Skocz do zawartości

Ewa Natalie

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    47
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

365 wyświetleń profilu

Ewa Natalie's Achievements

4

Reputacja

  1. Dziękuję. A na KSEF to tak czekamy, czekamy i ciągle go nie widać, a faktury wystawiać trzeba. Poza tym obraz graficzny faktury to chyba będzie zależny od programu na którym się pracuje. KSEF chyba nie narzuca pól z konkretną informacją i wyglądu faktury, czcionką i pogrubieniem itp? Na razie to ja wolę poczekać jak INSERT o nas zadba To przy okazji - przydałoby się aby termin płatności też widniał na liście faktur (po zalogowaniu do SUBIEKT123), jako kolejna kolumna obok tej z kwotą do zapłaty na przykład. Pozdrawiam i już nic nie wymyślam Dziękuję za pomoc
  2. A skoro Pan tak szybko odpowiada to zaczepię jeszcze raz A czy jest możliwość aby Insert zmienił wydruki faktur w SUBIEKT123, tak aby TERMIN PŁATNOŚCI był wytłuszczony, czy pisany większą czcionką? Albo taka opcja, że termin byłby umieszczony w tym samym polu w którym jest data wystawienia faktury? Klienci wcześniej wystawiali faktury w innym programie (też takim dla BR) i trochę się przyzwyczaili, mówiąc delikatnie, i teraz na fakturach Subiekta123 "poszukują" daty płatności. A ja chcę ich jak najbardziej do SUBIEKTA123 przekonać 😍 A i przyznam im rację, bo faktycznie termin zapłaty, biorąc pod uwagę inne dane na fakturze, jest wyjątkowo słabo uwypuklony. Będę wdzięczna za odpowiedź lub podpowiedź gdzie najlepiej pisać aby móc liczyć na zmiany w szablonach faktur! Pozdrawiam
  3. Dziękuję, teraz już wszystko jasne. I temat do przemyślenia (może do najmu inny program do fakturowania Klient zdecyduje. Dziękuję za wszystkie informacje i pozdrawiam!
  4. Rozumiem, że nawet w opcji, że Klient wykupuje drugie konto do faktur, to trzeba dzwonić do Was, aby możliwe było utworzenie drugiego konta w Insert na ten sam NIP?
  5. Dziękuję za odpowiedź. Jest dokładnie tak jak Pan napisał. Chodzi o to aby oba rodzaje aktywności (działalność i najem prywatny) były od siebie oddzielone jeśli chodzi o faktury.
  6. Dziękuję za odpowiedź. Ale nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy. Chodzi o udostępnienie SUBIEKTA123 przez biuro rachunkowe. Wtedy już nie kupuję licencji (po 30 dniowym okresie próbnym), bo BR ma licencję, jedynie udostępnia Klientom program do wystawiania faktur. Czy zatem można udostępnić SUBIEKTA123 Klientowi niejako dwa razy (dwa odrębne konta do fakturowania) z tym samym NIP. Oczywiście nazwa jest inna. Przykładowo pierwsza to FIRMA KLIENT NIP, druga nazwa to NAJEM KLIENT NIP. Czy coś takiego jest możliwe, w ramach udostępnienia przez biuro rachunkowe? Pozdrawiam
  7. Klient prowadzi działalność gospodarczą, wystawia faktury w Subiekcie123. Jednocześnie ma też prywatny najem, do którego też wystawia faktury. Faktury z obu rodzajów aktywności w danych Klienta na fakturze, czyli Jego dane jako sprzedawcy, mają podany Jego NIP, oczywiście jest to ten sam numer. Z tego co do tej pory sprawdziłam to nie można ustawić dwóch osobnych kont w Subiekcie123 (w sensie dwie nazwy działalności (Firma + Najem) logowane na dwa inne mejle, ale dla podatnika z tym samym NIP). Czy istnieje jakaś możliwość, żeby faktury z obu aktywności były wystawiane na dwóch kontach (czyli dwóch oddzielnych dostępach do Subiekta123)? Wcześniej korzystałam z innych programów do fakturowania (też takich udostępnianych przez Biuro) i programy te nie widziały problemu, że są różne rodzaje działalności (czyli odrębne konta do faktur dla każdego rodzaju aktywności), ten sam numer NIP na obu kontach nie stanowił problemu. Nie wiem czy jasno to opisałam, ale chodzi mi o to, że Klient nie chce mieć "wymieszanych" faktur z działalności i najmu na jednej liście faktur w Subiekcie. Chciał sobie to oddzielić, bo faktury z Najmu wystawia inna osoba, która nie powinna mieć dostępu do faktur z Działalności. Czy jest jakieś rozwiązanie dla takiej sytuacji?
  8. Trzeba odświeżyć listę plików (lewy, górny róg ekranu Portalu Biura), bo jeśli działa się od razu (a nie przy np. kolejnym wejściu do Portalu) to moment po użyciu tej funkcji "odrzuć", opcja "usuń" jeszcze nie zadziała. Po odświeżeniu listy plików (czasami trzeba kliknąć nawet dwa razy) to już można usuwać. Przerobione w praktyce
  9. Cieszę się, że pomogłam. Ja rozkręcam się z Dokumentami i widzę, że już (choć jeszcze jestem trochę zielona) praca mocno przyspiesza, w marcu to już będzie bardziej widać. Jest duży potencjał i najważniejsze, że wszystko w jednym miejscu (do zeszłego roku pracowałam z Saldeo więc mam porównanie, a Saldeo to naprawdę doskonały program, ale widzę, że Insert ostro ruszył z tematem i super!) Pozdrawiam
  10. Joanna wydaje mi się, że to jest możliwe, oczywiście jeśli dobrze rozumiem o co chodzi. Zaczęłam pracę z Dokumentami dopiero w tym roku, początki są ciężkie ale ogólnie wygląda to bardzo obiecująco Odnośnie Twojego pytania: Też odczytuję Dokumenty tylko do rejestru vat. Następnie jak już tam się znajdują to po kliknięciu w dany wiersz zapisu czyli "Pokaż" wyskakuje nam nowe okienko z rozpisanym, zaksięgowanym dokumentem i po prawej stronie pokazuje się OCR faktury. Pod jej wyglądem, na dole jest lupka 🔍, po kliknięciu na lupkę dokument wyskakuje jako osobny pdf! Czy o to chodziło? Osobiście uważam, że jest to rewelacyjna opcja. To samo działa też po stronie zakładki KPiR. Jedyne czego mi brakuje to aby po kliknięciu pozycji w KPiR czy w rejestrze można było przeskakiwać na kolejny dokument widząc jednocześnie podgląd faktury. Czyli wtedy działamy tylko z ekranem, nie trzeba nigdzie podglądać faktury, szukać w mejlach, zaglądać do segregatora. Taka opcja tworzyłaby prawdziwy e-segregator! i to w takim miejscu w jakim powinien być. Hej! Insert zróbcie to! wystarczą strzałki ▶ (pokaż kolejny, przejdź dalej)
  11. Zakładka w Rachmistrzu Nexo -> KPiR -> u góry "Operacje" -> "Drukuj podsumowanie" -> otwiera się okno "Drukuj" -> zaznacz tam "Okres-rozdzielnie miesięcznie" i wpisz np 01/03 - 31/03 i -> "Podgląd" i tutaj widać gotowy wydruk, który można drukować lub pobrać pdf. Tak samo robimy aby otrzymać wynik narastająco - tylko w punkcie "Okres" zaznaczamy "Narastająco rocznie". Może nie ma ta tabela formy oddzielnego podsumowania (a szkoda), ale wszystkie dane są, obliczenie różnic remanentowych też. Jest wynik czysty samego jednego miesiąca, jest wynik narastająco. Banki nie kwestionują tego wydruku. I z tego ustawienia otrzymamy też wydruk Narastająco rocznie ale w podziale na poszczególne miesiące. Wszystko to przydaje się do wyliczeń i analiz, a także do Banku.
  12. Męczę się dzisiaj z ustawieniem sobie dekretu do księgowania automatem faktur za paliwo do aut osobowych firmowych ale wykorzystywanych na cele prywatne czyli w koszty 75%. I ustawiam to na różne sposoby i zwróciłam uwagę, że program ŹLE WYLICZA kwotę jaka z takiej faktury może stanowić kup. Schemat (zgodnie z przepisami) jest przecież taki: np. faktura za paliwo na 100 zł netto + 23 zł vat. Do vat (odliczenie) 50 zł + 11,50 zł (i tutaj program - w zakładce vat - wylicza wszystko ok) Do KPiR (koszt 75%) wyliczenie powinno być wg schematu - (wartość netto faktury + nieodliczona część vat czyli połowa)*75% Jednak program do wyliczenia tej kwoty kup bierze całą wartość vat! - czyli liczy wg schematu = wartość faktury netto*75% + CAŁY vat. To jest przecież błąd. Na pewno kiedyś tak nie liczył, bo księgowałam ręcznie takie faktury (schematu na paliwo d75-v50 nie ma lub nie wiem, że jest), oznaczając na zakładce KPiR "Dotyczy pojazdu", następnie wpisywałam kwotę brutto i warunek 75% - wyliczenia były prawidłowe. Teraz wrzuca w kup cały vat z faktury (a powinien 75% z połowy wartości vat, czyli z tego nieodliczonego) Czy może ktoś sprawdzić czy tak faktycznie jest??? Może ja już zupełnie zgłupiałam od tych ciągłych problemów podatkowych. Może tylko u mnie coś się "zepsuło" Będę wdzięczna za info. I przy okazji - może ktoś wie jak na stałe ustawić sobie taki dekret (automat) do księgowania faktur za paliwo d75-v50 Pozdrawiam Edyta
  13. A u mnie działa! Dzisiaj to jeszcze sprawdziłam. Plik JPK_FA pobrany z Saldeo wczytał się poprawnie w rejestrze zakupów. A może dlatego, że z Saldeo?? 🤔 Wcześniej wczytywałam JPK_VAT z SKP (a ten program to już jest taki informatyczny szrot Może jednak program ma znaczenie? Tak czy siak super, że za chwilę będzie poprawka! Pozdrawiam
  14. Też tak myślę, program chyba nie ma znaczenia. JPK to JPK, jutro sprawdzę czy to jednak działa! Młyny INSERT-u mielą powoli
×
×
  • Dodaj nową pozycję...