Skocz do zawartości

Regulamin InPost od 11 X 2018

Polecane posty

wysłałem przez pomyłkę do BOKU INPOSTU  kila razy to samo pytanie o co chodzi z tymi dopłatami, i dostałem  pięć róznych odpowiedzi - miedzy inbymi jedna była że to błąd nie wymagajacy reklmacji, inna że  tak ma być i jest prawidłowa, a inna kierowała mnie do cennika gdzie i owszem jest dopłata za zmiane gabarytu 3,67 ale tylko dla przesyłek paczkomatowych a przy allegro paczkomatach tego nie ma, poza tym mnie policzono po 3,68, jest tez artykuł na money.pl  https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/awaria-systemu-rozliczen-inpost-sprzedawcy-z,123,0,2423419.html

Edytowane przez siwydtp
Link to postu
Dnia 10.12.2018 o 09:10, Michał Bulczak napisał:

Dostaliśmy dziś fakturę za paczkomaty. Naliczone niecałe 1950 zł i to zawsze dopłata 2,99 zł do paczki - bez żadnej informacji, że to dopłata za weryfikację albo za zmianę gabarytu czy coś...

Idzie coś z tym zrobić?

Mamy to samo, złożyłem reklamację i czekam na korektę.

Prawnik kazał zapłacić tylko kwotę bezsporną z tej faktury.

Link to postu

Również jak wy zostało u nas doliczone do co 2 paczki 2,99 infolinia/przedstawiciel/kontakt meilowy w zaparte - że jest to jak ktoś wspomniał odwołanie do regulaminu głównego, nie jestem prawnikiem ale od kilku dni studiuje regulaminy paczkomatów i dla mnie to jest co najmniej nie zrozumiałe. Że odpowiedz na pytanie jest że regulamin główny jest "góru" ale co innego wynika z regulaminu allegro paczkomaty. Odpowiedzi z inpostu jakie uzyskałem oficjalne są że w regulaminie głównym jest zapis:

"WYMOGI DOTYCZĄCE PRZESYŁEK
§ 4
1. Przesyłki Paczkomatowe muszą odpowiadać wymogom postawionym w Regulaminie oraz następującym kategoriom przypisanym do określonych skrytek w Paczkomacie:
Kategorie wielkości Przesyłek Maksymalne wymiary Przesyłki (w mm) wraz z opakowaniem w mm Maksymalna waga przesyłki w kg Gabaryt
„A” 80x380x640 25 Gabaryt „B” 190x380x640 25 Gabaryt „C” 410x380x640 25"

tylko że w regulaminie allegro paczkomaty nie ma wzmianki o gabarytach, kategoriach skrzynek etc nie ma użytych pojęć A B C czy wymiaru max i min.

 

Nieoficjalne z działu prawniczego inpostu:

 

jest to to samo co całe infolinie, tylko wyszli z założenia że mali i średni to oleją nie pójdą do prawników dział konkretnie powołuje się na paragrafy  z regulaminu głównego 4.1(wyżej wklejony) i 4.7:

" Paragraf 4 pkt 7:
7. W przypadku, w którym Nadawca, w ramach kategorii wielkości Przesyłek dopuszczalnych zgodnie z tabelą wskazaną w ust. 1 powyżej, przekazał Regulamin świadczenia usługi "Paczkomaty 24/7" przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o.

 Operatorowi Przesyłkę w kategorii o innych wymiarach, niż wymiary dla kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę dla tej Przesyłki w MP, Operator naliczy Nadawcę opłatę dodatkową z tytułu weryfikacji kategorii Przesyłki, której wysokość określa Cennik. Ponadto, w przypadku, w którym przekazana Przesyłka ma kategorię o wyższych wymiarach, niż wymiary dla kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę dla tej Przesyłki w MP, Operator wykona usługę na takiej Przesyłce według stawki cenowej odpowiadającej faktycznym wymiarom tej Przesyłki, zweryfikowanym zgodnie ze zdaniem poprzedzającym. W przypadku, w którym przekazana Przesyłka ma kategorię o niższych wymiarach, niż wymiary dla kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę dla tej Przesyłki w MP, Operator wykona usługę na takiej Przesyłce według stawki cenowej odpowiadającej faktycznym wymiarom tej Przesyłki, zaś jeżeli stawka ta będzie niższa od stawki określonej dla wymiarów kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę w MP dla Przesyłki, Operator zwróci różnicę między stawką cenową odpowiadającą faktycznym wymiarom przekazanej Przesyłki, a stawką cenową za zadeklarowaną w MP przez Nadawcę kategorię wielkości tej Przesyłki; jeżeli płatność za usługę Paczkomaty 24/7 dokonana została "z góry", Operator dokona zwrotu tej różnicy na saldo Nadawcy, dostępne w ramach jego konta w MP, zaś jeżeli płatność za usługę Paczkomaty 24/7 dokonana została "z dołu" Operator uwzględni taką zmianę na fakturze VAT. "

- jedynie dział prawniczy inpostu dopisuje "czego klient nie może zrozumieć"

 

Wycinek z regulaminu allegro paczkomaty który przeczy z tym co "prawnicy" inpostu piszą.

Jeżeli regulamin jest wyłącznie pod allegro napisany (allegro i inpost negocjowali warunki współpracy), jest osobny cennik pod usługę allegro paczkomaty to dlaczego ktoś się odwołuje do regulaminu głównego gdzie jest podpięty inny cennik :(?

 

 

Regulamin świadczenia usługi „Allegro Paczkomaty24/7 InPost” świadczonej przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o.

Usługa „Allegro Paczkomaty24/7 InPost” jest skierowana wyłącznie do osób oferujących sprzedaż towarów za pośrednictwem portalu aukcyjnego Allegro.pl (dalej jako: „Nadawca” lub „Nadawcy”), o ile spełnione są warunki przewidziane w niniejszym Regulaminie oraz w Regulaminie Głównym - w zakresie w jakim znajduje on zastosowane do usługi „Allegro Paczkomaty24/7 InPost”, z tym że postanowienia niniejszego Regulaminu mają pierwszeństwo przed postanowieniami ww. Regulaminu Głównego.

6. Usługa „Allegro Paczkomaty24/7 InPost” jest odpłatna zgodnie z aktualnym Cennikiem stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu

cennika ci nie skopiuje ale jest w regulaminie i nie ma w nim nic na temat 2,99 dopłaty oraz rozbicia na wymiary "Waga do 25 kg, maksymalne gabaryty: 410 mm x 380 mm x 640 mm."


WYMOGI DOTYCZĄCE PRZESYŁEK
3. Przesyłka nie może przekroczyć maksymalnych gabarytów i wagi, określonych w niniejszym Regulaminie, tj. maksymalne gabaryty paczki nie mogą przekroczyć wymiarów - 410 mm x 380 mm x 640 mm, a maksymalna waga brutto - 25 kg.
4. W przypadku przekroczenia maksymalnej dopuszczalnej wagi lub gabarytów Przesyłki, określonych w ust. 3 powyżej, jak również naruszenia postanowień ust. 2 powyżej zastosowanie znajdą postanowienia oraz opłaty określone w Regulaminie Głównym.

i najważniejsze:
5. Cena za usługę „Allegro Paczkomaty24/7 InPost” z opcją zwrotu Przesyłki do Nadawcy wynosi 7,31 zł netto za sztukę (oraz należy podatek VAT). Jeżeli przyjęto Paczkę niespełniającą wymogów z ust. 1 ust. 2 lub ust. 3 powyżej, cena ulegnie podwyższeniu stosownie do zapisów niniejszego Regulaminu, Regulaminu Głównego lub/i zgodnie z Cennikiem stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu

Postanowienia końcowe
§9

2. Do spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się postanowienia zawarte w aktualnym Regulaminie Głównym, jak również powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy Prawo Pocztowe oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93, z późn. zm.)


Najważniejsze teraz pytanie: wymogi dotyczące paczek wyraźnie określają co jest przedmiotem usługi oraz określają jej parametry (ja to tak odbieram),  w/w regulaminie nie ma wartości A B C lub wymiaru min lub max., podany jest max. więc w regulaminie allegro paczkomaty jest zidentyfikowany wymiar - nie można przyjąć że podane w regulaminie allegro wymiary, nie mają zastosowania i odwoływać się do regulaminu głównego, ponieważ parametry paczki wymiar/waga w reg. allegro jest uregulowany.

 

Jak na pytanie za co i dlaczego dopłata wyniosła do allegro paczkomatów 2,99 była w przeciągu kilku godzin, to na maila w podobny sposób napisanego z odwołaniem się do w/w paragrafów już 2 dzień cisza.

Ja Allegro paczkomaty rozumiałem przez 2 lata że jest to "super" wynegocjowana umowa, tylko z maksymalnym wymiarem bez rozbicia i bawienia się w A B C, też o ile dobrze pamiętam allegro jak i informacje inpostu na temat tej usługi były jednoznaczne z pkt. o maxymalnych wielkościach i o wspólnej cenie.

 

Allegro jak zawsze odbijanie piłeczki, proszę odwoływać się/reklamować u przewoźnika, a na 2 pytanie aby udostępnili warunki, ustalenia oraz gwarancje z negocjacji jakie mieli ponad 2 lata temu cisza (napisałem po stwierdzeniu przez allegro że nie są stroną, a ja z inpostem nie podpisałem umowy) -  standardowo allegro ma do ..... i nie poczuwa się jako współodpowiedzialne za wymysł "allegro paczkomaty"

 

 

Link to postu
Dnia 13.12.2018 o 15:50, Jakub Moś napisał:

Również jak wy zostało u nas doliczone do co 2 paczki 2,99 infolinia/przedstawiciel/kontakt meilowy w zaparte - że jest to jak ktoś wspomniał odwołanie do regulaminu głównego, nie jestem prawnikiem ale od kilku dni studiuje regulaminy paczkomatów i dla mnie to jest co najmniej nie zrozumiałe. Że odpowiedz na pytanie jest że regulamin główny jest "góru" ale co innego wynika z regulaminu allegro paczkomaty. Odpowiedzi z inpostu jakie uzyskałem oficjalne są że w regulaminie głównym jest zapis:

"WYMOGI DOTYCZĄCE PRZESYŁEK
§ 4
1. Przesyłki Paczkomatowe muszą odpowiadać wymogom postawionym w Regulaminie oraz następującym kategoriom przypisanym do określonych skrytek w Paczkomacie:
Kategorie wielkości Przesyłek Maksymalne wymiary Przesyłki (w mm) wraz z opakowaniem w mm Maksymalna waga przesyłki w kg Gabaryt
„A” 80x380x640 25 Gabaryt „B” 190x380x640 25 Gabaryt „C” 410x380x640 25"

tylko że w regulaminie allegro paczkomaty nie ma wzmianki o gabarytach, kategoriach skrzynek etc nie ma użytych pojęć A B C czy wymiaru max i min.

 

Nieoficjalne z działu prawniczego inpostu:

 

jest to to samo co całe infolinie, tylko wyszli z założenia że mali i średni to oleją nie pójdą do prawników dział konkretnie powołuje się na paragrafy  z regulaminu głównego 4.1(wyżej wklejony) i 4.7:

" Paragraf 4 pkt 7:
7. W przypadku, w którym Nadawca, w ramach kategorii wielkości Przesyłek dopuszczalnych zgodnie z tabelą wskazaną w ust. 1 powyżej, przekazał Regulamin świadczenia usługi "Paczkomaty 24/7" przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o.

 Operatorowi Przesyłkę w kategorii o innych wymiarach, niż wymiary dla kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę dla tej Przesyłki w MP, Operator naliczy Nadawcę opłatę dodatkową z tytułu weryfikacji kategorii Przesyłki, której wysokość określa Cennik. Ponadto, w przypadku, w którym przekazana Przesyłka ma kategorię o wyższych wymiarach, niż wymiary dla kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę dla tej Przesyłki w MP, Operator wykona usługę na takiej Przesyłce według stawki cenowej odpowiadającej faktycznym wymiarom tej Przesyłki, zweryfikowanym zgodnie ze zdaniem poprzedzającym. W przypadku, w którym przekazana Przesyłka ma kategorię o niższych wymiarach, niż wymiary dla kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę dla tej Przesyłki w MP, Operator wykona usługę na takiej Przesyłce według stawki cenowej odpowiadającej faktycznym wymiarom tej Przesyłki, zaś jeżeli stawka ta będzie niższa od stawki określonej dla wymiarów kategorii zadeklarowanej przez Nadawcę w MP dla Przesyłki, Operator zwróci różnicę między stawką cenową odpowiadającą faktycznym wymiarom przekazanej Przesyłki, a stawką cenową za zadeklarowaną w MP przez Nadawcę kategorię wielkości tej Przesyłki; jeżeli płatność za usługę Paczkomaty 24/7 dokonana została "z góry", Operator dokona zwrotu tej różnicy na saldo Nadawcy, dostępne w ramach jego konta w MP, zaś jeżeli płatność za usługę Paczkomaty 24/7 dokonana została "z dołu" Operator uwzględni taką zmianę na fakturze VAT. "

- jedynie dział prawniczy inpostu dopisuje "czego klient nie może zrozumieć"

 

Wycinek z regulaminu allegro paczkomaty który przeczy z tym co "prawnicy" inpostu piszą.

Jeżeli regulamin jest wyłącznie pod allegro napisany (allegro i inpost negocjowali warunki współpracy), jest osobny cennik pod usługę allegro paczkomaty to dlaczego ktoś się odwołuje do regulaminu głównego gdzie jest podpięty inny cennik :(?

 

 

Regulamin świadczenia usługi „Allegro Paczkomaty24/7 InPost” świadczonej przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o.

Usługa „Allegro Paczkomaty24/7 InPost” jest skierowana wyłącznie do osób oferujących sprzedaż towarów za pośrednictwem portalu aukcyjnego Allegro.pl (dalej jako: „Nadawca” lub „Nadawcy”), o ile spełnione są warunki przewidziane w niniejszym Regulaminie oraz w Regulaminie Głównym - w zakresie w jakim znajduje on zastosowane do usługi „Allegro Paczkomaty24/7 InPost”, z tym że postanowienia niniejszego Regulaminu mają pierwszeństwo przed postanowieniami ww. Regulaminu Głównego.

6. Usługa „Allegro Paczkomaty24/7 InPost” jest odpłatna zgodnie z aktualnym Cennikiem stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu

cennika ci nie skopiuje ale jest w regulaminie i nie ma w nim nic na temat 2,99 dopłaty oraz rozbicia na wymiary "Waga do 25 kg, maksymalne gabaryty: 410 mm x 380 mm x 640 mm."


WYMOGI DOTYCZĄCE PRZESYŁEK
3. Przesyłka nie może przekroczyć maksymalnych gabarytów i wagi, określonych w niniejszym Regulaminie, tj. maksymalne gabaryty paczki nie mogą przekroczyć wymiarów - 410 mm x 380 mm x 640 mm, a maksymalna waga brutto - 25 kg.
4. W przypadku przekroczenia maksymalnej dopuszczalnej wagi lub gabarytów Przesyłki, określonych w ust. 3 powyżej, jak również naruszenia postanowień ust. 2 powyżej zastosowanie znajdą postanowienia oraz opłaty określone w Regulaminie Głównym.

i najważniejsze:
5. Cena za usługę „Allegro Paczkomaty24/7 InPost” z opcją zwrotu Przesyłki do Nadawcy wynosi 7,31 zł netto za sztukę (oraz należy podatek VAT). Jeżeli przyjęto Paczkę niespełniającą wymogów z ust. 1 ust. 2 lub ust. 3 powyżej, cena ulegnie podwyższeniu stosownie do zapisów niniejszego Regulaminu, Regulaminu Głównego lub/i zgodnie z Cennikiem stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu

Postanowienia końcowe
§9

2. Do spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się postanowienia zawarte w aktualnym Regulaminie Głównym, jak również powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy Prawo Pocztowe oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93, z późn. zm.)


Najważniejsze teraz pytanie: wymogi dotyczące paczek wyraźnie określają co jest przedmiotem usługi oraz określają jej parametry (ja to tak odbieram),  w/w regulaminie nie ma wartości A B C lub wymiaru min lub max., podany jest max. więc w regulaminie allegro paczkomaty jest zidentyfikowany wymiar - nie można przyjąć że podane w regulaminie allegro wymiary, nie mają zastosowania i odwoływać się do regulaminu głównego, ponieważ parametry paczki wymiar/waga w reg. allegro jest uregulowany.

 

Jak na pytanie za co i dlaczego dopłata wyniosła do allegro paczkomatów 2,99 była w przeciągu kilku godzin, to na maila w podobny sposób napisanego z odwołaniem się do w/w paragrafów już 2 dzień cisza.

Ja Allegro paczkomaty rozumiałem przez 2 lata że jest to "super" wynegocjowana umowa, tylko z maksymalnym wymiarem bez rozbicia i bawienia się w A B C, też o ile dobrze pamiętam allegro jak i informacje inpostu na temat tej usługi były jednoznaczne z pkt. o maxymalnych wielkościach i o wspólnej cenie.

 

Allegro jak zawsze odbijanie piłeczki, proszę odwoływać się/reklamować u przewoźnika, a na 2 pytanie aby udostępnili warunki, ustalenia oraz gwarancje z negocjacji jakie mieli ponad 2 lata temu cisza (napisałem po stwierdzeniu przez allegro że nie są stroną, a ja z inpostem nie podpisałem umowy) -  standardowo allegro ma do ..... i nie poczuwa się jako współodpowiedzialne za wymysł "allegro paczkomaty"

 

 

Czy odpisali Panu z Inpost bo mam taki sam problem - naliczyli opłaty za gabaryty, czy będą zwracać pieniądze bo była to awaria o której pisały media ?

Link to postu

Odpowiedź InPost 1)

Cytat

Dzień dobry,

dziękujemy za kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Dopłata za weryfikację paczki przy zmianie gabarytu stosuje się zawsze, gdy zweryfikujemy niezgodność deklaracji gabarytu z rzeczywistym wymiarem i ma to zastosowanie w górę czyli zmiana z A na B, B na C i A na C oraz w dół z C na B, B na A i C na A.
Doliczane opłaty są zgodne z naszym nowym regulaminem.

Szanowni Państwo,
Informujemy, iż w systemie bilingowym mogło dojść do nieprawidłowości przy naliczaniu opłat za przesyłki paczkomatowe nadane przed 1 grudnia. Dopłaty, które zostały niepoprawnie naliczone w związku z deklarowanym rozmiarem paczek, zostaną zwrócone na właściwe konto w Managerze Paczek, najpóźniej w ciągu 7 dni, czyli do 11 grudnia. Operacja nie wymaga składania reklamacji. Problem został już rozwiązany i obecnie opłaty są naliczane prawidłowo.
W imieniu firmy InPost przepraszamy za powstałe niedogodności

Moja odpowiedź:

Cytat

Z załącznika do faktury nie wynika jakoby do tych przesyłek została wykonana jakakolwiek dodatkowo płatna usługa. Wszystkie nadane przesyłki zostały wysłane zgodnie z regulaminem i żadna z nich nie przekraczała dopuszczalnych wg regulaminu maksymalnych wymiarów.

Jeśli jednak są Państwo innego zdania to uprzejmie proszę o udokumentowanie weryfikacji dla konkretnych przesyłek, jakie były ich rzeczywiste wymiary. Wówczas będziemy mogli porównać to z naszymi danymi.

Odpowiedź InPost 2)

Cytat

Prosimy o cierpliwość, gdyż błędna stawka za przesyłki mogła zostać wygenerowana na skutek błędu w systemie bilingowym. Poniżej oficjalny komunikat o tym błędzie:

Szanowni Państwo,
Informujemy, iż w systemie bilingowym mogło dojść do nieprawidłowości przy naliczaniu opłat za przesyłki paczkomatowe nadane przed 1 grudnia. Dopłaty, które zostały niepoprawnie naliczone w związku z deklarowanym rozmiarem paczek, zostaną zwrócone na właściwe konto w Managerze Paczek do 11 grudnia. Operacja nie wymaga składania reklamacji. Problem został już rozwiązany i obecnie opłaty są naliczane prawidłowo.
W imieniu firmy InPost przepraszamy za powstałe niedogodności.

Środki błędnie pobrane powinny zostać zatem zwrócone. 

 

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Cześć wszystkim, właśnie otrzymałem drugą Fakturę VAT od inpost odnośnie paczkomatów, znowu dopłaty.... Udało się wam już realnie uzyskać zwrot wcześniejszych dopłat, ich anulowanie ? Zastanawiam się czy składać reklamację na każdą przesyłkę z kolei. Opiekun handlowy niestety od momentu telefonicznego zgłoszenia nie odbiera telefonów... 

Link to postu

Ja walczę z InPostem od połowy grudnia i nie odpuszczę im tego. Zapłaciłem tylko kwotę bezsporną (wyliczyłem ile powinienem zapłacić bez tych dopłat) i złożona reklamacja na wszelkie sposoby. Przedstawiciele handlowi są bardzo niepomocni.

Trzeba wysyłać reklamację przez ich formularz na stronie, bo bez tego nie dostaniesz numeru reklamacji.

Proponuję składać osobno dla każdej paczki jeśli masz chwilę czasu - żeby zobaczyli skalę problemu :)

A jeśli nie masz czasu to hurtowo ale też przez formularz.

Link to postu

Cytat z FB:

"Szanowni Państwo,

W ostatnich dniach pojawiło kilkadziesiąt wpisów dotyczących dopłat za różnicę względem gabarytu zadeklarowanego, a gabarytem faktycznym przesyłki. Ilość wątków sprawiła, że otrzymywaliśmy pytania, na które udzieliliśmy odpowiedzi w innych miejscach - dlatego też chcielibyśmy zebrać najważniejsze kwestie i omówić je w tym wpisie.

1. Jak Państwo wiedzą, przed kilkoma miesiącami wprowadziliśmy dla części naszych usług jedną stawkę dla wszystkich gabarytów przesyłek. Do tego momentu nadawcy bardzo rzadko deklarowali gabaryt niezgodny ze stanem faktycznym - kosztowałoby ich to bowiem więcej. Po wprowadzeniu płaskiej stawki zauważyliśmy lawinowy wzrost paczek generowanych dla gabarytu C, co wskazywało na to, że nadawcy przestali przejmować się faktycznym rozmiarem przesyłki i "awansem" deklarowali większy gabaryt dla małych przesyłek. I choć błędne wymiarowanie dotyczyło raptem kilku procent przesyłek, to ta sytuacja miała duży wpływ na naszą sieć logistyczną. To właśnie bowiem na podstawie gabarytów deklarowanych planujemy z naszymi kontrahentami ile transportów będzie potrzebnych do realizacji zamówień. Jedynym sposobem na zoptymalizowanie wypełnienia frachtów było zwrócenie uwagi nadawców na powrócenie do prawidłowego deklarowania gabarytów. W tym kontekście dopłaty nie są - jak czytamy w komentarzach - sposobem na zwiększenie zysku, a narzędziem które miało nam pomóc w zwróceniu uwagi nadawców na problem, który chcemy wyeliminować. Podkreślmy to - z naszej perspektywy bardziej opłacalna byłaby sytuacja, w której nie mielibyśmy powodów do nakładania opłat za niewłaściwie wygenerowaną etykietę.

2. Mało tego - gabaryty deklarowane przez użytkowników są wykorzystywane przez nasz Dział Ekspansji na potrzeby estymacji wymiarów nowych Paczkomatów. Mówiąc wprost: na bieżąco śledzimy dynamicznie zmieniający się rynek, a dane o najczęściej nadawanych gabarytach są jednymi z podstawowych i są nam niezbędne.

3. Spotykamy się z opiniami, jakoby dopłaty wynikały z sytuacji, w których kurier - w sytuacji braku wolnych skrytek dla małego gabarytu - postanowił umieścić paczkę w większej skrytce. Nie jest to prawda - takie sytuacje nie wiążą się z żadnymi dopłatami. Podstawą weryfikacji prawidłowego zwymiarowania paczki jest nasz system mierzenia paczek, którego integralną częścią są nowoczesne, regularnie kalibrowane bramki mierzące paczki.

4. System wykorzystywany do weryfikacji jest dokładny, jednak - jak każdy system składający się z elementów mechaniczne i elektronicznych - może ulec awarii. Pierwszą, i jak do tej pory jedyną taką sytuacją była grudniowa awaria systemu bilingowego. Skutkowała ona błędnym zwymiarowaniem i doliczeniem dopłat do około 10 tys. przesyłek. W skali całego wolumenu jest to niewielka liczba, ale o 10 tys. za duża. Nie chowaliśmy głowy w piasek - nawet w tej grupie poinformowaliśmy o awarii, obiecaliśmy automatyczne zwroty i zwrotów dokonaliśmy. Każdy Klient, któremu doliczono dopłaty z racji awarii otrzymał zwrot.

5. Zauważyliśmy, że tamta sytuacja sprawiła, że część Klientów błędnie zinterpretowała informację o zwrocie dopłat i oczekiwała, że *wszystkie* dopłaty zostaną zwrócone. Nie mamy jednak podstaw do zwrócenia dopłat w sytuacjach, w których dopłaty uznajemy za zasadne. Część z Klientów odwoływała się od dopłat - to z kolei wiąże się z procesem reklamacyjnym, o którym również chcielibyśmy wspomnieć.

6. Proces reklamacyjny nie jest procesem automatycznym. Reklamacje rozpatrują specjaliści, którzy przed wydaniem opinii (i przedstawieniem podstawy prawnej) weryfikują dane dostępne w naszych systemach: począwszy od wyników pomiarów bramek, przez nagrania z monitoringu, logi maszyn, aż po informacje bilingowe. To złożony proces – tym bardziej, że sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. I tutaj mogą zdarzyć się pomyłki wynikające z błędu ludzkiego, ale z każdym zasadnym zgłoszeniem konsekwentnie je eliminujemy.

7. Obserwując potrzeby naszych partnerów oraz problemy wynikające ze źle zadeklarowanych gabarytów, wkrótce udostępnimy nadawcom kartony dopasowane do skrytek. I zanim spotkamy się z ironicznymi komentarzami, pragniemy podkreślić, że opakowania będą sprzedawane po cenach produkcyjnych (nawet nie hurtowych). Nie zależy nam bowiem na zyskach płynących ze sprzedaży opakowań, a na ostatecznym zamknięciu tematu nieprawidłowo deklarowanych gabarytów.

To nasz pierwszy oficjalny wpis w grupie, więc mamy okazję, aby podziękować za dodanie nas do grupy. Widzieliśmy ankietę, w której głosowano czy usunąć nas ze Zjednoczonych Sprzedawców - chcielibyśmy jednak podkreślić, że naszą intencją zawsze był i będzie dialog z e-sprzedawcami."

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

notorycznie dostawałem dopłaty(od stycznia do kwietnia około 50 paczek) za zmianę gabarytu z C na B.

PACZKI MIAŁY WYMIAR 400X200X200

wysyłałem reklamacje i oczywiście jak grochem o ścianę.

 

wysłałem wieć ze strony UKE skargę na INPOST. W CIĄGU 7 DNI DOSTAŁEM KOPIE PISMA UKE DO INPOSTU. po 14 dniach otrzymałem zwrot wszystkich dopłat

  • Lubię to 1
Link to postu
  • 4 tygodnie później...
Dnia 8.05.2019 o 15:02, siwydtp napisał:

notorycznie dostawałem dopłaty(od stycznia do kwietnia około 50 paczek) za zmianę gabarytu z C na B.

PACZKI MIAŁY WYMIAR 400X200X200

wysyłałem reklamacje i oczywiście jak grochem o ścianę.

 

wysłałem wieć ze strony UKE skargę na INPOST. W CIĄGU 7 DNI DOSTAŁEM KOPIE PISMA UKE DO INPOSTU. po 14 dniach otrzymałem zwrot wszystkich dopłat

masz może wzór tej skargi?

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...