Skocz do zawartości

Rejestr zakupu - przenoszenie danych

Polecane posty

5 godzin temu, Marzena Górzyńska napisał:

importu  skąd ?

Wyraźnie napisałem:

5 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

To rozważ wprowadzanie do ewidencji VAT i dekretację za pomocą schematów importu.

--

5 godzin temu, Marzena Górzyńska napisał:

ze schematów importu korzystam przy liście płac z mikrogratyfikanta ale przy księgowaniu faktur zakupowych  z pieczęci księgowych- nie znam innej  możliwości -jak mam to zrobić ?

W pełni analogicznie jak dla listy płac z mikroGratyfikanta - należy zdefiniować schematy importu dla dokumentów VAT.

Link to postu

Proszę dodać zapis do ewidencji VAT, następnie kliknąć na tym zapisie prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję dekretuj wg schematu.
Jeżeli nie posiada Pani schematów importu dla ewidencji VAT - trzeba będzie takie przygotować. W ewidencjach pomocniczych są schematy importu i dekretacji, gdzie możemy dodawać nowe schematy dla różnych dokumentów. Ważne żeby typ dokumentu ustawiony był na ewidencje VAT zakupu/sprzedaży, konta i kwoty proszę ustawić wedle swojego uznania.


 

SchematEvZ.png

Link to postu

Nic nie wspominałaś o dokumentach walutowych - takie niestety trzeba wprowadzać ręcznie lub poprawiać (zmieniać walutę) przed zapisem dekretu.

 

ps.

Czy możesz otrzymać te dokumenty w formie elektronicznej, aby móc je zaimportować zamiast klepać ręcznie ?

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu

Zdecydowana większość dokumentów jest w walucie i nie mam możliwości ich otrzymać elektronicznie.

Muszę je wpisywać ręcznie, a program powinien wszytko liczyć i przenosić do rejestru VAT zakupu bezbłędnie identyczne kwoty.

Dlaczego nie można tak zmodyfikować/naprawić programu żeby to robił w poprawny sposób automatycznie,

żeby nie trzeba było tego potem ręcznie poprawiać?

 

Link to postu

Dociekasz dlaczego nie można zmienić/dodać funkcjonalności programu, ale nie wyjaśniasz dlaczego nie możesz otrzymywać dokumentów w formie elektronicznej ? Oczekiwanych zmian w programie jest setki/tysiące, a zasoby produkcyjne ograniczone, więc takie "problemy małej wagi) są dość daleko na liście do realizacji, a drugiej strony podejrzewam kwestia otrzymania dokumentów do importu to czyjaś niewiedza i/lub niechęć ułatwienia Tobie pracy, a to byłoby najlepsze z możliwych rozwiązań - nawet jeśli program liczyłby VAT od brutto to nieporównywalnie szybciej można byłoby zaimportować dokumenty.

Link to postu
Dnia ‎2018‎-‎11‎-‎10 o 17:49, Jacek Izydorczyk napisał:

Proszę napisać krok po kroku co dokładnie Pani robi...

Już nie trzeba... Tak dawno nikt nie zgłaszał mi tego problemu, że zdawało mi się, że zostało to już zrealizowane. A to, co mi się zdawało dotyczy Rewizora nexo - tam po prostu działa to dobrze.

Link to postu

Panie Danielu, komunikujemy się na poważnym forum, poważnej firmy, która produkuje zaawansowane oprogramowanie dla poważnych firm, a nie na jakiejś "fejsbukowej" grupie wzajemnej adoracji więc proszę się do mnie zwracać per Pani, jak to robi Pan Jacek. Musze zwrócić uwagę, że pana posty są niegrzeczne właśnie z tego powodu jak i z powodu napastliwego tonu Pana wypowiedzi.

Nie nadaje się Pan na doradcę w ogóle. Poważna firma poważnie traktuje swoich klientów i przede wszystkim stara się tak dopracować swoje produkty aby sprostały wymaganiom klientów. Dlatego też nie muszę tłumaczyć dlaczego nie mogę otrzymywać dokumentów w formie elektronicznej. Poza tym nie ma to znaczenia w tej sytuacji ale skoro chce Pan wiedzieć to po prostu nasi kontrahenci nie dostarczają ich tej formie i tyle. Otrzymujemy te faktury w formie papierowej i muszę dane w nich zawarte wprowadzić ręcznie.

"Oczekiwana zmiana" nie jest dla mnie "problemem małej wagi" bo wymaga ode mnie nakładów dodatkowej, niepotrzebnej w normalnej sytuacji pracy, która powinien wykonać w pełni automatycznie i bezbłędnie program, za który płacimy.
Natomiast "czyjaś niewiedza i/lub niechęć ułatwienia mi pracy" jest widoczne tylko z Waszej strony.

Przez cały czas próbuje Pan zrzucić ciężar rozwiązania problemu na mnie poprzez zmuszenie naszych klientów do dostarczania dokumentów w formie elektronicznej ale jak już pisałam nie jest to możliwe bo nikogo nie mogę do tego zmusić. To jest w Waszym wyłącznym interesie założyć, że takie sytuacje jak u nas się zdarzają i naprawić odpowiednią funkcję w programie jak najszybciej bo przeciwnym wypadku po prostu odwrócimy się od Was i zmienimy dostawcę oprogramowania.

Akurat nadarza się ku temu okazja bo latem przyszłego roku otwieramy magazyn i będziemy rozbudowywali oprogramowanie o moduł magazynowy a także płac i zakupimy wtedy kompletne oprogramowanie nie u Was tylko u konkurencji. Widząc Waszą chęć do współpracy z klientami w usprawnianiu oprogramowania mogę z czystym sumieniem założyć, że podobne problemy się pojawią w innych modułach także. Zrobiłam małe rozeznanie wśród znanych mi firm, które używają różnego oprogramowania, w tym także Waszego i wiem, że są alternatywy, które potrafią robić to co się od nich oczekuje bez takich błędów.

Może Pan sobie już darować dalszą "pomoc" bo nic z niej nie wynika.

Link to postu

Panie Jacku, czy dobrze rozumiem, że wersja Nexo Rewizora jest pozbawiona frapującego mnie problemu? Jeśli tak to czy ewentualna migracja na tą wersję rozwiązała by mój problem? Czy wersja Nexo różni się bardzo od wersji GT w obsłudze? Czy jest szansa, że problem (o którym Pan sądził, że dawno został rozwiązany) będzie jednak rozwiązany w wersji GT?
 

Link to postu
5 godzin temu, Marzena Górzyńska napisał:

Panie Jacku, czy dobrze rozumiem, że wersja Nexo Rewizora jest pozbawiona frapującego mnie problemu? Jeśli tak to czy ewentualna migracja na tą wersję rozwiązała by mój problem? Czy wersja Nexo różni się bardzo od wersji GT w obsłudze? Czy jest szansa, że problem (o którym Pan sądził, że dawno został rozwiązany) będzie jednak rozwiązany w wersji GT?
 

Jeśli dobrze zrozumiałem problem, to tak, w Rewizorze nexo on nie występuje. Konieczne jest jednak (podobnie jak w GT) rozbicie konta VATu na analitykę poszczególnych stawek. Migracja jest możliwa, ale jeśli chodzi o przeniesienie danych, to tylko w ograniczonym zakresie - takim, który pozwala na rozpoczęcie nowego roku obrotowego w nexo - trzeba to dobrze zaplanować. Obsługa jest podobna, ale jednak są to dwa inne programy - najlepiej zainstalować sobie program, założyć podmiot demo i pooglądać.

Odnośnie rozwiązania problemu w GT, to nie jestem władny się wypowiadać. My, "Partnerzy InsERT" jesteśmy zupełnie niezależnymi podmiotami, którzy na co dzień zajmują się usługowo wdrażaniem, szkoleniem i serwisowaniem oprogramowania InsERT i nie mamy, albo mamy bardzo mały wpływ na to, które drażniące tematy są rozwiązywane w pierwszej kolejności przez InsERT, ale skoro już Pani o tym przypomniała, to może ktoś to zauważy :) 

Link to postu

Poprosiłbym Panią o opisanie problemu, najlepiej z konkretnymi przykładami. Dobrze by było gdyby Pani dodała zrzuty ekranu z okna dekretu oraz zakładki VAT, pomoże nam to w przeanalizowaniu problemu. Dane może Pani przesłać przez formularz kontaktowy dostępny tutaj.

Edytowane przez Maciej Kasprzak
Link to postu
17 godzin temu, Jacek Izydorczyk napisał:

Odnośnie rozwiązania problemu w GT, to nie jestem władny się wypowiadać. My, "Partnerzy InsERT" jesteśmy zupełnie niezależnymi podmiotami, którzy na co dzień zajmują się usługowo wdrażaniem, szkoleniem i serwisowaniem oprogramowania InsERT i nie mamy, albo mamy bardzo mały wpływ na to, które drażniące tematy są rozwiązywane w pierwszej kolejności przez InsERT, ale skoro już Pani o tym przypomniała, to może ktoś to zauważy

Tak jak napisał Pan Jacek Partnerzy InsERT nie są pracownikami firmy InsERT. Informację na temat kto jest kim na forum można znaleźć w tym temacie.

Link to postu
Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

Panie Danielu, komunikujemy się na poważnym forum, poważnej firmy, która produkuje zaawansowane oprogramowanie dla poważnych firm, a nie na jakiejś "fejsbukowej" grupie wzajemnej adoracji więc proszę się do mnie zwracać per Pani, jak to robi Pan Jacek. Musze zwrócić uwagę, że pana posty są niegrzeczne właśnie z tego powodu...

Skoro ma być poważnie i merytorycznie to dlaczego skupia się Pani na kompletnie nieistotnej według mnie formie zwrotu, zamiast na swoim problemie i funkcjonalności programów InsERT'u ?

Nie mam konta na "fejsbuku", więc nie wiem jak tam wygląda komunikacja, swoje przyzwyczajenia przeniosłem z innego forum poświęconego programom Insertu, gdzie przez kilka lat i grube tysiące wypowiedzi i setki użytkowników nikomu nie przeszkadzała forma zwrotu, na tym forum od początku do wszystkich zwracałem się tak samo i też jak dotąd nikomu to nie przeszkadzało - Pani jest pierwsza.

Zdecydowanie nie zamierzałem i jeszcze raz podkreślam, że nawet nie pomyślałem, że może to być odebrane przez kogoś jako niegrzeczne. Oczywiście jak widać uszanowałem Pani prośbę.

 

Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

...i z powodu napastliwego tonu Pana wypowiedzi.

Niestety nie mam wpływu na to jak ktoś kompletnie błędnie odbiera moje wypowiedzi i kolejny raz nie rozumiem dlaczego takie kwestie są dla Pani bardziej istotne niż rozwiązanie zgłoszonego problemu, a nawet znacząca optymalizacja swojej pracy.

 

Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

Nie nadaje się Pan na doradcę w ogóle.

Ocenia Pani moje kompetencje na podstawie porad, z których nawet nie próbowała skorzystać ?

 

Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

Poważna firma poważnie traktuje swoich klientów i przede wszystkim stara się tak dopracować swoje produkty aby sprostały wymaganiom klientów.

Próbowałem wytłumaczyć, że tak jest, ale nie da się zrobić wszystkiego, ale najwyraźniej nie czyta Pani tego co piszę lub po prostu nie rozumie.

 

Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

Dlatego też nie muszę tłumaczyć dlaczego nie mogę otrzymywać dokumentów w formie elektronicznej.

Jeśli nie chce Pani sobie pomóc to nie musi, jeśli jest inaczej to należy jak najlepiej opisać swój problem.

 

Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

Poza tym nie ma to znaczenia w tej sytuacji ale skoro chce Pan wiedzieć to po prostu nasi kontrahenci nie dostarczają ich tej formie i tyle. Otrzymujemy te faktury w formie papierowej i muszę dane w nich zawarte wprowadzić ręcznie.

No od początku chcę się dowiedzieć, ale Pani nie z nieznanych powodów nie chce odpowiedzieć - "nie bo nie" nie jest przecież żadną odpowiedzią.

 

Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

"Oczekiwana zmiana" nie jest dla mnie "problemem małej wagi" bo wymaga ode mnie nakładów dodatkowej, niepotrzebnej w normalnej sytuacji pracy, która powinien wykonać w pełni automatycznie i bezbłędnie program, za który płacimy.

Proszę zwrócić uwagę, że nie jest Pani jedynym użytkownikiem programów InsERT'u - producent patrzy przez pryzmat potrzeb wszystkich użytkowników, a nie tylko Pani jednej.

 

Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

Natomiast "czyjaś niewiedza i/lub niechęć ułatwienia mi pracy" jest widoczne tylko z Waszej strony.

Niestety niewiele Pani widzi - jakie "Was" - najwyraźniej od początku myli mnie Pani z kimś innym, zapewne z firmą InsERT ?

 

Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

Przez cały czas próbuje Pan zrzucić ciężar rozwiązania problemu na mnie poprzez zmuszenie naszych klientów do dostarczania dokumentów w formie elektronicznej ale jak już pisałam nie jest to możliwe bo nikogo nie mogę do tego zmusić.

Kolejny, całkowicie błędny wniosek i przeinaczanie faktów - nikogo do niczego nie "zmuszam", jedynie "proponuję" rozwiązania, z których ktoś skorzysta lub nie... Ponadto proponuję rozwiązania realne, które pozwolą rozwiązać problem już teraz, bez czekania na wprowadzenie ewentualnych zmian przez InsERT.

Kompletnie też nie rozumiem o jakim "zmuszaniu" Pani klientów do dostarczania dokumentów Pani pisze ? Dlaczego chce ich Pani w ogóle zmuszać, zamiast ich do tego w jakiś sposób zachęcić/zmotywować ? Przecież wszystkie "przyzwoite" programy posiadają funkcjonalność przesyłania danych do biura rachunkowego, które wymagają dosłownie "kilka kliknięć" i nie poznałem klienta, dla którego byłoby problemem, aby raz w miesiącu wygenerować takie dane - proszę zobaczyć jak to wygląda na przykładzie programów Insertu.

 

Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

To jest w Waszym wyłącznym interesie założyć, że takie sytuacje jak u nas się zdarzają i naprawić odpowiednią funkcję w programie jak najszybciej bo przeciwnym wypadku po prostu odwrócimy się od Was i zmienimy dostawcę oprogramowania.

Akurat nadarza się ku temu okazja bo latem przyszłego roku otwieramy magazyn i będziemy rozbudowywali oprogramowanie o moduł magazynowy a także płac i zakupimy wtedy kompletne oprogramowanie nie u Was tylko u konkurencji. Widząc Waszą chęć do współpracy z klientami w usprawnianiu oprogramowania mogę z czystym sumieniem założyć, że podobne problemy się pojawią w innych modułach także. Zrobiłam małe rozeznanie wśród znanych mi firm, które używają różnego oprogramowania, w tym także Waszego i wiem, że są alternatywy, które potrafią robić to co się od nich oczekuje bez takich błędów.

Jak najbardziej jestem zwolennikiem dobierania oprogramowania do swoich potrzeb, przy wybieraniu kolejnego proszę tylko wyciągnąć wnioski z obecnego wyboru, gdyż idealnego oprogramowania nie ma... Proszę też tak choć trochę obiektywnie zastanowić się, dlaczego programy InsERT'u są najpopularniejszymi programami w Polsce, skoro w tak negatywnym świetle próbuje je Pani stawiać ?

 

Dnia 13.11.2018 o 15:44, Marzena Górzyńska napisał:

Może Pan sobie już darować dalszą "pomoc" bo nic z niej nie wynika.

Prośba z prośbę - proszę nie prosić więcej o pomoc, jeśli nie chce Pani z niej skorzystać.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Pani Marzeno

Najlepiej by było, gdyby Pani umieściła zrzuty ekranów tego, co Pani wykonuje. Tak naprawdę nie widzę, żeby Pani opisała, jakiego typu są to transakcje? Czy jest to import, UE/poza UE, czy nabycie krajowe w walucie?

Jednak nie mając odpowiedzi - faktycznie wprowadzanie takiego zakupu walutowego od strony Ewidencji VAT nie posłuży do stworzenia schematy dekretacji, gdyż w zapisie w Ewidencji VAT nie mamy waluty i kursu. Ale tutaj to jest właśnie to, co jest lepiej rozwiązane w Rewizorze nexo, gdzie dla samego wpisu w VAT możemy określić kurs i walutę.

Pozostaje jednie wprowadzanie dekretu - i poprawianie zapisów w rejestrze VAT.

Proszę jednak też mieć na uwadze, że jeśli temat dotyczy zakupów krajowych w walucie, Rewizor GT liczy zrealizowane różnice kursowe od całości kwoty brutto. Nie potrafi ich rozdzielić na różnice podatkowe od kwoty netto i nkup od kwoty VAT.

Również w GT nie mamy możliwości zastosowania różnych kursów dla momentu VAT i dla momentu CIT (w nexo tak, przy czym w nexo jest też błąd w liczeniu całkowitej wartości brutto dokumentu na PLN).

Link to postu

Witam Pana

błędy w kwotach występują przy księgowaniu  kosztów- dotyczy to faktur zakupowych w eur i pl, praktycznie każdą wprowadzoną (zadekretowana fakturę na konta księgowe ) muszę w rejestrze zakupu poprawiać kwotę netto bo różni się od wprowadzonej na konta. moje pytanie jest : czy kwoty netto rejestrowane na kontach nie mogą być automatycznie przenoszone do rejestru zakupu ? ( wygląda na to, że program  ponownie przelicza  kwotę netto od kwoty vat i wychodzą różnice groszowe )

Link to postu

image.thumb.png.8974268444306ec19c55c6bdbf577a82.png

 

image.thumb.png.f654a66bbcb49f9d465ecfd117a94b3a.png

 

powyżej przykład księgowania faktury zakupowej -występują różnice w kwocie netto między księgowaniem na kontach ( dane poprawne z faktury papierowej) a wartością przenoszoną do rejestru zakupu w tym przypadku to 4 grosze.  Praktycznie każda faktura zakupowa czy w eur czy pl wymaga poprawiania kwoty netto a przy okazji często zmienia się kwota vat, którą też trzeba zmienić na prawidłową. Przy dużej ilości faktur jest to dość uciążliwe i zabiera dużo czasu, od razu wyjaśniam, że nie mam możliwości na dzień dzisiejszy importować faktur do programu.

 

 

image.png

image.png

Link to postu

Pani Marzeno

Jak Pani zapewne wie, w Polsce mamy cztery możliwe do zastosowania algorytmy do wyliczenia kwoty VAT. Rewizor GT wylicza VAT do rejestru w oparciu o zapisy kwoty VAT na kontach z powiązaną stawką VAT. Jak to się mówi - jeszcze się tak nie urodził, co by wiedział z samej kwoty VAT, jakim sposobem była policzona. Naturalnym jest, że działa tutaj przy wyliczaniu tylko jeden sposób. Opcja przy liczeniu kwoty VAT z sum kwot VAT - na to nawet nie ma jak zrobić algorytmu. Pozostaje tylko kwestia, czy faktura jest liczona od wartości netto, czy brutto.

W przypadku faktur, które ma Pani wystawionych w PLN metoda w Rewizorze jest jedna. Wprowadza Pani zapis od strony Ewidencji VAT zakupu, odznaczając odpowiednią kategorią (albo opierając się na inne opisy). Tworzy Pani do tego schemat importu (dla zapisów z Ewidencji VAT zakupu) i tym samym powstanie z automatu powiązany zapis na kontach.

Link to postu
  • Piotr Kolasa zmienił tytuł na Rejestr zakupu - przenoszenie danych
Dnia ‎2018‎-‎11‎-‎27 o 10:21, Radosław Kostrzewa napisał:

Jak to się mówi - jeszcze się tak nie urodził, co by wiedział z samej kwoty VAT, jakim sposobem była policzona. Naturalnym jest, że działa tutaj przy wyliczaniu tylko jeden sposób. Opcja przy liczeniu kwoty VAT z sum kwot VAT - na to nawet nie ma jak zrobić algorytmu.

Z samej kwoty VAT, to nie, ale na dekrecie jest też netto i brutto - nie ma więc przeszkód, aby algorytm opracować. Z reszta, tak jak napisałem, w nexo działa to dobrze(*), ale wymagany jest inny układ kont w dekrecie. Odnosząc się do powyższego przykładu, to taki (mam trochę inne konta, ale chodzi tylko o ich układ):

2018-11-28_13h40_15.png.163389fa0a3bc8306ac4f22572074fbf.png

A zatem w GT również mogłoby to działać bez problemu.

(*) - działa prawie dobrze, bo przy walutowych rozjeżdża się przeliczanie na PLN już w samym Vacie, ale to wygląda na jakieś niedopatrzenie, które zgłoszę w odpowiednim miejscu. Główny problem przenoszenia kwot z dekretu do VATu jest jednak opracowany.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...