Skocz do zawartości

amortyzacja korekta

Polecane posty

Raczej nie ma konieczności korygowania wartości początkowej środka:
 

"Do takiego właśnie przypadku odniósł się Dyrektor KIS w interpretacji z 23 czerwca 2023 roku (nr 0113-KDIPT2-1.4011.322.2023.1.KD), wskazując, że otrzymanie dotacji refundującej koszty zakupionych wcześniej środków trwałych pozostaje bez wpływu na ich wartość początkową oraz na wysokość odpisów amortyzacyjnych, które są określone w momencie przyjęcia środka trwałego do używania i wpisania go do ewidencji środków trwałych. Odpisy amortyzacyjne dokonane przed otrzymaniem dotacji stanowią w całości koszt uzyskania przychodów. Dopiero w momencie otrzymania dotacji powinno dojść do wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów tej części odpisów amortyzacyjnych, która odpowiada wartości otrzymanego dofinansowania i o tę wielkość należy zmniejszyć koszty uzyskania przychodów w okresie rozliczeniowym, w którym otrzymano dotację.

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-korekta-kosztow-po-otrzymaniu-dotacji-na-zakup-srodka-trwalego"

  • Zmieszany 1
Link to postu

Zgadzam się,  nie ma konieczności korygowania wyniku podatkowego ponieważ  korekta winna być  na bieżąco czyli w dacie otrzymania dotacji. 

Pierwszy m-c  amortyzacja  bez uwzględnienia dotacji , drugi też i w 3 cim m-cu ,po otrzymaniu dotacji  kwota amortyzacja jest zmieniona + korekta dwóch poprzednich . 

Ponieważ  korekta została zaksięgowana wyłącznie na koncie  to  mam niezgodność  pomiędzy kontem a modułem .Ponawiam pytanie :

w jaki sposób pokazać   w module kwotę  korekty do  dwóch pierwszych m-cy . 

Link to postu
W dniu 24.09.2025 o 10:32, HT Szef napisał:

Ponieważ  korekta została zaksięgowana wyłącznie na koncie  to  mam niezgodność  pomiędzy kontem a modułem .Ponawiam pytanie :

w jaki sposób pokazać   w module kwotę  korekty do  dwóch pierwszych m-cy . 

Nie mamy w programie natywnie obsługi takiego dokumentu jak korekta wcześniej naliczonych amortyzacji. To co można obecnie zrobić w programie by stan ewidencji doprowadzić do zgodności z saldem konta, to:

1. zdefiniować na dokumencie OT udział KUP i NKUP w odniesieniu do udziału uzyskanej dotacji.

2. Poprawić udział NKUP na amortyzacjach naliczonych przed uzyskaniem dotacji (pamiętać należy o odblokowaniu edycji zaksięgowanego dokumentu w Konfiguracji -> Obsługa typów dokumentów)

3. Przedefiniować schemat dekretacji by KUP z amortyzacji traktował jako amortyzację podatkową. 

Link to postu

Ten wątek też w tym przypadku, jak nie robimy korekt, dużo wyjaśni
 



Nie mniej przy okazji tego tematu znam przypadki, kiedy dotacja była przyznana i uwzględniona w naliczeniach KUP/NKUP, ale w efekcie negatywnego rozliczenia tej dotacji zostaje wycofana, podatnik musi zwrócić otrzymane środki... i stosując analogię... uznać podatkowo, to co miał wcześniej jako NKUP, w momencie zwrotu dotacji...🤔

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...