Skocz do zawartości

Aktualizacja - pytania

Polecane posty

Kilka dni temu z migrowaliśmy się na 20.0.0.
Dziś pojawiała się łatka w postaci 20.0.1, zaciągnęliśmy ją (i zainstalowaliśmy) ok. 18:00 ręcznie - bo Widget informujący o nowej wersji się nie pojawił.
Właśnie sprawdziłem i widzę wiadomość w INSmailu o wersji 20.0.1, chociaż nie wiem czy ta wiadomość przyszła przed czy po 18-tej.
 

PYTANIE 1:
Czy tak może być, że "wasze serwery" potrzebują na rozgłoszenie informacji o nowej wersji kilka godzin/dni?

PYTANIE 2:
Czy można takie odpytywanie jakoś ręcznie wymusić aby przyspieszyć pobranie aktualizacji? 

PYTANIE 3:
Gdzie można sprawdzić kto jest podłączony do bazy danych?
W programie serwisowym? MMS?

PYTANIE 4:
W jaki sposób można kogoś rozłączyć i czy można to zrobić w "miarę bezkarnie"?
Oczywiście rozumiem, że rozłączany user może stracić pracę, której nie zapisał ale bardziej chodzi o to czy czegoś nie uszkodzę odłączając danego usera?

PYTANIE 5:
Gdzie domyślnie zainstalowany jest ten programik do wysyłania e-archiwizacji, który gdy jest ona aktywna widoczny jest w zasobniku WIN (koło zegara)?
W sensie jak go znaleźć/włączyć ponownie (z ręki zakończyłem wysyłanie archiwum i mam potrzebę wznowienia wysyłki)?

PYTANIE 6:
Czy jest relacja między otrzymaną wiadomością w INSmail a widgetem o nowej wersji?
Czy to są całowicie (z technicznego punktu widzenia) 2 rózne rzeczy?

PYTANIE 7:
Czy może być tak, że gdy program do e-archiwizacji jest włączony (i archiwum jest wysyłane na serwer) to wówczas nie uda się przeprowadzić konwersji bazy danych?
Dziś miałem taki właśnie przypadek, gdy próbowałem aktualizować podmiot po dłuższym czasie (z 10 min) wyskakiwała informacja, że użytkownik typu administrator jest podłączony do bazy danych.
Wyłączyłem program e-archiwizacji ale to nie pomogło.
Skoro nie pomogło to zrestartowałem serwer, wyłączyłem z ręki e-archiwizacje a następnie ponowiłem próbę aktualizacji podmiotu do wersji 20.0.1 i w końcu poszła.
 

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu
11 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 1:
Czy tak może być, że "wasze serwery" potrzebują na rozgłoszenie informacji o nowej wersji kilka godzin/dni?

Kiedyś ktoś pisał, że lepiej czekać na oficjalne info, bo niby na FTP jest wcześniej, ale może być jeszcze jakaś wpadka - może jeszcze ostatni testerzy.

11 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 2:
Czy można takie odpytywanie jakoś ręcznie wymusić aby przyspieszyć pobranie aktualizacji? 

http://ftp.insert.com.pl/pub/aktualizacje/InsERT_nexo/

11 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 3:
Gdzie można sprawdzić kto jest podłączony do bazy danych?
W programie serwisowym? MMS?

Samych użytkowników NEXO, możesz sprawdzić w menu kontekstowym (górny prawy róg), zakładka Ustawienia, Zarządzaj licencjami na samej górze. Jak wejdziesz w ten moduł (można też przez Konfiguracja/Licencje), to u góry masz Wykorzystanie licencji - pokaże Ci wszystkich użytkowników podłączonych. Jeśli nie korzystasz z aplikacji które łączą się bezpośrednio z bazą danych, powinno wystarczyć :)

11 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 4:
W jaki sposób można kogoś rozłączyć i czy można to zrobić w "miarę bezkarnie"?
Oczywiście rozumiem, że rozłączany user może stracić pracę, której nie zapisał ale bardziej chodzi o to czy czegoś nie uszkodzę odłączając danego usera?

Poruszałem temat, mieli rozważyć "wywalanie" użytkowników, nie mogę znaleźć teraz tego postu. Ja generalnie robię Działanie, które się przypomina i jednak dzwonię chodzę do userów.

Pozostałych nie stosuje, więc nic nie podpowiem :)

 

Link to postu
12 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 5:

Gdzie domyślnie zainstalowany jest ten programik do wysyłania e-archiwizacji, który gdy jest ona aktywna widoczny jest w zasobniku WIN (koło zegara)?
W sensie jak go znaleźć/włączyć ponownie (z ręki zakończyłem wysyłanie archiwum i mam potrzebę wznowienia wysyłki)?

C:\Program Files (x86)\InsERT\nexo

 

12 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 7:

Czy może być tak, że gdy program do e-archiwizacji jest włączony (i archiwum jest wysyłane na serwer) to wówczas nie uda się przeprowadzić konwersji bazy danych?

Samo wysyłanie pobiera tylko hasło do e-archiwizacji z bazy danych. Potem wysyła gotowe archiwum.

Edytowane przez Jarek KοIaѕa
pomyłka
Link to postu
13 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 1:
Czy tak może być, że "wasze serwery" potrzebują na rozgłoszenie informacji o nowej wersji kilka godzin/dni?

InsMail najczęściej jest wysyłany około godzinę po publikacji nowej wersji na stronach www i ftp.

nexo  sprawdza serwer InsMail przy każdym uruchomieniu i co pół godziny w trakcie pracy.

Nie ma "czasowego" rozłożenia "rozgłoszenia informacji o nowej wersji".

 

13 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 2:
Czy można takie odpytywanie jakoś ręcznie wymusić aby przyspieszyć pobranie aktualizacji? 

Z poziomu nexo nie ma takiej możliwości ewentualnie tak jak pisałem w powyżej - ponowne uruchomienie.

 

13 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 6:
Czy jest relacja między otrzymaną wiadomością w INSmail a widgetem o nowej wersji?
Czy to są całowicie (z technicznego punktu widzenia) 2 rózne rzeczy?

 

InsMail o nowej wersji jest "wyzwalaczem" powiadomienia o nowej wersji (dawniej to był widżet).

Link to postu
12 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 3:
Gdzie można sprawdzić kto jest podłączony do bazy danych?
W programie serwisowym? MMS?

Program serwisowy na chwilę obecną nie ma takiej opcji, ale poniższe jest prawdą. 

1 godzinę temu, Radomił Ząbik napisał:

Samych użytkowników NEXO, możesz sprawdzić w menu kontekstowym (górny prawy róg), zakładka Ustawienia, Zarządzaj licencjami na samej górze. Jak wejdziesz w ten moduł (można też przez Konfiguracja/Licencje), to u góry masz Wykorzystanie licencji - pokaże Ci wszystkich użytkowników podłączonych. Jeśli nie korzystasz z aplikacji które łączą się bezpośrednio z bazą danych, powinno wystarczyć

Jeśli to za mało, to można jeszcze zapytać się SQLem, na przykład tak:

SELECT s.program_name, s.login_name, s.host_process_id FROM sys.dm_exec_sessions AS s
JOIN sys.sysprocesses AS p ON p.spid = s.session_id
WHERE s.is_user_process = 1  AND DB_NAME(p.dbid) = 'moja_baza' 

 

12 godzin temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

PYTANIE 4:
W jaki sposób można kogoś rozłączyć i czy można to zrobić w "miarę bezkarnie"?
Oczywiście rozumiem, że rozłączany user może stracić pracę, której nie zapisał ale bardziej chodzi o to czy czegoś nie uszkodzę odłączając danego usera?

Można zabić sesję tego użytkownika (przykład: http://www.connectsql.com/2010/12/sql-server-find-and-kill-specific-user.html).  Sądzę, że nie spowoduje to trwałych uszkodzeń bazy, ale nie daję gwarancji. Oczywiście, jeśli wykona pan taką operację w chwili, gdy ktoś pracuje na podmiocie, to poza tym, że ta osoba może utracić niezapisaną pracę, to jeszcze może się zdarzyć, że po chwili utworzy się nowa sesja. 

Link to postu
  • 4 tygodnie później...
Dnia 30.05.2018 o 11:54, Tomasz Padarz napisał:

InsMail najczęściej jest wysyłany około godzinę po publikacji nowej wersji na stronach www i ftp.

nexo  sprawdza serwer InsMail przy każdym uruchomieniu i co pół godziny w trakcie pracy.

Nie ma "czasowego" rozłożenia "rozgłoszenia informacji o nowej wersji".

Panie Tomaszu,

Nawiązaując do mojego pytania numer 1
Chyba jednak jest coś na rzeczy, bo znów mam ten sam problem co przy wersji 20.
Wersja 21 wydana 19.06. ale nadal nie mam w skrzynce INSmaila wiadomości o nowej 21 wersji nexo, tym samym nadal nie mam stosownego powiadomienia o nowej wersji.
Co ciekawe, w INSmailu mam póżniejszą wiadomość dot. Terminali z 21.06 ale te z 19.06 o nowej wersji z jakiś powdów nie dotarły.

Ins.thumb.jpg.bb4da1bf262ecc564a778a37b42cdd6f.jpg

 

P.S. Dziękuję bardzo Państwu za odpowiedzi na moje pytania.
 

 

Link to postu
4 godziny temu, Użytkownik GT/NEXO napisał:

Wersja 21 wydana 19.06. ale nadal nie mam w skrzynce INSmaila wiadomości o nowej 21 wersji nexo,

 

Dnia 30.05.2018 o 11:54, Tomasz Padarz napisał:

InsMail najczęściej jest wysyłany ...

Dystrybucja InsMail niektórych dużych wersji jest i będzie rozkładana w czasie ale wtedy informujemy o tym w wiadomości na forum. Proszę zajrzeć na koniec poniższej wiadomości.

 

Link to postu
Dnia 30.05.2018 o 11:59, Katarzyna Rozmarynowska napisał:

Jeśli to za mało, to można jeszcze zapytać się SQLem, na przykład tak:


SELECT s.program_name, s.login_name, s.host_process_id FROM sys.dm_exec_sessions AS s
JOIN sys.sysprocesses AS p ON p.spid = s.session_id
WHERE s.is_user_process = 1  AND DB_NAME(p.dbid) = 'moja_baza' 

Można zabić sesję tego użytkownika (przykład: http://www.connectsql.com/2010/12/sql-server-find-and-kill-specific-user.html).  Sądzę, że nie spowoduje to trwałych uszkodzeń bazy, ale nie daję gwarancji. Oczywiście, jeśli wykona pan taką operację w chwili, gdy ktoś pracuje na podmiocie, to poza tym, że ta osoba może utracić niezapisaną pracę, to jeszcze może się zdarzyć, że po chwili utworzy się nowa sesja. 

Pani Kasiu,

Wykonałem zapytanie na bazie danych naszego podmiotu, otrzymałem następującą odpowiedź:
result.jpg.f0991672a2321322ce27a25e0db6a31a.jpg

Ten 4 rekord to moja nazwa użytkownika w domenie.
(Za pomocą zdalnego pulpitu łącze się serwerem i loguje na WIN własnie poprzez tego użytkownika)

No i teraz w kolejnym kroku znając process_id tj. 16296 chciałem ten proces "zabić".
Wpisałem zatem KILL 16296 jako New Query w MMS i otrzymuje komunikat:

komunikat.jpg.56181e3210d520a597ac2f704f46557e.jpg

Co robię źle?

 

 

Link to postu

16296 to ID procesu (w tym wypadku tego, w ramach którego uruchomione jest Management Studio), a polecenie KILL bierze jako parametr ID sesji. Gdyby w powyższe zapytanie zmodyfikować w ten sposób:

SELECT s.program_name, s.login_name, s.host_process_id, s.session_id FROM sys.dm_exec_sessions AS s

to uzyska się poza ID procesu także identyfikator sesji (także tej, w której wykonywane jest to zapytanie). 

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Pani Kasiu, Dziękuję za odpowiedź.
Wykonałem zmodyfikowane zapytanie, pokazało faktycznie ID sesji.

Chciałem z migrować się na ver. 21.0.1
Po wykonaniu zapytania jak wyżej okazuje się, że księgowa zalogowana jest do bazy.
Nie mogę się do niej dodzwonić (a pracuje poprzez pulpit zdalny) więc pomyślałem, że ją "wyrzuce" KILLując ID sesji ktore widze przy jej loginie windowsowym (55,56,58,61,62,63,64, 69 itd łącznie kilka).
Zrobiłem to (KILLując każdy z osobna) ale po chwili one na nowo się pokazują, odbudowują?

Czy cos robie nie tak, dlaczego mimo z killowania sesji one się podnoszą?

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

To dlatego, że nexo w miarę potrzeby otwiera sobie na nowo połączenie do bazy, zarówno przy operacjach zainicjowanych przez użytkownika, jak i przy akcjach automatycznych, wykonywanych w tle. W związku z tym niezależnie od tego, czy księgowa akurat nad czymś pracuje czy nie, możliwe jest, że nexo będzie się łączyło z bazą. Można w takiej sytuacji przełączyć bazę w tryb SINGLE_USER, ale to spowoduje, że po stronie księgowej aplikacja będzie nieustannie pokazywać komunikaty o błędach.

Link to postu

Ponieważ nexo będzie otwierać nowe połączenie do bazy tak długo, jak długo jest uruchomione, to jedynym rozwiązaniem jest zamknięcie aplikacji. W tej chwili nexo nie jest w stanie pomóc w takim scenariuszu (tj. nie potrafi się samo zamknąć, gdy ktoś na innym stanowisku chce rozpocząć konwersję), więc pozostaje skorzystać z jakiegoś rozwiązania umożliwiającego zdalne zamknięcie aplikacji (przykłady tutaj). To niestety nie jest raczej "maksymalnie bezpieczne", bo prawdopodobnie przy takim zamknięciu zostaną w bazie jakieś otwarte sesje użytkownika i to może uniemożliwić rozpoczęcie konwersji. Pisze Pan, że nie ma możliwości skontaktowania się z użytkownikiem - czy wysłanie wiadomości przy pomocy czegoś takiego jak komenda msg też nie wchodzi w grę? To byłby dobry sposób, żeby poinformować użytkownika o konieczności zamknięcia programu (pod warunkiem, że użytkownik siedzi przy komputerze, a nie wyszedł np. na kawę).

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...