Skocz do zawartości

OSZUSTWA ALLEGRO

Polecane posty

Mogę tylko dodać, że Google też nie udostępnia jak działa ich mechanizm, jak Chińczyki zaczęli robić włamy do Googla, żeby wykraść algorytm, to Google uciekł z Chin do Indii.

 

Generalnie tak jak Google, mogliby podać jak używać tego algorytmu ogólnie i tyle.

Wg moich obserwacji na górę listy ofert lecą obecnie oferty, które mają najlepszy stosunek klikalności do zakupów. Czyli to co wylicza Sello w Aukcjach w kolumnie skuteczność. Denerwujące jest dla mnie, majstrowanie przy tym algorytmie na chwilowe potrzeby, typu:

 

miniaturka nie ma białego tła - oferta leci na koniec - to jeszcze mógłbym przeżyć, ale obecnie miniaturki bez białego tła znów przebijają moje i jest to wkurzające.

Link to postu

a sprzedawca wcale nie jest taki krystaliczny...

 

 

Ja też mam wrażenie, że zapewnienia Serwisu, że dbanie o jakość zapewni wyższą trafność w wielu przypadkach nie dawały mi jednak spodziewanej trafności, zaś przebić się można było ... niższą ceną - która zwiększała mi skuteczność.

 

Tak google daje jakieś narzędzia do pracy z wyszukiwaniem organicznym, a przede wszystkim mnóstwo wiedzy. Inny biznes (reklamowy).

Link to postu
  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

dokładam znów parę groszy.

 

Wysłałem przesyłkę za pobraniem w sierpniu, klient jej nie odebrał, ale poczta zwróciła ją dopiero teraz. Paczka miała burzliwą drogą powrotną przez czyiś błąd. I teraz najlepsze. Naturalnie minęło 45 dni na wysłanie wniosku zwrotu prowizji. Więc wysyłam im zrzut z ekranu  EN, całą drogę tej paczki. A allegro obstaje przy stanowisku,że prowizji nie oddadzą bo nie zgłosiłem tego faktu przez formularz w ciągu 45 dni, konsultant nic nie może zrobić bo takie są zasady. Kij z tym, że do transakcji nie doszło, ja poniosłem koszty nieuczciwego kupującego. Po raz kolejny PAZERNY portal UKRADŁ mi kasę. :-\ :-\ :-\ :-\

Link to postu

dokładam znów parę groszy.

 

Wysłałem przesyłkę za pobraniem w sierpniu, klient jej nie odebrał, ale poczta zwróciła ją dopiero teraz. Paczka miała burzliwą drogą powrotną przez czyiś błąd. I teraz najlepsze. Naturalnie minęło 45 dni na wysłanie wniosku zwrotu prowizji. Więc wysyłam im zrzut z ekranu  EN, całą drogę tej paczki. A allegro obstaje przy stanowisku,że prowizji nie oddadzą bo nie zgłosiłem tego faktu przez formularz w ciągu 45 dni, konsultant nic nie może zrobić bo takie są zasady. Kij z tym, że do transakcji nie doszło, ja poniosłem koszty nieuczciwego kupującego. Po raz kolejny PAZERNY portal UKRADŁ mi kasę. :-\ :-\ :-\ :-\

 

Kiedyś można było z godnie z regulaminem jeszcze przez 45 dni składać po zniknięciu pierwotnego formularza za pomocą tego linku:

 

 

https://pomoc.allegro.pl/kontakt/?bi_s=internal&bi_c=85XDYO4b7ik&bi_m=sprzedaz-art-txtLink#subjectId=f184377c-e130-44b1-8e97-a6fd48f9a6fd

 

Czyli razem było to 90 dni (45 dni formularzem + 45 dni tym linkiem), ale jak teraz nie zgadzają się, to może coś się zmieniło w regulaminie? Do 90 dni nie było jeszcze jakiś czas temu problemu.

Link to postu

Chyba się to faktycznie zmieniło, kiedyś był zapis, że w przypadkach szczególnie uzasadnionych można dodatkowo wydłużyć do 90 dni, teraz już nie znajduję tego zapisu:

 

 

https://allegro.pl/regulamin/pl/zalacznik-4

 

 

Teraz jest szczególnie uzasadnione zapłacenie prowizji.

 

Cisną ile wlezie, aby wykonać targety.

Sprzedawcy, czyli ci, którzy ich utrzymują, się nie liczą.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Napiszę coś, co raz już napisałem, a może kilku osobom się przyda, bo do nich nie dotarło - moja metoda na zwroty prowizji:

 

1. Jeżeli cokolwiek jest nie tak, a 45 dni zbliża się wielkimi krokami, zawsze składam wniosek o zwrot prowizji, taki jaki najbardziej pasuje, czyli:

- Jeżeli klient napisał, że rezygnuje - "Klient odstąpił od umowy"

- W każdym innym przypadku - "Kupujący nie zapłacił".

 

Inne metody nie mają sensu.

Następnie Allegro wysyła swoje pierdzielenie i albo się zgadza na zwrot, albo nie. Jeżeli się zgadza, to ok. Jeżeli nie, to sprawdzam czy kupujący czasem nie zdecydował się jednak zamówienia opłacić, a jeżeli nie, to UWAGA:

 

Składam apelację przez ten link:

 

https://pomoc.allegro.pl/kontakt/?bi_s=internal&bi_c=85XDYWYm5Fk&bi_m=sprzedaz-art-txtLink#subjectId=c8951b9c-45ac-40d6-b285-e7fb7bf968d6

 

czyli temkat "Jak jest obliczana prowizja od sprzedaży?". Jest to jedyny wątek, który obsługują ludzie, a nie automat, który odrzuca apelacje.

 

Piszę zawsze w takiej wiaodmości

 

Dotyczy: XXXXX

Aukcja: YYYYYYYYY

 

Podtrzymuję wniosek o zwrot prowizji.

 

I tyle. W przytłaczającej większości przypadków przechodzi, czasami trzeba dosłać jednak jakieś potwierdzenia.

 

Mam nadzieję, że komuś to pomoże.

 

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

może to nie jakieś oszustwo, ale kolejna droga dymania sprzedawców.

 

https://allegro.pl/uzytkownik/42866887/oceny

 

zgadnijcie kto zawiaduje tym sklepem :D

 

Mamy podmiot allegro.pl sp zoo który zgarnia znane marki i robi z tego oficjalne sklepy - mądre dla nich - a dla nas kolejna kula w plecy.

 

brawo allegro, cfaniaczki.

 

 

Pampers to tylko jedna marka do której mają autoryzację. Poniżej jeszcze kilka, które znam:

Vileda

Karcher

LEGO

Huawei

Remington

CURVER

Echo

Kormoran

MaxiCosi

Russel Hobs

Only

Jack&Jons

Quinny

 

Do tego oczywiście Oficjalny Sklep Allegro i Outlet Allegro

 

Ewidentnie allegro wzmacnia swoją pozycję sprzedawcy. Myślę, że firmy prowadzące sprzedaż innych znanych marek, mogą czuć się zagrożone. Tj kwestia czasu, żeby Allegro.pl Sp. z o.O. zabierało im autoryzację. Szczególnie zagrożone są małe firmy, dla takich jak np Komputronik, który ma sporo marek z obrębu elektroniki, to jeszcze długo allegro nie zagrozi. Od strony producentów, to przekazanie autoryzacji takiej firmie jak Allegro może okazać się świetną szansą na większy dochód. Tj nie tylko większa sprzedaż, ale również inny poziom cenowy samych zamówień od producentów.

 

Jeśli Fundusz inwestycyjny, który kupił Allegro będzie chciał go dalej sprzedać z zyskiem jak to spekulują na rynku, to w ciągu kilku lat na siłę będą cisnąć, żeby wykręcić jak największy dochód spółki i zwiększyć jej wartość. Jako sprzedawcy jesteśmy na przegranej pozycji. Aktualny właściciel allegro to nie "jednostka" z ideałami, mająca na celu poprawę obsługi dla sprzedawców czy tworzenie i rozwijanie serwisu, żeby i kupujący i sprzedawcy byli zadowoleni, to po prostu finansiści, więc wycisną z serwisu ostatnie soki, żeby tylko zarobić dużo w krótkim czasie.

 

 

Zapiszę się do szkoły ZEN, kupię zapas Melisy i Nervosol'u, żeby hamować swoją frustrację i nie popaść w chorobę psychiczną :P

Może kolejny nabywca obierze trochę inny kierunek? Choć spekulują, że w wyścigu o allegro mogą stanąć Alibaba i Amazon, a oni tez będą pochylać się nad kupującym, mając sprzedawców w głębokim poważaniu.

Wiedzieliście, że eBay chciał kupić allegro? Podobno przegrał właśnie z aktualnym właścicielem. Czytałem o tym chyba na money.pl

 

 

Link to postu

Najgorzej, bo nie jesteś w stanie konkurować z nimi w promowaniu produktów. Oni jak by nie było mają promocję - no niby w tej samej cenie co Ty, ale po prostu przekładają kasę z jednej swojej kieszeni do drugiej też swojej kieszeni, czyli jakby ni było promocja za darmo. My jednak musimy płacić za promowanie i tutaj powstrzymuje to generalnie handel bo wielu towarów nie jestem w stanie nawet wprowadzić do sprzedaży, bo trzeba promować, a na to nie zarobię.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio miałem taki przypadek:

 

Klient kupił 3 rzeczy, po czym z 2 zrezygnował emailem i chciał tylko 1 rzecz.

 

Wystąpiłem o zwrot prowizji.

 

Jeden przedmiot za 13 zł został odrzucony po 2 dniach, z informacją, że klient nie potwierdził mojej wersji.

 

Tego samego dnia tenże klient napisał do mnie, że otrzymał emaila od Allegro w sprawie drugiego przedmiotu za 90 zł i co ma z tym zrobić.

 

Powiedziałem mu o co chodzi i on napisał mi, że kliknął, że potwierdza.

 

Zapytałem czy dostał też do pierwszego przedmiotu, powiedział, że nie.

 

Skłaniam się do uwierzenia klientowi, bo niby dlaczego miałby jeden odrzucać, a w sprawie drugiego pisać do mnie ?

Przecież napisałby od razu o dwóch.

 

Mija już tydzień od tamtego czasu, a odpowiedzi Allegro, że przyznali mi zwrot (za ten drugi, potwierdzony przedmiot) nadal nie ma ::)

Link to postu

A jak u Was bywa ze sprzedażą za granicę? Mam na kontach zaznaczone że zgadzam się na taka sprzedaż, jednak koszty dostawy mam tylko na Niemcy ustawione.

 

W ubiegłym roku miałem kilka poniższych sytuacji:

kupuje klient z Czech czy Słowacji. Wprowadza adres dostawy do swojego kraju (dodam że prawidłowo) i wybiera sposób dostawy. System Allegro nalicza mu koszty dla Polski  :o Dlaczego? Bo tak mają :P Klient płaci przez PayU i czeka na towar.

 

My mu piszemy żeby wskazał adres w Polsce lub dopłacił do wysyłki, a on nam za to negatywa.

Zwracam klientowi pieniądze, no ale wszystko trwa kilka dni a codziennie wypłacamy z PayU kasę, więc mogę zwrócić tylko zwykłym przelewem. Koszt przelewu wynosi kilkadziesiąt PLN, bo to zagraniczny. A więc na samej transakcji jestem z 30 zł w plecy, tylko dlatego że system Allegro widząc adres do Słowacji wyświetla koszt dostawy 15 zł na terenie Polski, jakby nie mogli wyświetlić komunikatu, że musi się z nami skontaktować w celu ustalenia ceny wysyłki. No bo po co straszyć klienta drogą wysyłką, niech się sprzedawca martwi.

 

Odpowiedź Allegro w tej sprawie? Poniżej zamieszczam:

"Witam,

 

Panie Dominiku - osoby spoza Polski także mogą brać udział we wszystkich aukcjach i dokonywać zakupów w serwisie. Niezależnie od tego, czy w ofercie lub cenniku jest zamieszczona informacja o braku możliwości wysyłki paczki za granicę, czy nie i tak osoby spoza kraju mogą kupować wystawione produkty.

 

W sprawie finalizacji transakcji zachęcam w takich sytuacjach do ponownego kontaktu z Kupującym i ustalenia warunków wysyłki paczki np. na adres polski lub ostatecznego terminu na kontakt w sprawie tej transakcji.

 

Natomiast przy odmowie wysyłki na adres zagraniczny można powołać na obecny zapis w regulaminie - punkt 6.9: „Sprzedający, oprócz ceny za Towar, może dodatkowo obciążyć Kupującego jedynie wskazanymi w Ofercie kosztami dostawy w rzeczywistej wysokości”.

 

Co do komentarza - rozumiem, iż jest to bardzo przykra sytuacja, niemniej jednak opinię negatywną można usunąć wyłącznie za porozumieniem stron w ciągu 21 dni od daty wystawienia komentarza. W nowym systemie opinii są one nierozłączne z liczbą gwiazdek.

 

Aby usunąć komentarz wystawiony przez Kupującego należy przejść do zakładki "Twoje oceny":

 

https://allegro.pl/seller-rating-dashboard/index?page=1&recommend=

 

Przy komentarzu od danego Kupującego należy kliknąć na "szczegóły", by rozwinąć otrzymane oceny. Wtedy pod oceną mamy możliwość wybrania opcji "poproś o usunięcie" i uzasadnienia swojej prośby.

 

Prześlemy wówczas do Kupującego powiadomienie, w którym poprosimy go o podjęcie decyzji o usunięciu oceny. Będzie mieć na to 14 dni.

 

Pozdrawiam,"

 

 

Nie poddałem się moja odpowiedź:

Dziękuję za odpowiedź, jednak nie jest ona w żaden sposób satysfakcjonująca. O tym, że z zagranicy można dokonać zakupu, to wiem. Pytanie dlaczego kupujący wpisując adres:

Monika ...................

Krásna Hôrka J. Matúšku ............

027 44 Tvrdošín

Słowacja

 

w formularzu wysyłki, dostaje informację, że możemy mu towar wysłać w cenie za przesyłkę jak na terenie kraju. Skoro wprowadza kraj "Słowacja" to system od razu powinien go poinformować o innych kosztach wysyłki lub o konieczności kontaktu z nami. Stosując aktualną praktykę przerzucacie odpowiedzialność za złe wyliczenie na nas.

 

Nie mam w firmie osoby znającej słowacki, jeśli nie będzie możliwości porozumienia się z kupującym, to my zostajemy z niesłuszna oceną.

 

Kolejna rzecz, to przecież chronicie sprzedawców przed nieuczciwymi ocenami i opiniami. Tymczasem dostaję od Pani inf, że kupujący może nas tak ocenić choć to on nie odpowiada na nasze maila i to on nie zapoznał się z regulaminem. Więc gdzie jest ochrona? Uważam, że macie podstawy do usunięcia oceny.

 

Bardzo chciałbym zamknąć sprawę pozytywnie i nie irytować się Waszymi błędami a tym bardziej nie brać na swoje barki odpowiedzialności za luki w systemie Allegro.

 

Co na to obsługa Allegro?

Panie Dominiku,

 

przeanalizowałam ponownie tę sytuację i zadecydowałam o usunięciu wskazanej opinii.

 

Życzę Panu wielu udanych transakcji. :)

 

 

Udanego dnia,

 

 

Sumarycznie, po komentarzu nie ma śladu, prowizja została nam zwrócone i mam mniej w portfelu o 30,00 poświęcone na przelew zwrotny.

 

Aż się boję sytuacji, gdy Allegro zainwestuje w jakiś marketing za granicą, że niby można u nich kupować itd.

Link to postu

Teraz trzymaj kciuki, żeby ów kupujący nie wystawił ponownie komentarza - niestety Allegro daje mu taką możliwość i będzie mu o tym przypominać.

 

chyba już mu minął czas na wystawienie opinii.

Może najwyzsza pora zakupic 100 produktów za pobraniem na słowację czechy niemcy z niezarejestrowanego użytkownika i dostawe za pobraniem :) Ciekawe co zrobią. może zauwazą problem .

 

Generalnie problem jest z wyborem kraju dostawy,

 

Miałem tez chyba 2 zamówienia z płatnością za pobraniem.

 

W ubiegłym roku 3 razy dostaliśmy negatywa od klientów z zagranicy. Nie jesteśmy dużym sklepem, więc tego typu sytuacje w skali Allegro na pewno nie są rzadkością. Na pewno tym widzą, po prostu nic z tym nie robią.

Link to postu

@Kidl w jakim ty banku masz konto, że tak Cię za przelewy kasują  :o

 

U nas normalnie 5zł

 

BZWBK i mBank

 

mBank liczy 25,00 zł za przelew zagraniczny

 

BZWBK jeszcze lepszy, za przelew walutowy o wartości 67,00 EUR, policzył mi 22,84 EUR (PROWIZJA DODATK.DO POLECENIA WYPŁATY WYCHODZ.-ZRYCZAŁTOW.KOSZTY BANKÓW POŚREDNICZ.) i 6,01 EUR (REF. PROWIZJA ZA POLECENIE WYPŁATY WYCHODZĄCE). To jest dopiero masakra. Przelewam jakieś 280,00 zł i płacę za to dodatkowo koło 100,00 zł.

Więcej razy z BZWBK nie wysyłam przelewów walutowych.

Link to postu

 

BZWBK jeszcze lepszy, za przelew walutowy o wartości 67,00 EUR, policzył mi 22,84 EUR (PROWIZJA DODATK.DO POLECENIA WYPŁATY WYCHODZ.-ZRYCZAŁTOW.KOSZTY BANKÓW POŚREDNICZ.) i 6,01 EUR (REF. PROWIZJA ZA POLECENIE WYPŁATY WYCHODZĄCE). To jest dopiero masakra. Przelewam jakieś 280,00 zł i płacę za to dodatkowo koło 100,00 zł.

Więcej razy z BZWBK nie wysyłam przelewów walutowych.

 

Czy to jest ten bank, którego szefowie szybko awansują ? :D

Link to postu

 

BZWBK jeszcze lepszy, za przelew walutowy o wartości 67,00 EUR, policzył mi 22,84 EUR (PROWIZJA DODATK.DO POLECENIA WYPŁATY WYCHODZ.-ZRYCZAŁTOW.KOSZTY BANKÓW POŚREDNICZ.) i 6,01 EUR (REF. PROWIZJA ZA POLECENIE WYPŁATY WYCHODZĄCE). To jest dopiero masakra. Przelewam jakieś 280,00 zł i płacę za to dodatkowo koło 100,00 zł.

Więcej razy z BZWBK nie wysyłam przelewów walutowych.

 

Czy to jest ten bank, którego szefowie szybko awansują ? :D

 

Dokłanie ten sam  :D

Link to postu

bardzo ważny jest system komentarzy. Ktoś daje ci kłamliwą opinie w postaci nega daje ci koszt wysyłk najniższą ocenę. Powinno dac się po udowodnieniu allegro że było wszystko inaczej cofnąć czy przywrócić gwiazki oraz cofnąć klamliwy komentarz

 

Na dzień dzisiejszy allegro odpowida że są do oceny subiektywne i nie ingruje w komentzrze i oceny bo

 

Bo ma z tego dodatkowe pieniądze. Ty tracisz extra profity z tytuły super sprzedawcy bulisz więcej za aukcje a allegro pielęgnuje ludzi którzy się szarpią o nic bo ma z nich kasę.

 

To się nadaje uważam. Bo to czysto chodzi o pieniądze. Robi sie jak w amazon nasza kasą robią sobie opinie super portalu

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...