Skocz do zawartości

OSZUSTWA ALLEGRO

Polecane posty

Normalnie PanBanBan w innym wcieleniu  ;D

Wątek ciekawy ale PanBanBan nie miałby czasu na walkę z Allegro ;) Ani nawet nie ma czasu na czytanie forum, bo jest tak jak napisał Ks. Robak:

 

Podejrzewam, że walczy o sprzedaż tradycyjną.

Bo tej na Allegro chyba nie da się uratować  :D

Przynajmniej tak to widzę u siebie :P

 

Link to postu

Normalnie PanBanBan w innym wcieleniu  ;D

Wątek ciekawy ale PanBanBan nie miałby czasu na walkę z Allegro ;) Ani nawet nie ma czasu na czytanie forum, bo jest tak jak napisał Ks. Robak:

 

Podejrzewam, że walczy o sprzedaż tradycyjną.

Bo tej na Allegro chyba nie da się uratować  :D

Przynajmniej tak to widzę u siebie :P

 

 

 

 

Powodzenia! Trzymamy kciuki ;D

Link to postu

Allegro nie zwraca pobranej prowizji jeżeli transakcja nie doszła do skutku z powodu innego niż tylko i wyłącznie odstąpienie Konsumenta od transakcji,

a więc nie zwraca prowizji od transakcji nie zrealizowanych np z powodu:

- odstąpienie od transakcji zawartej pomiędzy podmiotami gospodarczymi (firmami)

- nie zrealizowania transakcji z powodu uszkodzenia towaru przed wysyłką lub braku towaru.

- Kupujący stwierdził że towar był niezgodny z opisem i transakcja została anulowana

 

To mi wygląda na klauzule niedozwoloną. Przypomnieć należy, że przedsiębiorcy na podstawie art. 84 Kodeksu postępowania cywilnego przecież również przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej pod wpływem błędu i ten błąd to niekoniecznie wina sprzedającego.

Link to postu

Allegro nie zwraca pobranej prowizji jeżeli transakcja nie doszła do skutku z powodu innego niż tylko i wyłącznie odstąpienie Konsumenta od transakcji,

a więc nie zwraca prowizji od transakcji nie zrealizowanych np z powodu:

- odstąpienie od transakcji zawartej pomiędzy podmiotami gospodarczymi (firmami)

- nie zrealizowania transakcji z powodu uszkodzenia towaru przed wysyłką lub braku towaru.

- Kupujący stwierdził że towar był niezgodny z opisem i transakcja została anulowana

 

To mi wygląda na klauzule niedozwoloną. Przypomnieć należy, że przedsiębiorcy na podstawie art. 84 Kodeksu postępowania cywilnego przecież również przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej pod wpływem błędu i ten błąd to niekoniecznie wina sprzedającego.

 

To jest bardziej na zasadzie "tak robimy i co nam zrobisz" oraz "takie są reguły i jak ci się nie podoba to spadaj". :P

Link to postu

Allegro nie zwraca pobranej prowizji jeżeli transakcja nie doszła do skutku z powodu innego niż tylko i wyłącznie odstąpienie Konsumenta od transakcji,

a więc nie zwraca prowizji od transakcji nie zrealizowanych np z powodu:

- odstąpienie od transakcji zawartej pomiędzy podmiotami gospodarczymi (firmami)

- nie zrealizowania transakcji z powodu uszkodzenia towaru przed wysyłką lub braku towaru.

- Kupujący stwierdził że towar był niezgodny z opisem i transakcja została anulowana

 

 

To mi wygląda na klauzule niedozwoloną. Przypomnieć należy, że przedsiębiorcy na podstawie art. 84 Kodeksu postępowania cywilnego przecież również przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej pod wpływem błędu i ten błąd to niekoniecznie wina sprzedającego.

 

 

Nie KPC, tylko KC.

Między przedsiębiorcami forma umowy może być kształtowana niemal dowolnie, byle zgodnie z prawem. Podejrzewam, że błędy przedsiębiorcy wchodzą raczej w ryzyko (koszty) przedsiębiorców, zaś zawarte umowy mogą być anulowane sądownie, jeśli strona udowodni, że umowa poważnie narusza jego interes. Oczywiście cały wysiłek udowodnienia faktu spoczywa na takim przedsiębiorcy. Klauzule niedozwolone to temat głównie dla Konsumentów.

Link to postu

Dzień dobry.

 

Zapoznałam się ze zgłoszeniem i podtrzymuję decyzję administratora. Allegro może odstąpić od pobrania naliczonej prowizji z powodu "Odstąpienie od umowy", przy czym dotyczy to umów zawartych na odległość, gdzie Konsument ma możliwość odstąpienia od umowy zawartej z Przedsiębiorcą.

 

Rozumiem, że przyjął Pan jako Przedsiębiorca odstąpienie od umowy złożone przez Firmę, przy czym taki przypadek nie uzasadnia zwrotu prowizji na Allegro.

 

Z poważaniem,

--

Agnieszka Borowska

Lideer Sekcji

Zespół Allegro.pl

 

Link to postu

Dzień dobry.

 

Zapoznałam się ze zgłoszeniem i podtrzymuję decyzję administratora. Allegro może odstąpić od pobrania naliczonej prowizji z powodu "Odstąpienie od umowy", przy czym dotyczy to umów zawartych na odległość, gdzie Konsument ma możliwość odstąpienia od umowy zawartej z Przedsiębiorcą.

 

Rozumiem, że przyjął Pan jako Przedsiębiorca odstąpienie od umowy złożone przez Firmę, przy czym taki przypadek nie uzasadnia zwrotu prowizji na Allegro.

 

Z poważaniem,

--

Agnieszka Borowska

Lideer Sekcji

Zespół Allegro.pl

 

 

 

 

 

O świetnie.

Link to postu

Dzień dobry.

Zgodnie z treścią Załącznika nr 4, Część VII ust. 1 do Regulaminu: „W przypadkach uznanych za uzasadnione Allegro może zwrócić Sprzedającemu prowizję (odstąpić od poboru prowizji naliczonej)”. Uzasadnione przypadki są następujące:

• Kupujący nie zapłacił

• Kupujący nie odebrał przesyłki pobraniowej

• Odstąpienie od umowy

• Kupujący zamówił więcej sztuk niż chciał.

• Z przyczyn niezależnych, kupujący dokonał zbyt wielu zakupów w tej ofercie

Tak jak pisałam w poprzedniej wiadomości, powód "Odstąpienie od umowy" dotyczy umów zawartych na odległość, gdzie konsument ma możliwość odstąpienia od umowy zawartej z przedsiębiorcą.

 

Z poważaniem,

--

Agnieszka Borowska

Lider Sekcji

Zespół Allegro.pl

Link to postu

Trzeba wtedy postawić ultimatum kupującej firmie - zapłaćcie nam prowizję, to resztę oddamy.

 

Czyli wychodzi na to, że teraz już nie będziemy przyjmować zwrotów od firm.

Być dobrym dla klienta i żeby jeszcze dopłacać do Allegro to już przesada :(

 

I jeszcze jedno mi przyszło do głowy - firma chce zwrócić, a my odmawiamy więc dostajemy negatywa. Ciekawe czy taki negatyw Allegro usunie, przekreśli czy odpisze, że nie miesza się do spraw między kupującym, a sprzedającym ;)

 

Nie, jak będziesz miał dużo to Ci zawiesi konto  ;D

Link to postu

Z zasady "Odstąpienie od umowy zawartej na odległość" wynika z Ustawy o Prawach Konsumenta i dotyczy wyłącznie umów zawieranych z konsumentami. Niemniej jednak, jak napisał etc, cytując Panią Borowską:

 

Zgodnie z treścią Załącznika nr 4, Część VII ust. 1 do Regulaminu: „W przypadkach uznanych za uzasadnione Allegro może zwrócić Sprzedającemu prowizję (odstąpić od poboru prowizji naliczonej)”. Uzasadnione przypadki są następujące:

•  Kupujący nie zapłacił

•  Kupujący nie odebrał przesyłki pobraniowej

•  Odstąpienie od umowy

•  Kupujący zamówił więcej sztuk niż chciał.

•  Z przyczyn niezależnych, kupujący dokonał zbyt wielu zakupów w tej ofercie

 

Nie znalazłem podstawy regulaminowej, która określałaby dokładnie owe uzasadnione przypadki, co już samo w sobie stanowi pewne niedociągnięcie. Niemniej jednak, Pani Borowska nie napisała "Odstąpienie od umowy zawartej na odległość zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dn. xxx dz.u. xxx art xxx" (nie chce mi się szukać), a po prostu "odstąpienie od umowy". Aby więc spełniony był ten warunek wystarczyłoby... odstąpić od umowy i już. Nie ważne, czy jesteś przedsiębiorcą, królem, konsumentem, czy pucybutem, odstępujesz i spełniasz warunek. Gdyby jednak przedstawić taki zarzut, co odpisałaby Pani Borowska?

 

"Stanowisko serwisu w tej kwestii jest ostateczne, dalszą korspondencję w tej sprawie pozwolę sobie pozostawić bez odpowiedzi".

 

Tak by to wyglądało.

 

Jeżeli chodzi o firmy, można w regulaminie zawrzeć zasady odstępnego. W innym przypadku kupujący przedsiębiorca nie ma możliwości odesłania towaru w ramach rezygnacji / odstąpienia / anulowania.

 

Oczywście wystawi negatyw, otworzy dyskusję, a allegro zablokuje konto, no ale już trudno :)

 

Oczywiście tego aspektu nie pominąłem, w przygotowanym przeze mnie piśmie. Wyszło ponad 40 stron wraz z załącznikami! ZOstało już przekazane odpowiednim ludziom.

Link to postu

Co do odstąpienia od umowy przez przedsiębiorcę to w tym jednym wypadku rozumiem Allegro.

 

W przypadku konsumentów sprzedający nie ma możliwości sprzeciwienia się odstąpieniu.

A przypadku przedsiębiorców jest to normalna "umowa" odstąpienia, tak więc sprzedawca godzący się na nią jest świadomy konsekwencji, jakimi w tym wypadku jest np. strata prowizji zapłaconej na rzecz Allegro.

 

A jako, że jest to "umowa" każdy sprzedający może ją zawrzeć dowolnie - np. zastrzegając potrącenie ze zwrotu równowartości prowizji Allegro.

 

(Jak myślicie, zatrudnią mnie w Allegro na infolinii za grubą kasę?)

Link to postu

(Jak myślicie, zatrudnią mnie w Allegro na infolinii za grubą kasę?)

 

Hehe masz zadatki ;D

 

Mi nie odpowiada fakt, że się dowiaduję na forum Sello jak przebiegają zwroty w Allegro.

Dla mnie to jest obecnie dramatyczny bajzel. Ktoś tam odsyłał do załącznika IV - nic tam nie znalazłem nt. zwrotów. Wewnętrzne procedury są ewidentnie przedkłądane ponad regulamin i normalne, że się ludzie denerwują, bo nie wiedzą o co kaman z tymi zwrotami. Dla mnie to nie fair, że regulamin nie precyzuje kiedy mają być zwroty, a kiedy nie, a Sklep dowiaduje się post factum, że tym razem zwrotu od klienta przedsiębiorcy nie będzie... Wkurzające.

 

Ja już nie przyjmuję zwrotów od przedsiębiorców zupełnie. Chociaż w większości do tej pory nie przyjmowałem od przedsiębiorców, to teraz już zero. Nic.

Link to postu
  • 4 tygodnie później...

Nowy przekręt allegro na osobach sprzedających:

Prowadzę działalność zajmującą się sprzedażą w serwisie allegro. Allegro dopuściło się podejrzewam do wielomilionowego oszustwa wciskając przedsiębiorcom usługę promowania pod przykrywką darmowej. W lutym serwis allegro rozdał użytkownikom ze sklepem allegro 20 "darmowych" pakietów promowań przedmiotów. Osoby prowadzące sklepy allegro mają włączoną usługę automatycznego odnawiania ofert. W normalny wystawianiu ofert opłata jest pobierana 10gr i gdy przedmiot się nie sprzeda w ciągu 30dni to zostaje ponownie wystawiony za 10gr. Podczas wystawiania oferty promowanej w jej podsumowaniu napisane było koszt "0zł" wykorzystanie darmowego pakietu oraz nic nie pisało że po wykorzystaniu pakietu usługa będzie płatna... i to 29zł za każdą ofertę.  Poza tym allegro ma obowiązek wysyłania maila o wznowieniu oferty w tym przypadku oczywiście nie wysłali żadnego maila. Po zorientowaniu się że takie oferty zostały wystawione automatycznie bez informowania mnie o tym automatycznie usunęłam te oferty ale mimo to allegro naliczyło opłaty w wysokości 377złza 13 ofert

 

Dla mnie i wielu innych użytkowników pakiet darmowy to pakiet który się wykorzystuje i go niema... a allegro uważa inaczej przerzuciło pakiet na płatną usługę a następnie wymusza na użytkownikach opłaty grożąc zablokowaniem konta.

 

Jeśli policzyć ilość użytkowników posiadających sklep i którzy zostali w ten sam sposób oszukani to uzbiera się kwota kilku, kilkunastu bądź kilkudziesięciu milionów złotych których to pieniędzy  Grupa Allegro nie chce zwrócić a przy tym nie dając żadnych merytorycznych argumentów potwierdzających słuszność tych opłat.

 

To tak pokrótce przedstawiłam cały ten precedens jeśli zajmą się Państwo sprawa to jestem do dyspozycji jeśli potrzebne będą szczegóły.

 

pozdrawiam

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Bardzo ciekawy artykuł:

 

http://forsal.pl/artykuly/935212,sklep-na-wojnie-z-allegro-portal-faworyzuje-niektorych-przedsiebiorcow.html

 

Podobno są jakieś inicjatywy skarżące Allegro na Fejsie można znaleźć:

https://www.facebook.com/Zablokowani-na-Allegro-160099187819209/

 

Czy uważacie, że Allegro traktuje nierówno Sklepy, no i przedewszystkim, hmmm czy to jest niezgodne z prawem? Czy ktoś ma opinię w tym temacie?

Link to postu

i tu też o to chodzi. O to, że nie wiadomo.

 

Rejestrujesz się na portalu, płacisz $$ za wystawienie, promowanie itp a tak naprawdę nie wiesz jak to działa, oni sami nie widzą bo cały czas nad tym pracują[taką dostałem niedawno odpowiedź na tickecie]. Używasz allegro beta, ale opłaty masz jak za normalne. Pisałem tu już kiedyś. Na dwóch różnych komputerach wpisałem taką samą frazę, ustawiłem sortowanie po cenie i ze zdziwieniem stwierdziłem, że na jednym z kompów nie ma WIELU moich ofert mimo, że zawierają frazę wpisaną w przeglądarkę i to jest faktyczny ska.ndal. Bo płacę 100% opłat i chcę aby oferta po wpisaniu frazy docierała do 100% odbiorców, którzy tego właśnie szukają.

 

Mam nawet pomysł jak uzdrowić obecną sytuację i zrobić tak, aby w końcu ludzie od allegro odeszli :)

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...