Skocz do zawartości
Forum użytkowników

Katarzyna Rozmarynowska

InsERT
  • Ilość treści

    84
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

Katarzyna Rozmarynowska wygrał w ostatnim dniu 30 sierpnia 2019

Katarzyna Rozmarynowska ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

8 Neutral

O Katarzyna Rozmarynowska

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. A czy może Pan sprawdzić, jaki proces używa tego pliku? Np. za pomocą Process Explorera.
  2. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale ten wątek jakoś mi umknął. Jak dotąd nie mieliśmy w planach wprowadzać takiej opcji, ale uwzględnimy Pana sugestię w planowaniu kolejnych wersji nexo.
  3. Logi być może nie będą potrzebne. Udało nam się powtórzyć scenariusz, w którym występuje taki błąd - pojawia się on w widokach "sąsiadujących" w module z widokiem, który jest przywracany z poprzedniej sesji po uruchomieniu programu. W takiej sytuacji można przywrócić brakujące opcje w F8, zamykając cały moduł (tzn. zakładkę z modułem) i otwierając go od nowa. Jeśli to nie pomoże, to poproszę o logi. Błąd - przynajmniej w tym scenariuszu, w którym udało nam się go powtórzyć - będzie poprawiony w wersji 29.
  4. Wersja musi być i to niestety w tym kilkuliczbowym formacie, więc raczej: "SferaNEXO-1.0.0.0".
  5. W polu "Nazwa i wersja" musi być podana nazwa i wersja, oddzielone myślnikiem (np. "SferaNEXO-1.0.0.0"). To jest jedyny prawidłowy format, a podanie wartości w nieprawidłowym formacie powoduje, że używana jest poprzednia prawidłowa wartość. Program serwisowy niestety nic tu nie podpowiada, więc to na pewno jest do poprawienia z naszej strony, ale pomijając niedostatki walidacji - wszystko jest tu w porządku. Dodam, że numer wersji, który podaje się obok nazwy rozwiązania własnego, to numer wersji tego rozwiązania, a nie nexo. Numer wersji nexo można podać w polu "Do produktu", np. "Nexo-27.1.0.3175" - będzie to oznaczało, że rozwiązanie własne ma działać tylko z nexo w wersji 27.1.0.3175.
  6. Z bazą naprawdę jest wszystko w porządku, pozostaje więc jedna możliwość: w nowej wersji rozwiązania własnego należy zmienić referencję do InsERT.Moria.ModelDanych.dll, bo baza ma zaawansowane pola własne i ma inny model danych niż ten, który dostarczany jest w SDK. Opisano to w pomocy do Sfery:
  7. Na pewno będziemy rozważać, jak przyspieszyć wczytywanie danych na listach, ale nie jestem w stanie powiedzieć, czy poskutkuje to wprowadzeniem akurat takiej opcji.
  8. Prawdopodobnie poprawkę będzie można zrobić skryptem SQL, więc chyba nie ma potrzeby zatrzymywania pracy.
  9. Ok, w takim razie prawdopodobnie w bazie jest jakaś niedokończona aktualizacja. Proszę spróbować uruchomić nexo na tej bazie - aktualizacja powinna się sama z siebie dokończyć (jak już dojdzie do ekranu logowania użytkownika, to można uznać, że jest po aktualizacji). Jeśli po tym rozwiązanie własne dalej nie będzie działać albo jeśli uruchomienie nexo się nie powiedzie, proszę o przysłanie bazy albo namiaru na bazę do naprawy do Insertu, najlepiej przy pomocy formularza kontaktowego.
  10. Nie ma takiej opcji w nexo. Jeśli chodzi ogólnie o wydajność na listach uruchamianych przez F2, to jest to znany problem, który usiłujemy rozwiązać.
  11. Pakiety po aktualizacji wyglądają zupełnie normalnie, mają prawidłowe numery wersji. Jeśli więc baza jest w porządku, to pozostaje jedno wytłumaczenie: Sfera jest w złej wersji. Proszę się upewnić, że sferyczne biblioteki, do których odwołuje się Pana aplikacja, na pewno są z SDK wersji 27.
  12. Nie mamy obecnie opcji automatycznego odświeżania widoków, ale planujemy ją dodać, prawdopodobnie w wersji wiosennej.
  13. Odpowiedź na pytanie 1: Tak, to pewnie program serwisowy. Blokada bazy jest "przypisana" do procesu. Więc jeśli proces 123 na komputerze X blokuje bazę, to tylko ten proces na tym komputerze ma do niej dostęp. Jeśli ten proces zostanie zakończony, to baza staje się dostępna dla innych procesów na tym komputerze (ale z innych komputerów ciągle nie można się łączyć). Pisząc "procesy" mam na myśli procesy związane z programami nexo, a nie dowolne. Odpowiedź na pytanie 2: Może być. Dla świętego spokoju lepiej go wyłączyć na czas aktualizacji. I. Gdy blokuje Pan bazę na jednym komputerze, użytkownicy na innych komputerach dostają informację o tym, że program zostanie zamknięty za pewien okres czasu. Jeśli nie potwierdzą tej informacji, to program się nie zamknie (bo nie chcemy, żeby użytkownik, który np. odszedł na chwilę od komputera, stracił niezapisaną pracę). Program musi być zamknięty, żeby nexo na pewno nie łączyło się z bazą. II. Gdyby ten komunikat zawierał numer procesu, to wszystko byłoby jasne - nie może Pan aktualizować bazy w procesie X, bo została zablokowana przez Pana w procesie Y. Jeśli chodzi o długi czas sprawdzania, czy ktoś jest połączony - tak naprawdę to odbywa się bardzo szybko, a te 20 minut to raczej czas tworzenia automatycznej kopii zapasowej przed aktualizacją. Sugeruje to rozmiar bazy. Możliwe, że w przyszłych wersjach będziemy sprawdzać połączenia przed wykonaniem kopii.
×