Skocz do zawartości

Jaka cena za kuriera jest dla klientów "normalna" ?

Polecane posty

Nie uwazam swoich osiagniec w minionym roku za sukces, ale masz racje, staram sie czytac o bledach innych i omijac je u mnie.

Jestem ciekawy, co przyniesie kolejny rok, zawsze powtarzam "oby nie byl gorszy" bo widze duzo zmian. Siedze na kilku forach e-commerce i zbieram opinie oraz jakies tam prognozy.

Sam jestem mocno zainteresowany e-bayem oraz amazonem, powolutku zaczynam sie tam rozgladac za miejscem dla siebie...

Link to postu

Jeśli chodzi o Amazona to o sukcesie sprzedażowym słyszałem tylko w przypadku producentów mało chodliwych towarów.

 

Bo te bardziej chodliwe (np. książki) sprzedaje sam Amazon dusząc producentów na cenie ile wlezie.

 

A sprzedawcy ?

Raczej nie mają szans na zarobek, bo gdy tylko zaczynają na czymś zarabiać Amazon wkracza do sprzedaży tego samego taniej :D

Link to postu

Jesteśmy o tyle w dobrej sytuacji, że jesteśmy też producentem ;)

 

Na Amazonie wyszukiwanie jest po kodach ean. Ale jeżeli ktoś już sprzedaje taki sam produkt o tym samym kodzie to: albo ze swojej puli numerów ean generujesz kolejny i zaklejasz nim stary kod, albo wykupujesz pulę numerów w Amazonie i tak samo - drukujesz i naklejasz. Także każdy produkt posiada swój unikalny kod. Boimy się o rotację, bo są warunki które należy spełniać by nie płacić kar. Jak produkt Ci przeleży rok czasu u nich na magazynie i się nie sprzeda to masz problem. Na razie nie będziemy musieli korzystać z programu bo planujemy wysłać tylko z 10 pozycji. Tam nie handluje się "im więcej produktów tym lepiej". Inna specyfika niż allegro.

Dobra, nie będę więcej teoretyzował. Jak wejdziemy to napiszę;) Aha, wchodzimy na Amazona do Anglii - większy potencjał.

Link to postu

Jesteśmy o tyle w dobrej sytuacji, że jesteśmy też producentem ;)

 

Na Amazonie wyszukiwanie jest po kodach ean. Ale jeżeli ktoś już sprzedaje taki sam produkt o tym samym kodzie to: albo ze swojej puli numerów ean generujesz kolejny i zaklejasz nim stary kod, albo wykupujesz pulę numerów w Amazonie i tak samo - drukujesz i naklejasz. Także każdy produkt posiada swój unikalny kod. Boimy się o rotację, bo są warunki które należy spełniać by nie płacić kar. Jak produkt Ci przeleży rok czasu u nich na magazynie i się nie sprzeda to masz problem. Na razie nie będziemy musieli korzystać z programu bo planujemy wysłać tylko z 10 pozycji. Tam nie handluje się "im więcej produktów tym lepiej". Inna specyfika niż allegro.

Dobra, nie będę więcej teoretyzował. Jak wejdziemy to napiszę;) Aha, wchodzimy na Amazona do Anglii - większy potencjał.

 

 

Dzięki, niezwykle ciekawe. Napisz jak będziesz coś więcej wiedział :)

Link to postu

Wracając do wątku, jeszcze należałoby zapytać jaka cena pobrania jest dla klientów normalna.

 

Bo często do mnie dzwonią, że chcą zamówić za pobraniem.

Ja mówię, że wysyłka 20 zł.

 

!!???!!!???? Jak to ??

Towar za 15 zł i mam 20 zł do tego dokładać ??

Przecież na aukcji jest polecony za 5 zł !

 

;D ;D :D :D

Link to postu

Wracając do wątku, jeszcze należałoby zapytać jaka cena pobrania jest dla klientów normalna.

 

Bo często do mnie dzwonią, że chcą zamówić za pobraniem.

Ja mówię, że wysyłka 20 zł.

 

!!???!!!???? Jak to ??

Towar za 15 zł i mam 20 zł do tego dokładać ??

Przecież na aukcji jest polecony za 5 zł !

 

;D ;D :D :D

 

To i tak tanio masz ;) U mnie kurier jest drożej, ale najtaniej to polecam Pocztą Polską za 16zł.

 

 

Towar za 15 zł i mam 20 zł do tego dokładać ??

Przecież na aukcji jest polecony za 5 zł !

 

;D ;D :D :D

 

Jak raz mi klientka wyleciała z takim tekstem to jej powiedziałem, że przecież wystarczy zakupić przez Allegro, wybrać list i zapłacić przez PayU i będzie miała w tej cenie. To było tylko: "yyy... aaa... eee... ja za głupia jestem na to i się nie znam... proszę wysłać pocztą za pobraniem..." ;)

Link to postu

Wracając do wątku, jeszcze należałoby zapytać jaka cena pobrania jest dla klientów normalna.

 

Bo często do mnie dzwonią, że chcą zamówić za pobraniem.

Ja mówię, że wysyłka 20 zł.

 

!!???!!!???? Jak to ??

Towar za 15 zł i mam 20 zł do tego dokładać ??

Przecież na aukcji jest polecony za 5 zł !

 

;D ;D :D :D

 

Ja mam spory rozrzut cenowy produktów, od 25 gr do 10 000 zł i taki sam rozrzut kurierów. I czasem klienci dzwonią, czy produktu, którego dostawa kosztuje 50 zł nie wyślę w cenie np. paczkomatu :P Oczywiście moja odmowa wiąże się z wielkim oburzeniem.

Link to postu

Ja mam spory rozrzut cenowy produktów, od 25 gr do 10 000 zł i taki sam rozrzut kurierów. I czasem klienci dzwonią, czy produktu, którego dostawa kosztuje 50 zł nie wyślę w cenie np. paczkomatu :P Oczywiście moja odmowa wiąże się z wielkim oburzeniem.

Masz rację - trzeba się mocno trzymać swoich wartości.

 

Ja raz zamiast posłać klientowi towar tak jak wychodził w 4 paczkach kurierskich, to uległem i na prośbę klienta przepakowaliśmy z orginalnych pudełek producenta i posłaliśmy w jednej paczce. Cieszyliśmy się jak dzieci gdy doszło do klienta w całości i jaki był zadowolony. Niestety do czasu gdy po 2-óch miesiącach przyszła mi dopłata 150zł do paczki za przekroczenie wagi gabarytowej. Jak obliczyliśmy, to przekroczyliśmy ją o jakieś 2cm ::) No ale ja jestem małym sprzedawcą więc mnie DPD ma gdzieś i musiałem zapłacić.

 

Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest, że i tak zarobiłem na tych przedmiotach na tyle żeby pokryć tą dopłatę ;) Ale nauczkę dostałem i jak klient kombinuje z wysyłką to mu mówię, że obowiązuje taki cennik jak na aukcji. Jeśli chce taniej to niech poszuka u innego sprzedawcy bo nam się nie opłaca odchodzić od naszych standardów.

Link to postu

Ja mam spory rozrzut cenowy produktów, od 25 gr do 10 000 zł i taki sam rozrzut kurierów. I czasem klienci dzwonią, czy produktu, którego dostawa kosztuje 50 zł nie wyślę w cenie np. paczkomatu :P Oczywiście moja odmowa wiąże się z wielkim oburzeniem.

Masz rację - trzeba się mocno trzymać swoich wartości.

 

Ja raz zamiast posłać klientowi towar tak jak wychodził w 4 paczkach kurierskich, to uległem i na prośbę klienta przepakowaliśmy z orginalnych pudełek producenta i posłaliśmy w jednej paczce. Cieszyliśmy się jak dzieci gdy doszło do klienta w całości i jaki był zadowolony. Niestety do czasu gdy po 2-óch miesiącach przyszła mi dopłata 150zł do paczki za przekroczenie wagi gabarytowej. Jak obliczyliśmy, to przekroczyliśmy ją o jakieś 2cm ::) No ale ja jestem małym sprzedawcą więc mnie DPD ma gdzieś i musiałem zapłacić.

 

Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest, że i tak zarobiłem na tych przedmiotach na tyle żeby pokryć tą dopłatę ;) Ale nauczkę dostałem i jak klient kombinuje z wysyłką to mu mówię, że obowiązuje taki cennik jak na aukcji. Jeśli chce taniej to niech poszuka u innego sprzedawcy bo nam się nie opłaca odchodzić od naszych standardów.

 

Ja właśnie się zastanawiam, jak to jest. Mam podobne do Twoich doświadczenia, więc odmawiam klientom różnorakich kombinacji. Mam wszystko poważone, pomierzone i poprzeliczane, więc więcej niż max nie da się upchnąć w paczce. Klient dzwoni, pyta, odmawiam i nie wraca. Wychodzi na to, że albo konkurencja nie potrafi liczyć albo sam nie wiem co.

Link to postu

Klient dzwoni, pyta, odmawiam i nie wraca. Wychodzi na to, że albo konkurencja nie potrafi liczyć albo sam nie wiem co.

 

Częste :D

 

Częste, ale nie do końca winna jest konkurencja.

Tzn. być może jest winna, ale raczej klient jest leniwy.

 

Jeżeli u nas dostał cenę 20 za pobranie, zdenerwowany dzwoni do konkurencji.

Tam tak samo, więc klient widzi, że taniej nie będzie, więc kupuje już u tego, którego ma na linii.

 

 

A konkurencja jest winna często i tak. Mam u siebie ludzi, którzy sprzedają taniej niż kupują.

Po prostu zauważam, że na Allegro nie kontrolują cen.

Jak wystawili aukcję do wyczerpania 2 lata temu, tak ją mają, dodając towary, nie zmieniając cen.

A cena poszła w górę o wiele w przeciągu tych 2 lat.

Kiedyś myślałem, że to takie "produkty wabiki".

Ale po dłuższej obserwacji widzę, że tych produktów przybywa, wraz ze zmianą cen u dystrybutora :)

 

Jeden konkurent ma 15.000 produktów i chyba pogubił się w tym wszystkim, nie ma Sello, nie ma Subiekta, albo nie umie tego używać. ;D

 

Problem jest jednak taki, że ludzie kupują u niego.

On na każdej sztuce traci, a ja nie zarabiam, co mnie tylko denerwuje.

 

Jak by przestał tracić i podniósł ceny np. do moich, to i on by zarobił i mi by coś się sprzedało.

 

A tak dureń zabija nas obu  :D :D

Link to postu

Myślę, ze standardowe ceny kuriera to max do 20zł. Niestety standard allegro jest tak wyśrubowany, że łatwo go stracić przez wysokie koszty przesyłek.

Czasami spotykamy się również z zapytaniem o zamówienie własnego kuriera. Ale to chyba firmy, które również sporo w necie handlują i wiedzą jakie są realne koszty przesyłek.

Na chwilę obecną jesteśmy bardzo zadowoleni z PP więc cenniki są tak stworzone, że najwięcej przesyłek idzie właśnie przez nich. A z nadwyżki jeszcze na nowe kartony i taśmy pakowne i premie dla magazyniera zostanie ;)

Link to postu

 

Częste, ale nie do końca winna jest konkurencja.

Tzn. być może jest winna, ale raczej klient jest leniwy.

 

Jeżeli u nas dostał cenę 20 za pobranie, zdenerwowany dzwoni do konkurencji.

Tam tak samo, więc klient widzi, że taniej nie będzie, więc kupuje już u tego, którego ma na linii.

 

 

 

Czyli każemy dzwonić Klientowi za dwa dni łudząc go, że damy lepszą cenę za pobranie, jak już się naczeka i zmęczy to dzwoni ponownie, wtedy walimy prosto z mostu: "Sorry - taniej się nie da" :D :D

 

Jeśli faktycznie leniwy to nie wykona już kolejnego telefonu to konkurencji i kupi u tego co go ma na linii, czyli u nas - w takiej cenie jak już jest :D

Link to postu

 

Czyli każemy dzwonić Klientowi za dwa dni łudząc go, że damy lepszą cenę za pobranie, jak już się naczeka i zmęczy to dzwoni ponownie, wtedy walimy prosto z mostu: "Sorry - taniej się nie da" :D :D

 

Jeśli faktycznie leniwy to nie wykona już kolejnego telefonu to konkurencji i kupi u tego co go ma na linii, czyli u nas - w takiej cenie jak już jest :D

 

 

Tak, to by było wyjście, w zasadzie to muszę tego spróbować, tyle, że kazać mu zadzwonić np. za godzinę, bo teraz nie ma "księgowej".

 

I jak zadzwoni to obniżyć mu o 1 zł.

I tak wyjdzie nam do przodu, bo nie płacimy prowizji Allegro. ;D ;D

 

Choć dzwoniący często się targują o tą prowizję. :P

 

 

Link to postu

Tak, to by było wyjście, w zasadzie to muszę tego spróbować, tyle, że kazać mu zadzwonić np. za godzinę, bo teraz nie ma "księgowej".

 

I jak zadzwoni to obniżyć mu o 1 zł.

I tak wyjdzie nam do przodu, bo nie płacimy prowizji Allegro. ;D ;D

 

Choć dzwoniący często się targują o tą prowizję. :P

 

 

rabat.jpg

 

 

 

 

Rozczarowanie spowodowane niską jakością pamięta się długo po przeminięciu radości wzbudzonej niską ceną.

Aldo Gucci, 1938 r.222

 

 

Dorzucę do pieca jeszcze. X-KOM zaczał wysyłać poleconymi ekonomicznymi rzeczy o wartości do 100 zł i niewielkich gabarytów. No jest to jakiś znak czasu też bo parę miesięcy temu nie widziałem takich ofert u nich. My akurat właśnie z tego zrezygnowaliśmy, bo listy zalegały nie raz po 14 dni w transporcie :D

 

 

 

Planujemy, tylko nie ma czasu ... :(

Dokładnie :) Plus Sello nie działa z Amazonem, no i z Ebayem ;)

 

 

Spoko rozbujamy ten program w dobrym kierunku :D

 

W sprawie negocjacji z Inpost niestety dziś znów poległem. Nie ma szans obecnie na lepszą cenę w stosunku do cennikowej. Ciężkie czasy. PP miesiąc temu też mnie olała. Ale to chyba u wszystkich forumowiczów podobnie... Zostaje Sendit.

Link to postu
  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata później...
  • 2 lata później...

Wysłałam kilka tysięcy paczek Pocztą i uszkodzenia się zdarzają bardzo rzadko. Do nas klienci przysyłają paczki DPD, Fedexem, Inpostem, DHL i też czasami są uszkodzone. Kiedyś jak kurier przyjechał spisać protokół szkody i zobaczył jak paczka zapakowana i jak się uszkodziła to stwierdził, że musiała spaść w sortowni z wózka widłowego czy skąś, bo przy wkładaniu czy wyciąganiu z auta nie ma takiej możliwości i ja jestem podobnego zdania. Chociaż też widziałam kuriera, który chodził po paczkach w aucie.

Raz też miałam przypadek, że do klientki wysłaliśmy paczkę Pocztą i się uszkodziła. Klientka zachwalała Fedexa, że korzysta od lat, więc wysłaliśmy Fedexem i też się uszkodziła. Duże znaczenie ma to jak paczka jest spakowana, tak wiec polecam porządne papiery pakowe i taśmy: https://protape.pl/ Jestem osobiście zadowolona ze współracy z firmą.

Edytowane przez Starmilks Majkowski
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...