Skocz do zawartości

Grzegorz W.

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

834 wyświetleń profilu

Grzegorz W.'s Achievements

1

Reputacja

  1. Jedyna rzecz której nie próbowałem... Faktycznie, zamieniłem kolejność i działa. Dzięki za szybką pomoc
  2. Dzień dobry Tworzę sobie zamówienia od klienta przez Sfere, według przykładów w SDK. Ustawiam sposób dostawy: SposobDostawy sposob = sposobyDostaw.Dane.Wszystkie().Where(m => m.Id == 5).FirstOrDefault(); result.Dane.SposobDostawy = sposob; Gdzie result to wcześniej utworzone zamówienie: IZamowienieOdKlienta result = zamowienia.Utworz(konfiguracja); A sposób dostawy pobieram tak: ISposobyDostaw sposobyDostaw = this.Sfera.Manager<ISposobyDostaw>(); Gdzie Sfera.Manager to wrapper do PodajObiektTypu return this.sfera.PodajObiektTypu<T>(); Wszystko działało pięknie i ustawiało mi w zamówieniu sposób dostawy, jednak po aktualizacji do wersji 30 przestało działać. Przypisanie jest ignorowane (w tabeli "Dokumenty" SposobDostawyId jest nullem). Wcześniej wszystko ładnie działało. Podejrzewam, że ma to związek z aktualizacją i zmianami w sposobach dostawy - po aktualizacji można ustawiać domyślne sposoby dostawy; więc pewnie coś się zmieniło. Debugowałem przez Console.WriteLine() w różnych częściach kodu; tak SposobDostawy istnieje (w moim przypadku o Id==5 jest to Kurier DPD). Próbowałem nadpisywać ten domyślny sposób w konfiguracji, bez skutku. Dzięki z góry za pomoc
  3. Witam. Chciałbym odświeżyć temat. Podobnie jak przedmówca - mamy problem z pojawiającymi się ujemnymi wartościami w kolumnie Rezerwacja Dostaw, co automatycznie przekłada się na błędne wskazania w kolumnie Niezarezerwowane (np. stan = 5, RD = -2, Niezarezerwowane = 7). Problem pojawia się z tego co zauważyliśmy w chwili, gdy zmieniamy status ZK na Anulowane/Zrealizowane (np. z ZK zrealizowane 3 z 4 pozycji czyli wygenerowane WZ, 4 pozycja została przez klienta anulowana, zatem zmieniamy status ZK na ANULOWANE/ZREALIZOWANE tak, aby rezerwacja została zwolniona na tą 4 pozycję - tak się jednak nie dzieje i stan w kolumnie RD przyjmuje wartość ujemną równą ilości nie zrealizowanej pozycji 4 z ZK). Pytanie - co robimy źle i jak poprawić obecne stany w w/w kolumnach do poprawnych wartości. Dodam jeszcze, iż próbowaliśmy już odszukania ZK i zmiany jego statusu na R jednak to tylko połowiczne rozwiązanie, gdyż owo ZK pojawia się wówczas w zamówieniach do realizacji - jego ponowna zmiana do statusu Z lub A powoduje powrót do punktu wyjścia. Zmiana statusu na R i usunięcie niezrealizowanej pozycji z ZK, po czym przywrócenie ZK statusu A lub Z także nie przynosi efektu. Z góry dziękuję za wszelką pomoc w rozwiązaniu problemu.
  4. Tak, opcja dla nowo wygenerowanych dokumentów zaznaczona jest domyslnie. Logi przesłane na priv.
  5. Tak - efekt tożsamy z opisanym przez przedmówcę. U nas odbywa się to w dwóch momentach: - w chwili pojawienia się okna DRUKUJ i zdefiniowania w nim wszystkich parametrów - kliknięcie OK powoduje pojawienie się "biegających" kropeczek, a po kilku chwilach program zawiesza się - lub po przejściu w/o etapu - pojawia się widok zdefiniowanego szablonu wiadomości i w tym momencie program zwisa i wyłącza się
  6. Dołączam do zapytania. Wg. naszych obserwacji problem może leżeć po stronie szablonów wiadomości?
  7. Po licznych próbach niestety dochodzimy do wniosku, że problem lezy po stronie aktualizacji. W ustawieniach konta pocztowego sprawdzanie konfiguracji przeróżnych serwerów pocztowych zawsze kończy się niepowodzeniem i komunikatem "podana konfiguracja serwera poczty wychodzącej jest niepoprawna" lub "nieprawidłowa nazwa użytkownika lub hasło" . Co zastanawiające - przed aktualizacją wszystko funkcjonowało poprawnie na tych samych danych. Czy problem może leżeć po stronie starszej i dawno nie aktualizowanej wersji Gestora Pro? Próbowaliśmy już wszystkiego łącznie z uruchomieniem programu bez Gestora Pro (sam Subiekt Nexo Pro). Dorzucam plik z logami. KlientPoczty-20190711.log
  8. Po aktualizacji Subiekta Nexo Pro do wersji 26.0.1 (posiadamy również Gestora - ostatnia aktualizacja z kwietnia 2017) zauważyliśmy problem związany z wysyłką powiadomien np. dla scenariuszy windykacyjnych za pośrednictwem wbudowanego klienta pocztowego. Przed aktualizacją wysyłka powiadomień dla wspomnianych scenariuszy odbywała się bezproblemowo - zaznaczaliśmy dany dokument, z menu kontekstowego wybieraliśmy wykonaj działanie i automatycznie wiadomość e-mail z powiadomieniem była wysyłana na wskazany (domyślny dla danego klienta) adres. Po aktualizacji - wszystkie wiadomości tego typu lądują w Skrzynce nadawczej i tam już pozostają. Czy ktoś z forumowiczów miał styczność z takim problemem i znalazł jego rozwiązanie. Z góry dziękujemy za odpowiedzi.
  9. Podłączamy się pod temat. Ostatni kurs, jaki Subiekt Nexo pobrał nam automatycznie pochodzi z dnia 22.03.2019. Od tej daty (tj. w dniach 25,26,27,28) Nexo się obraziło i nie chce pobierać kursów walut. Nie ma żadnych błędów w dzienniku (BL), brak zdublowanych tabel kursowych, wykonywany restart synchronizacji z kontem Insert, przebudowana baza danych (program serwisowy), konfiguracja dokumentów sprawdzona, konfiguracja systemowa dotycząca automatycznego pobierania sprawdzona - obie bez zmian od kilku miesięcy. Nadal bez efektu. Co ciekawe jeszcze kilkanaście dni temu, w przypadku problemu z pobieraniem kursu, na górnej belce programu pojawiał się komunikat o błędzie - na chwilę obecną nie pojawia się wcale. Pomaga tylko ręczne pobieranie kursu, co wydaje się być średnim rozwiązaniem w zestawieniu z działającym jeszcze do niedawna pobieraniem automatycznym. Czy ktoś z forumowiczów ma pomysł na rozwiązanie problemu? Z góry dziękuję za wszystkie propozycje.
  10. Poszukuję sposobu na rozwiązanie poniższego problemu: W module WYDANIA, dla dowolnego dokumentu WZ definiujemy sobie wygląd listy asortymentu (rodzaju i ilości kolumn). Czynimy to dla jednego z użytkowników (w tym przypadku z uprawnieniami admina). I teraz kluczowe pytanie - jak zduplikować takie ustawienie widoku asortymentu dla pozostałych użytkowników systemu nexo (aby każdy z nich miał dokładnie taki sam wygląd dla listy asortymentów na edytowanym dokumencie WZ)? Ustawienie w/w dla jednego użytkownika (admina) i skopiowanie wpisu bezpośrednio w bazie danych (tabela WidokiSerwisowe) niestety nie przenosi tego widoku na innych użytkowników. Z góry dziękuję za wszelakie sugestie.
  11. Dziękujemy za informację - metoda działa.
  12. Chcielibyśmy zasugerować dodatkową funkcjonalność w zakresie grupowania pozycji asortymentu wg. jego cech (dla KONFIGURACJA WIDOKU --> GRUPOWANIE --->Cecha). Wydaje się, iż byłoby to mocne usprawnienie pozwalające na utworzenie różnych zakładek dla asortymentu (np. z różnych grup) i przypisanie kilku cech do danej grupy - co w efekcie pozwoliłoby na występowanie jednej pozycji asortymentowej w kilku grupach jednocześnie. Obecnie takie rozwiązanie możliwe jest tylko poprzez dodanie słowników własnych, co jednak ma (przynajmniej takie wrażenie odnieśliśmy) znaczący wpływ na szybkość działania np. Instynktu.
  13. Mamy taki problem. W wersji 20.01. subiekta nexo dostępna była możliwość edycji dokumentu WZ powiązanego z wystawionym dokumentem sprzedaży (czyli najpierw powstaje FV, do której z automatu tworzony jest dokument powiązany w postaci WZ). Po aktualizacji do wersji 20.1 już tej możliwości nie ma (pojawia się kłódeczka z informacją: "nie można edytować dokumentu magazynowego powiązanego z dokumentem handlowym). Była to o tyle przydatna w naszym przypadku możliwość, iż wykorzystując pole opis pozycji, po wystawieniu FV i automatycznym wygenerowaniu powiązanej z nią WZ-tki, magazyn mógł zaedytować dokument WZ i w polu opis pozycji dodać np. numery seryjne wydawanych produktów. Czy gdzieś w ustawieniach możliwe jest cofnięcie w/w blokady?
  14. Wszystko już jasne - kolejne wersje następujące po 14.2.0 wprowadzały nową funkcjonalność pozwalająca z widoku użytkownika (mającego przydzielone własności administratora) definiować elementy widoku dla poszczególnych użytkowników (czyli powstała funkcja obsługiwana już z poziomu użytkownika programu, którą wcześniej trzeba było realizować ręcznie, przekopując "po nocach" bazę danych w opisanym post wcześniej zakresie i kopiując mozolnie wszystkie nastawy widoków administratora do pozostałych użytkowników ). Ponieważ w wyniku tego ręcznego dodawania powstawały "sztywne" wpisy z odniesieniem do określonych ID wpisów oznaczonych jako bazowe, były one rozpoznawane przez aktualizację jako nie posiadające prawidłowych powiązań/przypisań w bazie (wszyscy użytkownicy mieli na sztywno przypisane odwołania do ID widoków administratora, co standardowo chciały wprowadzić kolejne aktualizacje). Zatem - podczas aktualizacji bazy danych program wypluwał w pewnym momencie przedstawiony komunikat. Usunięcie z bazy danych wszystkich wpisów dla innych niż dotyczących administratora widoków (oznaczonych dodatkowo tagiem NULL i ustawionych jako widok bazowy) automatycznie rozwiązało problem i spowodowało, iż niejako domyślnie widoki administratora zostały przez program przypisane samodzielnie do pozostałych użytkowników. uff...
  15. Dziękujemy za zainteresowanie rozpoczętym tematem i cenne uwagi, które w znacznym stopniu naprowadziły nas na trop. Sytuacja wstępnie opanowania - problem tkwił w bazie danych - ModelDanychContainer.WidokiSerwisowe. Jakiś czas temu definiowaliśmy sobie widoki dla poszczególnych użytkowników systemu i ręcznie dodawaliśmy kolejne wpisy w bazie przypisując je do ID użytkownika. Zapewne na tym etapie powstały jakieś błędy. Pomogło wykasowanie wpisów dotyczących wszystkich użytkowników z wyjątkiem tego posiadającego uprawnienia administratora systemu. Zgłębimy jeszcze temat bardziej szczegółowo w zakresie które ze wspomnianych wpisów powodowały błędne odwołania do kolumny ID i postaramy się podzielić zdobytą wiedzą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...