witam, Czy tylko u mnie w deklaracji CIT-8 są w dziwny sposób wyświetlane zaznaczenia niektórych rubryk ? W załączeniu zrzuty. Wersja 28.0.0. Jak dla mnie wygląda jakby checkbox z 2. nie wyjechał poza rubrykę ?
  12. Przy takim wariancie jak podajesz to fakt, niemniej ja myślę o prostej sprawie - jedno zamówienie i powstająca z niego faktura. Uwagi się przenoszą a oryginalny numer zamówienia nie ?
  13. Witam, W zamówieniu od klienta drugie pole od góry nazywa się oryginał i jak mniemam służy do wpisania numeru zamówienia klienta (chodzi o ich numer), zapewne koresponduje z polem "data oryginału". Pytanie brzmi: naturalną rzeczą jest przeniesienie tych danych na wydruk faktury, która powstaje z takiego zamówienia. Jak to zrobić ? Nie znalazłem takiego parametru, a aż nie chce mi się wierzyć, że tej opcji nie ma. Wiem że się przenoszą uwagi, ale one są wykorzystywane do czegoś innego. Z drugiej strony jeśli nr zamówienia oryginalnego ma być wpisywany w pole uwagi to po co pole oryginał ?
  14. Kiedy można się spodziewać tej wersji wiosennej ? Przyznam że brak możliwości zmiany cen sprzedaży i użycia rabatu na asortymentach innych jak usługa jednorazowa uzywanych w przebiegu naprawy jest dosyć męczące - często jest tak że przy przyjęciu został ustalony wstępny rabat lub konkretna cena za usługi i materiały i mimo możliwości dodania tych pozycji w przebiegu naprawy nie można edytować tych pól co skutkuje koniecznością jakichś dodatkowych uwag, zapisków itp. dla osoby która będzie sprzęt wydawać i fakturować.
  15. Jeśli będziecie już nad tym się pochylać to zastanówcie się proszę czy nie wprowadzić jednego standardu wprowadzania danych rozrachunkowych w programach NEXO (chodzi o formę płatności, termin, bank itp). Proszę zerknąć na dane rozrachunkowe dotyczące chociażby zakupu towarów handlowych w Subiekcie - można wybrać formę, termin płatności i nr rachunku klienta (jak dla mnie bardzo fajnie działa), ale już wprowadzając np: zakup kosztowy prosty od strony ewidencji VAT nie padnie zapytanie o formę płatności i nie padnie zapytanie o rachunek bankowy - a jest to dosyć problematyczne bo u wielu dostawców ten sam klient ma często założone kilka kont klienckich z którymi związane są z kolei konkretne rachunki bankowe (np. orange, play (p4), UPC, itd). Brak możliwości powiązania konkretnego zapisu z konkretnym rachunkiem bankowym skutkuje tym że utrudnione staje się płacenie do dostawcy ponieważ albo trzeba robić dodatkowe notatki przypominające na który rachunek należy puścić zapłatę albo wręcz wracać do dokumentu papierowego i weryfikować to ręcznie, gdzie tymczasem z Subiekta działa super.
×