Skocz do zawartości

Marcin SZFF

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Marcin SZFF's Achievements

2

Reputacja

  1. Witam, jesteśmy w trakcie wdrażania Sello - na ten moment w 100% udało się na jednym koncie allegro. Jesteśmy w trakcie wdrażania drugiego konta natomiast pojawiło się pytanie odnośnie przesyłek Paczkomatowych SMART, aby faktycznie za nie nie zapłacić. Każde konto Allegro, które mamy ma inny adres e-mail i osobne konto w Inpoście, w menadżerze paczkomatów i tym samym swój token oraz ID. W SELLO istnieje możliwość przypisania tylko 1 tokena i nie ma możliwości rozdzielania Metod dostaw w tj. Paczkomat Przedpłata Konto A , Paczkomat Przedpłata Konto B. Chyba, że się mylę? I teraz pytanie czy przy używaniu 1 konta w Inpoście do wszystkich kont allegro (z różnymi adresami mailowymi) nadal nie będziemy płacić za przesyłki SMART?? Może głupi pytanie, ale lepiej się upewnić Pozdrawiam Marcin.
  2. Witam, po zrobieniu dokumentu sprzedaży w dziale transakcje i kliknięciu utwórz paczkę, zamówienie jest przenoszone do działu paczki, ale w tym momencie paczka istnieje tylko w Sello. Dopiero po kliknęciu "Wyślij/odbierz" - Dostawcy paczek - wyślij - tworzony jest list po stronie Inpostu i pobrany do Sello i dopiero wtedy można wydrukować list. I to właśnie w tym momencie dochodzi do długiego czasu oczekiwania. Klikamy zawsze tylko "wyślij". Mimo to sprawdzane są statusy paczek i to chyba tyle trwało. Natomiast wygląda na to, że problem ustał sam. Jedyne co jeszcze zrobiłem to oznaczenie kilku list wysyłkowych jako wysłane. Tutaj dziewczyny kilka list zostaiły nie oznaczonych, chyba, że to mogło być problemem. Pozdrawiam Marcin.
  3. Witam, tak, mamy skonfigurowane parametry połączenia. Tak, przed drukowaniem wysyłamy paczki do inpostu i pojawia się nr. nadawczy (chyba nie da się inaczej bo wcześniej nie istnieje list do wydrukowania). I właśnie w tym momencie po kliknięciu wysyłki do InPostu pojawia się problem. 2-3 paczki "wysyłają" się szybko i można drukować list po paru sekundach. A na kolejnym trwa to wieki. Jakieś rady pomysły? Pozdrawiam Marcin.
  4. Witam, mam problem z Sello, niestety od kilku-kilkunastu dni jest problem z tworzeniem paczek w InPoście. Niestety nie wiem co może być problemem - w tym czasie zmienialiśmy ustawienia automatycznej synchronizacji, dołożyliśmy kolejne konto i była aktualizację. Paczki robimy pojedynczo. I po stworzeniu 1 przesyłki klikamy wysyłkę do serwisów aukcyjnych. I powiedzmy 1-2 czasem 3 paczki zrobią się błyskawicznie. Później przy kolejnej klikamy wysyłkę i "mieli" 3 minuty. Sekcja "paczki" się kręci i nic nie można zrobić. I jak już raz tak się stanie to do ponownego uruchomienia programu tak jest i tyle. Czekanie 3 minuty na wygenerowanie listu to średnie rozwiązanie. Uruchamianie programu co 3 paczki również. W załączniku przesyłam log jak to wygląda. Wydaje mi się, że tych operacji jest zdecydowanie zbyt dużo. Szczególnie mnie zastanawia "Odbieranie statusów paczek w systemie zewnętrznym InPost ShipX" Czy Sello w tym kroku sprawdza wszystkie paczki w historii? Może jakieś pomysły jak to naprawić? Pozdrawiam Marcin.
  5. Witam, tak, paczki pojawiają się w menadżerze InPostu. Jak pobrać do Sello? Nie rozumiem? W Sello są tworzone i "wysyłane" do InPostu Z tym przestawieniem - tak zrobiłem. Jutro zobaczymy czy pomoże. Natomiast "znalazłem" błąd, a raczej błędy i to dużą ilość. Nie były one widoczne w "RAPORCIE" a w "Serwisach aukcyjnych" "Zapisywanie zamówienia "xxx" użytkownika "YYY" z konta zzzz na Allegro.pl: Pominięto aktualizację transakcji. Aktualizacja tej transakcji jest wyłączona na zakładce CECHY." Wydaje się, że tutaj raczek chodzi o to, że dokument sprzedaży do tych transakcji został przygotowany ręcznie - np. komplety 3 produktów sprzedawane na 1 aukcji. Takie błędy występują zarówno przy zamówieniach do Paczkomatu gzie nr. listu się przypisują jak i w przypadku zamówień gdzie listy się nie przypisują. Przy okazji pytanie - w którym momencie przypisywane są nr. listu do zamówień? Przy tworzeniu listu? Przy drukowaniu listu? Przy drukowaniu zestawienia? Pozdrawiam Marcin.
  6. Witam, właśnie w przypadku kuriera numery przesyłek nie są przypisane. Są przypisane tylko w przypadku paczkomatów. Dostałem odpowiedź od InPostu, że to jednak nie będzie problem po ich stronie. Więc musi to być wina Sello. W załączniku przesyłam swoją konfigurację - może coś jest nie tak. Będę wdzięczny za szybką odpowiedź - byłem pewien, że odpisałem już w poniedziałek i nie miałem czasu wcześniej zajrzeć tutaj. EDIT: W poniedziałek testowo zmieniłem też konfigurację tak aby nie było więc więcej niż 1 powiązanie. Powieliłem wbudowane sposoby aby rozdzielić "Wysyłka kurierem" od "wysyłka kurierem Inpost" . Niestety nic to nie zmieniło. Pozdrawiam Marcin.
  7. Witam, InPost jest spięty bezpośrednio z Sello. Będziemy próbować drukowania osobno paczkomatów i osobno przesyłek kurierskich. Pozdrawiam Marcin.
  8. Witam, sello nie generuje żadnych błędów - wydaje się, że ta opcja albo nie działa w ogóle albo działa "za pośrednictwem" InPostu. Co ciekawe nie generuje to żadnych "akcji" w raporcie. Nie pojawia się żaden błąd, dosłownie nie pojawia się nic. Nie ma nawet informacji, że operacja została rozpoczęta i zakończona. Wyskakuje tylko "dymek" "OZNACZANIE PACZEK Przetworzono paczek: 1" Fajnie by było jakby w temacie wypowiedział się @Bartosz Rosa . Mam jeszcze jedno pytanie - przy drukowaniu większej ilości listów (np. 10 zaznaczonych) drukują się tylko 2-4. Jak się drukuje te same listy pojedyńczo to nie ma problemu i drukują się po kolei. Błąd wyskakuje w Adobe Readerze. Pozdrawiam Marcin.
  9. Witam, pojawił się nowy drobny problem. Z przyczyn niezależnych (przynajmniej tak podejrzewam - InPost to sprawdza) z automatu nie podpinają się nr. listu przewozowych do transakcji w allegro w przypadku przesłki kurierskiej InPost. Myślałem, że załatwię to korzystając z PPM i wybierając opcję "Wyślij ponownie numery nadawacze do serwisu aukcyjnego" Natomiast nie przynosi to żadnego efektu. Może jakiś pomysł? Pozdrawiam Marcin.
  10. Ad.2 - Może ktoś jeszcze podzieli się swoimi spostrzeżeniami? Ad.4 - Bardzo bym prosił o odpowiedź - może Bartosz się wypowie? Zależałoby mi aby wyeliminować również korzystanie z osobnego programu pocztowego. Dzięki za inne odpowiedzi
  11. Witam, pozwoliłem sobie odpisać w osobnym poście Na pewno już widzę sporo "braków" sello mimo, że jedynie skończyłem konfigurację i przerobiłem kilka testowych transakcji. Szczerze? Dla mnie Sello w tym momencie wygląda jak świeżo gotowy projekt z masą pomysłów na usprawnienie. I w pewnym sensie tak jest z tego co czytam. Natomiast trzeba pamiętać w czasie od kiedy Sello zaczeło istnieć rynek mocno się zmienił i samo Allegro. Osobiście wydaje mi się, że takim punktem zwrotnym było pojawienie się Menadżera Sprzedaży. Wydaje mi się, że wcześniej Sello było jedyna opcją, która potrafiła "ogarnąć" burdel związany z allegro. Jeszcze 4-5 lat temu jak szukałem "automatyzacji" pracy to właściwie nie było, albo ja nie znalazłem dla Sello sensownej alternatywy. Była chyba Prosta Paczka, która ogarniała tylko tą część z kurierami i EasyUploader, który wyglądał (i jak dla mnie dalej wygląda) jak proste narzędzie napisane przez studenta, który jutro może zachlać pałę i przez przypadek wyłączyć działanie programu. Może są to błędne oceny, ale jak szukałem rozwiązania dla siebie to powyższe programy rozwiązywały 1-3 problemy na 6 zadanych. I było mi szkoda czasu na wdrażanie połowicznych rozwiązań. W tamtym czasie to samo było z Sello nie spełniało moich oczekiwań bo rozwiązywało 2-4 problemy na 6. Wtedy Sello również wyglądało na ociężałe, często niedziałające, zacinające, psujące i ogólnie nie warte zachodu. Dlatego odpuściłem. Ale wtedy nie było ani BL ani xSale Tak jak pisałem punktem zwrotnym wydaje mi się było wprowadzenie Menadżera Sprzedaży - takie pokazanie, że da się ładnie, schludnie, przejrzyście i solidnie. W każdym razie odnoszę wrażenie, że Sello jest już produktem sensownym na ten moment. Pytanie - bo po całym poście ciężko stwierdzić - w takim razie czemu tak duża firma z tak dużą listą zarzutów do Sello zdecydowała się wdrożyć Sello? I czemu go nie zmieni na oprogramowanie konkurencji? Bo wydaje mi się, że przy tej skali raczej nie ma co patrzeć w stronę BL czy podonych tylko rozwiązań "skrojonych na miarę" jak Comarch? I szczerze sam się nad tym zastanawiam. Swoją drogą ciekawe jaki to koszt wdrożenia. W każdym razie coś mało plusów jak na fakt, że sello jest wdrożone i nadal wykorzystywane Ja się zdecydowałem na Sello w związku z integracją z Subiektem. Mimo wszystko to produkty jednej firmy i wydaje (przynajmniej wydaje) że to dość istotne. Natomiast trochę ciężko "przetestować" kilka rozwiązań przed podjęciem decyzji. "Wdrożenie" testowe Sello zajęło mi tydzień czasu i od poniedziałku obsłuży ok 20% zamówień. I przez 2 tygodnie będą testy, aby sprawdzić czy to ma sens. Natomiast naprawdę Sello musiałoby wypaść, źle żebym zrezygnował. Zdaje sobie sprawę jakie ograniczenia ma program o na co mogę liczyć. Niestety nie do końca wiem co oferuje konkurencja i nie ma jak się do tego odnieść. Np. sama obsługa zamówień w BL wygląda fajnie i intuicyjnie - wszystko fajnie pokazane na YT super. Ale eksport dokumentów sprzedaży odbywa się przez zewnętrzną aplikację synchronizator, eksport listów, przez dodatek. I np. połączenia z subiektem nigdzie nie pokazane, a czytałem, że pozostawia sporo do życzenia. Np. jest problem eksportem wielu dokumentów sprzedaży na raz, wyraźne opóźnienia w drukowaniu. Już w sello mnie to drażni, a jak spotkają się 2 aplikacje różnych firm połączone synchronizatorem 3 firmy to przepis na wieczne problemy. Na dodatek dodatek ma 3 składowe - synchronizacja stanu, zamówień i magazynu (?) Tutaj już nie ma takich fajnych filmików i pokazów jak to łatawe - podejrzewam, że z tego powodu, że poprostu nie jest takie proste. Poza tym już jest problem bo polegamy na rozwoju 3 różnych firm - Subiekta, BL i twórcy synchronizatora. A jak się, któraś "wypnie" ? Albo wtopi czy nie nadąży? To całość w pizdu. Chętnie poczytam o doświadczeniach z innymi rozwiązaniami Pozdrawiam Marcin.
  12. Witam, dziękuję za odpowiedzi. Udało się "naprawić" nie do końca wiem jak, ale się udało. Zgodnie z sugestią ustawiłem nadanie w paczkomacie i zadziałało. Co więcej po ponownym podejściu ponownie ustaliłem odbiór kurierem i teraz działa na tych ustawieniach. W między czasie wyłączyłem w ogóle Paczkomaty 24/7. Może tutaj był problem, że się podwajało, albo konto na zwykłe paczkomaty jest inne - nie wiem nie mam takowego. Nie wiem też czy nie zabrałem się za zamówienie jeszcze "nie gotowe" chociaż wpłata była z tego co pamiętam. Konto oczywiście postpaid Ważne, że działa. Znowu trochę przy Sello posiedziałem i mam kolejne pytania - bardzo ważne: 1. W jaki sposób pobierane są zamówienia? Z zakładki "zamówienia" w allegro czy np. z menagera czy to całkowicie niepowiązane? 2. Czy w przypadku pracy na Sello zrezygnowaliście całkowicie z Menadżera sprzedaży? Powiadomienia klientom wysyłacie z szablonów sello czy raczej właśnie z menadżera? 3. Jest jakiś odnośnik w konkretnym zamówieniu do śledzenia paczki? Albo taka funkcjonalność w sello, że pobiera status wysyłki zamówienia? Znalazłem oczywiście nr. listu przewozowego w obrobionym już zamówieniu, ale brakuje mi zwykłego linka do kliknięcia, żeby przerzucił na stronę śledzenia lub śledzenia w programie. 4. Czy podpięte do transakcji maile są usuwane z poczty? W jaki sposób są one "ogarniane" ? Pracując ręcznie maile było oznaczane jako przeczytane, potem przenoszone do innego folderu itd. I tak w skrzynce odbiorczej zostawały tylko nowe zamówienia i np. reklamacje czy inne zgłoszenia. W przypadku pracy z Sello te maile się podpinają i tak naprawdę nic nie wnoszą i nawet się do nich nie zagląda, bo i po co? Chyba, że się zagląda? Tylko co dalej z nimi czy np. po oznaczeniu zamówienia jako wysłane maile są usuwane ze skrzynki odbiorczej czy np. gdzieś przenoszone? Jak to działa i w którym momencie się dzieje? Dobrze by mieć porządek na skrzynce pocztowej. 5. Mam również pytanie odnośnie "listy magazynowej" - w przypadku zamówienia na 1 pozycję wydaje się zbędne drukowanie całej strony A4. Macie na takie zamówienia jakieś rozwiązanie? Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Marcin.
  13. Witam, tak, ID i token są wpisane. Tak czytając treść błędu to wygląda jakby był błędny adres e-mail, nazwa i atrybuty. Z tymże tego ręcznie nigdzie się nie ustawia. Chyba, że Sello nie obsługuje transakcji Allergo Smart Paczkomaty? Albo ja coś źle przypisałem? Sprawdziłem i połaczenie z InPostem jest - udało się utworzyć list przewozowy dla kuriera InPost. Pozdrawiam Marcin.
  14. Witam, nie, na pewno nie. transakcja jest z wczoraj wieczorem. Pierwsze pobranie jakichkolwiek transakcji było w dniu dzisiejszym. program oczywiście aktualny do 1.33 Pozdrawiam.
  15. Witam ponownie, dalej póbuję sonfigurować poprawnie sello. Teraz mam problem z twoerzeniem paczek po stronie InPostu - wszystko jest wypełnione (wydaje mi się, że poprawnie chociaż nie ma tutaj żadnego poradnika) i podczas tworzenia paczek w Paczkomatach pojawia się błąd: Ktoś wie co może być przyczyną? Pozdrawiam Marcin.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...