Skocz do zawartości
Forum użytkowników

Katarzyna Rozmarynowska

InsERT
  • Ilość treści

    79
  • Rejestracja

  • Wygrane dni

    2

Katarzyna Rozmarynowska wygrał w ostatnim dniu 30 sierpnia 2019

Katarzyna Rozmarynowska ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

8 Neutral

O Katarzyna Rozmarynowska

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Wersja musi być i to niestety w tym kilkuliczbowym formacie, więc raczej: "SferaNEXO-1.0.0.0".
  2. W polu "Nazwa i wersja" musi być podana nazwa i wersja, oddzielone myślnikiem (np. "SferaNEXO-1.0.0.0"). To jest jedyny prawidłowy format, a podanie wartości w nieprawidłowym formacie powoduje, że używana jest poprzednia prawidłowa wartość. Program serwisowy niestety nic tu nie podpowiada, więc to na pewno jest do poprawienia z naszej strony, ale pomijając niedostatki walidacji - wszystko jest tu w porządku. Dodam, że numer wersji, który podaje się obok nazwy rozwiązania własnego, to numer wersji tego rozwiązania, a nie nexo. Numer wersji nexo można podać w polu "Do produktu", np. "Nexo-27.1.0.3175" - będzie to oznaczało, że rozwiązanie własne ma działać tylko z nexo w wersji 27.1.0.3175.
  3. Z bazą naprawdę jest wszystko w porządku, pozostaje więc jedna możliwość: w nowej wersji rozwiązania własnego należy zmienić referencję do InsERT.Moria.ModelDanych.dll, bo baza ma zaawansowane pola własne i ma inny model danych niż ten, który dostarczany jest w SDK. Opisano to w pomocy do Sfery:
  4. Na pewno będziemy rozważać, jak przyspieszyć wczytywanie danych na listach, ale nie jestem w stanie powiedzieć, czy poskutkuje to wprowadzeniem akurat takiej opcji.
  5. Prawdopodobnie poprawkę będzie można zrobić skryptem SQL, więc chyba nie ma potrzeby zatrzymywania pracy.
  6. Ok, w takim razie prawdopodobnie w bazie jest jakaś niedokończona aktualizacja. Proszę spróbować uruchomić nexo na tej bazie - aktualizacja powinna się sama z siebie dokończyć (jak już dojdzie do ekranu logowania użytkownika, to można uznać, że jest po aktualizacji). Jeśli po tym rozwiązanie własne dalej nie będzie działać albo jeśli uruchomienie nexo się nie powiedzie, proszę o przysłanie bazy albo namiaru na bazę do naprawy do Insertu, najlepiej przy pomocy formularza kontaktowego.
  7. Nie ma takiej opcji w nexo. Jeśli chodzi ogólnie o wydajność na listach uruchamianych przez F2, to jest to znany problem, który usiłujemy rozwiązać.
  8. Pakiety po aktualizacji wyglądają zupełnie normalnie, mają prawidłowe numery wersji. Jeśli więc baza jest w porządku, to pozostaje jedno wytłumaczenie: Sfera jest w złej wersji. Proszę się upewnić, że sferyczne biblioteki, do których odwołuje się Pana aplikacja, na pewno są z SDK wersji 27.
  9. Nie mamy obecnie opcji automatycznego odświeżania widoków, ale planujemy ją dodać, prawdopodobnie w wersji wiosennej.
  10. Odpowiedź na pytanie 1: Tak, to pewnie program serwisowy. Blokada bazy jest "przypisana" do procesu. Więc jeśli proces 123 na komputerze X blokuje bazę, to tylko ten proces na tym komputerze ma do niej dostęp. Jeśli ten proces zostanie zakończony, to baza staje się dostępna dla innych procesów na tym komputerze (ale z innych komputerów ciągle nie można się łączyć). Pisząc "procesy" mam na myśli procesy związane z programami nexo, a nie dowolne. Odpowiedź na pytanie 2: Może być. Dla świętego spokoju lepiej go wyłączyć na czas aktualizacji. I. Gdy blokuje Pan bazę na jednym komputerze, użytkownicy na innych komputerach dostają informację o tym, że program zostanie zamknięty za pewien okres czasu. Jeśli nie potwierdzą tej informacji, to program się nie zamknie (bo nie chcemy, żeby użytkownik, który np. odszedł na chwilę od komputera, stracił niezapisaną pracę). Program musi być zamknięty, żeby nexo na pewno nie łączyło się z bazą. II. Gdyby ten komunikat zawierał numer procesu, to wszystko byłoby jasne - nie może Pan aktualizować bazy w procesie X, bo została zablokowana przez Pana w procesie Y. Jeśli chodzi o długi czas sprawdzania, czy ktoś jest połączony - tak naprawdę to odbywa się bardzo szybko, a te 20 minut to raczej czas tworzenia automatycznej kopii zapasowej przed aktualizacją. Sugeruje to rozmiar bazy. Możliwe, że w przyszłych wersjach będziemy sprawdzać połączenia przed wykonaniem kopii.
  11. Niestety, nie mamy w notesie kosza. Na razie też nie mamy w planach dodawania tam nowych funkcji. Gdyby jednak plany miały się zmienić, z pewnością uwzględnimy Pana sugestie.
  12. Mamy w planach umożliwienie podłączania jednego załącznika do wielu obiektów/dokumentów (bez duplikowania załącznika), w pakiecie z opcją wyświetlania listy obiektów, do których załączony jest wybrany plik. Wstępny termin to przyszły rok - i na tym etapie nie jestem w stanie podać nic bardziej konkretnego.
  13. Wygląda na to, że napisałam nieprawdę w moim poprzednim poście i jest dokładnie tak, jak Pan opisuje, tzn. Launcher nie znajduje scenariusza, jeśli nie podepnie się pakietu do bazy. Bardzo przepraszam za to nieporozumienie. Tak wygląda pakiet z rozszerzeniem własnym podpięty do bazy Demo_1: Pakiet MojeRozszerzenieEXE zawiera aplikację WpfApp1.exe, uruchamianą w scenariuszu WpfApp1. Uruchamiam InsLaunchera z parametrem Nexo/WpfApp1: Tak wygląda proces z moją aplikacją: Wpis w polu "Do produktu" ma znaczenie dla "długości życia" rozwiązania własnego. Jeśli poda tam Pan Nexo-26.2.1.3077, to rozwiązanie będzie działało tylko z bazami w wersji 26.2.1.3077, a po aktualizacji bazy do innej wersji zostanie odłączone. Jeśli nie poda Pan tam nic, to rozwiązanie, raz przypięte do bazy, będzie do niej przypięte już zawsze, tzn. będzie je można ręcznie odpiąć w programie serwisowym, ale nie odłączy się samo w trakcie aktualizacji. Jeśli chodzi o bazę InsERT_Launcher, to nie ma ona wersji i jest to zupełnie normalne.
  14. Czy przy pakowaniu rozwiązania podał Pan scenariusz uruchomienia? InsLauncher.exe uruchamiany jest z parametrami {Produkt}/{Scenariusz}, gdzie {Produkt} to nexo, a {Scenariusz} to w Pana przypadku "WPFApplication". Wobec tego przy pakowaniu rozwiązania własnego w programie serwisowym w zakładce "Uruchamianie" należy dodać do listy scenariusz o nazwie "WPFApplication" i podać, jaka aplikacja ma być uruchamiana w tym scenariuszu (np. "WPFApplication.exe"). Tak przygotowane rozwiązanie własne może Pan uruchomić teoretycznie na dowolnej bazie nexo i nie ma potrzeby dodawania pakietu z tym rozwiązaniem do listy pakietów składowych w wybranej bazie. Na takiej samej zasadzie nie trzeba tam nic dodawać, żeby np. na bazie z Subiektem uruchomić Gratyfikanta - wystarczy uruchomić scenariusz Nexo/Gratyfikant. Rozwiązanie własne trzeba dodać do listy pakietów składowych wtedy, gdy nie jest osobną aplikacją i jest uruchamiane w ramach jakiegoś istniejącego scenariusza. Na przykład: jeśli mam rozwiązanie własne "MojeRozszerzenie.dll" i chcę, żeby działało w bazie Demo_1, to pakuję je do mpkg (MojeRozszerzenieDLL-26.2.1.3077.mpkg), podpinam na liście pakietów składowych bazy Demo_1 i uruchamiam Nexo/Subiekt na bazie Demo_1. InsLauncher wczytuje wtedy wszystkie pakiety składowe bazy Demo_1, w tym zawartość mojego pakietu MojeRozszerzenieDLL-26.2.1.3077.mpkg. Jeśli natomiast mam osobną aplikację, "MojeRozwiązanie.exe", to też pakuję je do mpkg (MojeRozszerzenieEXE-26.2.1.3077.mpkg). Podaję scenariusz o nazwie "MojScenariusz", w którym uruchamiana jest aplikacja "MojeRozwiazanie.exe" i nie podłączając rozwiązania do bazy Demo_1, mogę je uruchomić InsLauncherem z parametrem Nexo/MojScenariusz. Tutaj przyznam, że chyba nie do końca rozumiem dokładnie Pana problem, ale chcę zauważyć, że wersja programu i wersja SDK użytego do stworzenia rozwiązania własnego muszą się zgadzać, więc możliwe, że musi Pan po prostu aktualizować rozwiązanie własne razem z nexo.
×