Skocz do zawartości

Może wersja Premium w Sello?

Polecane posty

Kwestia rozwoju Sello i cen abonamentowych była poruszana wielokrotnie. Ilość funkcjonalności jakie wg mnie byłyby potrzebne w Sello, żeby sprzedawać więcej i sprawniej jest bardzo duża. W ciągu roku dużo więcej wydajemy pieniędzy na własne rozwiązania, niż kosztuje abonament Sello. Pieniądze te moglibyśmy przeznaczyć dla Was i mieć wszystko w jednym programie. Skoro potrzeby są ogromne, brak programistów do ich realizowania na co na pewno ma wpływ abonament, to może przydałaby się wersja Premium? Do tworzenia wersji premium można spróbować zorganizować dodatkowy zespół, który zajmowałby się tylko tym. Wprowadzałby funkcje dodatkowe, może nie każdemu potrzebne, ale na pewno przydatne przy większych obrotach. Wykupienie abonamentu w tej wersji byłaby dobrowolna, kto będzie miał potrzebę posiadania danych funkcji, to zapłaci więcej, a komu wystarczą podstawowe funkcje Sello, oczywiście opłaci wersję Standard. Mam jednak przeczucie, że zainteresowanie taką wersją byłoby na tyle duże, że spokojnie wystarczy na utrzymanie dodatkowych programistów i jeszcze dobrze na tym zarobić.

 

Myśląc o tym, co moglibyśmy robić przez Sello w szybki i sprawny sposób, co wpłynęłoby na sprzedaż przez Allegro, to aż żal ściska mi serce, że uciekają pieniądze tylko i wyłącznie z powodu braku możliwości usprawnienia pewnych procesów.

 

Co widzę jako funkcje przydatne? Jest ich dużo, nie mam zapisanych więc co mi się przypomni to dorzucę do listy. Pozostali sprzedawcy tez na pewno coś od siebie dorzucą.

1. Multicenniki - możliwość dodania/synchronizowania kilku cen z Subiekta. W Subiekcie możemy tworzyć różne ceny, niestety Sello może mieć tylko jedną cenę. Zmiany na Allegro następują bardzo dynamicznie, co chwilę dochodzą jakieś opłaty, które trzeba niestety w tych cenach uwzględnić. Już od dłuższego czasu trzymamy osobny cennik dla Allegro i osobny dla swoich sklepów. Mamy kilka kont na Allegro, każde z nich ma inną politykę cenową i promocyjną. Aktualnie w SGT mamy dla każdego konta osobną cenę, ale żeby pilnować, to co jakiś czas w Sello zmieniamy przypisaną cenę, aktualizujemy inf o towarach i sprawdzamy wystawione oferty. Czasochłonne i niepotrzebne. Przydałoby się zaciągać kilka różnych cen z Subiekta i przypisać konkretną cenę do danego konta. Na liście z aukcjami przestaną się świecić różnice pomiędzy ceną KT a magazynową. Będzie można sprawnie wyłapywać ewentualne różnice cenowe i w końcu będziemy mogli włączyć, żeby automatycznie synchronizowało ceny w Allegro. Przy zmianie konkretnej opłaty na Allegro, zaktualizujemy ceny w SGT i szybko wpadną też do serwisu. Oszczędność czasu i pracy ogromna.

 

2. Wielowariantowość - dodatkowy panel lub cokolwiek pozwalające usprawnić proces łączenia ze sobą ofert na Allegro w wielowariantowość. Nie muszę się tu rozpisywać. Funkcja była już proponowana wielokrotnie. Każdy kto ma dużo towaru dobrze wie jak bardzo uciążliwe jest ciągłe ustawianie wielowariantowości. Idealnie byłoby gdybyśmy mogli dane towaru w jakiś sposób oznaczyć jako warianty, żeby nawet mogły się same, automatycznie wiązać po wystawieniu.

 

3. Rabaty - Allegro już ma chyba od roku. Jedno z naszych kont jest oparte na systemach rabatowych. Kto próbował kiedyś zrobić rabaty do kilku sztuk dla kilku tys ofert to wie, ile trzeba zmarnować czasu. Koszty związane z ręczną obsługą przekraczają wielokrotnie koszt dwuletniego abonamentu Sello.

 

4. Zestawy - jak wyżej. To jest potrzebne "na wczoraj".

 

5. Tworzenie własnych "algorytmów" aktualizacji ofert - co się pod tym kryje? Myślę, że każdy sprzedawca Allegro o tym marzy, a jeśli nie to tylko dlatego, że jeszcze nie odkrył jak duże możliwość coś takiego nam by dało.

Przede wszystkim mam tu na myśli zmianę ceny czy też czasu realizacji. Widzę to jako możliwość ustalenia warunków automatycznej aktualizacji ofert.

W większości branż występują sezony dużej sprzedaży. U nas jest kilka, ale największy przynosi trzykrotnie większą sprzedaż w porównaniu do pozostałych okresów. Dla każdej firmy, sezonowość sprzedaży bywa dużym wyzwaniem, przede wszystkim organizacyjnym (pracownicy, logistyka itd). Nie zawsze udaje się zorganizować niezbędną ilość pracowników sezonowych, a czasem dochodzą sytuacje losowe (choroba pracowników lub po prostu rezygnacja z pracy w trakcie sezonu). Co w takich sytuacjach? Jest gorąco: nadgodziny dla pozostałych pracowników, nadgodziny dla właścicieli, angażowanie rodziny i niestety niedotrzymywanie terminów realizacji zamówień. Szczególnie uciążliwe dla wszystkich są weekendy i święta. Nieobecność w pracy to brak kontroli nad ilością przyjmowanych zamówień. A przecież zmieniając cenę lub czas realizacji mamy wpływ na ilość zakupów. W sezonie, gdy ilość ilość zamówień nas przerasta lub wydarzy się coś, co nie daje nam możliwości przerobienia takiej ilości przesyłek, po prostu zmieniamy czas realizacji na dłuższy lub podnosimy ceny co daje większy zarobek na ilości paczek, którą jesteśmy obsłużyć. Wszystko OK, ale trzeba to robić ręcznie w dodatku w okresie, gdy pracy i tak jest ponad możliwości. Do tego w trakcie weekendów i świąt wolałbym spędzać czas z rodziną niż zaglądać co kilka godzin do pracy, żeby móc w porę zadziałać. Jakże pięknie byłoby móc utworzyć takie działanie, że jeśli np ilość transakcji nieprzyjętych (u nas np bez dokumentu wstępnego) jest powyżej 100, to podnieś cenę o 5%, jeśli jest powyżej 200, to podnieś o kolejne 5%, jeśli jest powyżej 400 to zmień czas realizacji o "+2 dni robocze", jeśli wcześniejsze zmiany zostały zrealizowane, a ilość transakcji spada poniżej 50 szt., to przywróć ceny z przed zmian, jeśli ilość ZK niezrealizowanych jest poniżej 50 szt., to przywróć czas realizacji do pierwotnego. Możliwości powinno być dużo.

Wiem, że to dużo pracy z utworzeniem takiej funkcji, ale dla nas to ogromne ilości oszczędzonego czasu, duże ilości dodatkowo zarobionych pieniędzy. Nawał zamówień powoduje efekt domina, zaraz za tym idzie mnóstwo wysyłanych maili o opóźnieniach, mnóstwo odpisywania na pytanie o brak wysyłki, mnóstwo telefonów "kiedy dostanę towar?", ciągłe pilnowanie ofert żeby je aktualizować zgodnie z tym co się dzieje w firmie. A przecież ten czas można poświęcić na wysyłki i nie ryzykować utratą statusu Super Sprzedawcy tylko dlatego, że w piątek było święto, doszła sobota i niedziela, pogoda sprawiła, że ludzie siedzieli w domu i w poniedziałek okazało się, że do wysłania mamy 600 paczek, a normalnie jesteśmy w stanie obsłużyć max 200.

 

6. Uwzględnienie sugestii @Kokietki  :

 

7. Automatyczne grupowanie transakcji dla zakupów kompletnych z formularzem i ze zgodną kwotą transakcji itd.

 

8. Automatyczne tworzenie ZK dla kompletnych i zgodnych transakcji

 

9. Zaciąganie sposobu płatności dla ZK

 

Pomysłów jest dużo więcej.

Mój wpis to już taki bardziej jak wołanie o pomoc.

Bardzo dużą ilość wykonywanej w serwisie Allegro pracy, można zautomatyzować odpowiednimi funkcjami w Sello, tylko że ich nie ma. Każdy przedsiębiorca wie ile kosztuje utrzymanie stanowiska pracy - rozwijając Sello o funkcje ułatwiające pracę a nie tylko o niezbędne do jego funkcjonowania, to nie tylko oszczędność 1-2 stanowisk pracy ale i dużo większa sprzedaż, którą u nas śmiało mogę szacować w skali roku na liczona w setkach tys zł. Serce się kraje, gdy oczami wyobraźni widzę te pieniądze :)

To trochę jak zamówić zamykaną szafkę dwuczęściową, w obu gablotach są pieniądze, ale rzemieślnikowi brakło czasu na dorobienie dwóch kluczy i w dał tylko jeden. Widzę te pieniądze w drugiej gablocie, ale nie mam jak się do nich dobrać ;)

 

 

Insert ma informację jak dużo firm wykupuje dodatki do SGT lub wersję PRO do Nexo i jaka część z nich ma też Sello. Skoro ktoś buduje wersje rozbudowane programów sprzedażowych, to na pewno chętnie skorzysta też z wersji rozbudowanej Sello.

  • Lubię to 2
Link to postu
Dnia 15.10.2018 o 14:16, Dominik kidl napisał:

W ciągu roku dużo więcej wydajemy pieniędzy na własne rozwiązania, niż kosztuje abonament Sello. Pieniądze te moglibyśmy przeznaczyć dla Was i mieć wszystko w jednym programie.

Brzmi ciekawie, ale funkcje na zamówienie są dosyć drogie - w większości przypadków nie jest to opłacalne dla pojedynczych osób.

Dnia 15.10.2018 o 14:16, Dominik kidl napisał:

to może przydałaby się wersja Premium? Do tworzenia wersji premium można spróbować zorganizować dodatkowy zespół, który zajmowałby się tylko tym

Jako taki plan już mamy i zaczyna być realizowany. Raczej nie będzie to wersja premium, na celowniku mamy wersję podstawową Sello - taką jak obecnie + płatne rozszerzenia na wzór Subiekta 123. Trochę jednak jeszcze czasu upłynie, gdyż aby realizacja dodatków była możliwa, musimy zmigrować system obsługi licencji. Plan ten nie jest jeszcze do końca zatwierdzony więc może się to zmienić. Wersji premium z dodatkowym zespołem nie będziemy robić, bo koszty utrzymania całego nowego zespołu są bardzo wysokie i nie sfinansują się same. Przeczucie przeczuciem, ale jednak liczby nie kłamią a trochę już programów wypuściliśmy na rynek :) i co nieco wiemy jak ta maszyna działa.

Sporo z twojej listy znajduje się też na naszej liście do realizacji w bliskiej przyszłości - część z nich planujemy dodać w wersji standardowej, część jako płatne dodatki. Tak, że generalnie tak, ale jeszcze trochę czasu :).

Spoiler

P.S. Weźcie pod uwagę, że wyszkolenie nowej osoby do zespołu to jest w zasadzie kilka miesięcy. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że lepiej przyjąć (do niedużego zespołu jak nasz) 1 programistę niż 3, bo w początkowym etapie wiele rzeczy z zakresu użytej technologii czy samego biznesu trzeba tłumaczyć - co poświęca czas doświadczonych programistów. Inna sprawa jeśli tworzony jest zupełnie od podstaw nowy produkt, inna gdy trzeba mieć pojęcie o działaniu przynajmniej 60% programu, aby być świadomym na co wpływają zmiany dokonywane w kodzie.

 

Link to postu

10. Rozbudowa kompletów:

a) żeby Sello widziało że dana kartoteka jest kompletem w Subiekcie

b) żeby Sello widziało składniki kompletów

c) żeby Sello umiało policzyć ilość dostępnych kompletów na podstawie dostępnych składników

Powyższe pozwoli na lepsze pilnowanie stanów magazynowych w przypadku, gdy dane towary są sprzedawane również w kompletach.

 

11. Tagi Allegro - całkiem o nich zapomniałem. Opcja dostępna w Allegro od chyba prawie roku. Nie korzystam z niej, bo za dużo pracy kosztuje wprowadzanie tego ręcznie. Funkcja potrzebna pilnie.

 

@Bartosz RosaTrzymam za słowo co do planów i z niecierpliwością czekam. Oczywiście rozumiem jak wiele jest niedogodności i problemów przy wprowadzaniu nowych osób do tworzenia programu, ale w końcu coś trzeba z tym zrobić tak, żeby Sello ruszyło "z kopyta" zamiast mozolnie wlec się za Allegro.

Jako sprzedawca, potrzebuję narzędzia do zarabiania na Allegro. Na tą chwilę nie znalazłem nic lepszego od Sello, ale to że uważam ten program za jeden z najlepszych na rynku, dostępny dla "pospólstwa", to nie oznacza że jest on bliski ideału. Jest jeszcze mnóstwo do zrobienia. Przeraża mnie to, że Sello ma ogrom zaległości w porównaniu do zmian jakie zachodzą w Allegro. Nie chcę czekać 1-2 lat na to, żeby móc korzystać z nowych funkcji serwisu. Chcę zapłacić więcej za program i mieć tego typu funkcje max w 30 dni od ich wprowadzenia do API Allegro.

Rynek się zmienia dość dynamicznie i niestety, nam sprzedawcą uciekają pieniądze tylko przez brak dostępnych narzędzi.

Wprowadzanie dziesiątek indywidualnych rozwiązań (programów/programików), też nie ma sensu. Trzeba je utrzymywać we własnym zakresie, aktualizować, poprawiać, pomijając już wspomniany fakt ich ceny.

 

Zespole Sello, działajcie, rozwijajcie się i rozwijajcie program szybciej.

  • Lubię to 2
Link to postu

12. Allegro dodało (nie wiem kiedy) parametr "Nowy/Używany" w jednej z kategorii w której do tej pory nie było. Nie mam możliwości dodania tego przez Sello. W sumie, to przy zmianach zbiorczych nie mam wgl możliwości ustawiania jakichkolwiek parametrów specyficznych. Wydaje mi się, że było w Sello, a teraz nie widzę (ustawiłem filtr konta i użytkownika). W związku tym, pilnie potrzebna jest możliwość w zmianach zbiorczych ustawiania parametrów produktu (rozmiar, kolor, stan, itd). Też na wczoraj :(

 

13. Możliwość dodania "Kod produktu" z pozycji zmian zbiorczych, poprzez zaczytanie z "Symbol towaru" lub "Symbol u dostawcy"`.

 

14. Możliwość przypisywania tabeli rozmiarów do ofert. Tabele pobierane z Allegro jak tj przy warunkach np gwarancji, lub tabele tworzone z poziomu Sello

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Jeszcze nie dostrzegam wspomnianego rozpędu Sello, a już widzą jak Allegro mocno ucieka do przodu. Allegro ma siedmiomilowe buty :)

 

Wcześniej wspominane propozycje, jak wspominałem już dawno powinny być. W związku z nadchodzącymi zmianami w Allegr potrzebne są kolejne nowości:

 

15. Oznaczanie na liście ofert z danym znaczkiem promocji (HIT, StrefaOkazji, SmartOkazje, Wyprzedaż, Rabat).

Bez tego, jak dalej zarządzać przez Sello swoją ofertą, skoro Allegro za ww znaczki będzie naliczało codziennie opłaty cykliczne + opłaty prowizyjne od sprzedaży?

Jak przypadkiem nie zmienić ceny na wyższą w ofercie znajdującej się w StrefieOkazji? Allegro w regulaminie zapisało, że użytkownik nie może podnieść ceny. Zwiększenie ceny sprzedaży uprawnia Allegro do naliczenia kary umownej w wysokości 500,00 zł.

Cytat
3.
Partner zobowiązuje się do niedokonywania żadnych modyfikacji treści Oferty (w tym
podwyższenia ceny Towaru) promowanej w ramach Strefy Okazji, a także wcześniejszego jej
zakończenia bez wcześniejszej zgody Allegro.pl, z zastrzeżeniem możliwości dokonania przez
Partnera obniżenia ceny promowanego Towaru w ramach Oferty w Strefie Okazji, bez
wcześniejszego informowania o tym Allegro.pl. W przypadku modyfikacji treści Oferty, w
szczególności podwyższenia ceny Towaru podczas trwania promocji w Strefie Okazji, bez uzyskania
wcześniejszej zgody Allegro.pl, Allegro.pl uprawniona jest do naliczenia Partnerowi kary umownej
w wysokości 500 zł za każde, wyżej wskazane naruszenie.

 

16. Potrzebny jest filtr "Sprzedane w okresie dowolnym" i "Niesprzedane w okresie dowolnym" z możliwością określenia zakresu dat. Bez tego, jak sprawdzić czy nasza nowa oferta, odpowiednio promowana, sprzedaje produkty w oczekiwanej ilości? Jeśli mamy np sezon sprzedaży trwający 2 miesiące, ale produkt w małych ilościach sprzedaje się też poza sezonem, to taki filtr pozwoliłby nam np wyświetlić oferty, które nie sprzedały nic w ciągu 1,5 miesiąca sezonu, a więc na ostatnie 2 tygodnie trzeba zrobić dobrą promocję, żeby zejść ze stanów, bo przecież za chwilę skończy się sezon.

 

Pracownik mi wspominał o kilku ważnych i przydatnych funkcjach, ale nie pamiętam teraz. Dopiszę do rosnącej listy zaległości, gdy tylko z nim porozmawiam.

  • Lubię to 1
Link to postu

17. Do synchronizatora Sello<->SGT (Nexo) - możliwość zapisania usługi "Dostawa towaru" z rozróżnieniem sposobu wysyłki. To bardziej do statystyk, żeby dało się z SGT wyciągnąć którą usługę, w jakiej ilości oraz wartości sprzedaliśmy (zakładam, że jest dodana jako kartoteka w SGT). Nie wiem jak inni to rozwiązują, być może macie inną koncepcję na wyciągnięcie tych danych. Fajnie byłoby, gdyby można było dopisać w ustawieniach Sello kilku pozycji "Dostawa towaru", np:

  • Dostawa towaru InPost
  • Dostawa towaru  Poczta
  • Dostawa towaru DPD
  • itd

Nazwa usługi to już indywidualna sprawa użytkownika.

Bardzo szybko mógłbym porównać faktury np z InPostu za październik z ilością z SGT, za którą zapłacili klienci.

 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Dziś wracam do temu rozwoju Sello. Dlaczego? Ano dlatego, że moje czarne scenariusze o brakujących funkcjach w Sello, które będą generowały nam koszty, w końcu sprawdziły się. Dostałem od pracownika maila, którego odstał z Allegro o nałożeniu kary. Pewnie każdy sprzedawca kojarzy zapis o karze 500,00 zł za zmianę ceny oferty SOA (Strefa Okazji Allegro)?

Pracownik wysłał jedną ofertę do SOA. Pracownik Allegro podpiął tą ofertę do promocji i 15 dodatkowych wariantów tej oferty (oferta miała wielowariantowość). W ubiegłym tygodniu kazałem mu zrobić aktualizację cen (po przeliczeniu aktualnych kosztów itd). Zrobił to i nieszczęśliwie zaznaczył w Sello również oferty z SOA.

Wczoraj dostaliśmy od Allegro maila o karze 500,00 zł x 16 ofert :-\

Nie będę się za bardzo rozpisywał. Myślę, że jednorazowa kwota w wysokości 8 tys zł, wynikająca z "głupiego" błędu, jest bardzo wymowna co do tego, że Sello jak najszybciej musi dogonić zmiany na Allegro i kolejne muszą być wprowadzane na bieżąco.

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...