Skocz do zawartości

InsERT_Driver error

Polecane posty

Dzień dobry, od samego rana dostaję komunikaty przy przetwarzaniu transakcji :

InsERT_Driver: Nowy dokument:
Powiązanie klienta Sello z kontrahentem:
Tworzenie kontrahenta z klienta Sello:
Tworzenie kontrahenta z klienta Sello:
Aktualizacja adresu kontrahenta:
 (0x80040E21)

Bardzo proszę o pomoc. Połączenie między Subiektem a Sello działa bez zarzutu.

Link to postu

Prawdopodobnie klient, dla którego nie utworzył się dokument ma w adresie dziwne znaki. Proszę sprawdzić w której transakcji brakuje dokumentu (można posłużyć się kolumną z numerem dokumentu) i sprawdzić jego dane. Proszę zwrócić uwagę zwłaszcza na niepoprawnie zapisane polskie znaki, np ó z kreską w drugą stronę itp.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się. Od rana nie ściąga mi zamówień z Subiekta, żadnych. Pierwsze zamówienie modyfikowałam już na wszystkie sposoby, ustawiłam inną kategorię, w Sello też ją dodałam do importu z systemu zewnętrznego. Resetowałam wszystko kilkukrotnie  i nic, a lista kolejnych zamówień w kolejce rośnie. W końcu je skasowałam i ręcznie wpisalam licząc, że kolejne też wejdą- nic. Help. To różne błedy z dzisiaj.

InsERT_Driver: Uaktualnianie dokumentu z transakcji:
Aktualizacja kontrahenta z klienta Sello:
Tworzenie kontrahenta z klienta Sello:
Aktualizacja adresu kontrahenta:
 (0x80040E21)

InsERT_Driver: Uaktualnianie dokumentu z transakcji:
Aktualizacja kontrahenta z klienta Sello:
Tworzenie kontrahenta z klienta Sello:
Aktualizacja adresu dostawy kontrahenta:
Wielokrokowa operacja wygenerowała błędy. Sprawdź wszystkie wartości stanu. (0x80040E21)

InsERT_Driver: Importowanie dokumentów z systemu sprzedaży:
Tworzenie transakcji na podstawie zamówień:
Aktualizacja klienta Sello na podstawie kontrahenta zewnętrznego:
Aktualizacja klienta:
Aktualizacja adresu kontrahenta:
Nieudana aktualizacja adresu wysyłkowego:
Funkcja BOF lub EOF zwraca wartość prawdziwą lub bieżący rekord został usunięty. Żądana operacja wymaga bieżącego rekordu. (0x800A0BCD)

InsERT_Driver: Uaktualnianie dokumentu z transakcji:
Aktualizacja kontrahenta z klienta Sello:
Błąd zapisywania kontrahenta:
Nieokreślony błąd.
 (0x80004005)

 

nie ma już skasowanego zamówienia, które zablookowalo sciaganie kolejnych a nadal nic nie tworzy się w Sello, a lista rośnie....... Ja mogę zrozumieć, że jakieś jedno zamówienie nie wejdzie, ale tu się zablokowało i żadne kolejne już nie chce do Sello wejść. HELP.

Przechwytywanie.JPG

Edytowane przez Anna Smolarska
Link to postu

Dzięki Marcinowi udało się po godzinie odnaleźć błąd, który zatkał cały proces pobierania.  Jeden z klientów (jeden z ostatnio pobranych z paczki zamówień) nie miał wpisanego kraju (jakimś cudem w adresie do wysyłki w Subiekcie nie było wybranego kraju Polska). To spowodowało, że żadne kolejne zamówienie nie chciało się zaimportować do Sello.

Sello Team, tak nie powinno być, że jeden głupi błąd blokuje cały import zamówień do Sello. Rozumiem, że to konkretne zamówienie może nie przejść, ale nie może być tak, że nagle i wcześniejsze i późniejsze zamówienia (wrzucam je partiami do Subiekta) nie przechodzi i nagle mam sparaliżowaną firmę na 5 godzin. Gdyby nie Marcin, to bym siedziała i płakała, aż się ktoś by nade mną nie ulitował i nie pomógł. W życiu by mi do głowy nie przyszło, że problemem nie jest najstarsze pobrane przez s2s zamówienie (czyli pierwsze, które się nie załadowało), a jedno ze środkowych. Każda kolejna partia zamówień wisiała w Subiekcie i czekała na cud. Zróbcie coś z tym, bo paraliż w trakcie dnia roboczego to średnia przyjemność. 

  • Lubię to 1
Link to postu
7 godzin temu, Anna Smolarska napisał:

InsERT_Driver: Importowanie dokumentów z systemu sprzedaży:
Tworzenie transakcji na podstawie zamówień:
Aktualizacja klienta Sello na podstawie kontrahenta zewnętrznego:
Aktualizacja klienta:
Aktualizacja adresu kontrahenta:
Nieudana aktualizacja adresu wysyłkowego:
Funkcja BOF lub EOF zwraca wartość prawdziwą lub bieżący rekord został usunięty. Żądana operacja wymaga bieżącego rekordu. (0x800A0BCD)

Konkretnie chodziło o powyższy błąd. W praktyce oznaczał, że w adresie dostawy s2s nie wpisał do ZK - jak napisała @Anna Smolarska - kraju dostawy. Pewnie jakieś "lokalne zaburzenie" bo zazwyczaj wpisuje (też korzystam)...

@Bartosz Rosa, czy w nowym konektorze błędy będą wskazywać na konkretne transakcje lub ZK? albo czy będą prezycyjniej wskazywać na problem? W tym wypadku było trochę szukania po omacku...

Natomiast z zachowania Sello wnioskuję, że jeśli Sello ma do pobrania kilka zamówień, to najpierw zapisuje w bazie wszystkich klientów z tych zamówień, a potem dane o sprzedaży? Bo to by tłumaczyło objawy - Sello zastopowało na etapie klientów, nie pobierając żadnych dalszych danych z ZK i nie tworząc transakcji. Czy tak jest?

Edytowane przez MARCIN e-kupowanie.pl
Link to postu

"Trochę szukania" to zbytnia elokwencja. 4 godziny sama grzebałam po forum, zmieniałam kategorie, zapisywałam, resetowałam i próbowałam zdiagnozować problem. Potem Marcin wisiał ze mną godzinę na telefonie i wspólnie grzebaliśmy w poszukiwaniu powodu. 

To niedopuszczalne, by się wszystko zawieszało, bo jeden klient ma pominięty w imporcie kraj. Trzeba było przegrzebać wszystkie zamówienia krok po kroku i to nie był ani pierwszy ani ostatni klient zaimportowany, tylko jakiś środkowy na liście, najmniej podejrzewany o zablokowanie importu do Sello. Takie sytuacje trafiają się raz na kilka miesięcy i mam cały dzień skopany na diagnozowanie. Czasami przeskakuje samo na "liczenie w kwotach netto", czasami zamienia małe importowane litery w nazwie klienta na duże i już Sello głupieje. Czasami się poddaję i ręcznie wpisuję zamówienie do Sello. To jednak były pojedyncze przypadki i reszta się ładowała. Teraz jednak był bunt po całości- nie i już, i co mi zrobisz?

Sugestie:

- lepsze wskazywanie błędów (ze wskazaniem winowajcy).

- ominięcie błędnego zamówienia i pójście dalej, a nie wypięcie się na dalszą pracę i szukaj teraz stojąc z robotą, co poszło nie tak.  

P.S. Wisicie Marcinowi flaszkę za support on-line ;-)

Link to postu
Dnia 5.10.2018 o 23:08, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

czy w nowym konektorze błędy będą wskazywać na konkretne transakcje lub ZK? albo czy będą prezycyjniej wskazywać na problem? W tym wypadku było trochę szukania po omacku...

Planyjemy wdrożyć system błędów taki jak jest obecnie przy wysyłaniu numerów paczek do Allegro.

 

Dnia 5.10.2018 o 23:42, Anna Smolarska napisał:

To niedopuszczalne, by się wszystko zawieszało, bo jeden klient ma pominięty w imporcie kraj.

Oczywiście, traktujemy to jako błąd do poprawienia.

 

Dnia 5.10.2018 o 23:42, Anna Smolarska napisał:

P.S. Wisicie Marcinowi flaszkę za support on-line ;-)

Marcin to jedna z bardziej zasłużonych osób tutaj, nie wiem czy firma oferuje taką formę "zapłaty" :).

  • Lubię to 1
Link to postu

Tak swoją drogą ciekawe skąd się wzięło to słowo "przelew" na przelew.

W j. angielskim już lepiej to potraktowali, bo nazwali "Druciany transfer", co kiedyś było zgodne z prawdą, dzisiaj, w dobie światłowodów już nie bardzo.

Innym ciekawym tłumaczeniem jest w sklepach internetowych - w j. angielskim mają wózek na zakupy (shopping cart), a u nas tylko koszyk....

Edytowane przez Ks. Robak
Link to postu
34 minuty temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

W j.rosyjskim małpa to pies...

adres(PIES)domena.ru

собака

W zasadzie tak samo dobre jak i nasza małpa. Ten kto to wymyślił powinien wstać i przeprosić ;D

Ale pamiętam kiedyś czytałem książkę, na początku lat 90 ubiegłego wieku, a więc w początkach informatyzacji okienkowej, i w tej książce autor używał określenia "mlaśnięcie" na kliknięcie i "dwumlask" na podwójne kliknięcie.

A w literaturze fachowej w podobnym okresie były dwie odmiany słowa piksel:

dwa piksle lub dwa piksele.

W zasadzie nie wiem który się przyjął, ale ja używam "piksele";D

Edytowane przez Ks. Robak
  • Haha 1
Link to postu

To i tak nie przebije tłumaczeń programów specjalistycznych t.j graficzne czy programistyczne czy treści błędów np. .NET Framework po naszemu. Ktokolwiek widział ten wie, np. Zaewidencjonuj wyewidencjonowane pliki (check-in files).

Pierwsza rzecz do zrobienia po instalacji Microsoft Visual Studio to doinstalowanie angielskiego language packa :) .

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

"InsERT_Driver: Importowanie dokumentów z systemu sprzedaży:
Tworzenie transakcji na podstawie zamówień:
Aktualizacja klienta Sello na podstawie kontrahenta zewnętrznego:
Aktualizacja klienta:
Aktualizacja adresu kontrahenta:
Nieudana aktualizacja adresu wysyłkowego:
Funkcja BOF lub EOF zwraca wartość prawdziwą lub bieżący rekord został usunięty. Żądana operacja wymaga bieżącego rekordu. (0x800A0BCD)"

 

Błąd pojawił się 09.11.2018, dzień po aktualizacji Sello do najnowszej wersji. 

Wszystkie zamówienia z kilku dni wstecz sprawdzone, nigdzie nie ma "dziwnych znaków" i wszędzie jest kraj.

Jakieś pomysły?

Link to postu
  • 3 miesiące temu...

Odświeżę - błąd 0x80040E21

InsERT_Driver: Uaktualnianie dokumentu z transakcji:
Aktualizacja kontrahenta z klienta Sello:
Tworzenie kontrahenta z klienta Sello:
Aktualizacja adresu dostawy kontrahenta:
Wielokrokowa operacja wygenerowała błędy. Sprawdź wszystkie wartości stanu. (0x80040E21)

Już nie mam pomysłu jak mogę znaleźć powód tego błędu. Wszystkie wątki przeczytane, transakcje w oczekujących anulowane a błąd jak się od dawna pojawiał tak nadal się pojawia.... 

Link to postu

Trzeba sprawdzić adres dostawy kontrahenta, zapewne znajdują się w nim dziwne znaki, np. litera ó pisana w drugą stronę (co się zdarza przy wpisywaniu tekstu przez telefon).

Natomiast aby odszukać tę transakcję która to powoduje, można wykonać poniższe polecenie w programie serwisowym:

select tr_Source [Dotyczy], tr_CreationDate [data utworzenia], cs_Nick [kupujacy] from tr__Transaction 
join cs__customer on cs_Id = tr_CustomerId
where tr_InitDocDirty = 1 and tr_Grouped != 1

Pojawi się lista wszystkich transakcji, które wymagają aktualizacji dokumentu.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Jakoś to zaimplementujemy na etapie tworzenia kontrahentów. O ile Sello takie znaki przyswaja bez problemu, to Subiekt już nie bardzo - wynika to z pewnych różnic w architekturze obu programów. Tylko skąd kupujący wziął taki znak? Sprawdziliśmy na kilku telefonach, nie ma takiego znaku pod duża literą I - musiał się zatem bardziej postarać aby taki znak wyszukać :).

Link to postu
  • 1 rok później...
Dnia 28.02.2019 o 11:43, Bartosz Rosa napisał:

Trzeba sprawdzić adres dostawy kontrahenta, zapewne znajdują się w nim dziwne znaki, np. litera ó pisana w drugą stronę (co się zdarza przy wpisywaniu tekstu przez telefon).

Natomiast aby odszukać tę transakcję która to powoduje, można wykonać poniższe polecenie w programie serwisowym:


select tr_Source [Dotyczy], tr_CreationDate [data utworzenia], cs_Nick [kupujacy] from tr__Transaction 
join cs__customer on cs_Id = tr_CustomerId
where tr_InitDocDirty = 1 and tr_Grouped != 1

Pojawi się lista wszystkich transakcji, które wymagają aktualizacji dokumentu.

Miałem ten sam problem co autor wątku.

Użycie powyższego skryptu wyświetliło co prawda jakieś dane, ale zwykle były to transakcje sprzed kilkunastu miesięcy wstecz. Czyli to rozwiązanie nic nie przyniosło.

W moim krytycznym adresie dostawy były ę i ą i ż i inne, które wyglądały na poprawne. Przeedytowałem jednak  je wszystkie tak, że w końcu udało się wystawić dokument sprzedaży.
Czy skrypt powyższy jest aktualny? 
A jeśli tak, to czy zawsze już będzie obowiązkowa ręczna edycja transakcji dla których występuje błąd: 80040E21 (Wielokrokowa operacja wygenerowała błędy)?
 
 

Link to postu
22 godziny temu, Radek Brzeski napisał:

W moim krytycznym adresie dostawy były ę i ą i ż i inne, które wyglądały na poprawne. Przeedytowałem jednak  je wszystkie tak, że w końcu udało się wystawić dokument sprzedaży.

Możliwe, że na końcu tekstu był jakiś znak niewidoczny.

Skrypt nadal powinien działać właściwie, ale pokazuje on transakcje które wymagają zaktualizowania dokumentu a nie jego utworzenia.

22 godziny temu, Radek Brzeski napisał:

A jeśli tak, to czy zawsze już będzie obowiązkowa ręczna edycja transakcji dla których występuje błąd: 80040E21

Jeśli zidentyfikujemy sytuacje które to powodują i dodamy odpowiednią poprawkę to nie.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...