Skocz do zawartości

Rozliczenie rozrachunku korektą, a późniejsza dyspozycja

Polecane posty

Nasz dostawca, wystawił nam korektę do jednej faktury. Wprowadziliśmy ją do systemu, a jako, że nie była ona jeszcze opłacona, to rozliczyliśmy ją przez skojarzenie w module rozrachunków. Po zabiegu, generując dyspozycję do rozrachunku, kwota pojawia się jak najbardziej prawidłowa, ale w tytule pojawia się tylko tytuł oryginału. Czy system mógł by na podstawie wprowadzonych korekt, wprowadzić do tytułu także informacje i nich i kwotach?

Link to postu

Z FZ powstało zobowiązanie, z korekty FZ należność (korekta zmniejszająca zobowiązanie). Po rozliczeniu przez skojarzenie należność z korekty została w całości rozliczona, zobowiązanie z FZ częściowo. Teraz rozliczamy dyspozycją bankową pozostałą część zobowiązania, a więc w polu tytułem pojawia się numer FZ. Proszę o wyjaśnienie w jakim celu w polu tytułem na dyspozycji, a więc później na przelewie z banku, chciałbym Pan również widzieć numer korekty, która nie jest rozliczana tą dyspozycją.   

Link to postu

Aby nasz dostawca, wiedział skąd trafia do niego pomniejszona kwota, bo tytuł dostaje z faktury, a potem sam musi dochodzić, co sobie odliczyliśmy i dlaczego - robimy tak od lat, nikt nie narzeka, jak robią tak nam, też jesteśmy szczęśliwi :) Nie do każdej pierdoły robi się kompensatę po za tym, więc czasem te korekty są rozliczane różnie.

Link to postu
  • 2 lata później...
Dnia 2.06.2017 o 14:55, Radomił Ząbik napisał:

Aby nasz dostawca, wiedział skąd trafia do niego pomniejszona kwota, bo tytuł dostaje z faktury, a potem sam musi dochodzić, co sobie odliczyliśmy i dlaczego - robimy tak od lat, nikt nie narzeka, jak robią tak nam, też jesteśmy szczęśliwi :) Nie do każdej pierdoły robi się kompensatę po za tym, więc czasem te korekty są rozliczane różnie.

Hej, na czym stanęło w tym przypadku ? Przyznam, że sam jestem ciekaw bo dziwi mnie niemożność zaznaczenia faktury zakupowej razem z jakąś korekta zakupu od jednego dostawcy i zrobienia z niej dyspozycji (wtedy sprzedawca wie dokładnie co potrąciliśmy w zapłacie i nie trzeba żadnym kompensat).

Link to postu

Prostą sytuację tak jak opisywał Radomił:

Jest faktura zakupu i mam dwie nierozliczone korekty zakupu do faktur które już dużo wcześniej zostały zapłacone od tego samego dostawcy (np.:  korekty zostały wystawione po zapłacie ich dokumentów podstawowych). Jako firma płacąca muszę je rozliczyć z jakimiś innymi zobowiązaniami. Przy drobnych kwotach wykonywanie kompensat i przekazywanie ich do dostawcy w celu poinformowania ich o rozliczeniu dokumentów na danej dyspozycji jest pracochłonne i nie zawsze wymagane (o ile pozycje są bezsporne). W większości przypadków praktykuje się i wystarcza wymienienie nr dokumentów rozliczanych dyspozycją i podanie ich ogólnej wartości (nie mówimy tu o MPP bo tam sposób opisu komunikatu jest bardzo jednoznaczny). Niestety w Rewizorze nie mogę zaznaczyć do dyspozycji korekty zobowiązania wraz zobowiązaniem. Jedyne co mogę zrobić to rozliczyć korekty przez skojarzenie z zobowiązaniem a pozostałą po takim rozliczeniu cześć przesłać dyspozycją. Niestety dostawca po otrzymaniu takiego przelewu widzi że jest on na mniejszą kwotę niż był wystawiany i nie wie co zostało potrącone w ramach tej dyspozycji. Oczywiście można by wysyłać kopię spłaty przez rozliczenie, ale to zaczyna zajmować tyle samo czasu co zrobienie i wysłanie kompensaty. Najlepiej by było gdybyście umożliwili zaznaczenie do dyspozycji (czy też ogólnie do zapłaty) faktury wraz z korektą wtedy mechanizm przenoszenia nr dokumentów zadziała zarówno wobec faktur jak i wobec korekt. Oczywiście powyższa sytuacja dotyczy przypadku kiedy rozliczenie korekty nie następuje z dokumentem do którego była wystawiona.

No chyba że tak opcja istnieje a ja czegoś nie wiem i znowu mam pomroczność jasną ;)

Link to postu
  • 1 rok później...

Mam podobny problem. Mam dostawcę, który wystawia faktury jak z karabinu. Do 20 faktur na tydzień, raz na czas zdarzy się korekta. Informacja w tytule dyspozycji bankowej o pozostałych rozrachunkach rozliczających ten, do którego wystawiam dyspozycje była by pomocna. Nie trzeba by było dopisywać ręcznie.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 16.04.2021 o 08:54, Przemysław Werner napisał:

Dziękujemy za sugestie, odnotowaliśmy zapotrzebowanie.

Czekamy na tą opcję od lat,aż dziwne że nikt w insercie na to nie wpadł.

Prawdopodobnie insert nie używa swojego oprogramowania bo każda osoba robiąca przelewy ale również płatności gotówką  dostaje szału.

Proszę podpatrzeć u konkurencji pc....7 jak mają to fajnie rozwiązane.

Pozdrawiam

Link to postu
  • 3 miesiące temu...
W dniu 16.04.2021 o 08:54, Przemysław Werner napisał:

Dziękujemy za sugestie, odnotowaliśmy zapotrzebowanie.

Proszę o informację czy Insert zrobi coś z tym bugiem czy nie dopatrzeniem. Ta funkcjonalność normalnie działająca u oprogramowaniu innych firm nie występuje w Subiekcie Nexo trzech moich klientów dopytuje o możliwość uwzględnienie w dyspozycji faktur i korekt (tak jak to opisali koledzy powyżej) by informacja o potrąceniu korekty przy płatności szła do kontrahenta. Ta funkcjonalność naprawdę jest naturalna i niezbędna do ułatwienia pracy.

Link to postu

Moim zdaniem chodzi tylko o pole tytułem. Najlepiej w menu tego pola dodać funkcję "dopisz korekty", która dopisze do tego pola numery rozrachunków (wraz z kwotą rozliczenia), które rozliczają te poniżej wybrane i jednocześnie są tego samego rodzaju, ale przeciwnego typu (patrz: KF->Rodzaje rozrachunków). Czyli jeśli mamy rozrachunek Z rozliczony przez N(K), to takie rozliczenie ma się dopisać. Oczywiście trzeba uwzględnić to, że można dodawać własne rodzaje rozrachunków.

Dodatkowo przydałoby się parametr, który spowoduje, że to dopisywanie będzie robiło się automatycznie.

Link to postu
9 godzin temu, Przemysław Werner napisał:

Jeśli chodzi o FZ i KFZ to one mogą się rozliczać automatycznie. Pytanie, czy chodzi tylko o uzupełnienie tytułem dyspozycji o korektę?
 

Rozliczanie automatyczne musi działać w dwie strony tak byśmy my wiedzieli które faktury są rozliczone oraz by nasz kontrahent z przelewu wiedział które faktury rozliczyliśmy danym przelewem. Normalnie w każdym oprogramowaniu z którym się spotkałem oprócz Subiekta Insertu działa to tak. Nie opiera się to na jakichś kompensatach, rozliczeniach automatycznych i innych skomplikowanych "rozlicz wg skojarzenia" które jest tylko dla nas wewnętrznie rozliczane itd. Tylko bierze się najprostszy model rozliczenia rachunkowego czyli 

data zobowiązania na dzień ----> lista przelewów należności kontrahenta -(minus) lista korekt kontrahenta

 

przykładowo

 

lista należności to 1000zł lista korekt to 200zł program robi płatność (w przypadku Insertu dyspozycję) na sumę 1000 -200 = 800zł do zapłaty i generuje do bankowości elektronicznej przelew na 800zł gdzie w tytule są wszystkie nr faktur + nr korekt których dotyczy ten przelew.

Kontrahent dostając przelew na kwotę 800zł z tytułem w której są nr wszystkich faktur i korekt wie że zostały zapłacone należności na 1000 zł i wśród tych należności były korekty za 200zł dlatego dostał tylko 800zł

 

prościej się rozliczyć tego nie da, wszystko jest klarowne jasne bez zbędnych telefonów od kontrahentów dlaczego dostał tylko 800 a nie 1000 bo w informacji przelewu dostał info jakie faktury i korekty zostały zapłacone.

 

Rozlicznie automatyczne bez informacji dla kontrahenta (a taka informacja jest gdy wysyłamy przelew i tytułem są wyszczególnione faktury i korekty) oszczędza klientowi blokad dostaw bo nie są opłacone pełne faktury bo miało być 1000 a jest tylko 800 zbędnych telefonów tłumaczeń przesyłania tabelek Excela co było rozliczane itd.

 

 Podam przykład mojego klienta. Ma 20 sklepów detalicznych wiec nie wystawia faktur bo są tylko paragony, średnio na sklep ma miesięcznie 600-700 faktur zakupu w tym korekty zakupu. Kontrahent od którego dostaje czasami w w jednym dniu 4-8 faktur na sklep (faktura może mieć 100 pozycji dlatego jest ich kilka oczywiście wszystkie są wczytywane przez EDI nie ręcznie) przy płatnościach gdy nadchodzi dzień zapłaty płaci dla danego kontrahenta kilkanaście lub więcej faktur (minus) korekty i robi to bez żadnych kompensat czy "rozlicz wg skojarzenia" po prostu zaznacza wszystkie faktury do zapłaty i korekty i daje rozlicz na co program przygotuje dokument płatności (w Subiekcie to odpowiednik operacji bankowej bądź dyspozycji bankowej nie do końca jednak bo nie dodaje tu korekt nie wiadomo dlaczego?) do której jest wystawiany plik przelewu który jest zaczytywany do banku.

 

Jedyny warunek jest taki że zobowiązania nie mogą być niższe niż korekty w takim dokumencie płatności bo nie da się zrobić przecież przelewu na minus. Jeśli tak się zdarzy to po prostu trzeba korektę usunąć (z zaznaczenia zobowiązań i korekt do płatności) i zapłacić samo zobowiązanie wysyłając do kontrahenta informację by kwotę korekty przesłał nam na konto lub poczekać po prostu na kolejną fakturę by z resztą faktur przewyższyła wartość korekt. Efekt jest taki że nie ma telefonów od kontrahentów że coś nie zostało zapłacone bo wszystko wynika z opisania przelewu nie trzeba wysyłać żadnych dokumentów co było płacone i kiedy itd.

 

Szczerze powiem bardziej prosto nie da się rozwiązać tego problemu

 

suma zobowiązań -(minus) suma korekt z warunkiem że zobowiązania muszą być > niż korekty i wtedy wystawiamy dyspozycję z której można wygenerować przelew a teraz jest komunikat taki jak we wrzuconych screenach, po prostu dramat bo klient musi robić przelew ręcznie wpisywać ręcznie tytuł przelewu wpisując wszystkie faktury i korekty a potem rozliczać to w subiekcie przez rozlicz przez skojarzenie plus dyspozycja na resztę co została do zapłaty.

 

Jeśli ktoś nie rozumie co napisałem to mogę wrzucić krok po kroku proces ze screenami jak to jest realizowane w 90% programów konkurencji rozwiązanie tego problemu na pewno przysporzy więcej klientów i nie będzie takiej frustracji jak teraz.

2049629432_Zrzutekranu2021-09-03235808.jpg.b63004ac610fdfccb2893e1378d202e4.jpg

Zrzut ekranu 2021-09-03 235557.jpg

Edytowane przez Zbigniew Walkiewicz
Link to postu

W zintegrowanym systemie handlowo-ksiegowym jakim jest InsERT nexo takie wrzucanie faktur zakupu i korekt faktur zakupu do jednego worka w dyspozycji wcale nie jest takie oczywiste, jak Pan to opisał. Niezbędna jest możliwość jawnego wskazania, która konkretna korekta rozlicza która konkretną fakturę. To dalej powoduje, że kilka różnych rozrachunków może rozliczyć się z różną datą rozliczenia. Nie wdając się w szczegóły napiszę tylko, że ta data ma kolosalne znaczenie w księgowości, a jest mniej istotna dla osoby, która obsługuje tylko Subiekta. Poza tym, również z uwagi na księgowość, czasami jest tak, że dwóch rozrachunków nie można rozliczyć bez kompensaty. Oczywiście jest tutaj miejsce na pewne usprawnienia, ale nie tak oczywiste, jak Pan to opisał.

 

Mając na uwadze powyższe osobiście uważam, że lepiej jest dokonywać rozliczeń w dwóch krokach - najpierw przez skojarzenie, a później dyspozycją. Przy czym w dyspozycji przydałoby się to, co opisałem w poprzednim poście. 

Link to postu

Ja dodałbym jeszcze że takie rozliczanie "jak leci" przy dużej ilości dokumentów między kontrahentami prawie gwarantuje poważny problem co jakiś czas kiedy jedna strona rozliczy dokument X, a druga dokument Y i w konsekwencji po kilku miesiącach nic się nie zgadza i trzeba godzinami uzgadniać rozrachunki żeby obie strony miały to samo.

Link to postu
2 godziny temu, Andrzej Kubik napisał:

Ja dodałbym jeszcze że takie rozliczanie "jak leci" przy dużej ilości dokumentów między kontrahentami prawie gwarantuje poważny problem co jakiś czas kiedy jedna strona rozliczy dokument X, a druga dokument Y i w konsekwencji po kilku miesiącach nic się nie zgadza i trzeba godzinami uzgadniać rozrachunki żeby obie strony miały to samo.

To co opisałem działa w firmie która działa od 31 lat jest spółką z o.o. od 1990roku i nie ma problemu z rozliczeniami i wszystko się zgadza. To o czym Pan pisze wystąpi tylko i wyłącznie w przypadku patologii czyli nie płacenia w terminie wtedy kontrahent zaczyna sobie rozliczać po swojemu kompensując korekty i przysyłając wezwanie do zapłaty na resztę niepłaconych faktur która została. Firma oczywiście ma pełną księgowość zatrudnia dyplomowaną księgową którą prowadzi od początku w Rewizorze najpierw GT teraz w NEXO i nigdy nie zgłaszała by takie rozliczenie było błędne co lepsze zaczynając prace z Rewizorem GT starała się rozliczać płatności Rozrachunkami i po miesiącu zrezygnowała wyłączyła je mówiąc że to totalna porażka bo zajmowało to zbyt dużo czasu.. Jeśli firma płaci w terminie nie ma problemów i komplikacji o których piszecie, nie występują. W firmie jest bardzo dużo dokumentów jak napisałem i nie ma gwarantowanych problemów od 30 lat. Jeśli jakiś nowy kontrahent dołączy do kontrahentów firmy wystarczy rozmowa telefoniczna na początku że rozliczamy płatności przelewami płacimy faktury i odliczmy korekty wszystko jest opisane w tytule przelewu. Działa to i nie ma żadnych problemów z potentatami typu grupa Eurocash i cała reszta większych dystrybutorów spożywczych i przemysłowych w kraju. Wklejam przykład normalnego rozliczania płatności bez skomplikowania które są w Subiekcie.

1231920581_Zrzutekranu2021-09-04204416.thumb.jpg.dfc64cb5847b897c579174eeb6c7c6e8.jpg

a całość wygląda tak

 

1662931763_Zrzutekranu2021-09-04211815.thumb.jpg.77e61ba628fd36fe7f4bbfbe8f7c10b2.jpg

993044505_Zrzutekranu2021-09-04212313.thumb.jpg.3eaced9c3265b53c53592e906a1f2249.jpg

911449580_Zrzutekranu2021-09-04212450.thumb.jpg.0f281ab2233d70b3aff60d2f24f43cd6.jpg

tutaj jest generowany wydruk który można wysłać mailem do działu rozliczeń kontrahenta jakby były jakieś niejasności

 

2098453177_Zrzutekranu2021-09-04213157.thumb.jpg.8f56916b21239b8f33d6c27fc7f2db1c.jpg

 

a tak wygląda plik utworzony do zaczytania do banku

 

1252412966_Zrzutekranu2021-09-04213535.thumb.jpg.99b85263809baaffd6cb759dbfa977d0.jpg

jak widać program utworzył 4 przelewy by wszystko się zmieściło.

 

9 godzin temu, Jacek Izydorczyk napisał:

W zintegrowanym systemie handlowo-ksiegowym jakim jest InsERT nexo takie wrzucanie faktur zakupu i korekt faktur zakupu do jednego worka w dyspozycji wcale nie jest takie oczywiste, jak Pan to opisał. Niezbędna jest możliwość jawnego wskazania, która konkretna korekta rozlicza która konkretną fakturę. To dalej powoduje, że kilka różnych rozrachunków może rozliczyć się z różną datą rozliczenia. Nie wdając się w szczegóły napiszę tylko, że ta data ma kolosalne znaczenie w księgowości, a jest mniej istotna dla osoby, która obsługuje tylko Subiekta. Poza tym, również z uwagi na księgowość, czasami jest tak, że dwóch rozrachunków nie można rozliczyć bez kompensaty. Oczywiście jest tutaj miejsce na pewne usprawnienia, ale nie tak oczywiste, jak Pan to opisał.

 

Proszę wybaczyć ale gadka o skomplikowaniu, problemach natury księgowej jest zupełnie nie zrozumiała bo nie ma żadnego takiego problemu. Księgowa dekretuje na podstawie tego co dostaje i oczywiście na podstawie tego jak co jest opisane. Jeśli jest to opisane prawidłowo salda płatności się zagradzają z fakturami w opisie to nie ma żadnego problemu. Chodzi przecież żeby wszystko było proste jasne nie skomplikowane i dobrze opisane. Program z którego są screeny jest na tym samym pułapie cenowym co Subiekt Insertu.

 

 

image.png

Edytowane przez Zbigniew Walkiewicz
Link to postu
12 minut temu, Zbigniew Walkiewicz napisał:

Proszę wybaczyć ale gadka o skomplikowaniu, problemach natury księgowej jest zupełnie nie zrozumiała bo nie ma żadnego takiego problemu.

Wybaczam i też proszę o wybaczenie. Zupełnie nie pomyślałem o tym, że Pan z pewnością wie lepiej, wszak ma Pan oparcie w dyplomowanej księgowej, która wyłączyła rozrachunki na kontach rozrachunkowych w Rewizorze.

  • Lubię to 1
Link to postu
W dniu 3.09.2021 o 14:49, Przemysław Werner napisał:

Jeśli chodzi o FZ i KFZ to one mogą się rozliczać automatycznie. Pytanie, czy chodzi tylko o uzupełnienie tytułem dyspozycji o korektę?
 

Opisałem wcześniej wszystko chyba bardzo klarownie. Chodzi o to by dyspozycje mogły być tworzone na podstawie FZ i KFZ a nie tylko FZ by dyspozycja uwzględniała FZ i KFZ oczywiście FZ > KFZ i na podstawie tej reszty można było utworzyć plik przelewu w którym były by w opisie wszystkie numery FZ i KFZ.

Link to postu
14 minut temu, Jacek Izydorczyk napisał:

Wybaczam i też proszę o wybaczenie. Zupełnie nie pomyślałem o tym, że Pan z pewnością wie lepiej, wszak ma Pan oparcie w dyplomowanej księgowej, która wyłączyła rozrachunki na kontach rozrachunkowych w Rewizorze.

Wie Pan ja się opieram na opinii kogoś kto z tym pracuje na bieżąco od lat na oprogramowaniu comarchu OPTIMA wcześniej pracowała na Symfonii więc sobie może porównać te systemy. Ja nie wiem lepiej, jak Pan sugeruje, mam po prostu porównanie kilku systemów myślę i wyciągam wnioski. 

 

Nie piszę tutaj tych postów po to by zarzucić coś Panu czy firmie Insert jakiejś niewiedzy czy pokpienia tematu tylko rozwiązać problem o którym pisały osoby już w 2017 roku i który jest nadal nie rozwiązany.

Edytowane przez Zbigniew Walkiewicz
Link to postu

Pan zna jedną spółkę na podstawie tego co powiedziała Panu księgowa.
Ja się opieram na doświadczeniach wielu firm, wielu księgowych i wielu sytuacjach, w których byłem proszony o pomoc w "rozplątaniu" takich przypadków jak opisałem.
I na tym pozwolę sobie zakończyć udział w tej dyskusji.

  • Lubię to 1
Link to postu
W dniu 4.09.2021 o 23:38, Andrzej Kubik napisał:

Pan zna jedną spółkę na podstawie tego co powiedziała Panu księgowa.
Ja się opieram na doświadczeniach wielu firm, wielu księgowych i wielu sytuacjach, w których byłem proszony o pomoc w "rozplątaniu" takich przypadków jak opisałem.
I na tym pozwolę sobie zakończyć udział w tej dyskusji.

Nie wiem na jakiej podstawię pisze Pan takie twierdzenia nic nie wiedząc o mnie i mojej działalności :)? Problemy o których Pan pisze występują tylko tak jak napisałem w patologicznych nie płacących na czas firmach jeśli korzystają do tego z Subiekta to się nie dziwię że jest Pan potrzebny. 

Link to postu

Przełamię się ostatni raz.

8 minut temu, Zbigniew Walkiewicz napisał:

Problemy o których Pan pisze występują tylko tak jak napisałem w patologicznych nie płacących na czas firmach

I to jest absolutnie nieprawda!

Takie problemy występują także w firmach płacących bardzo dobrze i terminowo. To kwestia skali (ilości dokumentów) i sposobu rozliczeń.

Mam klienta, która ma umowę z dostawcą urządzeń i części zamiennych (kilka faktur dziennie), która jednocześnie fakturuje tego dostawcę za wykonywane usługi gwarancyjne. Zgodnie z umową wszystkie fry mają termin płatności do 20 dnia następnego miesiąca. Jeśli jedna strona rozliczy inaczej (skojarzy niewłaściwe dokumenty) niż druga to za dwa miesiące (albo przy potwierdzeniu sald na koniec roku), kiedy wyjdzie że coś się nie zgadza poprawa jest, delikatnie mówiąc 😉, niebanalna.

Link to postu
2 godziny temu, Andrzej Kubik napisał:

Przełamię się ostatni raz.

I to jest absolutnie nieprawda!

Takie problemy występują także w firmach płacących bardzo dobrze i terminowo. To kwestia skali (ilości dokumentów) i sposobu rozliczeń.

Mam klienta, która ma umowę z dostawcą urządzeń i części zamiennych (kilka faktur dziennie), która jednocześnie fakturuje tego dostawcę za wykonywane usługi gwarancyjne. Zgodnie z umową wszystkie fry mają termin płatności do 20 dnia następnego miesiąca. Jeśli jedna strona rozliczy inaczej (skojarzy niewłaściwe dokumenty) niż druga to za dwa miesiące (albo przy potwierdzeniu sald na koniec roku), kiedy wyjdzie że coś się nie zgadza poprawa jest, delikatnie mówiąc 😉, niebanalna.

No i na podstawie dokładnie tego przykładu widać że najlepszym i najprostszym rozwiązaniem nie jest jakieś rozliczanie na podstawie kompensat w programie tylko puszczenie przelewu(wygenerowanego z programu przykład takiego przelewu wrzuciłem wcześniej na screeneach)  z wszystkimi fakturami i korektami które są na dany dzień. Od razu faktury i korekty się kompensują, na podstawie przelewów bankowych mamy potwierdzenie zapłaty z szczegółowym rozliczeniem (lista nr faktur w tytule zapłaty). Oczywiście kontrahent robiłby to samo z jego fakturami.

Sprawa prosta czysta i nie pozostawiająca jakichkolwiek niejasności. Jeśli Pana klient zgłosiłby że w ten sposób będzie rozliczał płatności nie było by problemu o którym Pan mówi. Chyba że korzysta z Subiekta tu niestety nie ma tej możliwości i o tym właśnie jest ten temat by taką możliwość dołożyć do programu. Kto będzie sobie chciał utrudniać życie to może korzystać dalej z kompensowania itd

 

Co do skali i ilości faktur to przykład firmy której podałem to firma ma 4 sklepy dużą ilość kontrahentów i bardzo dużą ilość faktur. Ma też kontrahentów od których kupuje i do których sprzedaje i nie ma tam żadnych kompensat po prostu jak ma termin płatności to płaci swoje zobowiązania i to samo robi kontrahent który kupuje od niej towar. Nigdy nie było żadnych niejasności. Żeby nie być gołosłownym wklejam średnią liczbę dokumentów przyjmowanych na sklep.1390985354_Zrzutekranu2021-09-06122058.jpg.7874f0e0207aa826aa251819bb76d3ab.jpg2106113750_Zrzutekranu2021-09-06122014.jpg.54758f543a0089bc87d39ea531752d7b.jpg

to proszę sobie przemnożyć x4. Te wszystkie faktury płaci jedna osoba  raz w tygodniu każdy sklep osobno. Zaznaczenie i wysłanie wszystkich przelewów zajmuje jej 15 min łącznie z bankiem. Nie ma żadnych problemów z rozliczaniem płatności i wyjaśnianiem czegokolwiek. Jak ktoś zadzwoni coś wyjaśnić wystarczy że wyśle mu listę płatności na dany dzień (wygląda jak na screenie który wkleiłem wyżej to odpowiednik dyspozycji w subiekcie tylko że z korektami).

 

Co do prośby o dołożenie takiej funkcjonalności do programu jeśli są obawy innych że to by skomplikowało rozliczanie u ich klientów to wystarczy dołożyć opcję włączającą tą funkcjonalność w ustawieniach administracyjnych, defaultowo  by było po staremu a po załączeniu opcji była by możliwość rozliczania dyspozycją korekt i faktur założeniem ze suma wartości faktur > od sumy wartości korekt.

 

Tak sobie przemyślałem sprawę i chciałbym uściślić że chodzi mi o rozliczanie dyspozycją tylko faktur i korekt zakupowych danego kontrahenta by można było później na jej podstawie (tej dyspozycji) wygenerować przelew. 

 

Czyli tylko faktury i korekty zakupu bez faktur sprzedaży jeśli my wystawiamy dla tego kontrahenta bo do tego służy rozlicz przez skojarzenie.

Edytowane przez Zbigniew Walkiewicz
Link to postu
2 godziny temu, Zbigniew Walkiewicz napisał:

bez faktur sprzedaży jeśli my wystawiamy dla tego kontrahenta bo do tego służy rozlicz przez skojarzenie.

Nie, to jedna z tych sytuacji, w której opcji rozlicz przez skojarzenie nie można używać w połączeniu z pełną księgowością.

  • Lubię to 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...