Rom Purzycki 0 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 Problem po dzisiejszym zainstalowaniu aktualizacji Subiekta Nexo Pro 14. Program zaktualizował się bez problemu. Po wyjściu z programu i ponownej próbie otwarcia Subiekta otrzymuję komunikat "Baza danych jest niezgodna z wersją programu" W załączeniu Raport. R. Purzycki PW IRFAR Nexo_irfar 201702021240.txt Link to postu
Mateusz Włudyka 1 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 Obawiam się, że będziemy potrzebować bazy sprzed wspomnianej aktualizacji. Jak na razie prosiłbym o wykonanie następujących czynności w celu przywrócenia bazy danych sprzed wersji 14 nexo i wysłania do nas jej kopii: - przejść do Programu Serwisowego (będzie się on znajdował w Menu Start -> Wszystkie Programy -> Insert -> Insert nexo -> Program Serwisowy, na Windows 10 wystarczy tylko wskazać "lupę" znajdującą się dolnym menu Windows i wpisać słowa "Program Serwisowy"); - pojawi się opcja "Wybór serwera" przy której trzeba będzie wskazać serwer SQL na którym działamy. Jeżeli jest to standardowa instalacja powinno wystarczyć naciśnięcie OK; - na liście podmiotów znajdujemy ten, z którym wystąpił problem przy konwersji i naciskamy na nim prawy przycisk myszki; - z rozwijanej listy wskazujemy "Kopie zapasowe na serwerze"; - powinna być tutaj na liście kopia sprzed rozpoczęcia konwersji, klikamy na nią lewym przyciskiem myszki i z górnego menu wskazujemy "Przywróć". Pozwoli to na nadpisanie podmiotu jego nieco starszą wersją; - przy uruchamianiu programu możemy wskazać poprzedni podmiot i powinny pojawić się dwie opcje: "Uruchom bez aktualizacji" lub "Aktualizuj i uruchom", wskazując pierwszą z nich. W ten sposób możemy na razie działać na wcześniejszej wersji; - podczas zamykania programu należy wykonać archiwizację, umieścić ją na własnym serwerze FTP (lub też w darmowych serwisach przechowujących dane typu Google Drive, mediafire, etc.) a następnie wysłać link z nią na jednego z naszych oficjalnych maili: pomoc.techniczna@insert.com.pl lub pomoc@insert.com.pl razem z opisem sprawy tak, abyśmy mogli sprawę przebadać :). Link to postu
Użytkownik GT/NEXO 39 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 (edytowane) Też chcielibyśmy zmigrować się na 14 ASAP (bo rozwiązuje niektóre z zgłaszanych przez nas błedów) Czy powyższa sytuacja wygląda wam na incydentalną (jakiś splot dziwnych okoliczności) czy może lepiej na razie wstrzymać się z migracją na razie? Pytam bo nie chcielibyśmy powielić losu autora wątku... Edytowane 2 Lutego 2017 przez Użytkownik GT/NEXO Link to postu
Rom Purzycki 0 Napisano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 Przywróciłem i uruchomiłem Subiekta w wersji 13. Niestety wszystkie dane dotyczące zakupów i sprzedaży od dnia 16.01.2017 zniknęły. Jedna uwaga. Dzisiaj po dzisiejszej aktualizacji do 14 wychodząc z Subiekta zrobiłem archiwizację. Dane powinny być zapisane. Proszę o info jak je odzyskać? Link to postu
Mateusz Włudyka 1 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 Czy przywrócenie zostało wykonane dokładnie wg wspomnianej przeze mnie operacji, czy też było to przywrócenie ze wcześniejszej archiwizacji? Pytam, ponieważ w przykładzie który podałem powinny znajdować się wszystkie dane, nie tylko te wcześniejsze. Jeżeli archiwizacja została wykonana po aktualizacji po której nie można było wejść do programu to obawiam się, że nie odzyskamy z niej informacji. 36 minut temu, Użytkownik GT/NEXO napisał: Też chcielibyśmy zmigrować się na 14 ASAP (bo rozwiązuje niektóre z zgłaszanych przez nas błedów) Czy powyższa sytuacja wygląda wam na incydentalną (jakiś splot dziwnych okoliczności) czy może lepiej na razie wstrzymać się z migracją na razie? Na razie nie mamy informacji, aby aktualizacja była szczególnie "bolesna" ani na linii telefonicznej, ani mailowej. Powyższy problem wydaje się być pojedynczym przypadkiem. Link to postu
Rom Purzycki 0 Napisano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 Przywróciłem dokładnie wg Pana instrukcji. Dołączam zrzut z ekranu po wejściu do Programu serwisowego. Link to postu
Rom Purzycki 0 Napisano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 Sorry nie dołączyłem zrzutu Link to postu
Mateusz Włudyka 1 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 Proszę przywrócić kopię z 02.02.2017, czy są w niej zawarte odpowiednie dane? Link to postu
Rom Purzycki 0 Napisano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 Próbuję przywrócić za pomocą Programu serwisowego. Niestety pokazuje mi się coś takiego. Serwer jest na moim komputerze. Link to postu
Mateusz Włudyka 1 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 Czy w takim razie dearchiwizacja jest wykonywana z serwera? Jaki folder roboczy jest też wybrany przy dearchiwizacji? Link to postu
Rom Purzycki 0 Napisano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 Dziękuję bardzo za pomoc. Przywrócenie kopii z 02.02.2017 udało się ale przy otwarciu Subiekta był komunikat jak w moim 1-ym poscie. Przywróciłem z kopię z 01.02.2017 i jest ok. Pytanie co robić z aktualizacją. Link to postu
Tomasz Padarz 13 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 3 godziny temu, Mateusz Włudyka napisał: - podczas zamykania programu należy wykonać archiwizację, umieścić ją na własnym serwerze FTP (lub też w darmowych serwisach przechowujących dane typu Google Drive, mediafire, etc.) a następnie wysłać link z nią na jednego z naszych oficjalnych maili: pomoc.techniczna@insert.com.pl lub pomoc@insert.com.pl razem z opisem sprawy tak, abyśmy mogli sprawę przebadać :). Proszę zrobić tak jak napisał Mateusz. Zobaczymy co jest nie tak z tą bazą. Link to postu
Użytkownik GT/NEXO 39 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 (edytowane) TEMAT 1 Zaryzykowałem i jednak mam te same objawy co autor wątku Bazę z przed aktualizacji (kopię robiłem ręcznie tuż przed aktualizacją z ver. 13) wyślę na zasób sieciowy i podeślę Państwu linka. Mimo powyższego nie poddałem się i spróbowałem zaktualizować (w kolejnym kroku) ten sam podmiot... tyle, że była to kopia z 24.01 bo akurat do testów miałem taką podłączoną i co ciekawe... udało się ją podnieść do wersji 14 i mogę ją odpalić. Zachęcony rozwojem wydarzeń :)... pomyślałem, że zatem może chodzi o kolejność, że jak już program jest w wersji 14 to poradzi sobie z podniesieniem bazy z wersji 13 do 14 (tak jak to udało się powyżej). Odtworzyłem zatem kopie poprzez SSMS z wersji 13 - aktualną na której co dzień pracujemy (tą którą wykonałem tuż przed próbą archiwizacji do wersji 14) i spróbowałem raz jeszcze ją podnieść do wersji 14. Niestety wystąpił ten sam błąd. TEMAT 2 To chyba niezależny problem.. z programu serwisowego nie mogłem przywrócić zarchiwizowanej wcześniej kopii podmiotu (metodą podaną przez Pana Mateusza, czyli: PPM na podmiocie-> Kopie zapasowe na serwerze -> Przywróć). Objawy są takie, że: - niby pokazuje z 2 sekundy, że przywraca podmiot w komunikacie w dole okna - klikam cały czas f5 i widzę przez pół sekundy "Sprawdzanie bazy.." - ale po chwili wyświetla się informacja "Gotowy do pracy". Po odświeżeniu (F5) mam info, że wersja nadal 14 czyli jej nie przywrócił (zresztą nawet po czasie operacji widać, że się coś wywala) Gdy chce dokonać dearchiwizacji dowolnego podmiotu z programu serwisowego też mam te same objawy. Macie pomysły Panowie co sprawdzić, jak naprawić przywracanie/dearchiwizację? TEMAT 3 Dlaczego próbując przywrócenia Kopii zapasowej na serwerze (metodą: PPM na podmiocie-> Kopie zapasowe na serwerze -> Przywróć), nie widzę kopii którą robiłem ręcznie? (Widzę inne.. te automatyczne, miedzy innymi tą opisaną jako archiwizacja z wersji 13 do 14) TEMAT 4 Tak przy okazji, rozumiem że gdy w Nexo dokonujemy upgradu (np. poprzez pobranie wersji z widgetu w programie) to archwiziacja tworzona jest w tle automatycznie i jeśli nie zostanie dokonana to upgrade nie zostanie przeprowadozny (takie zabezpieczenie dla "zapominalskich")? Pytam bo nexo dokonując upgradu nie uzgadniał powyższego ze mną :-), więc byłem zaskoczony kopia wykonaną z automatu (pozytywnie). P.S. Udało mi się przywrócić podmiot z poziomu SSMS (nie dokonywałem nadpisania a jedynie przywróciłem jako inny podmiot, z nową nazwą). Edytowane 2 Lutego 2017 przez Użytkownik GT/NEXO Link to postu
Jarek KοIaѕa 2 Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 w Aktualizacja Subiekt Nexi Pro do 14 16 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał: TEMAT 1 Zaryzykowałem i jednak mam te same objawy co autor wątku Bazę z przed aktualizacji (kopię robiłem ręcznie tuż przed aktualizacją z ver. 13) wyślę na zasób sieciowy i podeślę Państwu linka. Mimo powyższego nie poddałem się i spróbowałem zaktualizować (w kolejnym kroku) ten sam podmiot... tyle, że była to kopia z 24.01 bo akurat do testów miałem taką podłączoną i co ciekawe... udało się ją podnieść do wersji 14 i mogę ją odpalić. Zachęcony rozwojem wydarzeń :)... pomyślałem, że zatem może chodzi o kolejność, że jak już program jest w wersji 14 to poradzi sobie z podniesieniem bazy z wersji 13 do 14 (tak jak to udało się powyżej). Odtworzyłem zatem kopie poprzez SSMS z wersji 13 - aktualną na której co dzień pracujemy (tą którą wykonałem tuż przed próbą archiwizacji do wersji 14) i spróbowałem raz jeszcze ją podnieść do wersji 14. Niestety wystąpił ten sam błąd. Sprawdziliśmy przesłaną bazę i jest to specyficzny dla niej problem, związany z wcześniejszym uszkodzeniem przy zakładaniu pól własnych zaawansowanych. Zostanie Pan poinformowany o możliwościach rozwiązania problemu. W każdym razie da się tę bazę dość łatwo naprawić i zaktualizować.. Generalnie nie ma problemów z aktualizacją do wersji 14. Te zarejestrowane pojedyncze przypadki są specyficzne i są obsługiwane przez pomoc techniczną. Link to postu
Polecane posty