-
Liczba zawartości
9 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Adam Michniewski's Achievements
3
Reputacja
-
Prosiłbym o podpowiedź, opisanie jak powinien być skonfigurowany proces sprzedaży produktów w Subiekt Nexo Pro gdzie cena zakupu produktu jest ruchoma i to w dużym stopniu. Istnieją aktualnie 2 cenniki statyczne, które przypisane są do poszczególnych kontrahentów / klientów: Detal - minimalna marża 15% Hurt - minimalna marża 6% Problem pojawia się gdy handlowcy mają sprzedać, a nawet zaoferować produktu zakupione w różnych cenach zakupu. Jakie rozwiązanie jest dla takiego scenariusza najbardziej właściwym aby uniknąć powstawania sytuacji gdy sprzedaż jest prowadzona poniżej minimalnych marż dla danych cenników? Scenariusz: Cennik Detal marża 15% Cennik Hurt marża 6% Produkt A zakupiony: data / ilość / cena zakupu: 2021-09 50szt 50,00 zł netto 2021-10 40szt 40,00 zł netto 2022-01 10szt 30,00 zł netto Aktualnie na magazynie 100szt Jak powinien być wyliczany koszt i cena końcowa produktu w cennikach aby uniknąć sytuacji sprzedaży poniżej ustalonych warunków marżowych? W jaki sposób handlowiec może szybko odpowiedzieć dzwoniącemu klientowi w jakiej cenie może mu sprzedać 55szt Produktu A aby zachować 15% lub 6% marży ? Oferta / ZK Czy system może sam, dynamicznie przeliczać cenę sprzedaży / koszt produktu gdy wpisana w ZK lub FS ilość oferowanych produktów przechodzi pomiędzy ilościami dostępnymi z danej dostawy tak aby utrzymać marżę odpowiednią dla cennika przypisanego do Klientna / Kontrahenta ? Czy tylko jest w stanie poinformować (kolorem / monitem) że marża jest poniżej ustawionej wartości i wymaga to ręcznego przeliczania cen przez handlowca ? W jaki sposób dynamicznie aktualizować cenę sprzedaży produktu dla poszczególnych cenników, według powyższych wymagań marżowych, w momencie zejścia / sprzedaży / rezerwacji / stanu produktów z poszczególnych dostaw?
-
SubSync2 + Prestashop 1.7, Modele tworzone w Subiekt Nexo, nestępnie są przez SubSync własciwie tworzone, synchronizowane produkty z cechami w sklepie www. Oczywiście po zamówieniu właściwie są także identyfikowane modele w zamówieniach importowanych do Subiekta. Ważne aby była zachowana logika nazewnictwa symboli / modeli.
-
Usługa transport -Koszt
Adam Michniewski odpowiedział Konrad Sokalski → na temat → Forum użytkowników - InsERT nexo - Subiekt nexo
Czy termin został już określony. W "poważnym" oprogramowaniu jest tak niepoważne niedociągnięcie, przez które wyliczanie marż przy sprzedaży internetowej jest wadliwy - do każdego zamówienia jest usługa kurier z marżą 100%. Naprawdę e-commerce nie jest znany programistom Insert ? -
Dwa zagadnienia z którymi nie mogę sobie poradzić w Subiekt Nexo Pro: Wprowadzanie dokumentów zakupu od nie-vatowców. Jakim dokumentem, jak powinno to być wprowadzane? Użytkownicy np. z rolą "Handlowiec" mogą edytować dokumenty typu zamówienie, wz, faktura innych użytkowników. Czy da się ustawić taki poziom dostępu / ograniczone uprawnienia, aby użytkownik mógł edytować tylko własne zamówienia, wz, faktury ?
-
Kolejne problemy w nowo uruchomionym Subiekcie Nexo Pro. Prośba o pomoc: Jak możemy zablokować danemu użytkownikowi daną formę płatności - np. gotówka / to samo z formą dostawy / wysyłki ? Jak danemu użytkownikowi można zablokować wystawianie / tworzenie danego typu dokumentów - np. paragony. Jak można zablokować stworzenie i zapisanie dokumentu ZK lub WZ z zerową ilością danego asortymentu? W chwili obecnej można dodając zarówno do WZ jak i ZK asortyment, wpisać mu na dokumencie ilość 0. System ostrzega na pomarańczowo że jest zero w danej pozycji ale... pozwala zapisać, wydrukować taki dokument. Po raz kolejny widzimy że ostrzeganie na pomarańczowo - nic nie daje. Uparci pracownicy / handlowcy non stop pomimo ostrzeżeń zapisują dokumenty z błędami, lub dla kontrahentów którzy mają zakazaną sprzedaż obwarowaniami kredytu kupieckiego, ale o tym już było tutaj https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/20804-blokada-klienta-brak-podstawowej-opcji-w-systemie-subiekt-nexo-pro/ Czy naprawdę twórcy Subiekt Nexo Pro nie przewidzieli możliwości blokowania takich złych działań? Skoro są ostrzeżenie na pomarańczowo to jak w ich miejsce zrobić blokadę zapisu dokumentu. I nie chodzi tu o dokument sprzedaży ale o jakikolwiek dokument w systemie wywołujący ruch w stanach magazynowych jak ZK, WZ etc. Sprawdziłem w naszym prehistorycznym systemie, z którego przesiedliśmy się na Subiekt i podczas próby choćby dodania produktu do WZ w przypadku wpisania 0 w pozycji asortymentu, system blokuje nie pozwala iść dalej dopóki nie wpisze się cyfry powyżej 0.
-
Od kilku dni walczymy z ustawieniami. Przesiedliśmy się na Subiekt Nexo Pro z zamierzchłego systemu Księgowego. Były zachwyty ale niestety nadal mamy wiele nierozwiązanych scenariuszy, lub brakujących funkcji, które były w starym systemie jak Blokada Klienta. Blokada Klienta - dział windykacji potrzebuje takiej opcji aby móc zablokować Klienta, ponieważ nie spłaca zobowiązań etc. Zgodnie ze scenariuszem podanym w pomocy, można to zrobić za pomocą limitu Kredytu Kupieckiego: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2119%2Csubiekt-nexo-jak-zablokowac-mozliwosc-wystawiania-dokumentow-dla-kontrahenta-ktory-nie-zaplacil-za-poprzednie-faktury.html Program Subiekt nexo umożliwia zablokowanie użytkownikowi możliwości wystawiania dokumentów na kredyt kupiecki dla kontrahenta, który nie zapłacił za poprzednie faktury. Ale... to dotyczy tylko i wyłącznie... dokumentu sprzedaży. Czyli podstawowa funkcja systemu - nie działa. Nie da się zablokować Klienta, da się zablokować wystawienie dla niego faktury lub paragonu. Nadal można wystawić dla niego ZK, WZ etc. czyli uczynić rezerwację stanów magazynowych, wydania towaru etc. W firmie w której scenariusz działań jest taki > Handlowiec ZK > Handlowiec / Magazyn WZ > dostarczenie osobiste do klienta, po odbiorze przez niego towaru wystawienie FS. Takie opcje jak w pomocy technicznej nie dadzą rezultatu. W pomocy jest napisane że powyższe limity Kredytu Kupieckiego można wykorzystać w konfiguracji poprzez odznaczenie opcji zapisu ale tylko dokumentów sprzedaży: Zapisu dokumentu sprzedaży przy przekroczeniu liczby niespłaconych dokumentów W takim wypadku na ZK i WZ, będziemy mieli info na pomarańczowo że Klient ma zadłużenie ale nadal możemy zapisać dokument / wydrukować go / dokument zdejme / zarezerwuje stany magazynowe asortymentu. Znalazłem nawet wątek jak ktoś z Insert wypowiada się iż taka opcja w innych dokumentach niż sprzedaży nie jest brana pod uwagę. Naprawdę? Naprawdę wybraliśmy złe oprogramowanie, które nie ma podstawowej opcji blokowania nierzetelnego Klienta ? Proszę wyprowadzić mnie z błędu. Będę wdzięczny za pomoc.
-
Automatyczne generowanie cennika według jego parametrów / ustawień - tu głównie chodzi o automatyczne przepisywanie ceny stanowiącej "podstawę kalkulacji" (np. "cena zakupu z ostatniej dostawy") do "ceny ewidencyjnej". I jako automatyczne rozumiemy że będzie się to działo w tle / w trakcie dodawania nowej dostawy w postaci Faktury Zakupu, Przyjęcia Zewnętrznego, Przyjęcia Wewnętrznego. To że jest funkcja "Przepisz podstawę kalkulacji do ceny ewidencyjnej" wiemy, ale trzeba ją wywołać a nam chodzi o automatyczne działanie. Cennik dla oddziału / magazynu - czy jest możliwość przypisania cennika dla oddziału / magazynu ? Parametry podstawy kalkulacji, przy ustawieniu opcji "cena z najmłodszej istniejącej dostawy" - cena ta / koszt jest wspólna dla wszystkich magazynów / oddziałów. A co jeśli na magazynie / oddziale A zakupiono towar XX w cenie 50zł a w magazynie B towar XX za 60zł ? Aktualnie w obu przypadkach cena będzie się liczyła od... ostatniej dostawy wpisanej w system, bez względu na jakim magazynie. Powoduje to błędne wartości w cennikach / oddziałach, ponieważ normalną sprawą są zakupy dokonywane w innych cenach na oddział. Ukrywanie kas, magazynów innych oddziałów niż te do których Użytkownik ma uprawnienia / jest przypisany. Z zasady jeśli firma ma oddziały / salony, nie zalecane jest aby mogły one mieć wgląd w dane innych oddziałów - jak to rozwiązać konfiguracją w Subiekt Nexo pro?