Skocz do zawartości

Allegro Smart

Polecane posty

8 godzin temu, Marcin Brudziński napisał:

Czy znalazł ktoś prawidłowe rozwiązanie problemu "Zwrot Smart" ?
Klient zamówił Smart Allegro wysłało e-mail by nie zwracać kosztów dostawy.
Ale FV muszę jakoś "wyzerować"

Ale dlaczego? Jeśli ktoś robi zwrot i zapłacił za wysyłkę 20 a należy mu się zwrot tylko 10, to jak robisz? Robisz częściową korektę do faktury.

Jak wyzerujesz fakture to też będzie problem, bo zrobiłeś koretkę do 0, a przelałeś klientowi mniej...

Poza tym dlaczego do faktury robisz zwrot (chyba, że nie był to zakup na firmę)?

Link to postu

Witam,

Czy macie jakiś sposób aby zamówienia z Allegro Smart podzielić na transakcje w Sello? Dziś dostaliśmy od Allegro maila, że mają potwierdzenie dla 600 paczek, a zwrócili nam 1200 paczek.

Jak to u Was wygląda? Rozgrupowujecie grupę transakcji, a później tworzycie tyle paczek ile klient kupił (albo za ile paczek Allegro zapłaciło)? Co z pojedynczymi transakcjami, gdzie ilość w paczce jest 5 sztuk, klient kupuje np. 10, Allegro nalicza mu 2 zamówienia, a Sello pobiera jedną transakcję z przesyłką x 2? Bo rozumiem takiej transakcji nie da się podzielić (dodać drugą jako ręczną), ponieważ numery nadań wysyłane do Allegro idą przez FOD, a Allegro na tej podstawie rozlicza paczki?

Proszę o pomoc, bo nie umiem sobie z tym poradzić :/

Link to postu

@Fentick pisałeś już Allegro w tej sprawie? Ciekawi mnie co Ci napisali. Nie wyobrażam sobie, żeby im teraz przygotować zestawienie nadanych przesyłek do klientów, żeby mogli sprawdzać ile paczek nadaliśmy do danego klienta. Nie mam gotowego zestawienia, żeby wyciągnc takie dane, więc trzeba trochę to robić na piechotę. Mamy okres przedświąteczny, więc czasu jak na lekarstwo.

Link to postu
9 godzin temu, Kaczor . napisał:

Ciekawe czy mają podstawy prawne do tego, by obciążyć nas kosztami (tzn. nie wypłacić za przesyłki, które w rzeczywistości nie zostały zrealizowane)

Chyba mnie kolego nie zrozumiałeś, więc napiszę troszkę inaczej :).

Mamy ustawione przesyłkę paczkomaty po 8,99 gdzie maksymalnie w paczce mieści się 5 sztuk. Klient kupując x towarów w x ilości, przekracza maksymalną ilość w paczce i Allegro nalicza mu koszt za 2 paczki (czyli 17,98, więc Allegro płaci za przesyłkę 2 x po 8,99). W menadżerze sprzedaży, jak i w zakładce "Zamówienia" w Allegro, występuje tylko 1 zamówienie od klienta z 1 FODEM. Sello podczas pobierania transakcji pobiera tylko 1 FODA i po zgrupowaniu transakcji, wychodzi 1 przesyłka po 17,98. Formularz jest wtedy zgodny więc dalej robione jest wszystko z "automatu". I własnie Allegro o to się przyczepiło, że niby wysłaliśmy tyko 600 paczek (mają potwierdzenie po liście przewozowym), a zapłacili nam za 1200 paczek.

Link to postu
11 godzin temu, Ks. Robak napisał:

@Fencik, ale wysłaliście te 1200 paczek, czy jednak 600?

 

Swoją drogą niech Allegro pokaże punkt z tego ich regulaminu, nakazujący sprzedawcy ewidencjonowanie wszystkich numerów paczek.

Nie mam bo nie zapisuję tego. Proszę się pytać klienta ile paczek dostał i jakie miały numery. xD

Wysłaliśmy 600 paczek, ale to przez naszą nieuwagę, Transakcje były grupowane przed drukowaniem i jeżeli formularz po zakupowy był zgodny to dalej szło już z automatu.

Od wczoraj, wyszukujemy ręcznie transakcje w paczkomatach, gdzie koszt wysyłki wynosi wielokrotność ceny przesyłki za 1 paczkę. Sprawdzamy w Allegro, czy klient kupił przez Smart. Następnie odchaczamy, ze transakcja jest opłacona. Rozgrupowujemy grupę transakcji na pojedyncze transakcje i grupujemy towary na tyle paczek za ile klient zapłacił ( w sumie za ile Allegro zapłaciło, bo to oni płacą).

I tu pojawia się pytanie, czy da radę to jakoś zautomatyzować czy pozostają nam prace ręcznie?

Link to postu

Mi też się parę razy zdarzyło nie zauważyć podwójnej opłaty i teraz się pilnuję.

Wydaje mi się, że nie da się tego zautomatyzować.

Nawet dorobienie takiej funkcjonalności zewnętrznym rozwiązaniem byłoby trudne, bo nie ma nigdzie informacji zwracanej z Allegro, że klient zapłacił za 2 przesyłki.

Pozostaje jedynie analiza kosztów za przesyłkę.  A te mogą być różne, np. gdy mamy niższą cenę w jednej aukcji, to już nie wyjdzie równe 2x więcej.

 

Link to postu

a jak sobie radzicie z wysyłką kilku paczek do klienta skoro inpost nie daje możliwości wyboru iczby paczek tylko po wygenerowaniu paczki trzeba wracac i generowac następne,  i drugie mam tez inny problem, na aukcjach jest ustawiona wysyłka od kwoty 399 zł. i często allegro nie płaci wtedy za wysyłkę a trzeba wysłać kilka paczek bo do paczkomatu sie nie zmieesci, a niestety na allegro nie da sie ustawic ze gratis dotyczy tylko kuriera

 

pytanie do w sytuacji gdy klient wybiera\ paczkomat

Link to postu
1 godzinę temu, siwydtp napisał:

a jak sobie radzicie z wysyłką kilku paczek do klienta skoro inpost nie daje możliwości wyboru iczby paczek tylko po wygenerowaniu paczki trzeba wracac i generowac następne,  i drugie mam tez inny problem, na aukcjach jest ustawiona wysyłka od kwoty 399 zł. i często allegro nie płaci wtedy za wysyłkę a trzeba wysłać kilka paczek bo do paczkomatu sie nie zmieesci, a niestety na allegro nie da sie ustawic ze gratis dotyczy tylko kuriera

 

pytanie do w sytuacji gdy klient wybiera\ paczkomat

Z menagera inpost możesz wygenerować klika etykiet- tylko z filtru wybierz "wygenerowane" 

Link to postu
1 godzinę temu, siwydtp napisał:

a jak sobie radzicie z wysyłką kilku paczek do klienta skoro inpost nie daje możliwości wyboru iczby paczek tylko po wygenerowaniu paczki trzeba wracac i generowac następne,  i drugie mam tez inny problem, na aukcjach jest ustawiona wysyłka od kwoty 399 zł. i często allegro nie płaci wtedy za wysyłkę a trzeba wysłać kilka paczek bo do paczkomatu sie nie zmieesci, a niestety na allegro nie da sie ustawic ze gratis dotyczy tylko kuriera

 

pytanie do w sytuacji gdy klient wybiera\ paczkomat

Jeśli chodzi o darmową dostawę przez Ciebie od ceny x, to najlepiej jakbyś się spytał Allegro w tej sprawie.

Link to postu
  • 10 miesięcy temu...

Witajcie.  Od 1 listopada 2019 szykują się zmiany w Allegro Smart.  Nasuwają się więc pytania o Sello.  
Przesyłki Inpost Allegro z opcją Smart mamy wysyłać za darmo i nie będziemy za nie otrzymywać zapłaty od Allegro . To znaczy że po 1 listopada nie będziemy umieszczać kosztów pakowania i wysyłki przesyłek na FV.  Ja tak to rozumię ,żę staniemy się współczesnymi niewolnikami.  Zakładam ,że wielu z nas nimi się stanie i trzeba się do tego przygotować. Pytanie jednak do twórców Sello.  Czy po 1 listopada przy tworzeniu dokumentów Sello zaimportuje z Api Allegro informację że tę przesyłkę ma pakować ''niewolnik'' czy też wolny słabo opłacany pracownik i umieści  na dokumentach koszt pakowania tylko gdy nie jest to przesyłka smart .   W przypadku gdy na FV pozostaną koszty przesyłki trzeba z nich będzie zapłacić podatek VAT i dochodowy albo wysłać korektę do podpisania  można też się narazić na chłostę od urzędu skarbowego. Niestety nasz Pan może nie być wyrozumiały. 

Link to postu
3 godziny temu, Marek Toporczyk napisał:

i umieści  na dokumentach koszt pakowania tylko gdy nie jest to przesyłka smart

Sello już tak robi - allegro w FOD wpisuje koszt wysyłki 0 zł. Oczywiście tylko w wypadku Paczkomatów SMART a nie Poczty SMART (bo ona nie ma darmowych przesyłek).

Link to postu

 

Dnia 11.10.2019 o 08:32, Marek Toporczyk napisał:

Ja tak to rozumię ,żę staniemy się współczesnymi niewolnikami.

Z punktu widzenia nadawcy zmieni się tylko to, że wpłaty za koszt wysyłki smart nie będą wpadać na konto ale też nie będzie później faktury za tę usługę od Inpost (no chyba, że jakieś dopłaty wyjdą), to wszystko.  No chyba, że o inne niewolnictwo chodziło to tu różnie z tym jest ?

 

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 11.10.2019 o 11:47, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Sello już tak robi - allegro w FOD wpisuje koszt wysyłki 0 zł. Oczywiście tylko w wypadku Paczkomatów SMART a nie Poczty SMART (bo ona nie ma darmowych przesyłek).

A co z Pocztą Polską? O ile z Paczkomatami działa to obecnie idealnie, to w przypadku Poczty Polskiej zauważyłem dzisiaj pewną nieprawidłowość tj. Kupujący płaci 50 zł, gdzie wysyłka Pocztą w koszcie 8 jest dla niego bezpłatna tj. fizycznie nie wpłacie jej finalizując transakcję. Na karcie transakcji w Sello - koszt wysyłki nie jest uwzględniany, natomiast na dokumencie końcowym w Subiekcie - ten koszt wysyłki w wysokości 8 zł już się pojawia. 

Czy tak to faktycznie obecnie działa, czy to błąd w mojej konfiguracji ?

Link to postu
4 minuty temu, Wiktor Perliński napisał:

Na karcie transakcji w Sello - koszt wysyłki nie jest uwzględniany, natomiast na dokumencie końcowym w Subiekcie - ten koszt wysyłki w wysokości 8 zł już się pojawia.

Raczej w Sello jest 8 zł skoro pojawia się w Subiekcie na dok. końcowym. Za przesyłkę pocztową dostajesz wpłatę i potem płacisz FV, nie działa to tak jak Paczkomaty SMART. Czy masz zatwierdzony formularz w Sello?

Link to postu
4 minuty temu, Wiktor Perliński napisał:

Tak, jest zatwierdzony. W Sello widoczny jest jedynie pozycja z towarem, natomiast w Subiekcie - i z towarem, i z wysyłką. Czyli najpewniej jest to wadliwa konfiguracja u mnie?

A jaką kwotę masz tu wpisaną, na zakładce PODSTAWOWE jako "transport"?

image.png.c27103665591018a879f36e2b704a73f.png

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...