Piotr B 0 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Mam pomysł na szybką poprawkę! U mnie by sprawdziła się taka opcja, że gdy dany klient kupił na danej aukcji więcej niż 1 raz, to przy kolejnych transakcjach nie księguje się żadna wpłata automatyczna tylko w sello jest jej brak. Wtedy taką transakcję będzie trzeba zrobić ręcznie i każdy poszuka po mailu czy nowa płatność jest czy nie. Lepiej mieć 10 transakcji widniejących w sello jako nieopłacone (mimo iż są opłacone) , niż 1 transakcje wysłaną za darmo bez naszej wiedzy. Dla mnie to by wystarczyło jako tymczasowe rozwiązanie do czasu nowego API. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Pomysł wydaje się dobry. Czy ktoś widzi jakieś minusy inny niż ręczne potwierdzenie wpłaty? Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. (edytowane) Ale w czym macie problem ? wyłączcie automatyczne księgowanie wpłat i kontrolujecie to ręcznie (ja tak robię od lat, jeżeli do transakcji nie jest podpięty mail "Nowa wpłata" to już wiem, że coś jest nie tak) Dlatego w pierwszej kolejności: 1. TS powinien wprowadzić poprawkę która wyłączy (fistaszka) automatyczne księgowanie, a następnie opisze coś na wzór lecz bardziej szczegółowo (przynajmniej TS będzie miało czyste sumienie, bo użytkownik się zapoznał i zna już ryzyko) 2. Następnie albo przepisać całe pobieranie transakcji 2.0, lub próbować to jakoś naprawić, czyli wprowadzić jakiś mechanizm sprawdzający i uniemożliwiający podpięcie tej samej wpłaty/formularza do więcej niż jednej transakcji. Edytowane 21 Września 2018 przez Alwin Kolano 1 Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Alwinie, ale Twoje rozwiązanie wyłącza jakąkolwiek pomoc Sello, za to pomysł @Piotr B tą automatyzację wyłącza jedynie w sytuacji potencjalnego konfliktu. Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. (edytowane) Dnia 21.09.2018 o 16:31, Piotr B napisał: U mnie by sprawdziła się taka opcja, że gdy dany klient kupił na danej aukcji więcej niż 1 raz 52 minuty temu, Ks. Robak napisał: za to pomysł @Piotr B tą automatyzację wyłącza jedynie w sytuacji potencjalnego konfliktu Ale jak chcesz ten potencjalny konflikt wyłapać ? Przecież dziś to głównie aukcje do wyczerpania gdzie ci sami klienci dość regularnie robią ponowne zakupy. Poza tym, nie chodzi mi o wyłączanie tylko o uświadomienie użytkowników, że taki problem ma sello (zobacz ile wątków na forum dotyczy tego właśnie problemu), pod drugie moja propozycja to: 21 godzin temu, Alwin Kolano napisał: uniemożliwiający podpięcie tej samej wpłaty/formularza do więcej niż jednej transakcji. Edytowane 22 Września 2018 przez Alwin Kolano Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 23 Września 2018 Udostępnij Napisano 23 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. 22 godziny temu, Alwin Kolano napisał: Ale jak chcesz ten potencjalny konflikt wyłapać ? Przecież dziś to głównie aukcje do wyczerpania gdzie ci sami klienci dość regularnie robią ponowne zakupy. No i właśnie - jeżeli ktoś zrobił już raz zakupy na tej aukcji, to kolejne mogłyby się nie księgować automatycznie, do czasu rozwiązania tego problemu w bardziej elegancki sposób przez Sello. 22 godziny temu, Alwin Kolano napisał: uniemożliwiający podpięcie tej samej wpłaty/formularza do więcej niż jednej transakcji. Tak właśnie myślę, że w zasadzie to to samo rozwiązanie. Bo wykrycie przez Sello ponownego zakupu na tej samej aukcji, powinno wystarczyć do tego, aby nie podpiąć drugi raz formularza pod nową transakcję. Jeżeli jednak są miliony innych warunków, o których nie wiemy, a które nie pozwalają w chwili obecnej Sello na samodzielne zadecydowanie, czy taki formularz został już gdzieś podpięty, to niech Sello zastosuje punkt pierwszy, czyli nie księguje wcale. I w zasadzie nawet jeżeli zdarzałyby się przypadki niezaksięgowania formularza w praktyce pojedynczego, ale powtórzonego (bo raty, albo błąd sieci, albo nieudana płatność), to byłoby to lepsze niż księgowanie podwójnie wpłaty. Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 23 Września 2018 Udostępnij Napisano 23 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. 2 godziny temu, Ks. Robak napisał: Tak właśnie myślę, że w zasadzie to to samo rozwiązanie. No raczej nie, bo formularza nie przypisuje się do klienta tylko do transakcji poza tym dlaczego chcesz ograniczać działanie programu gdy wszystko będzie ok ? (u mnie się zdarza, że jeden klient kupuje ten sam towar co tydzień i płaci prawidłowo) Wg. struktury bazy danych powinno się udać bo mamy odpowiednie tabele pb__PostBuyFormData i pb_PostBuyFormTransaction są id formularzy, więc niech TS kombinuje. Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 23 Września 2018 Udostępnij Napisano 23 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. 4 minuty temu, Alwin Kolano napisał: No raczej nie, bo formularza nie przypisuje się do klienta tylko do transakcji poza tym dlaczego chcesz ograniczać działanie programu gdy wszystko będzie ok ? (u mnie się zdarza, że jeden klient kupuje ten sam towar co tydzień i płaci prawidłowo) Dzięki tej zaproponowanej tutaj poprawce mógłbyś mieć program nie ograniczony, a bardziej funkcjonalny, bo zamiast księgować wszystko ręcznie, księgował byś tylko te powtórne zakupy. Oczywiście, że lepiej gdyby Sello rozwiązało ten problem w 100%. Ale po prostu może to rozwiązanie będzie możliwe do wprowadzenia już teraz, co by pomogło. Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 23 Września 2018 Udostępnij Napisano 23 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. (edytowane) 2 godziny temu, Ks. Robak napisał: Dzięki tej zaproponowanej tutaj poprawce mógłbyś mieć program nie ograniczony, a bardziej funkcjonalny, bo zamiast księgować wszystko ręcznie, księgował byś tylko te powtórne zakupy Wiesz, u mnie automatyczne księgowanie wpłaty jest wyłączone i raczej tak zostanie. Jeżeli ta poprawka o której wspominasz ma dotyczyć tylko automatycznego księgowania to ok. Natomiast jeżeli będzie ingerowała w podpięcie formularzy i nie będzie zielonych dolarów w transakcji to jestem przeciwny takiej "poprawce" bo więcej to zaszkodzi niż pomoże, poza tym za dużo już się naplułem na forum aby podpinanie wiadomości i formularzy działało prawidłowo. Edytowane 23 Września 2018 przez Alwin Kolano Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 768 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Dnia 21.09.2018 o 14:49, Alwin Kolano napisał: Czy formularz ma wlasne id? Czy mozna sprawdzić czy formularz jest podpięty pod transakcje? Jeden formularz do jednej transakcji. Ma, można, ale sęk w tym, że nie zawsze do jednej transakcji jest jeden formularz (patrz ponowienie płatności = nowy formularz). Dnia 21.09.2018 o 15:01, MARCIN e-kupowanie.pl napisał: A może po płatności. Numer płatności jest tylko wtedy gdy do niej dojdzie. 18 godzin temu, Ks. Robak napisał: Bo wykrycie przez Sello ponownego zakupu na tej samej aukcji, powinno wystarczyć do tego, aby nie podpiąć drugi raz formularza pod nową transakcję. Nie zawsze formularze i transakcje przychodzą w idealnym porządku, a całkiem często formularz jest pobrany zanim dojdzie transakcja. Od której strony byśmy nie próbowali wdrożyć poprawki, to zawsze wystąpi sytuacja, w której coś nie zadziała. Ale mam jeszcze jeden pomysł, zobaczymy czy uda się go zrealizować zanim będą transakcje 2.0. 1 Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. 1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał: Ma, można, ale sęk w tym, że nie zawsze do jednej transakcji jest jeden formularz (patrz ponowienie płatności = nowy formularz). Tu nie chodzi o stricte jeden formularz do jednej transakcji, ale o uniemożliwienie podpięcia już podpiętego formularza. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 768 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 w Podwójne księgowanie wpłat PayU. Sęk w tym, że nie wiemy czy pierwsze podpięcie jest prawidłowe. Naprawdę analizowaliśmy to wiele razy i w tym rozwiązaniu jest bardzo dużo wyjątków. Ale... sprawdzamy jeszcze inne rozwiązanie, które być może się sprawdzi. Obecnie trwa jego implementacja. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.