Skocz do zawartości

Wracające paczki c.d.

Polecane posty

Problem znowu się pojawił...

Paczka wysłana wróciła do zakładki "do wysłania".

 

Teraz wyśledziliśmy kiedy się to dzieje.

Towary "wyparowują" z paczki w momencie oznaczania ich jako wysłane.

Klient dostaje wtedy maila z informacją o wysłaniu ale bez żadnej pozycji. To co "wyparowało" wraca do zakładki "do wysłania".

 

Chyba nie ma schematu, dzieje się to losowo.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Wczoraj 2 razy się to powtórzyło.

Paczki nie są blokowane, nie są przenoszone na listę ani z niej usuwane.

 

Konfekcjoner po spakowaniu produktów klika prawym na transakcji i wybiera "utwórz paczkę".

Po kliknięciu "dostawcy paczek - wyślij" towary w paczce się zerują i transakcja znowu widnieje w zakładce "do paczek". Monitorujemy ten błąd dwupoziomowo, konfekcjonerzy mają obowiązek sprawdzania czy do danej transakcji nie ma już utworzonych paczek a następnie na koniec dnia, przed wydaniem przesyłek kurierowi, sprawdzane jest czy we wszystkich paczkach są towary. Oczywiście w tym drugim poziomie jest możliwość, że będzie to paczka z kilkoma przedmiotami i będzie brakować jednego z nich co jest raczej mało prawdopodobne do wyłapania ale lepsze to niż nic.

 

Ale jest chyba jedna prawidłowość...

 

Serwer bazodanowy znajduje się w jednej lokalizacji a magazyn i część konfekcjonerów w innej. Pomiędzy jest radiolinia w paśmie publicznym która raz na jakiś czas - godzina lub dwie - lubi zgubić kilka pakietów. Będziemy monitorować czy z lokalizacji w której stoi serwer są takie przypadki.

Link to postu
Po kliknięciu "dostawcy paczek - wyślij" towary w paczce się zerują i transakcja znowu widnieje w zakładce "do paczek".

Skąd wiadomo, że w tym akurat momencie towary się zerują? Czy jesteś tego pewien? Paczka może być już wcześniej wyzerowana, ale zmiana statusu (i zapis paczki) po wybraniu wysyłania do dostawców powtórnie przelicza status transakcji co może skutkować takim pozornym efektem powrócenia transakcji.

Link to postu

Skąd wiadomo, że w tym akurat momencie towary się zerują? Czy jesteś tego pewien? Paczka może być już wcześniej wyzerowana, ale zmiana statusu (i zapis paczki) po wybraniu wysyłania do dostawców powtórnie przelicza status transakcji co może skutkować takim pozornym efektem powrócenia transakcji.

 

To może jakaś podpowiedź jak to wyłapać?

W tej chwili wyłapujemy to ręcznie sprawdzając czy do danej transakcji jest już paczka.

Niestety nie ma możliwości precyzyjnego określenia momentu w którym następuje wyzerowanie produktów w paczce. My się jedynie domyślamy, wczoraj na liście transakcji "automagicznie" pojawiła mi się jedna na moich oczach ale nie wiem co robili inni użytkownicy w tym momencie  oraz czy przypadkiem na serwerze na którym jest uruchomiony program z użytkownikiem który ma ustawiona automatyczną synchronizacje taka synchronizacja nie następowała.

Link to postu

Dzisiaj była dziwna sytuacja.

 

Po kliknięciu na "wyślij" w dostawcach paczek, po synchronizacji z inpostem jedna z transakcji pojawiła się ponownie czyli w paczce wyzerował się towar. Stało się to dokładnie w chwili synchronizowania na jednej ze stacji z Inpostem. Po kilku minutach transakcja zniknęła a w paczce znowu był produkt...

Link to postu
  • 1 rok później...

I znowu pojawił się ten problem

Zamówienie oznaczone jako opłacone22.11.2018 o 11:20

Paczka utworzona 23.11.2018 o 11:06 z zawartością

Paczka oznaczona jako wysłana 23.11.2018 o 15:04 - z zawartością

 

Dzisiaj o godz 10:07 stwierdzamy, że to samo zamówienie nadal wisi w "oczekujące na płatność".

Przy próbie utworzenia kolejnej paczki, paczka tworzy się ale bez produktów.

 

W tej chwili wszyscy konfekcjonerzy są wyczuleni aby sprawdzać czy do zamówienia którego realizacji się podejmują są już utworzone paczki.


POMOCY!

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...