pawelole 1 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Witam. Kojarzę, że temat był poruszany jednak nie mogę znaleźć tego wątku i nie wiem czy problem został w końcu rozwiązany. Sytuacja wygląda następująco. Klient kupuje towar, wypełnia FOD, nie dokonuje wpłaty. Następnie kupuje ten sam towar ponownie, wypełnia FOD i płaci normalnie za jedną sztukę. Jako, że po pierwszym zakupie wypełnił FOD to po drugim zakupie wypełniając FOD może zapłacić za jedną sztukę. (Gdyby za pierwszym razem nie wypełnił FOD, to przy drugim zakupie allegro zsumowałoby mu obie transakcje) W takiej sytuacji w Sello po pobraniu danych efekt jest taki, że dostaje dwie transakcje i do każdej z nich przypięty jest FOD z drugiej transakcji oraz zaksięgowana płatność. Jeśli nie sprawdzę płatności z pocztą to można przez przypadek wysłać komuś drugą paczkę gratis. Jest dosyć poważny problem, a od wersji 1.15 na której zacząłem pracę nadal nie pojawiło się rozwiązanie, albo o nim nie wiem. Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Grupowanie transakcji nie rozwiązuje tego problemu ? Cytuj Link to postu
pawelole 1 Napisano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. W zasadzie nie bo co nam to daje? Mówimy o transakcjach opłaconych, a takich Sello nie grupuje. Z grupowania transakcji dowiem się co najwyżej tyle, że jest klient który dokonał dwóch transakcji, a czy obie są opłacone czy nie to i tak należy sprawdzić z FOD. Jest jeszcze przypadek, ale to już całkiem ekstremalny gdy Sello jest w trakcie pobierania danych, jedna z transakcji pojawia się już w "Do paczek" i od razu zostaje przez pracownika przeniesiona do "Paczki->Do wysłania" a po tym fakcie wskakuje druga z transakcji. Wtedy grupowanie nie pomoże. Poza tym to grupowanie trzeba co chwilę ręcznie wykonywać. Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. dlatego ja m.in. z tego powodu nie używam automatycznych księgowań, a dyskusja była prowadzona m.in. tutaj https://forum.sello.pl/index.php?topic=7104.0 i tu https://forum.sello.pl/index.php?topic=8236.0 niestety w obu przypadkach nie ma rozwiązania. Cytuj Link to postu
pawelole 1 Napisano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Właśnie o ten pierwszy wątek mi chodziło, a tam niestety od prawie roku żadnych nowych informacji nie ma, czyli jak rozumiem rozwiązania problemu nie ma. Ja z wpłat automatycznych korzystam, ale przed utworzeniem paczki i tak muszę zmienić ilość towarów (sprzedaje kompletami, a pozycja w magazynie występuje na sztuki - również brak rozwiązania problemu), więc wtedy też sprawdzam na poczcie czy mam komplet maili: Sprzedałeś..., Kupujący wybrał... Kupujący zapłacił... Cóż, póki co musi tak pozostać. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Niestety nie ma rozwiązania póki co i w najnowszej wersji też nie będzie. Być może w kolejnej Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 767 Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Rozwiązanie będzie po przepisaniu sposobu pobierania transakcji i wyeliminowaniu starej metody pełnego pobierania danych. Planujemy to zrealizować w wersji 1.20. Cytuj Link to postu
M. K. 29 Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Dnia 6.08.2015 o 07:05, Bartosz Rosa napisał: Planujemy to zrealizować w wersji 1.20 3 lata później, mamy już wersję 1.28 a błąd dalej występuje. Możecie chociaż udostępnić jakieś zapytanie do bazy, które pozwoli wychwycić dwie różne transakcje a podpiętym tym samym ID płatności PayU? Cytuj Link to postu
Mamut Maniek 114 Napisano 6 Września 2018 Udostępnij Napisano 6 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Można sobie wypracować nawyk grupowania transakcji w zakładce "Do paczek". Dzięki temu można te sytuacje wychwycić. Cytuj Link to postu
Piotr B 0 Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Witam, Temat bardzo pilny i potrzebny. Dziś mamy taką sytuację, że klient na jednej aukcji kupił 2 przedmioty, uzupełnił formularz i rozpoczął płatność, ale jej nie dokończył i wisi jako "rozpoczęta" ma swoje ID przyjmijmy nr 1. Za 20 minut na tej samej aukcji kupuje znowu te same 2 przedmioty, uzupełnia formularz i rozpoczyna kolejną płatność, która również jak poprzednio ma status jako "rozpoczęta", ale dostaje kolejne ID - przyjmijmy nr 2. Kupił 30 minut później kolejny raz te same 2 przedmioty i znowu uzupełnił formularz i zrobił płatność, ale tym razem płatność jest "zakończona" i dostała numer ID 3. W sello mamy 3 transakcje, które widnieją jako opłacone i wszystkie mają podpięte jako płatność ID 3. Gdyby klient nie kupował w małym odstępie czasu tylko co 1-2 dni to nie ma szans, żeby to wyłapać nie korzystając z przeglądania skrzynki mailowej. Dlaczego sello nie przypisuje prawidłowo ID płatności do danej transakcji? Wołałbym, żeby sello nie nadpisywało płatności, gdy klient się pomylił i zrobił płatność od nowa, lepiej takie przypadki "ręcznie" w mailach sprawdzać niż wszystkie transakcje. Przynajmniej niech będzie jakaś opcja do wyboru w ustawieniach programu czy chcemy, żeby sello zapisywało pierwsze ID czy ostatnie do danej transakcji. Cytuj Link to postu
Mamut Maniek 114 Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Problem znany od kilku lat, zgłaszany wielokrotnie. Naraża sprzedawce na duże straty. Niestety Sello Team nie traktuje tego poważnie i zajmuje się czymś innym. Na chwile obecną wystarczyło by przed zrobieniem paczek dorobić jedno zapytanie do bazy danych, które by mogło to wykryć i ewentualnie powiadomić użytkownika o zaistniałej sytuacji na czas kiedy nie wprowadzą poprawki, która naprawi ten błąd. Cytuj Link to postu
Krzysztof Gemsa 1 Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. (edytowane) w sumie wystarczyło by żeby w zakładce paczki/do wysłania paczki o takiej samej nazwie klienta zaznaczały by się na czerwono i resztę sami sobie zweryfikujemy tak na dobry początek bo w sumie zdarzają się transakcje z przełomu dnia lub podpina płatność do starszej transakcji. Edytowane 19 Września 2018 przez Akcesoia-24.pl Cytuj Link to postu
Paweł Mobisoft.com.pl 1 Napisano 19 Września 2018 Udostępnij Napisano 19 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Przyłączam się do prośby o szybkie podjęcie działań w tym temacie. Sytuacja robi się strasznie groźna tym bardziej że większość osób korzystająca z sello nie prowadzi rozbudowanego monitoringu rozliczeń. Dodatkowo u nas jest wzrost takich sytuacji po wprowadzeniu Allegro Smart ( jeżeli osoba chce kupić 2 rzeczy to musi zrobić to na osobnych transakcjach a takie wpadają z zdublowanym FOD-em) Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 767 Napisano 20 Września 2018 Udostępnij Napisano 20 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. To nie jest tak, że nie traktujemy tego poważnie. Tyle poprawek i zabezpieczeń na ile byliśmy w stanie zrobić to zrobiliśmy, ale problem wymaga całkowitej zmiany sposobu działania transakcji w Sello. Dwa razy już rozpoczynaliśmy prace nad tym zagadnieniem, raz otrzymaliśmy informację od Allegro, żeby się wstrzymać, gdyż będzie nowe rozwiązanie w API. Rozwiązanie nie pojawiło się przez rok, więc podjęliśmy kolejną próbę i wtedy znów... pojawiło się już namacalne rozwiązanie w nowym API, ale do produkcji nie weszło od początku tylko wejdzie dopiero na jesień 2018. Więc tutaj staliśmy w takim rozkroku, a że w międzyczasie była masa innych funkcji do zrobienia, to nimi się zajmowaliśmy. Miniaturki, nowe opisy itd. Tak więc planujemy zająć się tym korzystając już z nowego API, w którym będzie dostępne publicznie pobieranie zamówień na jesień. Prac związanych z przebudową istniejących rozwiązań w Sello jest bardzo dużo, więc też nie jest to kwestia jakiejś szybkiej poprawki niestety. Na ewentualne poprawki polegające na dodatkowym sprawdzeniu i ostrzeganiu jesteśmy otwarci. Tutaj prosiłbym Was o informacje jakiego sprawdzenia i w którym momencie byście oczekiwali. Wydaje się, że na szybko bylibyśmy w stanie dodać Cytuj Link to postu
Tomek Mazur 158 Napisano 20 Września 2018 Udostępnij Napisano 20 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Problem w ostatnim czasie się nasilił i jest mega poważny. Może jakiś marker dla płatności czy była już wcześniej użyta w transakcji, może przy oznaczeniu automatycznym transakcji jako zapłacona jakaś weryfikacja owego ID płatności, nie wiem, musi być jakiś szybszy niż przewidziany na początek kolejnego roku sposób, żeby wyeliminować takie błędy... Cytuj Link to postu
Mamut Maniek 114 Napisano 20 Września 2018 Udostępnij Napisano 20 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Bez urazy ale tutaj chodzi o wasze podejście do tak krytycznego błędu waszego oprogramowanie, które na dodatek jest wam znane od kilku lat. Wg mnie od momentu w którym nie poradziliście sobie z jego naprawą powinno widnieć ostrzeżenie, aby każdy użytkownik wiedział co go może czekać. Gdybym był nowym użytkownikiem Sello i przytrafiło by mi się wysłać 5 telewizorów gdzie klient zapłacił tylko za jeden był bym bardzo rozczarowany. Przypuszczam, że jeszcze nikomu się coś tak poważnego nie stało (bo się nie kapnął) i dlatego temat jest "olewany". 7 godzin temu, Bartosz Rosa napisał: Na ewentualne poprawki polegające na dodatkowym sprawdzeniu i ostrzeganiu jesteśmy otwarci. Tutaj prosiłbym Was o informacje jakiego sprawdzenia i w którym momencie byście oczekiwali. Wydaje się, że na szybko bylibyśmy w stanie dodać Teraz jeszcze my musimy wymyślić jak to zrobić Nie wiem jakie rozwiązanie było by uniwersalne dla każdego ale najlepiej aby taka informacja została wyświetlona przed pojawieniem się transakcji w zakładce "Do paczek" lub ewentualnie tam może być ale z odpowiednim komunikatem. Może podczas wczytywania/odświeżania grida na zakładce "Do paczek" dopisać do kodu źródłowego sprawdzanie każdej transakcji czy dana karta płatności ze statusem "Zakończona" nie została użyta podpięta pod więcej niż jedną transakcję. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 009 Napisano 20 Września 2018 Udostępnij Napisano 20 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. 8 godzin temu, Bartosz Rosa napisał: Na ewentualne poprawki polegające na dodatkowym sprawdzeniu i ostrzeganiu jesteśmy otwarci. Tutaj prosiłbym Was o informacje jakiego sprawdzenia i w którym momencie byście oczekiwali. Wydaje się, że na szybko bylibyśmy w stanie dodać Ja sprawdzam po ilości maili "Nowa wpłata..." od klienta. Jest wpłata jest paczka. 1 godzinę temu, maniootek napisał: taka informacja została wyświetlona przed pojawieniem się transakcji w zakładce "Do paczek" lub ewentualnie tam może być ale z odpowiednim komunikatem I tu się zgadzam. Jak pomagam komuś wdrożyć Sello to zawsze o tym (delikatnie) mówię, że program nas wspomaga a nie zastępuje (no i że poprawka będzie ). Oczywiście stosowny komunikat w jakiejś formie nie byłby uchybieniem. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 767 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. 15 godzin temu, maniootek napisał: Teraz jeszcze my musimy wymyślić jak to zrobić Staramy się słuchać Waszych sugestii . Wiem, że problem jest istotny, postaramy się jakoś to zasygnalizować, zanim pojawi się docelowe rozwiązanie. Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. (edytowane) Dnia 20.09.2018 o 07:59, Bartosz Rosa napisał: Na ewentualne poprawki polegające na dodatkowym sprawdzeniu i ostrzeganiu jesteśmy otwarci. Tutaj prosiłbym Was o informacje jakiego sprawdzenia i w którym momencie byście oczekiwali. Wydaje się, że na szybko bylibyśmy w stanie dodać Od wielu lat problem jest znany, a dopiero teraz chcecie dodac mechanizm sprawdzajacy? Weźcie sie ostro za przepisanie mechanizmu pobierania bo to już odpowiedni czas. Ps. Dodajcie tylko ostrzeżenie przy zaznaczaniu opcji automatycznego księgowania. Edytowane 21 Września 2018 przez Alwin Kolano Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 767 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Lepiej późno niż wcale, tym bardziej że według obserwacji nasila się on w ostatnim czasie. Całkowicie wyeliminowany będzie w transakcjach 2.0 ale teraz możemy jeszcze na szybko spróbować coś ugrać. Problemem dla nas dużym był również fakt, że przez ostatnie lata sandbox Allegro praktycznie działał bezawaryjnie chyba tylko kilka dni . A sama liczba możliwości różnych scenariuszy jest dosyć spora więc i testów trzeba dosyć sporo. Teraz, odpukać, sandbox jakoś działa, więc mad tymi najczęstszymi scenariuszami możemy się pochylić. Z transakcjami 2.0 i tak musimy czekać aż będzie dostępny publicznie. Przypomnę, że nowości lubią płatać figle i 2 tygodnie temu restowe API do wystawiania aukcji nie działało przez prawie 2 tygodnie. Zapewne nikt by nie chciał aby to samo stało się z transakcjami. Tutaj więc zachowamy ostrożność, nie na hura . Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. (edytowane) Jak dobrze pamiętam to było pewne rozwiazanie na starym API, ale nie chcieliście go wdrożyć (strata czasu bo wchodzi nowe API) i tak lata mijały. Program trzeba łatać, wszczególności ten błąd krytyczny, w międzyczasie powstało automatyczne księgowanie wpłat, które wdrożyliście Edytowane 21 Września 2018 przez Alwin Kolano Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 767 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Chcieliśmy, ale brakowało w nim danych, wymaganych przez transakcję Sello aby ją utworzyć. To co było zupełnie nie pasowało do architektury transakcji. Zgłoszone do Allegro ale z racji prac nad nowym API temat umarł. No właśnie siedzę nad tym fragmentem od rana i jest to mocno skomplikowane, bo jakakolwiek poprawka powoduje, że przestaje działać podpinanie w innych sytuacjach, a możliwości jest naprawdę bardzo wiele, pobieranie szybkie, pełne, ponowne pobranie tych samych danych, aktualizacja istniejących danych, do tego dochodzą czasy pojawienia się transakcji, formularza, wielokrotne formularze do wielu transakcji, raty, zakupy od niezarejestrowanych - każda z tych sytuacji jest nieco inna... głowa mała . Eh, dobrze by było już to przepisywać od nowa jak ma być, niż ratować to co jest obecnie. Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Czy formularz ma wlasne id? Czy mozna sprawdzić czy formularz jest podpięty pod transakcje? Jeden formularz do jednej transakcji. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 009 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. 10 minut temu, Alwin Kolano napisał: Czy formularz ma wlasne id? Czy mozna sprawdzić czy formularz jest podpięty pod transakcje? Jeden formularz do jednej transakcji. A może po płatności. Nr płatności jest niepowtarzalny (niedługo ma się zmienić na bardziej zawiły...): Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Tak czy inaczej trzeba zrobic mechanizm sprawdzajacy podpięcie formularza. Jeżeli formularz x ma status podpiecie to nie podpinaj do innych. Ewwntualnie podepnij ale daj zoltego dolara. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.