Skocz do zawartości
Forum użytkowników
Marcel Zet

Allegro Paczkomaty 24/7 InPost jak ogarnąć przez Sello tworzenie listów przewozowych?

Polecane posty

Napisano (edytowany)
6 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

A Adobe Reader jest zainstalowany?

Tak, wszystkie inne etykiety drukowane są w tym programie, właśnie problem w tym że to zawsze działa a tutaj nie. Trochę mi wstyd, bo raczej do tej pory jakoś sobie radziłem i Sello mamy już prawie 10 lat ;-0

Edytowano przez Tomasz Czajkowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Napisano (edytowany)

Spróbuj co się stanie, jak na dole wymusisz AReader lub np. zwykłą drukarkę?

image.png.0033908b1962e616c0ff49453fc40782.png

 

 

U mnie etykiety się otwierają tylko na moment jako pdf, potem znikają i wyskakują z Zebry... Czasami (rzadko, czasami wystarczy wyłączyć AReadera) trzeba z Menedżera Zadań Windows usunąć wiszące procesy AR.

Edytowano przez MARCIN e-kupowanie.pl
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Napisano (edytowany)
22 minuty temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Spróbuj co się stanie, jak na dole wymusisz AReader lub np. zwykłą drukarkę?

image.png.0033908b1962e616c0ff49453fc40782.png

 

 

U mnie etykiety się otwierają tylko na moment jako pdf, potem znikają i wyskakują z Zebry... Czasami (rzadko, czasami wystarczy wyłączyć AReadera) trzeba z Menedżera Zadań Windows usunąć wiszące procesy AR.

Dokładnie taki sam efekt, znika na sekundę okno WYDRUKI SELLO i pojawia się ponownie. Przełączając np na Etykietę adresową 3x8 wyskakuje mi podgląd, lecz zupełnie inny lecz dotyczący tej paczki. Przy wskazaniu na InPost - niestety nic nie ma. Podgląd jednak nie otwiera się w Adobe Riderze tylko w zwykłym oknie podglądowym

Edytowano przez Tomasz Czajkowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Napisano (edytowany)

Panowie, już mam.Jeżeli paczka nie została utworzona w zewnętrznym systemie a numer został nadany ręcznie - wówczas etykieta się nie drukuje (nie wiem dlaczego). Natomiast jeżeli tworząc paczkę automatycznie i wysyłając ją opcją WYSLIJ z Sello wówczas etykieta powstaje automatycznie.

Z racji na problem, etykiety drukowałem ręcznie, bezpośrednio z Menadżera Paczkomatów. Sądziłem że podgląd z opcji wklejonej ręcznie i opcji automatycznej nie ma znaczenia. Okazuje się że ma znaczenie.

Sumując;
- po wygenerowaniu automatycznym przesyłki do Menadżera Paczkomatów i wybraniu opcji Druki Paczki - wszystko śmiga jak TA LALA.
Na przyszłość być może ktoś będzie miał podobny problem wklejając nr listu ręcznie  - wówczas może temat się przydać. Dziękuję Bartosz i dziękuję Marcin !!!

Edytowano przez Tomasz Czajkowski

Udostępnij ten post


Link to postu

Etykiety Allegro InPost nie są generowane bezpośrednio przez Sello, a jedynie pobierane przez API. Czyli obrabiając transakcję i drukując nalepki z poziomu programu robimy to samo, co byśmy wykonali po wejściu na stronę managera paczek, tylko jest to odpowiednio zautomatyzowane. Jak widać nie współgra to z ręcznym nadawaniem numerów, zapewne dlatego, że program pobiera już gotowe nalepki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu

Ja niestety mam problem z wysyłaniem paczek do inpost, do czasu gdy mieliśmy umowę z inpostem na paczki paczkomatowe wszystko chodziło jak trzeba, po przejściu na paczkomaty allegro nie mogę generować etykiet, pojawia się błąd :
Tworzenie paczki 1535/2019: {"status":403,"error":"forbidden","message":"Access forbidden for this token.","details":{}}

Ktoś coś podpowie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
1 minutę temu, Krzysztof Dziekoński napisał:

Access forbidden for this token

Albo niewłaściwy token do Paczkomatów, albo niewłaściwie błąd autoryzowania kont aukcyjnych.

Wersja Sello najnowsza?

Udostępnij ten post


Link to postu

Wersja 1.31, token był podany nowy przez inpost, gdyż też myślałem że to może być problemem, autoryzację konta też robiłem 2 krotnie dla sprawdzenia czy wszystko ok.  Jednynie zastanawia mnie że teraz muszę kliknąć opłać jak robię paczki przez stronę paczkomatów , wcześniej tego nie było, czy to nie może być przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
4 minuty temu, Krzysztof Dziekoński napisał:

Wersja 1.31, token był podany nowy przez inpost, gdyż też myślałem że to może być problemem, autoryzację konta też robiłem 2 krotnie dla sprawdzenia czy wszystko ok.  Jednynie zastanawia mnie że teraz muszę kliknąć opłać jak robię paczki przez stronę paczkomatów , wcześniej tego nie było, czy to nie może być przyczyna ?

Pisałeś, że problem dotyczy tworzenia paczek w Sello, a teraz piszesz, że robisz je w InPoście. To dwie różne sprawy. Jeśli robisz je w InPoście to po co je wysyłać z Sello? Czy możesz sprecyzować?

 

PS

Wg mnie powinienieś pracować na Sello 1.32.1

Jeśli masz nowy token, to czy nie zmienili Ci ID?

Udostępnij ten post


Link to postu
11 minut temu, Krzysztof Dziekoński napisał:

Robię je w inpoście bo nie mogę przez sello. zapytam o ID

OK, jak potwierdzisz, że token i ID jest OK, to jeszcze się upewnij w InPoście, że dali Ci go do właściwego konta w Managarze Paczek Inpostu, bo też bywało, że przydzielali na inne konto (inny mail) założone kiedyś przez firmę.

 

Jak będzie OK, to pisz dalej co się dzieje w Sello z paczkami.

Udostępnij ten post


Link to postu

No to powinno działać.

17 minut temu, Krzysztof Dziekoński napisał:

Dostałem informację że ID się nie zmienia bo zależne jest od nipu, Token też prawidłowy

Ale token zdaje się może być zależny od maila. Może być kilka kont w MP na ten sam NIP i różne maile...

 

Tak czy inaczej, błąd który wcześniej opisałeś wsazuje na błędny token? Dobrze go wkleiłeś?

Jeśli mam coś podpowiedzieć to pokaż jak masz ustawioną integrację z InPost ShipX? I co wybierasz w TRANSAKCJACH jako dostawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Napisano (edytowany)

aaaa. widzisz teraz sobię myślę że do konta mam inny adres email niż do inpostu.  Napisałem do nich ale odpowiedź jest następująca:

Konto w integracji może być przypisane wyłącznie do adresu zrejetrowanego do konta Umowy w tym wypadku jest

allegro3........pl

 

Proszę własciwe konto Allgro zintegrować w aplikacji InPost

a w koncie nie mam w adresie 3 , ten adres jest przypisany do innego konta, z którego akurat nie korzystam.

Edytowano przez Krzysztof Dziekoński

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 9.09.2019 o 12:06, Joanna S. napisał:

Jak widać nie współgra to z ręcznym nadawaniem numerów, zapewne dlatego, że program pobiera już gotowe nalepki

To dlatego, że w API ShipX numer nadania (widoczny w Sello i na paczce) i numer paczki to są dwie różne rzeczy. Paczki muszą być utworzone z Sello aby wydruk zadziałał, bo inaczej nie ma w Sello tego numeru paczki zapisanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Napisano (edytowany)

PRINTSCRREN.jpg.356c86f3cfa7d92354f605f1e99e7e8e.jpgUtknęliśmy na tym:

Przy próbie przygotowania listu otrzymano wyjątek 1122 z opisem: Field ShipTo->Name is invalid (PACZKOMAT)
Komunikat: Field ShipTo->Name is invalid (PACZKOMAT)

 

Proszę o podpowiedź

Edytowano przez Bartłomiej Rokstein

Udostępnij ten post


Link to postu

×