Skocz do zawartości

Michał M

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

531 wyświetleń profilu

Michał M's Achievements

1

Reputacja

  1. Dzień dobry, niestety błąd znowu występuje. System zawiesza się w momencie edytowania asortymentu wchodząc w edycje z poziomu zamówienia lub zlecenia do dostawcy.
  2. Dziwna spawa bo działo się to przy otwarciu (F3) oraz edycji (F4) w oknie asortymentu. Próbowałem zarówno z mojego komputera podłączonego do serwera, z innego komputera naszych pracowników oraz logując się z bezpośrednio na serwerze. Wszyscy inni użytkownicy mogli normalnie pracować. Ostatecznie podniosłem wersję Subiekta do aktualnej, zaktualizowałem Windows Server i zrestartowałem usługi sieciowe i na razie wygląda, że działa normalnie.
  3. Dzień dobry, mam problem, Subiekt Nexo Pro na jednym ze stanowisk zacina się podczas edycji asortymentu. Nie mam pomysłu co może być przyczyną na pozostałych stanowiskach działa bez problemu. Wykonałem już następujące kroki, ale bez sukcesu: 1) Restart serwera 2) Restart komputera 3) Usunięcie pliku w folderze C:\Users\...\AppData\Local\InsERT\Deployments\Nexo Bardzo proszę o podpowiedź, od rana działał normalnie.
  4. Dzień dobry, nasza firma, jest firmą usługową. Świadczymy usługi obróbki metali. Od przyszłego roku musimy przejść na pełną księgowość. Do tej pory cały nasz asortyment traktowaliśmy jako towar. W momencie kiedy magazyn otrzymywał towar z produkcji dokumentem PW przyjmował go na magazyn, a następnie tworzył WZ na podstawie ZK. Po spotkaniu z księgową zasugerowała ona, żeby utworzyć trzy magazyny 1) Magazyn materiałowy (tutaj towary byłyby przyjmowane na podstawie ZD) 2) Magazyn produkcyjny (tutaj byłyby materiały, które są w bieżącej produkcji) 3) Magazyn produktów gotowych (tutaj są już gotowe, wyprodukowane towary) W tym momencie zakładam dwa scenariusze: 1) Pracujemy dalej na traktując wszystko jako towary i ręcznie robimy wszystkie operacje, poniżej schemat Przyjęcie surowego materiału na magazyn materiałowy dokumentem PZ Przesunięcie materiału pod zamówienie produkcyjne dokumentem przesunięcia magazynowego W chwili przyjęcia towaru na magazyn produktów gotowych tworzenie dwóch ręcznych dokumentów: RW materiału z magazynu produkcyjnego - na materiał wykorzystany do wytworzenia produktu PW na towar gotowy produkt przyjmowany i później sprzedawany Tutaj pojawiają się dwa poważne problemu: Magazyn będzie musiał ręcznie wprowadzać zużycie materiału na dany detal Cena ewidencyjna będzie musiała być prowadzana manualnie za każdym razem w przypadku zmiany ceny surowca 2) Pracujemy przekształcając wszystkie towary na komplety Przyjęcie surowego materiału na magazyn materiałowy dokumentem PZ Przesunięcie materiału pod zamówienie produkcyjne dokumentem przesunięcia magazynowego W chwili przyjęcia towaru na magazyn produktów gotowych tworzenie automatycznych dokumentów: RW materiału z magazynu produkcyjnego - na materiał wykorzystany do wytworzenia produktu PW na towar gotowy produkt przyjmowany i później sprzedawany Tutaj pojawiają się również problemy: Musimy przekształcić wszystkie towary na komplety (na pewno z poziomu bazy danych) Musimy generować zlecenie montażu a w zasadzie ich setki, poniżej tłumacze dlaczego: Klient zamawia u nas towar regularnie, przyjmijmy, że jednorazowo jest to 100 pozycji z 300 zamawianych. Produkty musimy wyprodukować, na podstawie ZK, mogę wygenerować zlecenie montażu: Czy idzie zbiorczo wygenerować zlecenie produkcyjne montażu, tak aby nie tworzyć osobnego dla każdej pozycji? W jaki sposób magazyn powinien przyjmować wyprodukowane już towary? Zmieniając status zlecenia montażu? Będzie to dla nas bardzo dużo pracy, dziennie przyjmujemy ok. 100 pozycji, które trzeba spakować zabezpieczyć itd. Czy ktoś z Państwa mógłby powiedzieć w jaki sposób realizujecie to w waszych firmach lub czy jest tu jakiś serwisant, który mógłby umówić się z nami na spotkanie w celu określenia najlepszej ścieżki działania? Pozdrawiam, Michał
  5. Dzień dobry, Posiadamy w firmie rozwiązanie własne do opisywania dokumentacji technicznej. Za każdym razem zmiana SDK wiąże się ze zmianą referencji w SDK. Aktualnie podnoszę wersje Subiekta Nexo z 39.1.0 (5247) do najnowszej wersji. Zazwyczaj odbywało się to bez problemów. Tym razem zmiana referencji w programie generuje błąd referencji: w linii: IObiektyBibliotekiDokumentow bib = sfera.PodajObiektTypu<IObiektyBibliotekiDokumentow>(); // biblioteka załączników Czy w ostatnich aktualizacjach usunięto tę pozycje z SDK? Pozdrawiam, Michał
  6. Dzień dobry, czy może przez ponad rok coś zmieniło się w tym temacie?
  7. Z naszego punktu widzenia również ta funkcja ułatwiła by wiele. Przykładowo mamy zamówienie od klienta ZD 1/01/2022. W polach własnych zapisujemy miejsce magazynowe. W tym momencie magazynier ma dwie opcje: 1) Wejście przez F3 -> pola własne (dużo czasu) 2) Wydrukowanie zamówienia naszym wzorcem wydruku (na ekranie nie wygodna praca, na wydrukowanie szkoda papieru mamy tego dziennie mnóstwo) Dodatkowo na dokumentach WZ i FS w widoku kolumnowym brakuje również numerów oryginałów zleceń. Do czego to potrzebne? Realizujemy do klienta kilkadziesiąt zleceń jednym dokumentem WZ. Klient dzwoni i pyta się z jakiego zamówienia poszła dana pozycja. W tym momencie magazynier musi podejrzeć wzorzec wydruku i tam szukać manualnie, albo wydrukować i zrobić to samo. Znacznie ułatwiło by tylko klikniecie F8 i wyszukanie pozycji. Uprzejmie proszę zapisanie tego jako sugestia nagminnie utrudnia nam to prace.
  8. Dzień dobry, niektóry z klientów potrzebują otrzymywać faktury na kilka maili. Czy istnieje możliwość wysyłania faktur na kilka adresów email? Pozdrawiam, Michał Martowłos
  9. Dzień dobry, w naszej firmie kupujemy stal, którą przyjmujemy na magazyn. Sprzedawcy podają nam ceny w kilogramach i przybliżoną wartość w metrach wynikającą z przelicznika wagowego stali. Przy zamówieniu materiałów ZD łatwiej nam posługiwać się jednostką w metrach, a nasi pracownicy pobierają materiał również w kawałkach metrowych. Przygotowałem część asortymentu materiałowego stosując jako podstawową jednostkę wagi metr, następnie w zakładce miary dodałem jednostkę dodatkową kg i zastosowałem przelicznik: W zakładce dostawcy zamierzałem wprowadzić cenę za kg, aby w przyszłości na zamówieniach mieć kontrolę nad kosztami. Tworząc zamówienie do dostawcy wprowadzam wszystkie niezbędne dane i dodane pozycję do zamówienia: Cena, która mi się zaciąga jest ceną za metr - czyli jednostkom podstawową asortymentu - musiałbym ją znowu przeliczać. Czy jest jakiś sposób, żeby zdeklarować, cenę zakupu w kg przy założeniu, że jednostkom podstawową jest metr? Jesteśmy jeszcze na początku drogi więc w tym momencie będzie jeszcze stosunkowo łatwo wszystko poprzestawiać, aby zacząć dobrze gospodarkę materiałami. Z góry dziękuje za podpowiedź jak najlepiej to realizować. Pozdrawiam, Michał
  10. Dzień dobry, jesteśmy firmą usługową. Od klienta otrzymujemy dokumentacje, następnie kupujemy materiał, obrabiamy oraz wysyłamy do malowania. Do tej pory wszystkie te operacje odbywały się przy użyciu ręcznych dokumentów, ale już czas przejść do XXI wieku i zacząć wykorzystywać Subiekta do tych czynności. Mamy towar o symbolu ABC (zapisany w subiekcie jako TOWAR), na który: 1) kupujemy materiał - wielką płytę sklejkę (kupujemy to na m2), 2) dodajemy naszą obróbkę - usługę 3) wysyłamy do kooperacji do malowania. Produkcja odbywa się w ten sposób, że: 1) Wpisujemy ZK, a następnie na podstawie braków magazynowych drukujemy dokumentację i wydajemy na produkcję (dodatek do Subiekta Nexo) 2) Pracownik pobiera materiał z magazynu materiałowego (Na razie bez dokumentu docelowo planujemy, aby pobierał przez RW) 3) Wykonujemy usługę obróbki płyty 4) Magazyn pakuje detale, wypisuje ręczne WZ na powierzoną ilość detalu ABC i wysyła do malarni. 5) Detale przychodzą z dokumentem WZ od malarni, a magazyn przyjmuje kompletny już towar (obrobiony + pomalowany) za pomocą dokumentu Subiekta PW na magazyn. O ile zamawianie sklejki czy materiału jest stosunkowo proste dlatego, że cena jest podana w m2 czy kg i mogę zrealizować to jako zamówienie do dostawcy -> Przyjęcie wewnętrzne -> Faktura Zakupu, to wydanie towaru do usługi malowania, na którą mamy ustalą cenę za sztukę nie jest już takie proste. Czy najlepszym rozwiązaniem będzie utworzenie usługi malowanie_ABC i zlecanie tego przy pomocy zamówienia do klienta? W tym momencie magazyn będzie mógł oznaczyć zamówienie do dostawcy jako zrealizowane, ale towar nie zostanie przyjęty automatycznie do magazynu. Bardzo proszę o radę w jaki sposób Państwo realizujecie takie operację.
  11. Dzień dobry, wielka szkoda, że InsERT nie chce się pochylić nad tematem uprawnieniami. Od roku pracujemy na Subiekt Nexo, są rzeczy, które działają raz lepiej raz gorzej, ale generalnie po tym czasie jestem w stanie stwierdzić, że program spełnił nasze oczekiwania (nawet rozszerzyliśmy ilość licencji)... z wyjątkiem zarządzania uprawnieniami, którego brakuje nam najbardziej... Cena jest naszą tajemnicą handlową (tak jak w wielu firmach) i nie każdy magazynier powinien wiedzieć po ile go sprzedajemy. Czy jest szansa wpisać to na listę sugestii? Myślę, że wiele osób byłoby wdzięcznych
  12. Dzień dobry, czy możemy spodziewać się wprowadzenia sugestii w najbliższym czasie lub czy została określona data kiedy zostanie wprowadzona?
  13. Dzień dobry, mam bardzo podobny problem do Pana i nie daje mi to spokoju od pól roku. Od samego początku korzystamy z programów firmy Insert w naszej firmie. Po wielu latach przesiedliśmy się z Subiekta Gt na bardzo zachwalany program Subiekt Nexo, żeby usprawnić pracę i w pełni wykorzystać potencjał programu. Chcieliśmy w programie prowadzić magazyn, jednak z powodu braku możliwości blokady cen jest to nie możliwe (w naszej branży cena to tajemnica handlowa). Przy zakupie pytałem o tę opcję i otrzymałem informację, że można ukryć ceny... Jak widać nie wszędzie. Utworzyłem podobny wątek do tego już w lutym oraz zgłaszałem sugestie do firmy Insert. Niestety bez skutku. Aktualnie rozważam opcję dokupienia rozwiązania od partnera Insert lub całkowitej zmiany programu.
  14. Przejrzałem dodatkowe rozwiązania i jedynym jest wprowadzenia terminali do obsługi magazynu jednak nie jest to rozwiązanie do którego jestem w 100 procentach przekonany. Magazynier "produkując" WZ musiałby mieć możliwość drukowania WZ i wrzucenia jej do paczki... Czy ktoś z Państwa spotkał się z oprogramowaniem desktopowym (dodatkiem do Subiekta Nexo), które umożliwia realizacje zamówień i przyjęć wewnętrznych magazynierowi bez widoczności cen, które nie kosztuje kilkunasto krotności wartości zakupu licencji Subiekta?
  15. Dziękuje za odpowiedź jednak ustawienie parametru Dane wrażliwe nie jest wystarczające w przypadku naszej firmy. Potrzebujemy opcji ukrycia wszelkich cen dla osoby pracującej w magazynie i osób postronnych odbierających towar z magazynu. Z tego co rozumiem z poziomu ustawień systemu nie ma możliwości wyłączenia całkowitego dostępu do cen? Czy istnieje jakiś dodatek do obsługi pakowania i realizacji zleceń dzięki któremu magazynier będzie wiedział co pakować na postawie ZK i mógł wystawiać dokumenty WZ z ZK?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...