Skocz do zawartości
Forum użytkowników

Pomoc techniczna

InsERT
  • Ilość treści

    514
  • Rejestracja

Reputacja

2 Neutral

O Pomoc techniczna

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. W celu wygenerowania plik wymiany dokumentów przejdź do modułu Księgowości. Z menu na liście wybierz opcję Dodaj. Określ parametry generowanego pliku. Wybierz rodzaj pliku (Wymiana z GT) oraz wskaż okres za jaki ma zostać wygenerowany. Utwórz plik wymiany, klikając Generuj. Wygenerowany plik będzie widoczny na liście w module Księgowości. Z tego miejsca możesz pobrać wygenerowany plik. Jeżeli podczas generowania wystąpiły błędy, zostanie to zaprezentowana na liście odpowiednim statusem. Listę błędów można zobaczyć, klikając Pokaż błędy w menu kontekstowym dla wygenerowanego pliku wymiany.
  2. Aby udostępnić Subiekta 123 klientom biura rachunkowego, które pracuje na programach księgowych z linii InsERT GT, konieczne jest posiadanie licencji specjalnej Subiekta 123 dla InsERT GT - licencja dla biur rachunkowych. Szczegółowe informacje dotyczące licencji specjalnej dostępne są na stronie subiekt123.pl. Licencję można zamówić w sieci dystrybucji InsERT lub kontaktując się z naszym konsultantem: tel. 71 78 76 110, lub e-mail: asp@insert.com.pl. Po zakupie licencji Subiekta 123 dla InsERT GT otrzymasz wiadomość e-mail informującą o aktywowaniu nowej licencji. Jeżeli nie posiadasz Konta InsERT zarejestrowanego na potrzeby Subiekta 123 lub produktów z linii InsERT nexo, w wiadomości e-mail dostępny będzie link aktywacyjny, który pozwoli założyć nowe konto. Dzięki niemu będziesz mógł zalogować się do serwisu Moje konto, z poziomu którego wykonywana jest operacja udostępniania Subiekta 123 dla klientów biura rachunkowego. Po kliknięciu w link aktywacyjny zaprezentowana zostanie strona zaproszenia do korzystania z nowo zakupionej licencji Subiekta 123 dla InsERT GT. Przejście dalej spowoduje wyświetlenie strony logowania. Jeżeli posiadasz Konto InsERT, możesz się zalogować. Użyte konto stanie się kontem dostępowym do firmy biura rachunkowego, w ramach której będziesz udostępniał Subiekta 123 dla swoich klientów. Jeżeli nie posiadasz konta, lub chcesz użyć innego, skorzystaj z opcji Załóż Konto InsERT. Na stronie rejestracji nowego konta podaj wszystkie wymagane dane. Nowo założone konto wymaga potwierdzenia. Na adres e-mail wprowadzony na stronie rejestracji wysłany zostanie link aktywacyjny. Potwierdź konto, klikając w otrzymany link aktywacyjny. Po tej operacji będziesz mógł zalogować się do serwisu Moje konto. Z poziomu serwisu Moje konto możesz zarządzać swoim biurem rachunkowym. Z tego miejsca możesz udostępniać Subiekta 123 dla swoich klientów oraz zarządzać posiadanymi licencjami (Subiekt 123, Subiekt 123 dla InsERT GT, Subiekt 123 dla InsERT nexo, InsERT nexo, Usługa SMS). Uwaga: Pierwsza aktywowana licencja Subiekta 123 dla InsERT GT zawsze wymaga zatwierdzenia przez firmę InsERT. Do tego czasu udostępnianie aplikacji klientom nie jest możliwe. Potwierdzenie licencji może zająć do 5 dni roboczych. Po potwierdzeniu przez dział handlowy firmy InsERT licencja zmieni status z oczekująca na zatwierdzenie na aktywna. Zobacz również: Jak udostępnić Subiekta 123 w ramach licencji biurowej Subiekt 123 dla InsERT GT? Jak rozpocząć korzystanie z udostępnionej usługi?
  3. Przed przystąpieniem do generowania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) konieczne jest określenie urzędu skarbowego w konfiguracji Subiekta 123. W tym celu przejdź do Konfiguracja -> Podatek VAT, wybierz urząd skarbowy z listy i zapisz wprowadzone dane. Po określeniu urzędu skarbowego przejdź do modułu księgowości. Z menu na liście wybierz opcję Dodaj. Określ parametry generowanego pliku. Wybierz rodzaj pliku oraz wskaż okres za jaki ma być wygenerowany. Subiekt 123 pozwala na generowanie następujących plików JPK: JPK_VAT - Jednolity plik kontrolny dla ewidencji sprzedaży oraz zakupu VAT JPK_FA - Jednolity plik kontrolny dla faktur VAT Utwórz Jednolity Plik Kontrolny, klikając Zapisz. Wygenerowany Jednolity Plik Kontrolny będzie widoczny na liście w module księgowości. Z tego miejsca możesz pobrać wygenerowany plik. Jeżeli podczas generowania wystąpiły błędy, zostanie to zaprezentowana na liście odpowiednim statusem. Listę błędów można zobaczyć, klikając Pokaż błędy w menu kontekstowym dla wygenerowanego pliku JPK.
  4. Lista drukarek z którymi współpracuje Subiekt 123 dostępna na tej stronie.
  5. Po dokonaniu odpowiedniej konfiguracji wymiany dokumentów, w module Sprzedaży włącz kolumnę prezentującą status księgowy (można tego dokonać klikając prawym przyciskiem myszy na nagłówku listy dokumentów). W celu wysłania dokumentów do programu księgowego InsERT nexo przejdź do modułu Księgowość. Z menu na liście wybierz opcję Dodaj. Wybierz rodzaj wymiany dokumentów Wymiana z nexo (on-line). Określ okres oraz status dokumentów, które mają zostać przekazane do księgowości. Dodatkowo możesz określić parametry, decydujące wg jakiej daty przekazać dokumenty sprzedaży oraz zakupu. Opcjonalnie możesz wybrać dokumenty, które mają zostać wysłane do księgowości. Skorzystaj z opcji Wyślij, w celu przekazania dokumentów.
  6. W celu rozszerzenia licencji Subiekta 123 przejdź do serwisu Moje konto. W serwisie Moje Konto przejdź do zarządzania swoją firmą. Na liście licencji odszukaj usługę Subiekt 123 i skorzystaj z opcji Rozszerz licencję. Uwaga! Przejście na licencjonowanie indywidualne oznacza rezygnację z licencji udostępnionej przez biuro rachunkowe. W formularzu przedłużania określ okres obowiązywania nowej licencji. Następnie zdefiniuj pakiet Subiekta 123, określając dodatkowe moduły. W podsumowaniu formularza prezentowane są szczegóły Twojego zamówienia wraz z kwotą brutto do zapłaty. Zweryfikuj podsumowanie zamówienia oraz zaakceptuj regulamin usługi. Kliknięcie Zapłać spowoduje przeniesienie do systemu płatności elektronicznej PayU. Uwaga! Jeżeli nie nastąpiło automatyczne przekierowanie do systemu płatności elektronicznej, link do dokończenia płatności dostępny jest w szczegółach licencji Subiekta 123. Zweryfikuj podsumowanie prezentowane w systemie płatności elektronicznej oraz określ metodę płatności. Dokonaj płatności, klikając Płacę. Postępuj zgodnie z informacjami prezentowanymi na ekranie, dokonując płatności zgodnie z wybraną metodą. Po opłaceniu zostaniesz przekierowany do serwisu Moje konto, gdzie zaprezentowane zostaną szczegóły transakcji wraz z jej statusem. Transakcja może przyjmować następujące statusy: Zakończona, Oczekuje na opłacenie, Anulowana. Zakończona - płatność została zakończona i potwierdzona. Nowa licencja została aktywowana. Oczekuje na opłacenie - płatność w trakcie realizacji lub płatność oczekuje na potwierdzenie. Korzystanie z nowej licencji będzie możliwe po potwierdzeniu płatności. Anulowana - płatność nie zastała dokonana. Nowa licencja nie zostanie aktywowana. Po zaksięgowaniu wpłaty, w szczegółach transakcji zostanie udostępniona opcja pobrania faktury w formacie PDF.
  7. W celu aktywowania dodatkowych modułów do podstawowej licencji Subiekta 123 przejdź do serwisu Moje konto. W serwisie Moje Konto przejdź do zarządzania swoją firmą. Na liście licencji odszukaj usługę Subiekt 123 i przejdź do szczegółów licencji. Z poziomu szczegółów licencji Subiekta 123 skorzystaj z opcji Kup moduł. W formularzu określ moduły dodatkowe. W podsumowaniu formularza prezentowane są szczegóły Twojego zamówienia wraz z kwotą brutto do zapłaty. Zweryfikuj podsumowanie zamówienia oraz zaakceptuj regulamin usługi. Kliknięcie Zapłać spowoduje przeniesienie do systemu płatności elektronicznej PayU. Uwaga! Jeżeli nie nastąpiło automatyczne przekierowanie do systemu płatności elektronicznej, link do dokończenia płatności dostępny jest w szczegółach licencji Subiekta 123. Zweryfikuj podsumowanie prezentowane w systemie płatności elektronicznej oraz określ metodę płatności. Dokonaj płatności, klikając Płacę. Postępuj zgodnie z informacjami prezentowanymi na ekranie, dokonując płatności zgodnie z wybraną metodą. Po opłaceniu zostaniesz przekierowany do serwisu Moje konto, gdzie zaprezentowane zostaną szczegóły transakcji wraz z jej statusem. Transakcja może przyjmować następujące statusy: Zakończona, Oczekuje na opłacenie, Anulowana. Zakończona - płatność została zakończona i potwierdzona. Nowa licencja została aktywowana. Oczekuje na opłacenie - płatność w trakcie realizacji lub płatność oczekuje na potwierdzenie. Korzystanie z nowej licencji będzie możliwe po potwierdzeniu płatności. Anulowana - płatność nie zastała dokonana. Nowa licencja nie zostanie aktywowana. Po zaksięgowaniu wpłaty, w szczegółach transakcji zostanie udostępniona opcja pobrania faktury w formacie PDF.
  8. W celu przedłużenia licencji Subiekta 123 przejdź do serwisu Moje konto. W serwisie Moje Konto przejdź do zarządzania swoją firmą. Na liście licencji odszukaj usługę Subiekt 123 i skorzystaj z opcji Przedłuż licencję. W formularzu przedłużania określ okres obowiązywania nowej licencji. Następnie zdefiniuj pakiet Subiekta 123, określając dodatkowe moduły. W podsumowaniu formularza prezentowane są szczegóły Twojego zamówienia wraz z kwotą brutto do zapłaty. Zweryfikuj podsumowanie zamówienia oraz zaakceptuj regulamin usługi. Kliknięcie Zapłać spowoduje przeniesienie do systemu płatności elektronicznej PayU. Uwaga! Jeżeli nie nastąpiło automatyczne przekierowanie do systemu płatności elektronicznej, link do dokończenia płatności dostępny jest w szczegółach licencji Subiekta 123. Zweryfikuj podsumowanie prezentowane w systemie płatności elektronicznej oraz określ metodę płatności. Dokonaj płatności, klikając Płacę. Postępuj zgodnie z informacjami prezentowanymi na ekranie, dokonując płatności zgodnie z wybraną metodą. Po opłaceniu zostaniesz przekierowany do serwisu Moje konto, gdzie zaprezentowane zostaną szczegóły transakcji wraz z jej statusem. Transakcja może przyjmować następujące statusy: Zakończona, Oczekuje na opłacenie, Anulowana. Zakończona - płatność została zakończona i potwierdzona. Nowa licencja została aktywowana. Oczekuje na opłacenie - płatność w trakcie realizacji lub płatność oczekuje na potwierdzenie. Korzystanie z nowej licencji będzie możliwe po potwierdzeniu płatności. Anulowana - płatność nie zastała dokonana. Nowa licencja nie zostanie aktywowana. Po zaksięgowaniu wpłaty, w szczegółach transakcji zostanie udostępniona opcja pobrania faktury w formacie PDF.
×