Skocz do zawartości

Windykacja problemy, pytania, sugestie.

Polecane posty

Od tygodnia "bawię" się windykacją.

Mam parę pytań, parę propozycji i możliwe, że parę błędów. 

 

Za wskazanie błędów logicznych w moim rozumowaniu, lub pokazanie jak powinno się prawidłowo używać funkcji windykacyjnych będę bardzo wdzięczny.

 

Na chwilę obecną stworzyłem sobie następujący scenariusz windykacyjny.

2018-09-04_09h14_00.png.3f7f9a5241379c6a57b5c3cace52d29e.png

 

Utworzyłem sobie kilka dokumentów sprzedaży, aby mieć na czym sprawdzać działanie windykacji.

2018-09-04_09h49_45.thumb.png.141f8a32049c0754e529a47cb3e5c534.png

 

I tak zaczynamy od góry.

Powiadomienie i ponaglenia:

W przypadku jednego dokumentu dla jednego dnia jak najbardziej w porządku problem pojawia się w przypadku gdy jednego dnia dla Klienta znajdują się dwa dokumenty na tym samym etapie.

2018-09-04_09h51_03.thumb.png.1865ff6014432fccc95384c275712d6a.png

 

Po wykonaniu zaplanowanej operacji windykacyjnej na pocztę klienta zostaną wysłane dwie wiadomości każda dotycząca innej płatności :|, więc pytanie czy istniałaby możliwość aby w przypadku wybrania więcej niż jednego dokumentu dla danego klienta wysłało jedną wiadomość zawierającą wszystkie informacje. (Mamy paru klientów którzy są fakturowani hurtowo w konkretne dni i teraz w przypadku braku płatności klient otrzymałby ponad 10 wiadomości dotyczących samych powiadomień).

 

Wezwanie do zapłaty:

2018-09-04_10h35_23.thumb.png.34e2858fd73ff4e522f26450edf0537b.png

Wezwania do zapłaty z poziomu windykacji wg etapów nie mają jakiegoś większego problemu z działaniem.

Jedyne uwagi jakie mam to to, że nie stworzy wezwania z wszystkimi płatnościami nie ujętymi na wezwaniach dla jednego klienta jak i to, że po wykonanej operacji windykacyjnej nie zostaną z automatu wysłane do klienta.

 

Odnośnie scenariuszy windykacyjnych przydałaby się opcja aby w przypadku pominięcia wykonania zaplanowanej operacji windykacyjnej w przypadku kiedy dotrzemy do kolejnego etapu windykacyjnego przeskoczyło na kolejny krok.

2018-09-04_10h47_50.thumb.png.9f6b6cbd5249ace6eabe4b5a50cc0ae9.png

 

 

Zauważyłem w opcjach wystawianie zbiorcze wezwanie do zapłaty

2018-09-04_10h42_33.png.9b44d673be3a1ace4af9790aee9829d9.png

 Przy sprawdzaniu działania zauważyłem, że również wystawia dokumenty windykacyjne po jednej FS na jeden dokument windykacyjny., więc tu też przydałaby się zmiana na grupowanie płatności na dokumentach wezwania.

 

Teraz parę uwag odnośnie szablonów wiadomości standardowy szablon od przypomnienia o zapłacie.

image.png.1c7411dd59c08e210acc4fe5a6e935a4.png

 

Oczywiście mam pełną świadomość możliwości modyfikacji tego szablonu, ale widzę z tym następujący problem.

Nr rachunku bankowego - nasi klienci płacą w walucie jaka widnieje na dokumencie sprzedaży(FS) i dysponujemy paroma rachunkami dla każdej waluty, pozostawiając klientowi wybór na który rachunek jest mu wygodniej wpłacić pieniądze. Na wszystkich dokumentach rozwiązaliśmy ten problem sprawdzając walutę na dokumencie i umieszczając właściwe numery rachunków bankowych. Pytanie czy coś takiego da radę zrobić również w szablonach wiadomości

 

Dodatkowo w szablonie można ustawić znacznik REPLAY_TO, pytanie czy istnieje możliwość dynamicznego zmieniania tego adresu na opiekuna danego klienta?

 

 

Wzorce wydruków 

Wzorzec wydruku wezwania do zapłaty rozwiązuje 3 stopnie windykacji są to Przypomnienie, Ponaglenie i Wezwanie przedsądowe czy planują Państwo dodanie jakiś dodatkowych etapów. 

 

 

PS: Pytanie techniczne do wysyłania dokumentów przez wbudowanego w Subiekta klienta poczty czy jest możliwość skonfigurowania go tak aby tylko wysyłał wiadomości bez możliwości odbierania. Chodzi o to, aby nie zaśmiecać bazy wiadomościami od klientów, bądź też spamem.

 

PPS: Chyba mój najdłuższy post.

 

 

 

 

2018-09-04_09h42_17.png

Link to postu

Pytanie dodatkowe czy nie rozważyli by Państwo zmiany sposobu wystawiania dokumentów windykacyjnych do sposobu podobnego jak w innych systemach ERP

 

Mianowicie windykacja nie jest wystawiana z poziomu dokumentów, a z poziomu rozrachunków z klientem przy czym docelowo maiłaby wyglądać w następujący sposób

 

W przypadku zbliżania się terminu płatności najstarszego nieopłaconego dokumentu generowałoby się przypomnienie wygladające mniej więcej w ten sposób.

2018-09-04_12h22_33.png.a7dd66867077fa113ef7ac7d69a75dca.png

 

Następnie po przekroczeniu terminu zmieniłaby się forma na 

2018-09-04_12h24_04.png.d0b3d151983e3bf758577008c810001d.png

 

Oczywiście zmiana tekstów pomiędzy tabelami zależna od etapu windykacyjnego.

 

Dlaczego rozwiązać to w taki sposób:

  1. Klient dostaje mniejszą ilość dokumentów windykacyjnych.
  2. Sposób wystawienia jest wygodniejszy dla użytkowników

 

Rozumiem, że wiąże się to z dosyć sporą zmianą Państwa systemu windykacji, więc mam cichą nadzieję, że postanowią Państwo wprowadzić podobny sposób rozliczania nieopłaconych dokumentów.

 

Link to postu
Dnia 4.09.2018 o 12:27, Adam G napisał:

Po wykonaniu zaplanowanej operacji windykacyjnej na pocztę klienta zostaną wysłane dwie wiadomości każda dotycząca innej płatności :|, więc pytanie czy istniałaby możliwość aby w przypadku wybrania więcej niż jednego dokumentu dla danego klienta wysłało jedną wiadomość zawierającą wszystkie informacje. (Mamy paru klientów którzy są fakturowani hurtowo w konkretne dni i teraz w przypadku braku płatności klient otrzymałby ponad 10 wiadomości dotyczących samych powiadomień).

Zapisujemy sugestie na przyszłe wersje.

Dnia 4.09.2018 o 12:27, Adam G napisał:

Wezwania do zapłaty z poziomu windykacji wg etapów nie mają jakiegoś większego problemu z działaniem.

Jedyne uwagi jakie mam to to, że nie stworzy wezwania z wszystkimi płatnościami nie ujętymi na wezwaniach dla jednego klienta jak i to, że po wykonanej operacji windykacyjnej nie zostaną z automatu wysłane do klienta.

Proszę podpowiedzieć, czy chodzi o to, aby na jednym wezwaniu ujęte były wszystkie spóźnione rozrachunki, do których nie były jeszcze wystawiane wezwania? Dostępny jest filtr Rodzaj wezwania, można pokazać te nie występujące na innych wezwaniach. Ma Pan na myśli automatyczną wysyłkę wezwań mailem?

Dnia 4.09.2018 o 12:27, Adam G napisał:

Zauważyłem w opcjach wystawianie zbiorcze wezwanie do zapłaty

Przy sprawdzaniu działania zauważyłem, że również wystawia dokumenty windykacyjne po jednej FS na jeden dokument windykacyjny., więc tu też przydałaby się zmiana na grupowanie płatności na dokumentach wezwania.

W kreatorze windykacji zbiorczej możliwe jest tworzenie zbiorczych wezwań dla kontrahentów.

Dnia 4.09.2018 o 12:27, Adam G napisał:

Wzorzec wydruku wezwania do zapłaty rozwiązuje 3 stopnie windykacji są to Przypomnienie, Ponaglenie i Wezwanie przedsądowe czy planują Państwo dodanie jakiś dodatkowych etapów.

Proszę o rozwinięcie dodatkowych etapów wezwań.

Dnia 4.09.2018 o 12:27, Adam G napisał:

Nr rachunku bankowego - nasi klienci płacą w walucie jaka widnieje na dokumencie sprzedaży(FS) i dysponujemy paroma rachunkami dla każdej waluty, pozostawiając klientowi wybór na który rachunek jest mu wygodniej wpłacić pieniądze. Na wszystkich dokumentach rozwiązaliśmy ten problem sprawdzając walutę na dokumencie i umieszczając właściwe numery rachunków bankowych. Pytanie czy coś takiego da radę zrobić również w szablonach wiadomości

Przewidziane w procesie projektowania i tworzenia InsERT nexo punkty rozszerzania dają możliwość rozszerzania listy funkcji o własne implementacje i późniejszego ich wykorzystania. Za pomocą punktów rozszerzeń można dodać autoteksty własne jak i reguły, o których niżej. Do wersji 22 nexo postaramy się dodać przykład do SDK.

Dnia 4.09.2018 o 12:27, Adam G napisał:

Dodatkowo w szablonie można ustawić znacznik REPLAY_TO, pytanie czy istnieje możliwość dynamicznego zmieniania tego adresu na opiekuna danego klienta?

W programie nie, ale można stworzyć własną regułę, która będzie jako czynność dodawała w odpowiedz do adres e-mail opiekuna klienta dodanego jako adresat wiadomości. W SDK znajdą Państwo wskazówki jak to zrobić na przykładzie autorespondera do ceny towaru.

Dnia 4.09.2018 o 12:27, Adam G napisał:

PS: Pytanie techniczne do wysyłania dokumentów przez wbudowanego w Subiekta klienta poczty czy jest możliwość skonfigurowania go tak aby tylko wysyłał wiadomości bez możliwości odbierania. Chodzi o to, aby nie zaśmiecać bazy wiadomościami od klientów, bądź też spamem.

Jeśli użytkownik będzie pracował tylko w Subiekcie nexo i używał poczty wychodzącej, to nie będzie synchronizowana skrzynka odbiorcza. Oczywiście ona może zostać zsynchronizowana wtedy kiedy inny użytkownik będzie korzystał z tej samej skrzynki w Gestorze nexo lub w multiprogramie.

Ostatnia sugestia bardzo ciekawa. Nie mamy w najbliższych wersjach planów na takie zmiany. Jednak można by wykorzystać raport Rozrachunki na dany dzień i stworzyć własny wzorzec wydruku.

Link to postu
2 godziny temu, Dariusz Nowak napisał:

Proszę podpowiedzieć, czy chodzi o to, aby na jednym wezwaniu ujęte były wszystkie spóźnione rozrachunki, do których nie były jeszcze wystawiane wezwania?

Dokładnie.

2 godziny temu, Dariusz Nowak napisał:

Dostępny jest filtr Rodzaj wezwania, można pokazać te nie występujące na innych wezwaniach.

Jestem ślepy i znaleźć nie mogę, jakby mógł Pan pokazać gdzie to znaleźć.

2 godziny temu, Dariusz Nowak napisał:

Ma Pan na myśli automatyczną wysyłkę wezwań mailem?

I tak i nie, najlepiej jakby program przygotował wszystkie wezwania jako wiadomości robocze, a wysyłka miałaby nastąpić po sprawdzeniu czy wszystko jest dobrze. Na pewno po pewnym czasie w przypadku jak nie będzie problemów zostałoby to zautomatyzowane do końca.

2 godziny temu, Dariusz Nowak napisał:

W kreatorze windykacji zbiorczej możliwe jest tworzenie zbiorczych wezwań dla kontrahentów.

W takim razie robię coś źle. Można otrzymać jakieś wskazówki?

2 godziny temu, Dariusz Nowak napisał:

Proszę o rozwinięcie dodatkowych etapów wezwań.

 W przeciągu tygodnia przemyślałem to trochę i w sumie 3 etapy dla wezwań wystarczą w zupełności.

Windykacje chcemy zrealizować w następujący sposób:

  1. zbliżający się termin płatności - wiadomość email z adresu windykacja@
  2. przeterminowana płatność - wiadomość email z adresu windykacja@
  3. przypomnienie - załącznik wysyłany przez osobę odpowiedzialną za windykację 
  4. ponaglenie - załącznik wysyłany przez osobę odpowiedzialną za windykację 
  5. wezwanie przedsądowe - załącznik wysyłany przez osobę odpowiedzialną za windykację 
2 godziny temu, Dariusz Nowak napisał:

Przewidziane w procesie projektowania i tworzenia InsERT nexo punkty rozszerzania dają możliwość rozszerzania listy funkcji o własne implementacje i późniejszego ich wykorzystania. Za pomocą punktów rozszerzeń można dodać autoteksty własne jak i reguły, o których niżej. Do wersji 22 nexo postaramy się dodać przykład do SDK.

W takim razie czekam z niecierpliwością.

 

Link to postu
  • 1 rok później...

Owszem, dokument można wygenerować, natomiast nie ma opcji automatycznego wydruku. Po wykonaniu scenariusza należy wejść do "Windykacji" i ręcznie wywołać wydruk dokumentu, podczas gdy sms/email wysyłany jest automatycznie.

 

Ponadto, już jak ktoś zauważył, program tworzy akcję dla każdego dokumentu osobno, zamiast zbiorczo wg kontrahenta. W przypadku gdy kontrahent ma kilka dokumentów w scenariuszu windykacyjnym, otrzyma kilka wezwań do zapłaty, zarówno  SMS, emal jak i papierowo, zamiast jednego dokumenty. Wiem, jest "kreator windykacji zbiorczej", ale to chyba nie o to chodzi by de facto jedną czynność wykonywać w kilku miejscach.

Link to postu
  • 3 miesiące temu...
Dnia 17.12.2019 o 08:54, Marcin Gryska napisał:

Owszem, dokument można wygenerować, natomiast nie ma opcji automatycznego wydruku.

image.png.820715bf15fecbfc5b4c1e373be5522d.png

Dnia 17.12.2019 o 08:54, Marcin Gryska napisał:

Ponadto, już jak ktoś zauważył, program tworzy akcję dla każdego dokumentu osobno, zamiast zbiorczo wg kontrahenta.

Mamy zapisany temat z łączeniem wezwań do zapłaty i not odsetkowych dla jednego kontrahenta z poziomu scenariuszy.
Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Taka opcja z łączeniem wezwań do zapłaty dla jednego kontrahenta bardzo by ułatwiła pracę. 

Mam jeszcze pytanie, czy istnieje możliwość automatycznego wysyłania przypomnienia/wezwania o zapłacie za FV według scenariusza windykacji? Tzn. np. jest faktura, która nie została zapłacona (jest 7 dni po terminie). W scenariuszu mam ustawione, że po 7 dniach jest wysyłana wiadomość z wezwaniem. W tym celu muszę wejść do programu i ręcznie wykonać zaplanowaną operację windykacyjną. Czy da się tak ustawić, by taka wiadomość była wysyłana automatycznie, codziennie o określonej godzinie, według scenariusza windykacji?

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 27.04.2020 o 14:11, Jakub Adamczyk napisał:

Taka opcja z łączeniem wezwań do zapłaty dla jednego kontrahenta bardzo by ułatwiła pracę. 

Mam jeszcze pytanie, czy istnieje możliwość automatycznego wysyłania przypomnienia/wezwania o zapłacie za FV według scenariusza windykacji? Tzn. np. jest faktura, która nie została zapłacona (jest 7 dni po terminie). W scenariuszu mam ustawione, że po 7 dniach jest wysyłana wiadomość z wezwaniem. W tym celu muszę wejść do programu i ręcznie wykonać zaplanowaną operację windykacyjną. Czy da się tak ustawić, by taka wiadomość była wysyłana automatycznie, codziennie o określonej godzinie, według scenariusza windykacji?

Ponawiam zapytanie kolegi Jakuba! Coś w aspekcie automatyzacji wysyłki wiadomości windykacyjnych działacie?

Link to postu
  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Dzień dobry,

 

Pozwolę sobie ponownie otworzyć ten temat:

 

1. Czy taka zmiana będzie rozważana?

W dniu 10.09.2018 o 08:20, Dariusz Nowak napisał:
W dniu 4.09.2018 o 12:27, Adam G napisał:

Po wykonaniu zaplanowanej operacji windykacyjnej na pocztę klienta zostaną wysłane dwie wiadomości każda dotycząca innej płatności :|, więc pytanie czy istniałaby możliwość aby w przypadku wybrania więcej niż jednego dokumentu dla danego klienta wysłało jedną wiadomość zawierającą wszystkie informacje. (Mamy paru klientów którzy są fakturowani hurtowo w konkretne dni i teraz w przypadku braku płatności klient otrzymałby ponad 10 wiadomości dotyczących samych powiadomień).

Zapisujemy sugestie na przyszłe wersje.

 

2.Czy dodatkowym możliwym krokiem windykacji mogłaby być możliwość wystawienia noty księgowej? Wystawiamy do przeterminowanych należności noty o wartości 40€ zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych - super byłoby gdyby mogła to być opcja do wybrania w scenariuszu windykacyjnym.

 

3. Chciałabym powrócić do tematu generowania wezwania oraz wysyłki do wiadomości w scenariuszu windykacyjnym. Dla mnie logicznym jest, że w zależności od procedury windykacji w danej firmie, w danym dniu wystawiamy dokument wezwania oraz przesyłamy go kontrahentowi np. elektronicznie. Uważam, że należałoby stworzyć możliwość aby scenariusz umożliwiał wystawienie dokumentu i wysłanie go mailem w załączeniu ( dodatkowo mamy inne możliwości stworzenia szablonu maila na podstawie wezwania do zapłaty niż samej należności). Na tą chwilę my działamy na podstawie samej skonfigurowanej wiadomości email.

Na chwilę obecną jedyna możliwość, która pozostaje w tym wypadku to pozostawienie scenariusza do wystawienia wezwania i z modułu windykacyjnego wysłać je za pomocą opcji wydruku - dla mnie rozwiązanie z góry odrzucone - z racji ilości wysyłanych dokumentów - dlatego, że każdy dokument należy wysłać osobno a nie tak jak można to zrobić w scenariuszu zaznaczamy wszystkie i odpowiedni mail leci...

 

 

Link to postu
21 godzin temu, Sara Hoder napisał:

Dzień dobry,

 

Pozwolę sobie ponownie otworzyć ten temat:

Dzień dobry, odnośnie do punktu 1 i 2, mamy zapisane te sugestie do realizacji w przyszłych wersjach programu.

 

3. Może Pani w tym celu wykorzystać moduł Automatyzacji, który po utworzeniu przez scenariusz windykacyjny Wezwania do zapłaty wyśle do klienta wiadomość wraz z załącznikiem wydruku Wezwania do zapłaty. Poniżej załączam zrzut ekranu przykładowego automatu.

wezwanie.thumb.png.cb164eda35cce0e7115b65ece49c98af.png

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...