Skocz do zawartości

OSZUSTWA ALLEGRO

Polecane posty

Ostatnio miałem taki przypadek:

 

Klient kupił 3 rzeczy, po czym z 2 zrezygnował emailem i chciał tylko 1 rzecz.

 

Wystąpiłem o zwrot prowizji.

 

Jeden przedmiot za 13 zł został odrzucony po 2 dniach, z informacją, że klient nie potwierdził mojej wersji.

 

Tego samego dnia tenże klient napisał do mnie, że otrzymał emaila od Allegro w sprawie drugiego przedmiotu za 90 zł i co ma z tym zrobić.

 

Powiedziałem mu o co chodzi i on napisał mi, że kliknął, że potwierdza.

 

Zapytałem czy dostał też do pierwszego przedmiotu, powiedział, że nie.

 

Skłaniam się do uwierzenia klientowi, bo niby dlaczego miałby jeden odrzucać, a w sprawie drugiego pisać do mnie ?

Przecież napisałby od razu o dwóch.

 

Mija już tydzień od tamtego czasu, a odpowiedzi Allegro, że przyznali mi zwrot (za ten drugi, potwierdzony przedmiot) nadal nie ma ::)

Dlatego sam pisałem o podobnych przypadkach z prowizjami w innym wątku. Na pewno sami robią wałki z tymi prowizjami. Może za kilka dni przyjdzie że klient tego nie potwierdził a tak na prawdę nic nie dostał. Ja sam napisałem do nich długiego emaila w tej sprawie i minęło już kilka tygodni a odpowiedzi dalej nie ma.

 

Link to postu

całkiem niedawno byłem na szkoleniu w allegro, wśród mnóstwa pytań było i o komentarzach.

 

niestety zmartwię Was, tu się raczej nic nie zmieni. Dla nas to jest śmierć lub zycie, a raczej kasa lub nie kasa, a oni mają to w D.

 

Problem zagranicy jest powszechny, może wyjściem jest zaptaszenie jednego kraju na wszystkich aukcjach i wówczas wybór wysyłki zagranicę do innego kraju niż zaptaszony będzie niemożliwy?

Link to postu

Problem zagranicy jest powszechny, może wyjściem jest zaptaszenie jednego kraju na wszystkich aukcjach i wówczas wybór wysyłki zagranicę do innego kraju niż zaptaszony będzie niemożliwy?

 

Niestety to tak nie działa. Od pewnego czasu w swoich ofertach akurat mam ustawioną cenę wysyłki do Niemiec. Sytuacja, którą wcześniej opisywałem już była po ustawieniu tej ceny.

 

Można byłoby nie zgadzać się na wysyłkę za granicę, ale zmniejszanie liczby potencjalnych klientów a i tak UE pracuje nad prawem zakazującym ograniczania sprzedaży za granicę. Tzn, nie będziemy mogli odmówić sprzedaży klientowi z zagranicy. Żeby ich nie dyskryminować. To oznacza, że i tak trzeba sobie opracować jakieś ceny. Ewentualnie jeśli nie chcemy wysyłać do konkretnego kraju, to trzeba dać cenę zaporową.

 

 

 

 

Co do komentarzy, to też jedna opowieść z naszej karty historii:

klientka kupiła towar w kolorze białym (taki był w ofercie), ale były też wielowariantowości podpięte. Fakt przeoczyliśmy jej wpis w uwagach z prośba o inny kolor i poszedł towar biały. Reklamacji nie wysłała, tylko wystawiła nega z komentarzem "Dostałam biały, a nie taki chciałam".

Byłem pewien, że Allegro usunie bo przecież komentarz sam mówi, że otrzymała kolor taki jak kupiła. No niestety odmówili. Kilka wymian mailowych nic nie pomogło.

 

Żeby nie było, z klientką próbowaliśmy załatwić sprawę na jej korzyść. Nawet osobiście do niej dzwoniłem, po dłuższej wymianie zdań, efekt marny. To był jeden z "tych" klientów, co to mu się świat zawalił z powodu naszej pomyłki:

MY: wymienimy towar

ONA: nie będę za nic płacić

MY: pokryjemy wszystkie koszty, wymianę załatwimy naszym kurierem

ONA: nie będę poświęcała dla Was już nawet chwili

MY: zwrócimy Pani pieniądze

ONA: proszę dać mi spokój, czuje się oszukana przez Was i nic od Was więcej nie chcę

 

Taka zabawna klienta ;)

 

Link to postu

 

Żeby nie było, z klientką próbowaliśmy załatwić sprawę na jej korzyść. Nawet osobiście do niej dzwoniłem, po dłuższej wymianie zdań, efekt marny. To był jeden z "tych" klientów, co to mu się świat zawalił z powodu naszej pomyłki:

MY: wymienimy towar

ONA: nie będę za nic płacić

MY: pokryjemy wszystkie koszty, wymianę załatwimy naszym kurierem

ONA: nie będę poświęcała dla Was już nawet chwili

MY: zwrócimy Pani pieniądze

ONA: proszę dać mi spokój, czuje się oszukana przez Was i nic od Was więcej nie chcę

 

Taka zabawna klienta ;)

 

 

 

To jest klient, który chciał inny wzór, ale źle kupił i dostał to co zamówił.

Rozpakowuje, patrzy, że nie to.

Ale fajne.

Co tu robić ?

Będę udawała księżniczkę, wystawię im negatywa, a jak będą chcieli wymienić, to przecież im tego nie oddam, bo fajne.

Link to postu

Będę udawała księżniczkę, wystawię im negatywa, a jak będą chcieli wymienić, to przecież im tego nie oddam, bo fajne.

 

No tak oprócz umiejętności sprzedaży dla Klientek trzeba być też ... terapeutą, trenerem, wychowawcą, mistrzem, nauczycielem, ojcem, kochankiem, cierpliwym, udawać głupszego, rozhisteryzowanym, zrównoważonym, księciem z bajki, księżniczką ... nie będę obrażał psychiatrów ... i wszystko co Klientkom tylko przyjdzie do głowy.

 

Z tym udawaniem głupszego to jest to pewna sztuka i nie każdy to umie. Jakiś czas temu pewien trener z Gromu udzielał porady w TV, co zrobić jak Cię ktoś silniejszy zaczepi na ulicy - udawać głupszego. Można to uogólnić na zaczepkę zakupem na Allegro.

Link to postu

Witam

 

Jestem tu nowy więc z góry przepraszam za to że może moja wiadomość jest zamieszczana nie tym co trzeba temacie,

ale jako sprzedający chciałem zwrócić uwagę na fakt iż sprzedawca ma ograniczone w stosunku do kupującego prawa:

 

1. Nie ma możliwości odpowiedzi na negatywny komentarz i nie może też takiego komentarza wystawić.

 

Nawet zbrodniarz ma w sądzie prawo do adwokata ustosunkowania się do zarzutów i ostatniego słowa.

 

Na allegro Sprzedawca nie ma żadnych praw. Nie jestem prawnikiem, ale w moim odczuciu elementarne prawa człowieka

są tu naruszane przez serwis Allegro.

 

2. Kupujący otrzymuje od serwisu nieprawdziwą informację iż sprzedający zaraz po Kliknięciu otrzymał jego pieniądze.

Tymczasem transfer pieniędzy z serwisu PayU trwa co najmniej 24 godziny. Ta fałszywa informacja ma wpływ

na postawy Kupujących którzy są przekonani że to tak cudownie działa. Kliknąłem i on już ma moją kasę.

Ma wysłać natychmiast towar....

 

Może ktoś ma pojecie o tym czy są tu naruszane elementarne prawa człowieka?

 

 

Pozdrawiam serdecznie

 

 

Link to postu

Mi się nie podoba, że komentarze są anonimowe.

Kiedyś chociaż każdy się pod nimi podpisywał swoim nickiem. Powinniśmy do tego wrócić.

Nie lubię anonimowych komentarzy, tym bardziej, iż komentarze z podpisem są bardziej autentyczne. Dodatkowo Klienci będą też mieli poczucie odpowiedzialności za twierdzenia które prezentują.

Link to postu
  • 11 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Dzień dobry.

Taka sytuacja. Zablokowanie sprzedaży z art.2,11 reg.allegro. W jednym miejscu  (ten sam dostawca internetu) prowadzone są dwie niezależne działalności gospodarcze( inne osoby, nie rodzina) ze sprzedażą allegro.Jedna osoba umiera i pozostawia po sobie niezapłacony rachunek allegro i nierozwiązane spory z kupującymi.Allegro blokuje sprzedaż na wszystkich kontach drugiej osoby.

Allegro informuje" Rozumiem, że ta sytuacja jest niekomfortowa ale jedyna możliwość to rozwiązanie powodów blokady na podanym koncie. Nasza weryfikacja wykazała jednoznacznie, że do tego oraz Pana miała dostęp ta sama osoba. "

" Już Panu wyjaśniam - ponieważ do konta, które zarejestrowano na dane XXXXXXXXXXX miała dostęp ta sama osoba, która miała również dostęp do Pana kilku kont oczywistym jest, iż oczekujemy na rozwiązanie powodów blokady na koncie XXXXXXXXX. Jest to warunek sine qua non dalszej współpracy. "

Wynika z tego ,że jest tutaj próba wymuszenia,wyłudzenia pieniędzy od innego podmiotu? Czy się mylę i wszystko jest zgodnie z obowiązującym prawem czy regulaminem allegro.

Prosiłbym o komentarz do tej sytuacji.

Pozdrawiam

Link to postu
1 godzinę temu, Adam Nowacki napisał:

Dzień dobry.

Taka sytuacja. Zablokowanie sprzedaży z art.2,11 reg.allegro. W jednym miejscu  (ten sam dostawca internetu) prowadzone są dwie niezależne działalności gospodarcze( inne osoby, nie rodzina) ze sprzedażą allegro.Jedna osoba umiera i pozostawia po sobie niezapłacony rachunek allegro i nierozwiązane spory z kupującymi.Allegro blokuje sprzedaż na wszystkich kontach drugiej osoby.

Allegro informuje" Rozumiem, że ta sytuacja jest niekomfortowa ale jedyna możliwość to rozwiązanie powodów blokady na podanym koncie. Nasza weryfikacja wykazała jednoznacznie, że do tego oraz Pana miała dostęp ta sama osoba. "

" Już Panu wyjaśniam - ponieważ do konta, które zarejestrowano na dane XXXXXXXXXXX miała dostęp ta sama osoba, która miała również dostęp do Pana kilku kont oczywistym jest, iż oczekujemy na rozwiązanie powodów blokady na koncie XXXXXXXXX. Jest to warunek sine qua non dalszej współpracy. "

Wynika z tego ,że jest tutaj próba wymuszenia,wyłudzenia pieniędzy od innego podmiotu? Czy się mylę i wszystko jest zgodnie z obowiązującym prawem czy regulaminem allegro.

Prosiłbym o komentarz do tej sytuacji.

Pozdrawiam

Rozumiem, że mówiąc o dwóch niezależnych działalnościach gospodarczych mają Państwo na myśli dwie osobne firmy, które poza adresem nie mają nic ze sobą wspólnego (różne dane firmy)? Jeśli konta na allegro były prowadzone jako firma, na Państwa miejscu poprosiłabym o konkretny dowód od Allegro, na jakiej podstawie uważają oba konta za powiązane. Skoro dane firm się różnią, oraz właściciele są inni, w żadnym wypadku nie powinno dojść do takich sytuacji. Bo jak to racjonalnie wyjaśnić? Gdyby w jednym biurowcu byłaby setka sprzedawców Allegro i jeden z nich by zawinił, to udupiliby wszystkich? Mają oni swoje zabezpieczenia, i słusznie, że blokują wszystkie konta jak na innych występuje dług, czy nierozwiązane sprawy. Jednak jak widać ich system nie działa zbyt sprawnie, jak nie umieją odróżnić od siebie dwóch podmiotów..

Poleciłabym pociągnąć ich najpierw dalej za język i próbować wyjaśnić sytuację na wszelkie możliwe sposoby. Jeśli po korespondencji mailowej nie uda się nic wskórać, słać pisma papierowe. Jeśli mimo to nie odblokują konta, posłać im ostateczną informację z prośbą o odblokowanie z zastrzeżeniem, że jest to ostatnia próba porozumienia z Państwa strony i po nieustosunkowaniu się do żądania sprawa zostanie skierowana wyżej, czy też na drogę sądową. Jeśli są Państwo pewni swego i rzeczywiście otrzymali Państwo niesłusznie blokadę, podejrzewam że w przypadku ostatecznego pisma z groźbą sądową jeszcze raz dokładniej przeanalizują sytuację. Często jest tak, że wielkie firmy bronią się do czasu, aż nie dostaną poleconego z wizją batalii sądowej i odszkodowań ;) Jedyna rada - walczyć do skutku i nie odpuszczać, w końcu sprzedawcy też mają jakieś prawa :)

Link to postu

Tak, to były dwie osobne działalności gospodarcze na inne osoby, nie spokrewnione nawet ze mną.Był to bliski znajomy.Wykreślenie z CIDG nastąpiło z urzędu.Ta osoba przez jakiś czas mieszkała u mnie z powodu pogorszenia stanu zdrowia co za tym idzie korzystała z mojego IP. Sprzedawała podobny towar, jednak pod swoją marką.Allegro odpowiada wymijająco :

cytuje " Podejmowane przez nas działania dotyczą sytuacji jednoznacznego stwierdzenia, iż Użytkownik korzysta z kilku kont niezgodnie z zasadami Serwisu.

Niestety jednak z uwagi na obowiązujące mnie wewnętrzne procedury nie mogę udzielić informacji na temat szczegółów naszej weryfikacji. Dlatego proszę też o wyrozumiałość w tej kwestii.
"

Myślę,że potrafią rozróżnić dwa inne podmioty jednak próbują wymusić uregulowanie zaległości i może nie pofatygowali się nawet sprawdzić czy ta osoba rzeczywiście umarła a taką informację ode mnie otrzymali.

Edytowane przez Adam Nowacki
Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Czasem mam nieodparte wrażenie, które rośnie w przekonanie, że pracownicy Allegro zakładają swoje podmioty, które są konkurencją dla niektórych przedsiębiorców i sprzedając swoje lepsze wyroby starają się za wszelką cenę usunąć konkurenta powołując się na zawiłe regulaminy. Z mojej strony już 3 znajomych, poważnych przedsiębiorców ma wyłączone konta z powodów regulaminowych. Nie ukrywam, że po 10 latach pracy (sprzedaży) w serwisie Allegro, akurat też mam problem z regulaminem - pracownicy pasożytniczej organizacji (allegro) zablokowali konto (art.10.2), tylko dziwnym trafem w każdej kategorii, która była dla nas dochodowa zaczęła pojawiać konkurencja oraz problemy z regulaminem...

Jak idzie i poczta mailowa na telefonie co chwilę dzwoni o nowej sprzedaży to jest ok i nikogo ten problem nie dotyczy, gorzej jak sytuacja się zmieni co nie życzę nikomu.

Edytowane przez Kamil Kamil
Link to postu

Plusem tego wszystkiego jest, że znów mamy rekordowo niskie bezrobocie co oznacza, że już więcej bezrobotnych nie założy raczej sklepiku na Allegro. Do tego w 2024 minimalna pensja to bedzie 4000 zł brutto. Znow mozna sie spodziewac zasobniejszych portfeli i wiekszej sprzedazy jak i przetasowan wsrod sklepikow, ktore nie zarobia na takich drogich pracownikow zakoncza życie. Uwazam ze trzeba sie bedzie modernizowac, kiepski soft zamieniac na szybszy, lepszy (np na Sello) ale i Allegro niechybnie znow podniesie marze. Wiele sklepow na Allegro, szczegolnie w branzy elektroniki sprawia wrazenie od lat nierentownych (raport sedlak and sedlak mowi o 50% sklepow w elektronice bez zarobku) z cenami zaporowo niskimi, stąd mam nadzieję, ze jak ktos bedzie mial perspektywe pracy za 4000 brutto to zostawi nierentowny sklepik, pojdzie do roboty gdzie indziej i moze ceny odbiją. W koncu zarobic na zus i na 4000 pensje dla pracownika to nielatwa sprawa obecnie, a gdzie zysk dla mnie?

USA znosi ponoć wizy dla Polakow. Jak mawial klasyk:

Emigracja to szansa.

 

Amazonie witaj. No i dopracowane API dla developerów.

No i ... niezapomniane wpisy na forum pt. "Czy dzisiaj wszystkim tak muli Amazon?"

Haha niezapomniane. Za resztę zapłacisz kartą ...

...PAYU.

 

 

 

 

Screenshot_20190928-000420.jpg

Edytowane przez HotKey .
Link to postu

po drinku mi się wspomniało, nie wiem czy było, ale

 

Część VII. Procedura przyznania rabatu transakcyjnego (zwrotu wartości pobranej lub naliczonej prowizji)

1.      W szczególnie uzasadnionych i niezależnych od Sprzedającego przypadkach, gdy Sprzedający zawarł umowę sprzedaży, ale nie ma możliwości otrzymania świadczenia od Kupującego, a Transakcja nie naruszała Regulaminu Allegro, Allegro może przyznać Sprzedającemu rabat transakcyjny na świadczenie usług w ramach Allegro w bieżącym okresie rozliczeniowym lub w kolejnych okresach rozliczeniowych.

ale są też przypadki, w który rabatu nie przyznajemy nigdy, należą do nich:

  • brak dostępności sprzedawanego towaru
  • brak wysyłki towaru w deklarowanym terminie
  • uszkodzenie towaru w transporcie lub przed wysyłką
  • przedmiot był niezgodny z opisem lub Klient zgłosił reklamację itp.

 

 

 

Sytuacja obrazowa.

Klient dostał zły towar, uszkodzony itp i żąda zwrotu kasy bo towaru już nie chce. W świetle przepisów dot rękojmi ma do tego prawo jeśli naprawa lub wymiana może nieść za sobą komplikacje i opóźnienia, czyli nie może nastąpić niezwłocznie. Jako,ze topór wisi Ci nad głową robisz jak klient chce, olewasz przepisy i zwracasz petentowi środki. Zwracasz się o zwrot prowizji bo klient odstąpił od umowy i masz 99% że go nie dostaniesz bo było to spowodowane przez reklamację klienta z powodu problemu z towarem.

Na nic tłumaczenia, że zachowałeś się prokliencko bo zrobiłes jak sobie życzył z pogwałceniem przepisów. Zadałem pytanie przez formularz vipowski - brak odp. Oczekiwałem zajęcia stanowiska dlaczego dają nam sprzedawcom wybór miedzy młotem a kowadłem, zrobisz zgodnie z przepisami to wymienisz towar i zwrot prowizji nie będzie potrzebny, ale na 99% dostaniesz negatyw bo klient przecież pisał, że nie chce wymiany tylko zwrot kasy. Praktyka więc pokazuje, że zanim zrobisz przelew trzeba zrobić wniosek o zwrot prowizji zakończony potwierdzeniem przez kupującego.

 

I jeszcze jedno, wynoszenie ruchu poza allegro - czyli reklamy sklepu internetowego w paczkach. Przestałem mieć skrupuły bo allegro ordynarnie od lat wykorzystuje pozyskane statystyki ze sprzedaży dzięki nam sprzedawcom, a my danych dostarczamy na pęczki. 

Ze względu na przerzucenie środków na sklep internetowy allegro traktuję dla sportu, nie mam ciśnienia na sprzedaż. 

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...