Krzysztof Pyrkosz 0 Napisano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2018 w Problemy dot. licencji Sfera Subiekt Nexo Pro 1. Jak pobrać przyczynę odmowy zalogowania do Sfery np. z powodu braku dostępnych licencji? Ew. jak pobrać listę licencji wolnych/używanych? Czy można zarezerwować licencję dla użytkownika? Gdzie/jak można, nawet nie z poziomu SDK, ale interfejsu, zobaczyć listę używanych licencji? 2. Dlaczego jak uruchamiam Sferę z poziomu zwykłego pliku EXE to mogę jednocześnie korzystać ze Sfery i Subiekta na jednym loginie zużywając jedną licencję, natomiast w momencie uruchomienia Sfery jako usługi systemu Windows, nawet używając tego samego konta użytkownika Windows i oczywiście tego samego loginu Insert, to zużywane są 2 licencje. Sfera służy w projekcie wyłącznie do importu w tle/wysyłania faktur z/do systemu Woocommerce, a więc takie działanie jest dość uciążliwe. Logicznie biorąc - skoro jest to 1 użytkownik i 1 stanowisko, to licencja powinna być zużywana 1. 3. Jak zwrócić licencję bez zakańczania programu? W tej chwili robię: sfera.Dispose(); sfera = null; Ale jeszcze przez długi czas licencja jest w użyciu i żeby to przyspieszyć muszę restartować usługę. Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2018 w Problemy dot. licencji Sfera Subiekt Nexo Pro 1 godzinę temu, Krzysztof Pyrkosz napisał: 1. Jak pobrać przyczynę odmowy zalogowania do Sfery np. z powodu braku dostępnych licencji? Ew. jak pobrać listę licencji wolnych/używanych? Czy można zarezerwować licencję dla użytkownika? Gdzie/jak można, nawet nie z poziomu SDK, ale interfejsu, zobaczyć listę używanych licencji? Menu kontekstowe w górnym prawym rogu programu, tam zakładka Ustawienia i na samej górze, zaraz obok wersji, jest opcja Zarządzanie licencjami. W module, do którego też możemy wejść z poziomu Konfiguracja > Licencje, u góry mamy opcję Wykorzystanie licencji, tam będą informacje o nazwach komputerów i licencjach używanych. 1 godzinę temu, Krzysztof Pyrkosz napisał: 2. Dlaczego jak uruchamiam Sferę z poziomu zwykłego pliku EXE to mogę jednocześnie korzystać ze Sfery i Subiekta na jednym loginie zużywając jedną licencję, natomiast w momencie uruchomienia Sfery jako usługi systemu Windows, nawet używając tego samego konta użytkownika Windows i oczywiście tego samego loginu Insert, to zużywane są 2 licencje. Sfera służy w projekcie wyłącznie do importu w tle/wysyłania faktur z/do systemu Woocommerce, a więc takie działanie jest dość uciążliwe. Logicznie biorąc - skoro jest to 1 użytkownik i 1 stanowisko, to licencja powinna być zużywana 1. Dziwne, zawsze powinno używać dwóch licencji, może kwestia zakończenia działania skryptu? Jak Pan uruchomi moduł z punktu 1 to można obserwować dokładniej użycie. 1 godzinę temu, Krzysztof Pyrkosz napisał: 3. Jak zwrócić licencję bez zakańczania programu? W tej chwili robię: To już zostawię komuś z Insertu, bo sam osobiście nie miałem potrzeby skorzystania z takiej funkcji. Link to postu
Jarek KοIaѕa 2 Napisano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 w Problemy dot. licencji Sfera Subiekt Nexo Pro Ad.1. Nie można zarezerwować licencji/stanowiska dla użytkownika. Ad.2. Liczy się użytkownik nexo oraz "stanowisko komputerowe", tzn. stacja robocza oraz identyfikator sesji. Różne identyfikatory sesji (np. sesje zdalnego pulpitu) to różne stanowiska. Ad.3. Można spróbować popędzić garbage collector. Link to postu
Krzysztof Pyrkosz 0 Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 w Problemy dot. licencji Sfera Subiekt Nexo Pro Proszę o informację jak popędzić garbage collector. I jak można pobrać przyczynę odmowy zalogowania z poziomu SDK? Link to postu
Jarek KοIaѕa 2 Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 w Problemy dot. licencji Sfera Subiekt Nexo Pro GC.Collect(); https://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/xe0c2357(v=vs.110).aspx Jeśli nie można się zalogować to niepoprawny jest użytkownik lub hasło. Link to postu
Krzysztof Pyrkosz 0 Napisano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 w Problemy dot. licencji Sfera Subiekt Nexo Pro 50 minut temu, Jarek KοIaѕa napisał: Jeśli nie można się zalogować to niepoprawny jest użytkownik lub hasło. A ilość licencji? Link to postu
Jarek KοIaѕa 2 Napisano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 w Problemy dot. licencji Sfera Subiekt Nexo Pro Jest sprawdzana przy połączeniu. Gdy się podaje zakres funkcjonalny z jakiego będzie się korzystać (Subiekt, Rachmistrz, ...). Link to postu
Polecane posty