Skocz do zawartości

Allegro Smart

Polecane posty

Jestem ciekaw ile klientów wykupi ten pakiet, bo na początku Allegro pisało o darmowej dostawie dla Allegro odbiór w punkcie, a teraz okazało się że jest to usługa za jedynie 49zł na rok przy zakupach powyżej 40zł. Dodatkowo Allegro powiększyło ilość dostaw, które wchodzą w ten program (list polecony, paczka 24/48 odbiór w punkcie, zwykłe paczkomaty).

Link to postu

Jak już wspominałem, planujemy dodać integrację z InPostem w zakresie paczkomatów Allegro oraz Kuriera i chwilowo prace nad tym zostały wstrzymane. Myślę, że w niedalekim czasie udostępnimy funkcję w Sello.

Jeśli mowa o nowościach z Allegro, to pojawią się one dopiero po przepisaniu wystawiania aukcji na nowe API, nad czym prace właśnie rozpoczynamy. Trochę ciężkich zmian jest do zrobienia więc jeszcze nie podam terminu.

Link to postu
Dnia 27.08.2018 o 22:26, M. K. napisał:

Jak to będzie rozwiązane od strony sprzedawcy?

Allegro pokrywa koszt wysyłki, ale sprzedający go otrzymuje. Z naszej perspektywy nic się nie zmienia. Ale klient dostaje paragon z wyszczególnionym kosztem wysyłki, którego nie poniósł?

Czy powinniśmy fakturować koszt wysyłki na Allegro?

 Ty musisz ująć w księgach co wejdzie na Twoje konto. Ciekawe czy kupujący na firmę będą na tyle uczciwi wobec fiskusa i nie zaksięgują kosztu którego nie ponieśli...

Link to postu
11 godzin temu, HotKey . napisał:

Ja to kupiłem i nawet Fv dostałem. Czy jest limit paczek na jeden dzień  w liczbie 1 paczki ?

Wczoraj Allegro robiło konferencję na temat Allegro Smart i nie ma limitów ilości paczek na 1 dzień. Dodatkowo powiedzieli, że pod koniec września wprowadzą Allegro List polecony za 5,90zł.

Jak w Sello wygląda obsługa Allegro PP Odbiór w punkcie? Da się w ogóle?

Link to postu

Czy ktoś się orientuje, czy aby być w Smart, wystarczy dać jedną ofertę wysyłki zgodną ze Smartem, czy wszystkie muszą być z nim zgodne ?

Jak zapewne zauważyliście, nie wszystkie oferty wysyłki mogą być darmowe, aby były zgodne ze Smart. A tymczasem ja mam u siebie aukcje, które mają wszystkie dostawy darmowe.

Pytanie czy taka aukcja spełni warunki Smart.O.o

Link to postu

Cześć!

Podpinam się pod temat ;)

Jak wygląda sprawa z rozliczaniem zwrotów ze smarta ? Zbierzmy to wszystko do kupy:

1. Otrzymałem pieniądze za wysyłkę więc muszę je zafakturować, domyślam się że Allegro nie będzie chciało dostawać tysięcy faktur od sprzedawców więc fakturuję to na kupującego.

2. Kupujący dokonuje zwrotu, ale nie mogę zwrócić mu pieniędzy za przesyłkę ponieważ on nie poniósł tego kosztu, czy mam zwrócić pieniądze Allegro ?

3. Kolejna sprawa, muszę skorygować na fakturze przesyłkę, tak więc te pieniądze muszą fizycznie wyjść z mojego konta, albo muszę mieć inny dowód że te pieniądze oddałem.

Czy ktoś ma rozwiązanie tego problemu? Może się mylę albo czegoś nie wiem ?

 

Będę wdzięczny za pomoc,

J

 

Link to postu
Dnia 30.08.2018 o 07:43, Fentick napisał:

Wczoraj Allegro robiło konferencję na temat Allegro Smart i nie ma limitów ilości paczek na 1 dzień. Dodatkowo powiedzieli, że pod koniec września wprowadzą Allegro List polecony za 5,90zł.

Jak w Sello wygląda obsługa Allegro PP Odbiór w punkcie? Da się w ogóle?

Allegro pisało, że jeśli ktoś robi zwrot Smart przez Allegro to zaznaczy, że Sprzedawca ma nie zwracać za wysyłkę. Czy nie miałeś takiej informacji? Jak nie, to napisz do nich i zapytaj.

Link to postu

Pewnie że miałem, jest taka informacja nawet w FAQ, ale z księgowego punktu widzenia koryguję fakturę o koszt wysyłki i nie zwracam tej kwoty? Żeby nie używać frazy wykroczenie skarbowe, napiszę że to byłoby nie ładnie gdybym tak robił :D

Do allegro oczywiście napisałem, ale myślałem że może ktoś z Was już coś wie w tej sprawie.

Link to postu

@Keeper ma rację. Gdybyśmy nie zwracali kosztów przesyłki, bo klient ich nie poniósł, to wówczas nie powinniśmy tego ujmować w fakturze czy paragonie.

Tylko powinniśmy wystawić dodatkową fakturę na koszty na Allegro.

I w zasadzie to tak chyba trzeba robić, bo to Allegro kupuje przesyłkę od nas i nam płaci.

OMG ale problemów.

Link to postu

 

19 minut temu, Kaczor . napisał:

My zwracamy tyle ile widnieje na FV lub PAi. Skąd mogę wiedzieć, że ktoś jest "Smart". Przecież nic nie tracimy. Traci Allegro, bo klient dostaje kasę "za darmo"

A Allegro nie odejmuje np tej kwoty od Salda Allegro? 

Jeśli nie, to jest to bardzo dobre rozwiązanie z księgowego punktu widzenia wszystko będzie w porządku. A my i tak nic nie tracimy.

Edytowane przez Keeper
Link to postu
2 minuty temu, Ks. Robak napisał:

@Keeper ma rację. Gdybyśmy nie zwracali kosztów przesyłki, bo klient ich nie poniósł, to wówczas nie powinniśmy tego ujmować w fakturze czy paragonie.

Tylko powinniśmy wystawić dodatkową fakturę na koszty na Allegro.

I w zasadzie to tak chyba trzeba robić, bo to Allegro kupuje przesyłkę od nas i nam płaci.

OMG ale problemów.

Ale nie możemy nie ująć kwoty wysyłki na FV ponieważ pieniądze za wysyłkę otrzymaliśmy. W saldzie allegro wygląda jakby pieniądze wpłynęły od klienta, więc nie ma podstawy do wystawienia FV allegro.

Chyba póki co rozwiązanie o którym pisał @Kaczor . będzie najlepsze.

Jak otrzymam odpowiedź od Allegro to dam znać.

Link to postu
7 minut temu, Keeper napisał:

Ale nie możemy nie ująć kwoty wysyłki na FV ponieważ pieniądze za wysyłkę otrzymaliśmy. W saldzie allegro wygląda jakby pieniądze wpłynęły od klienta, więc nie ma podstawy do wystawienia FV allegro.

 

 

W takim razie nie ma też podstaw do nie zwrócenia klientowi kosztów wysyłki.

Idealny sposób na zarabianie na lewo. Kupujesz za pobraniem najdroższym kurierem, a zwracasz poleconym PP ekonomicznym.

 

Link to postu

Jest też inny problem.

Gdy to my kupujemy na fakturę ze Smart.

Płacimy 100 zł, a otrzymujemy na 108,99 zł.

Z konta zeszło 100 zł.

Sprzedawca na fakturze napisał nam Płatne 0 dni, do zapłaty 108,99 zł.

W takich przypadkach podpinałem potwierdzenie zapłaty pod fakturę.

Teraz podepnę 100 zł.

Czyli mam niezapłaconą do końca fakturę.

Ciekawe co KAS na to przy kontroli.:/

Link to postu
3 godziny temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Allegro pisało, że jeśli ktoś robi zwrot Smart przez Allegro to zaznaczy, że Sprzedawca ma nie zwracać za wysyłkę. Czy nie miałeś takiej informacji? Jak nie, to napisz do nich i zapytaj.

Nie pytałem o zwrot kosztów przesyłki ;)

Jeśli chodzi o zwroty kosztów przesyłki, to allegro ma podać dokładne informację jak to należy robić. Podczas instruktarzu wywiązała się na ten temat duża dyskusja, że prowadzący nie wiedział co odpowiedzieć na ten temat.

Link to postu
7 godzin temu, Ks. Robak napisał:

Jest też inny problem.

Gdy to my kupujemy na fakturę ze Smart.

Płacimy 100 zł, a otrzymujemy na 108,99 zł.

Z konta zeszło 100 zł.

Sprzedawca na fakturze napisał nam Płatne 0 dni, do zapłaty 108,99 zł.

W takich przypadkach podpinałem potwierdzenie zapłaty pod fakturę.

Teraz podepnę 100 zł.

Czyli mam niezapłaconą do końca fakturę.

Ciekawe co KAS na to przy kontroli.:/

Zgodnie ze sztuką nie księguj kosztów wysyłki, bo ich faktycznie nie poniosłeś. Wtedy wszystko się spina :)

Link to postu
26 minut temu, M. K. napisał:

Zgodnie ze sztuką nie księguj kosztów wysyłki, bo ich faktycznie nie poniosłeś. Wtedy wszystko się spina :)

Może i się spina.

Ale wtedy pojawia się pytanie, skoro czegoś nie kupiłem, to dlaczego jest na fakturze z ceną inną niż 0.

Wydaje mi się, że takie rozbieżności w dobie JPK są super pretekstem do wytypowania do kontroli.

Edytowane przez Ks. Robak
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...