Skocz do zawartości

Oznaczenie zamówienia jako wysłane

Polecane posty

Po przesłaniu numerów przesyłek do Allegro, nr przesyłki przypisuje się do zamówienia, ale nie oznacza się jako wysłane.

W najbliższym czasie Allegro będzie wymagało oznaczenia zamówień w zakładce "Zamówienia" jako "WYSŁANE".

Proszę o informację czy można to jakoś zautomatyzować czy też ręcznie trzeba klikać do każdego zamówienia "OZNACZ JAKO WYSŁANE"".

 

Mam też drugie pytanie odnoście wysyłania numerów. Korzystamy z zewnętrznego programu do generowania etykiet "Allegro Paczkomaty". Podczas generowania

etykiet numer przesyłki automatycznie jest wysyłany do allegro i przypisywany do paczki w sello.  Jeżeli w sello Wyślę -> Numery przesyłek to numer przesyłki ponownie zostanie wprowadzony w allegro i klient otrzyma drugi raz automatycznego e-maila o wprowadzeniu numeru przesyłki?

 

Link to postu

Wysłane do Allegro numery są śledzone przez Allegro i serwis wie czy paczka jest wysłana czy nie. Znajdujące się w serwisie znaczniki WYSŁANE są, z tego co wiem, tylko informacyjne dla sprzedawcy. Chyba, że coś się zmieniło. Proszę zatem o podesłanie źródła tej informacji.

1 godzinę temu, Michał K napisał:

Jeżeli w sello Wyślę -> Numery przesyłek to numer przesyłki ponownie zostanie wprowadzony w allegro i klient otrzyma drugi raz automatycznego e-maila o wprowadzeniu numeru przesyłki?

Nie powinien, bo Allegro drugi raz tego samego numeru nie przyjmie (zignoruje jego dodawanie). Dodam jeszcze, że Sello od wersji 1.30 potrafi już generować Allegro Paczkomaty.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
46 minut temu, Radosław L napisał:

Kolega Michał dobrze zauważył. Po oznaczeniu w sello paczek jako wysłane, na allegro wiszą one nadal jako do wysyłki w sekcji zamówienia. Allegro będzie wymagało oznaczanie paczek jako wysłane dla utrzymania statusu super sprzedawcy. Informowali o tym mailowo.

Oznaczanie jako wysłane oznacza całkiem coś innego - chodzi o status w firmie kurierskiej. Allegro będzie sprawdzało status online. Gdyby było tak jak piszesz, to wszyscy by spełniali wymagania Allegro... :D

Link to postu

Ten status wysyłki w Allegro jest tylko i wyłącznie do własnego zarządzania dla sprzedającego. Nie kojarzę nawet możliwości aby z poziomu API dało się przestawić ten znacznik. Allegro monitoruje status wysyłki w serwisach kurierskich i stąd wie, czy i kiedy przesyłka została nadana. Gdyby chodziło tylko o ten znacznik, to przecież każdy sprzedający mógłby go sobie zaznaczyć niezgodnie z prawdą :) .

Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Zaznaczone przez Ciebie transakcje są za pobraniem, więc są "OCZEKUJĄCE NA PŁATNOŚĆ". Znikną jak zaznaczysz, że zostały opłacone przelewem od przewoźnika (aktualnie wg mnie można to zrobić zbiorczo, gdyż zazwyczaj rozliczenia są w Subiekcie a na dzień dzisiejszy statusy płatności w Sello nie wpływają na Subiekta (i odwrotnie)).

Na co dzień polecam filtr:

image.png.d8383c23bb0dd50c8cd80278f8caf5c6.png

  • Dziękuję 1
Link to postu
  • 11 miesięcy temu...
3 godziny temu, Paweł Mobisoft.com.pl napisał:

Odświeżam temat. Cze Sello może zmienić ten parametr na wysłane lub też jaki kolwiek inny ? Jak to zmapować ?

image.png.c9d7ef1014ab7160950e64bff7e4520c.png

Sello tego nie zmienia, jednak w ustawieniach, w Allegro,  można  zaznaczyć,   ze po wprowadzeniu numeru przesyłki status automatycznie zmieni się na WYSŁANE. 

  • Lubię to 1
Link to postu
Dnia 12.04.2019 o 07:13, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Zaznaczone przez Ciebie transakcje są za pobraniem, więc są "OCZEKUJĄCE NA PŁATNOŚĆ". Znikną jak zaznaczysz, że zostały opłacone przelewem od przewoźnika (aktualnie wg mnie można to zrobić zbiorczo, gdyż zazwyczaj rozliczenia są w Subiekcie a na dzień dzisiejszy statusy płatności w Sello nie wpływają na Subiekta (i odwrotnie)).

Na co dzień polecam filtr:

image.png.d8383c23bb0dd50c8cd80278f8caf5c6.png

A propos - w jaki sposób rozliczać pobrania?

Link to postu
9 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

W Sello obecnie ręcznie. Więc raczej w Subiekcie. A w Sello to jak opisałem na zrzucie ekranu powyżej.

Też mawiają, że mSzmal sobie radzi automatycznie.

No, właśnie miałem na myśli emszmala. Pobrania zaczęły mi się kręcić i obecnie zerkam na furgonetkę, filtruję nieodebrane/problem z nadaniem i wtedy wiem, że coś jest nie tak, jak wszystko na zielono, to znaczy, że opłacone. Niezbyt wygodne rozwiązanie. W Sello mi te pobrania wiszą w "OCZEKUJĄCE NA PŁATNOŚĆ", bo nie usuwam ich ręcznie. Chciałbym to zautomatyzować. A jak to się odbywa w Subiekcie? Ty masz chyba całkiem spory wolumen miesięczny - nie chcesz tego emszmalem zautomatyzować?

Link to postu
5 minut temu, Kaczor . napisał:

Tak, ja mam to spięte z subiektem i sello. Rozliczam to i tu i tu. Od razu widać gdzie nie spłynęły pobrania :D 

Czy dobrze kojarzę, że masz też zintegrowaną Prestę z Sgt? Na dniach rezygnuje z furgonetki, podpisuję umowę z DPD - lepsze ceny + w cenie mam SmartPaczkę DPD i skończę ręcznie tworzyć kurierkę w furgonetce. Bardzo mnie to cieszy. Jednak docelowo chcę napierniczać z takim combo: Presta + Sgt + Sello + SmartPaczka + emszmal. Podpowiesz co nieco? Z racji tego, że wysyłam tylko Inpostem i DPD, to zbiorcze drukowanie etykiet mam załatwione.

Link to postu
4 minuty temu, Zdzisław Bal napisał:

W Sello mi te pobrania wiszą w "OCZEKUJĄCE NA PŁATNOŚĆ"

Jak ustawisz tak, to ich nie widać:

image.png.beebdcf92c4974152e1b30b11f5ca010.png

 

 

5 minut temu, Zdzisław Bal napisał:

nie chcesz tego emszmalem zautomatyzować?

Nie. ? Jakoś się przyzwyczaiłem do zaznacznia w Subiekcie. W Sello nie zwracam uwagi na niopłacone pobrania.

Mam je tutaj:image.png.4700d9847dc926159360b0f77ba8056f.png

Robię to codziennie przy analizie banków, nie zajmuje dużo czasu. Ale na pewno automat to automat.

 

Link to postu
6 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Jak ustawisz tak, to ich nie widać:

image.png.beebdcf92c4974152e1b30b11f5ca010.png

 

 

Nie. ? Jakoś się przyzwyczaiłem do zaznacznia w Subiekcie. W Sello nie zwracam uwagi na niopłacone pobrania.

Mam je tutaj:image.png.4700d9847dc926159360b0f77ba8056f.png

Robię to codziennie przy analizie banków, nie zajmuje dużo czasu. Ale na pewno automat to automat.

 

Skąd wiesz, że dane pobranie jest opłacone? Krok po kroku. :)

Link to postu

No jeszcze nie mam, nie miałem czasu się tym zająć. Teraz ze względu na przestój rynku tradycyjnego, bardziej zająłem się e-commercem.

Na rynku jest mało info odnośnie rozwiązania Tofis. Wstępnie wysłałem zapytanie, jednak jak na moje potrzeby to chyba będzie armata a ja sklep traktuję bardziej jako prezentacje oferty dla klientów biznesowych. /mamy zespół sprzedażowy w terenie/.

Na chwilę obecną biorę pod uwagę 2 rozwiązania - to które ty wskazałeś oraz firmeslink. Przewaga pierwszego to że korzysta ze sfery - gwarancja bezpieczeństwa, oraz support. Natomiast firmeslink jest chwalony na grupie Zjednoczeni Sprzedawcy za możliwości, za to support do dupy. 

Wstępnie sklep mam już przygotowany, ale dopóki go nie połączę z subiektem to nie odpalam. 

Ja to mam połączone Subiekt+Sello+PP+emSzmal, a korzystam z InPostu /teraz 90% zamówień/ i Poczty Polskiej.

Link to postu
4 minuty temu, Kaczor . napisał:

No jeszcze nie mam, nie miałem czasu się tym zająć. Teraz ze względu na przestój rynku tradycyjnego, bardziej zająłem się e-commercem.

Na rynku jest mało info odnośnie rozwiązania Tofis. Wstępnie wysłałem zapytanie, jednak jak na moje potrzeby to chyba będzie armata a ja sklep traktuję bardziej jako prezentacje oferty dla klientów biznesowych. /mamy zespół sprzedażowy w terenie/.

Na chwilę obecną biorę pod uwagę 2 rozwiązania - to które ty wskazałeś oraz firmeslink. Przewaga pierwszego to że korzysta ze sfery - gwarancja bezpieczeństwa, oraz support. Natomiast firmeslink jest chwalony na grupie Zjednoczeni Sprzedawcy za możliwości, za to support do dupy. 

Wstępnie sklep mam już przygotowany, ale dopóki go nie połączę z subiektem to nie odpalam. 

Ja to mam połączone Subiekt+Sello+PP+emSzmal, a korzystam z InPostu /teraz 90% zamówień/ i Poczty Polskiej.

Tak, Tofis to chyba jakiś nowy (niekoniecznie gorszy, choć nigdzie nie przeczytałem żadnej opinii kogoś kto testował) gracz, bo też wcześniej o nich nie słyszałem. W każdym razie mam dylemat czy Firmes, czy RTNET. Firmes hula bez sfery, ale opłata jednorazowa wychodzi taka sama jak RTNET + Sfera. Na początku pewnie będę jechał ręcznie, a jeśli poziom cierpliwości (a jest niewysoki) pęknie, to w końcu kupię to lub to. Moja Presta też już gotowa i dopieszczona frontendowo, pozostały integracje i wprowadzenie produktów. No i tu, znów dylemat - gdzie najpierw (nowy magazyn, wszystko od zera) wrzucić produkty? Sgt -> Sello -> Allegro i później do Presty zaciągnąć skąd? Z Allegro jakimś pluginem? 

Link to postu

Ja bardziej skłaniam się do rtnet, gdyż bezpieczeństwo działań na bazie jest tutaj priorytetem. Mam kilka licencji sfery kupionych, plusy zielony i niebieski, dzięki czemu mam bardzo rozbudowane pola dodatkowe /podstawowe i rozszerzone/.

Plan jest, by obrabiać to w sello /czekamy na nowy synchronizator sello-subiekt, który będzie miał większe możliwości/. Teraz zamówienia czy to mailowe czy telefoniczne są wprowadzane do subiekta a następnie zaciągane przez sello. Problemem jest usługa transportu /w sello tylko jedna do wyboru/.

Całość logistyki wykonuje zaś prostapaczka. Ktoś tu na forum, całość obrabia w subiekcie w połączeniu z prostąpaczką. Też taki wariant bierzemy pod uwagę.

Cytat

Na początku pewnie będę jechał ręcznie

Ja tego nawet nie biorę pod uwagę. Szkoda czasu... 

 

Cytat

gdzie najpierw (nowy magazyn, wszystko od zera) wrzucić produkty? Sgt -> Sello -> Allegro

U nas tak czy siak - Subiekt to serce całego naszego systemu. Tutaj są wszystkie dane, cechy, opisy, tytuły, zdjęcia, itp.

Link to postu
25 minut temu, Kaczor . napisał:

U nas tak czy siak - Subiekt to serce całego naszego systemu. Tutaj są wszystkie dane, cechy, opisy, tytuły, zdjęcia, itp.

I najprawdopodobniej też tak zrobię - Sgt jako core. :)
Kuźwa, gdyby jeszcze działała zbiorcza wysyłka faktur (pdf) w automatycznych mailach po oznaczeniu jako wysłane. @Bartosz Rosa :D

  • Lubię to 1
Link to postu
59 minut temu, Zdzisław Bal napisał:

Kuźwa, gdyby jeszcze działała zbiorcza wysyłka faktur (pdf) w automatycznych mailach po oznaczeniu jako wysłane.

Hmm... U mnie działa. Ale wysyłam i paragony pdf (fiskalny w paczce) i faktury.

image.png.dc23547b91b70e1ecaaccd39021f5d59.png

 

Dokumenty "siedzą" w wysłanych, zresztą gdyby klienci nie dostawali faktur, to już miałbym od nich sygnały...image.png.1b51f0f3b2bd64e1f399c0714fd681db.png

 

Chyba, że masz NEXO? To nie działa.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...