Skocz do zawartości

Magdalena Błach-Łukasik

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    70
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

644 wyświetleń profilu

Magdalena Błach-Łukasik's Achievements

1

Reputacja

  1. niestety jeżeli chodzi o wszelkie zestawienia na wspólnikach to w Rachmistrzu Nexo jest to na poziomie marnym, nie ma prawie żadnych opcji, a dostępne wydruki są nieczytelne, a już jak jest prowadzona działalność gospodarcza i jest się dodatkowo wspólnikiem to już kompletnie koszmar- wszystko trzeba liczyć ręcznie...
  2. Czy istnieje szansa na zaznaczenie, że wspólnik to osoba, która nie podlega ZUS, tylko KRUS, czyli nie płaci za siebie składek ZUS, ale jednocześnie jest Płatnikiem ZUS, bo zatrudnia osoby, które są w ZUS... W tej chwili taki właściciel/współnik jest wpisany jako Płatnik ZUS i naliczają się deklaracje ZUS za pracowników, ale denerwuje mnie za każdym razem jak się generuje podatek dochodowy i pojawia się komunikat o braku naliczenia składek społecznych za właściciela, podczas gdy nie nalicza się za niego tych składek bo jest w KRUS.
  3. działało, działało aż się... zepsuło -co może być przyczyną???
  4. Już kiedyś..dawno, dawno temu poruszałam ten temat i moderator obiecał, że w kolejnych ulepszeniach pojawi się rozwiązanie tego problemu i nadal się nie pojawia ! Pisałam o tym, że jest różnica w w tym co jest odliczone na deklaracji VAT, a nawet na samym zestawieniu zakupów VAT, a w podsumowaniu rejestrów zakupu VAT. Miałam teraz czynności sprawdzające i ostro się musiałam tłumaczyć z wysłanych do US wydruków- dlaczego na wydrukach jest co innego a na deklaracji co innego?. Ponownie apeluje o poprawienie podsumowania wydruków z rejestru zakupów VAT !!!! o to co jest nieodliczane od podatku należnego - np. paliwa !!!! Następnym razem wyślę US do Inserta po wyjaśnienia !
  5. Nic z tego, jest to główna lista płac. Kolejna umowa - poprzednia była do 31.12.2023 na czas określony Ta jest na czas nieokreślony od 01.01.2024 jak na screenie Musi być jakaś inna przyczyna... , ta aktualna jest od
  6. Proszę o podpowiedz co robię nie tak, że u jednej z pracownic niepoprawnie jest liczona zaliczka na podatek??? Parametry wydaje się, że są ok, ale niestety nie nalicza się ulga podatkowa poprawnie. Co może być przyczyną?? dzieje się to u jednej z pracownic, u drugiej przy takich samych parametrach ulga wskakuje poprawnie....
  7. Czy jest możliwość zaznaczenia takiej opcji w programie, aby program kontrolował poprawne wprowadzenie danych z faktury? w tej chwili jest kontrola poprawności nabywcy, czyli przy dekretowaniu kosztów/ zakupów w rejestrze VAT faktycznie program kontroluje czy taki podatnik istnieje. Brakuje mi (a może jest, a ja o tym nie wiem) taka opcja, aby program wychwytywał, że faktura kosztowa nie dotyczy podmiotu księgowanego, tzn. klient wgrał mi do portalu biura fakturę całkowicie z innej firmy- nie była na niego wystawiona, tylko na zupełnie obcy podmiot i ani on tego nie zauważył, ani ja, ani program- w efekcie został bez najmniejszego problemu zaksięgowany koszt w porogamie Rachmistrz, który nie powinien się tam w ogóle znaleźć, w tej chwili jest ogrom pracy z korektami, dopłatami podatków itp..... Może istnieje jakaś opcja, albo na przyszłość wprowadzenie takiego ulepszenia.
  8. ok, dziękuję, będę produkować....ale może warto na przyszłość o tym pomyśleć, bo chyba nie tylko jak się borykam z takimi przypadkami jak spółki cywilne + działalność gospodarcza...
  9. Dzień dobry, no nie bardzo gdyż jest np, taka sytuacja, że osoba prowadząca działalność i jednocześnie będąca wspólnikiem w spółce zawiesiła od października swoją działalność, a ubiega się o kredyt i potrzebuje dane zeszłego roku - więc wtedy jest PIT 28 , oraz bieżące przychody- a rok się jeszcze nie skończył, zatem na bieżąco nie ma za bardzo podstaw do przedstawienia PIT 28 za rok 2023.
  10. Art. 25 ust. 2 ustawy prawo przedsiębiorców pozwala przedsiębiorcy w okresie zawieszenia działalności na następujące działania: wykonywanie wszystkich działań potrzebnych do zachowania bądź zabezpieczenia źródła przychodów, korzystanie z prawa do przyjmowania należności, ale równocześnie nałożony jest na niego obowiązek opłacania zobowiązań, które wystąpiły przed datą zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej, otrzymuje prawo zbywania własnych środków trwałych i wyposażenia, ma prawo bądź obowiązek brania udziału w postępowaniach sądowych, postępowaniach podatkowych i administracyjnych powiązanych z działalnością gospodarczą wykonywaną przed jej zawieszeniem, jest zobowiązany do wykonywania wszelkich obowiązków wyznaczonych aktualnymi przepisami prawa, przysługuje mu prawo osiągania przychodów finansowych, również z działalności prowadzonej przed zawieszeniem wykonywania działalności gospodarczej, może być poddany kontroli na zasadach wyznaczonych dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. Zawieszenie wykonywanie działalności gospodarczej uniemożliwia prowadzenie działalności na wcześniejszych zasadach, a także generowania przychodów z tytułu jej prowadzenia od momentu zawieszenia działalności aż do czasu jej ponownego wznowienia. Podane powyżej zasady wskazują, że w czasie zawieszenia działalności gospodarczej wydatki pozwalające na zachowanie bądź zabezpieczenie źródła przychodów mogą zostać zakwalifikowane jako koszty podatkowe.
  11. mam zagwozdkę i może ktoś mi pomoże... Podatniczka prowadzi swoją działalność na zasadach ryczałtu- oprócz tego jest wspólniczką (50%) w spółce cywilnej też na zasadach ryczałtu. Przychody z działalności są wpisywane w Rachmistrzu Nexo w zakładce EP (Ewidencja Przychodu), a przychody ze spółki w zakładce Rozliczenia Właścicielskie jako Inna pozarolnicza działalność ( rozliczana na zasadach ryczałtu). Podatek- zaliczka oczywiście rozlicza się łącznie z obu działalności, ale mam problem z wydrukami - gdzie znajdę wydruk tak, aby były wpisane łącznie przychody i z jednego i z drugiego źródła (potrzebne do banku) - wszystkie wydruki jakie przestudiowałam- każdy robi osobno, a ja potrzebuję razem- może szukam tam gdzie nie trzeba
  12. W sytuacji kiedy odwiesza się działalność gospodarczą przedsiębiorca może dać w koszty podatkowe w pierwszym m-cu po wznowienia tej działalności tzw. wydatki stałe, związane z umowami długoterminowymi ( np. leasing), aby pomniejszyć podatek, natomiast takie koszty nie są ujmowane w przeliczaniu dochodu do składki zdrowotnej , czy istnieje jakaś opcja , aby można było zaznaczyć takiego rodzaju koszty, po to aby można było prawidłowo naliczyć składkę zdrowotną?? , czy pozostaje tylko ręczne przeliczanie.....
  13. tak, właśnie włączyłam wskakują kwoty.. ale niestety coś jest nie tak, raz wskakuje poprawnie, a raz takie kwiatki się robią... co nijak się nie ma do przeliczenia transakcji...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...