Skocz do zawartości

Allegro Smart

Polecane posty

5 godzin temu, M. K. napisał:

To normalne, by nie księgować pozycji na fakturze, która nie jest kosztem. Podobnie postąpisz jeśli zatankowałeś samochód i kupiłeś hot-doga. Tylko paliwo leci w koszty, jedzenie możesz pominąć.

Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale z tego co wiem to każda kwota która wpływa na konto firmowe musi mieć przełożenie w dokumentach i musi być zaksięgowana.

Przecież gdy na twoje konto wpływa 108 zł to nie wystawiasz FV na 100 zł. Stąd pojęcie refakturowania. A wysyłka jest kosztem -> w końcu ponoszę koszt wysyłki a dokładniej przenoszę (refakturuję) go na klienta. Ale mogę się mylić :) 

Wracając do tematu: otrzymałem odpowiedź od Allegro, żeby pieniądze za przesyłkę zwracać na ich konto ->  żartownisie kurde xD 

 

Link to postu
3 minuty temu, Keeper napisał:

Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale z tego co wiem to każda kwota która wpływa na konto firmowe musi mieć przełożenie w dokumentach i musi być zaksięgowana.

ale tu mowa o stronie kupującego i kwocie, która nie wypływa z konta firmy kupującego, więc kupujący nie powinien księgować kosztów wysyłki jako kosztu.

sprzedający owszem musi wystawić fakturę za towar plus koszt wysyłki bo taką kwotę otrzymał. i sprzedającego nie interesuje skąd dokładnie te pieniądze.

Link to postu
19 minut temu, Ks. Robak napisał:

W takim razie jak mam zwrócić koszt przesyłki na rzecz Allegro, gdy nie wiem który koszt mam zwrócić?O.o

Jeśli Kupujący zwraca przez allegro (bo wtedy ma darmowy zwrot) to ma być zaznaczone w mailu allegro, żeby nie zwracać na wysyłkę. Sam nie wiem, bo nie miałem takiego zwrotu jak na razie. Jeśli zwróci inaczej to nie masz takiej informacji...

Link to postu
31 minut temu, Ks. Robak napisał:

W takim razie jak mam zwrócić koszt przesyłki na rzecz Allegro, gdy nie wiem który koszt mam zwrócić?O.o

Ja musiałem przekazałem sprawę do mądrzejszych ode mnie, ponieważ temat jest za bardzo zagmatwany.

Przesyłkę fakturuję na klienta, ponieważ o tym że jest SMART dowiem się dopiero w przypadku zwrotu. Tak więc wątpię, że pieniądze za przesyłkę zafakturowane na klienta mogę oddać na konto Allegro. Allegro umywa ręce pisząc, że nie mogą udzielać porad księgowych. Moje kompetencje się tu kończą ;)

Edytowane przez Keeper
Link to postu

u nas robimy tak: klient płaci za towar + wysyłka, zwraca towar za darmo, i allegro pisze w formularzu zwrotu żeby nie zwracać za wysyłkę, więc wystawiamy korektę lub zwrot do paragonu tylko na towar, wszystko jest ok bo nawet dzięki temu nie jesteśmy stratni na kosztach dostawy, dopóki allegro nie będzie chciało tej kasy, ale pewnie doliczą to do rachunku, tylko co w sytuacji gdy klient nie wypełni zwrotu przez allegro ? wtedy trzeba zwrócić całość, i allegro nic nie wiem wiec kasy nie powinno brać, ale jak wystąpimy o zwrot prowizji to wtedy sie dowie i co wtedy ?

 

 

Link to postu

tyle że my w momencie opłaty klienta nie wiem czy korzystał ze smartu, ja mysle ze to moze działać tak:

KLIENT KUPUJE PAKIET. allegro wystawia mu fakturę, klient kupuje towar, nie płaci za wysyłkę, allegro daje nam te pieniądze ale rachunek za to wystawia (pewnie w mniejszej kwocie bo przecież i tak od kwoty 40 zł. ma minimum 4 zł. prowizji) na pocztę lub inpost. My wysyłając towar oddajemy te pieniądze firmie dostawczej i wtedy oni nam wystawiają fakturę za usługę, sytuacja komplikuje się trochę w momencie zwrotu, ale stratna jest tylko poczta lub inpost czy tez kiosk, bo nie sądzę żeby w jakiejkolwiek sytuacji stratne było allegro. w momencie zwrotu klient nie dostaje kasy za płatność bo jej nie zapłacił, zwrot na korekcie robimy tylko za towar bo tylko to uległo zwrotowi,(i tak naprawdę to to jest rozsądne a nie to że zgodnie z ustawa konsumencką zwraca sie także koszty wysyłki które przecież nie zostały oddane do sklepu.) kasy za wysyłkę nie zwracamy ale tez nie jest to nasz zarobek bo ją wcześniej wydaliśmy. JEŚLI CHODZI O MNIE TO MNIE SIĘ TO PODOBA.Zwłaszcza że czasem zdarza się że klient zamówi ciut więcej niż teoretycznie powinna wejść do paczki i wtedy allegro płaci dwukrotnie za dostawę, a czasem uda się to do jednej paczki upchać (choć limity wymiarowe i wagowe to utrudniają)

Link to postu
Dnia 9/5/2018 o 13:13, Ks. Robak napisał:

Sprzedawca na fakturze napisał nam Płatne 0 dni, do zapłaty 108,99 zł.

W takich przypadkach podpinałem potwierdzenie zapłaty pod fakturę.

Teraz podepnę 100 zł.

Czyli mam niezapłaconą do końca fakturę.

Ciekawe co KAS na to przy kontroli.:/

 

 

Masz przychód podobnie jak przy pożyczkach z konta firmowego księgujesz przychód, nie wiem tylko czy księgujesz też do VAT, ale przychód na pewno.

Link to postu

Wszelkie rozwiązania zewnętrzne wymagają poprawki aby to się oznaczało automatycznie. Proszę przesłać autorom poniższy fragment, będą wiedzieli co z tym zrobić:

Cytat

Okno paczki w momencie zapisywania sprawdza czy zmienił się numer nadawczy od momentu otworzenia okna. Dodatkowo weryfikuje czy paczka ma nadrzędną transakcję, która z kolei ma powiązanie z fodem - tylko wtedy jest sens w ogóle wysyłać numer do Allegro. Jeśli z tych porównań wychodzi, że trzeba wysłać numer do Allegro to w paczce ustawiane jest nowe pole pc_SendingNumberSyncState na wartość 2, która oznacza, że numer oczekuje na wysłanie. Inne wartości tego pola są opisane w dokumentacji bazy.

Ustawienie tego pola jest konieczne aby Sello wysłało numer przesyłki do Allegro.

A w razie pytań, niech się skontaktują z nami.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...