Skocz do zawartości

Krystian Kolasa

Partner
  • Liczba zawartości

    1 320
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Krystian Kolasa w dniu 18 Stycznia

Użytkownicy przyznają Krystian Kolasa punkty reputacji!

O Krystian Kolasa

Ostatnie wizyty

1 289 wyświetleń profilu

Krystian Kolasa's Achievements

82

Reputacja

  1. Fakt, oprócz koincydencji aplikacji, może być również koincydencja sprzętu. Aczkolwiek, ten drugi przypadek w sytuacji posiadania markowych komputerów typu: hp, dell, lenovo itd. teoretycznie nie powinien wystąpić. Nadal obstawiam, że jakiś soft blokuje startowanie usługi MS SQL Ale nie zawsze trafiam. Zacząłbym od wyłączenie lokalnie na tym komputerze programu antywirusowego (oczywiście po rozłączeniu się z internetem) i zweryfikować czy uruchomi się usługs MS SQL.
  2. Ale to nie jest problem funkcjonowania tylko aplikacji firmy InsERT z Windows 11. Tego typu problemy związane z aktualizacjami systemu Windows oraz koincydencjami z innymi aplikacjami w systemie, występują również w przypadku innych producentów różnych aplikacji. To jest coś na zasadzie, że oddając komputer klientowi z zainstalowanym (nowym) systemem Windows, klient po tygodniu wraca, że zgłasza reklamacje bo system nie działa. A uruchamiając system, jest cała masa "dziwnych" aplikacji. Albo przykład z zeszłego roku. "Ratuj, bo Subiekt po aktualizacji wolno działa", co pomogło? Wyłączenie aplikacji webowej "Farmerama" czy jakoś tak. Coś co obciążało proces w 90-95%. W ramach uporządkowania, wypowiedzieli się teraz Partnerzy firmy InsERT, a nie pracownicy firmy InsERT. I jako serwisant IT oraz aplikacji InsERT, nie uważam, że w Pani wypadku problem jest po stronie firmy/oprogramowania firmy InsERT. Proszę przede wszystkim sprawdzić w logach systemu Windows, czy przypadkiem nie blokuje program antywirusowy. Przeważnie G-DATA lub McAffe lubią blokować więcej niż trzeba, a są domyślnie instalowane na nowych "markowych" komputerach. Nawet ESET w zeszłym roku, w maju, po 2-3 latach bezproblemowego funkcjonowania SUZ'a (aplikacja firmy InsERT od urządzeń zewnętrznych), po jednej z aktualizacji aplikacji, zablokował tą aplikację.
  3. wczoraj oddałem klientowi skonfigurowany, nowy komputer: HP ProBook 450 G9 i5-1235U/16GB/512/Win11P "nowy laptop", a mimo to: 3-4h pobierane aktualizacje windows, kolejne parę h na aktualizacje sterowników, po drodze 2 "bluescreeny". Od ponad roku, windows wypuszcza takie aktualizacje, które bardziej psują niż poprawiają (usuwane/niedziałające połączenia VPN, nie działające drukarki, ponowne włączenie wyłączonej hibernacji). W styczniu wyszła poprawka, do windows 10, której nie da się zainstalować na starszych instalacjach windows 10, błąd 0x80070643. Naprawa tylko poprzez powiększenie partycji odzyskiwania. W tym przypadku, proponuje weryfikację instalacji systemu windows. Bo problem z MS SQL, nie jest związany z aplikacjami firmy InsERT. InsERT nie jest producentem aplikacji Microsoft SQL, bo tak jak napisał również @Andrzej Kubik
  4. nexo 41.2.1 https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/biuro_nexo/ulepszenia/opis_zmian.html Wersja 41.2.1 - 21/09/2022 Naprawiono błąd uniemożliwiający uruchomienie programów z linii nexo na komputerach z zainstalowanym .NET Framework 4.8.1. Po aktualizacji windows 11 do wersji 22H2, nie było można uruchomić nexo. Powyżej posty jako rozwiązanie podawały reinstalację systemu. Ja próbowałem deinstalację skryptami .NET Frameworka i ponowną instalację, poleceniami sfc oraz DISM i nic nie pomagało. Już miałem robić reinstalację systemu, a tutaj okazało się, że poprawka 41.2.1 pomogła
  5. jak widać, błąd zgłosiłem w marcu (w ramach mojego dostępu do tej aktualizacji przez Windows Insider), że jest problem z nexo na wersji 22H2. W czerwcu weszła ta wersja produkcyjnie w Windows 11. Efekt jest taki, że dostęp do nexo mam tylko poprzez VM (Windows 10) oraz RDP (Windows Server 2019) z innych urządzeń. Rozwiązanie w postaci reinstalacji systemu jest skuteczne ale, przynajmniej ja, reinstalację systemu robię co 3-5 lat (za dużo aplikacji i konfiguracji). Może proszę rozważyć zapisanie jednak jakiegoś konta InsERT'a do Windows Insider'a i testowanie nexo na nowych aktualizacjach Windows. Windowsów 11 jednak będzie przybywać. Windows 12 ma mieć premierę chyba dopiero w 2025 roku.
  6. Zgadza się, dlatego post dotyczył informacji, że po "aktualizacji windows 11", jako przestroga w używaniu tego systemu w pracy biurowej. Dodatkowo, sterowniki do drukarek "co któraś" aktualizacja, raz działają, a raz nie. Dlatego przy kupnie nowych komputerów, warto zrobić downgrade do Windows 10, w celu uzyskania stabilnego systemu w biurze.
  7. Dzisiaj po aktualizacji Windows 11 do wersji 22H2, przestało działać nexo. Reinstalacja (2-3x) nie pomaga. GT działa Nawet drukarka Dymo znowu jest wykrywana. W moim przypadku, system nawet nie pytał się czy instalować tylko czy może zrobić restart. Po restarcie znowu ikonki/UI trochę inaczej wyglądają i przy próbie uruchomienia Gestor nexo nic się nie dzieje, a dzienniku systemu Windows: "Nie można wygenerować kontekstu aktywacji dla "C:\WINDOWS\system32\conhost.exe". Błąd w pliku manifestu lub w pliku zasad "C:\WINDOWS\system32\conhost.exe" w wierszu 0. Nieprawidłowa składnia XML." Nexo w wersji 39.2.0
  8. System Windows 11 mam na laptopie od 3go sierpnia w ramach uczestnictwa w Windows Insider, czyli tzw. "Niejawny program testów systemu Windows". Nexo i GT mam zainstalowane na laptopie jako końcówki. Moim zdaniem Nexo działa na Windows 11 szybciej niż na Windows 10. Brak problemów ze stabilnością. Mam na laptopie bazy testowe na MS SQL 2017, ale są uruchamiane tylko na czas testów. W tym czasie nie było problemów z działaniem.
  9. u mnie zaczęło działać, chyba można sprawdzać.
  10. przepraszam, nie zauważyłem odpowiedzi. Tak można, ale niestety ja jestem wersją GUI, nie lubię pisać skryptów Chciałbym wejść w opcje, włączyć/wyłączyć i wyjść. Wersja ze skryptem jest dłuższa w obsłudze. Powyżej opisane problemy dotyczą narazie mojej firmy więc temat nie jest pilny i w "wolnej" chwili pobawię się w profilowanie. Ale przypadek ten jest realny do spotkania u klienta i napisanie skryptu nie będzie kwestią max 2 minuty. No i będzie indywidualny dla każdego przypadku (różna ilość użytkowników). Wersja GUI to max 5 minut połączenia przez TV.
  11. tutaj jest podana instalacja, że wystarczy dodać kod do <head> i <body> https://support.google.com/tagmanager/answer/6103696?hl=pl https://www.facebook.com/business/help/952192354843755?id=1205376682832142 dodanie widgetem własnym tych kodów nie pomogło?
  12. no to jaki jest przewidziany scenariusz do takich wariantów: 1. oddział został zlikwidowany, zostaje tylko centrala. Użytkownicy nie może się pomylić w wystawianiu dokumentów. No tutaj mogę przypisać mu domyślny oddział i chyba zabrać uprawnienie do zmiany oddziału. Automatyzacje "Gestorowe": działania czy umowy, które miały ustawione oddziały, mają wystawić dokumenty tylko na centrale. Czyli chyba jakieś działania zbiorcze z poziomu menu byłoby potrzebne. 2. oddział został zlikwidowany, powstaje nowy oddział. Użytkownik nie może się pomylić w wystawianiu dokumentów, bo będzie: centrala, oddział zamknięty i oddział otwarty. Na poziomie edycji użytkownika, mogę ustawić domyślny oddział, ale nie mogę tak jak na poziomie edycji oddziału "checkboxem" ustawić lub zabrać dostęp do konkretnego oddziału. Ewentualnie, czy można by dorobić na poziomie edycji użytkownika, metodą "checkbox" jak w oddziale, nadawanie uprawnień do oddziałów, magazynów i kas/rachunków bankowych (?) Przepisanie istniejących umów starego oddziału na nowy. Ale to już w sumie drugie pytanie Gestorowe, czyli bardziej do @Igor Bernakiewicz.
  13. generalnie to kopie robi się zawsze przed konwersją bazy. Ja wolę ręcznie skryptem lub Archiwizatorem. Po drugie doradź klientowi zmianę tego Windows 7 na niestety windows 10. Po zmianie systemu większość wcześniejszych problemów znika, ale pojawiają się inne 😉 I po trzecie należy sprawdzić to co jest podane w komunikacie: "Aby wykonać konwersję bazy danych należy posiadać uprawnienia administratora serwera bazy danych .... oraz prawidłowo określony folder roboczy archiwizacji (konwersja bazy danych używa tego folderu do utworzenia kopii zapasowej)....." Czy jest ustawiony folder roboczy archiwizacji w parametrach archiwizacji oraz czy istnieje ten folder? "Dodam, że robię archiwizację i plik jest zapisywany." skoro archiwizacja jest robiona no to konwersja nie musi być robiona "zawsze z duszą na ramieniu" 😉
  14. w jaki sposób wyłączyć oddział? Był oddział, były wystawiane dokumenty, a teraz został zlikwidowany. Brak znacznika "aktywny" typu on/off
×
×
  • Dodaj nową pozycję...