Skocz do zawartości

Pomyłka przy wysyłce, klient nie chce odesłać towaru

Polecane posty

Czy mieliście do czynienia z taką sytuacją i w jaki sposób sobie poradziliście? Normalnie jeżeli przez pomyłkę wyślemy do kogoś nieprawidłowy towar to najpierw go odbieramy, a potem wysyłamy prawidłowy. Były Święta, wiadomo każdemu zależy na czasie więc wysyłaliśmy prawidłowy towar od razu po zgłoszeniu. No i zostały 2 klientki, które stwierdziły, że jako rekompensatę zatrzymają sobie to co otrzymały w pierwszej paczce.

Link to postu
  • Piotr Kolasa zmienił tytuł na Pomyłka przy wysyłce, klient nie chce odesłać towaru
Dnia 13.01.2019 o 11:37, HotKey . napisał:

Tak jeśli wysłałeś na adres prywatny, to jest to zgodne z prawem.

Konsument ma prawo zatrzymać towar i nie musi nawet z tego tytułu opłacić podatku dochodowego, choć ja nie miałem jeszcze takiego przypadku.

Jeśli wysłałeć na firmę, to musi oddać, zgłaszasz na Policję.

Nie ma żadnego znaczenia kto jest odbiorcą!

Cytat

 

Art. 284. Przywłaszczenie (Dz.U.2018.0.1600 t.j. - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny)

§ 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub prawo majątkowe,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2. Kto przywłaszcza sobie powierzoną mu rzecz ruchomą,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
§ 3. W wypadku mniejszej wagi lub przywłaszczenia rzeczy znalezionej, sprawca
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

 

Klient sam zgłosił, że otrzymał nieprawidłowy towar, nie ma więc żadnych wątpliwości, że klient:

1) otrzymał ten towar

2) ma świadomość, że jest w jego posiadaniu

3) ma świadomość, że sprzedawca chce go otrzymać z powrotem

Koszt zwrotu oczywiście powinien ponieść sprzedający, ale jeśli kupujący uchyla się od zwrotu to naraża się na odpowiedzialność z powyższego paragrafu.

Link to postu

Do czasu zapłaty za niniejszą fakturę , paragon imienny towar jest własnością sprzedającego art 589 k.c. ..... Dane firmy ... .  Nr GIOŚ : .....

Na naszych fakturach i paragonach imiennych znajduje się taki zapis  , dopóki wpłata zostaje nierozliczona bądź towar jest niezapłacony  jest to kradzież i przywłaszczenie . 

 

Za każdym razem gdy przedstawiamy argumenty iż zgłaszamy sprawę na policje , klient mięknie .. 

Rozumiem jeżeli towar kosztuje 20 - 50 zł , ok można machnąć ręką . Ale 100 - 200 i wyżej nie ma co odpuszczać , niech sobie wystawi komentarz. 

Link to postu

Nie znacie się. To są przepisy konsumenckie. Towar jest Klienta - Konsumenta, jeśli to Przedsiębiorca oddaje towar.

 

Art. 15. Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań.

 

 

https://forum.infor.pl/topic/237016-klient-nie-chce-oddac-firmie-omylkowo-wyslanego-towaru/

 

Nie chciałem pisać tego tak explicite, ale skoro nalegaliście to napisałem - powtórzę - towar jest Klienta. Poproś grzecznie o zwrot, może o tym nie wie i wyda.

Edytowane przez HotKey .
Link to postu

 HotKey to co mówisz oznacza to że nie można wcisnąc klientowi coś i później żądać zapłaty za to . Natomiast nie możesz w tym kraju dostać coś za darmo dlatego może wystąpić z żądaniem odesłania towaru na podstawie przepisów kodeksu cywilnego o bezpodstawnym wzbogaceniu. 

Ignorantia iuris nocet

 

 

  • Dziękuję 1
Link to postu
Dnia 1/31/2019 o 09:24, kondziu napisał:

 HotKey to co mówisz oznacza to że nie można wcisnąc klientowi coś i później żądać zapłaty za to . Natomiast nie możesz w tym kraju dostać coś za darmo dlatego może wystąpić z żądaniem odesłania towaru na podstawie przepisów kodeksu cywilnego o bezpodstawnym wzbogaceniu. 

Ignorantia iuris nocet

 

 

Brzmi sensownie, może faktycznie tak jest, muszę pomyśleć.

Link to postu

Panowie, muszę Was przeprosić, jest chyba faktycznie tak jak piszecie !

Z jakiegoś powodu w mojej świadomości pokutowało przekonanie, iż towar jest Klienta. Jednak należy tutaj przecież odróżnić wydanie towaru Klientowi (przepisy konsumenckie), od przejścia na Klienta własności towaru (KPC).

Nie wiem, czy nie nadziałem się kiedyś na jakieś błędne wyroki w tej materii, bo kilku Sprzedawców też miało podobne przekonanie jak ja.

Tutaj jest fajny artykuł:

Cytat

Ustawodawca nie uregulował przejścia własności niezamówionego produktu. Nie zdecydowano się na wprowadzenie tak kategorycznej sankcji za wysłanie niezamówionego towaru, jaką jest przejście prawa własności na konsumenta, co pozwala twierdzić, że właścicielem rzeczy nadal będzie przedsiębiorca.

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-inertia-selling-czyli-jakie-skutki-wiaza-sie-ze-swiadczeniem-konsumentowi-niezamowionych-towarow-lub-uslug

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-inertia-selling-czyli-jakie-skutki-wiaza-sie-ze-swiadczeniem-konsumentowi-niezamowionych-towarow-lub-uslug

 

Kondziu chapeau bas !!!

Link to postu

A że była kiedyś poważna zadyma w tym temacie podam dowód:

http://nieuczciwepraktykirynkowe.pl/?p=1246

 

Niestety nie mogę już odnaleźć materiałów źródłowych jakimi kiedyś się kształciłem w temacie przepisów konsumenckich, jednak powyższy artykuł pokazuje, że tęgie głowy zastanawiają się nad tą sprawą, obecnie Konsument nie jest faktycznie właścicielem towaru, bardzo ładnie to zostało w powyższym artykule wyeksplikowane.

 

Na dodatek Klient Przedsiębiorca w niektórych przypadkach może zostać nawet pociągnięty do zapłaty za niezamówiony towar:

https://e-prawnik.pl/porady-prawne/zaplata-za-niezamowiony-towar.html

 

Ciekawe, widzę, że doświadczenie prawnicze też ewoluuje, co chwila pojawiają się nowe aspekty, moim zdaniem każdy przypadek w prawie jest po prostu indywidualny :D

 

Myślę, że to bardzo dobry wątek.

Edytowane przez HotKey .
Link to postu
  • 2 tygodnie później...
Dnia 1.02.2019 o 22:40, HotKey . napisał:

Panowie, muszę Was przeprosić, jest chyba faktycznie tak jak piszecie !

Z jakiegoś powodu w mojej świadomości pokutowało przekonanie, iż towar jest Klienta. Jednak należy tutaj przecież odróżnić wydanie towaru Klientowi (przepisy konsumenckie), od przejścia na Klienta własności towaru (KPC).

Nie wiem, czy nie nadziałem się kiedyś na jakieś błędne wyroki w tej materii, bo kilku Sprzedawców też miało podobne przekonanie jak ja.

Tutaj jest fajny artykuł:

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-inertia-selling-czyli-jakie-skutki-wiaza-sie-ze-swiadczeniem-konsumentowi-niezamowionych-towarow-lub-uslug

 

Kondziu chapeau bas !!!

 

Niestety przy odrobinie rozumu klienta HotKey możesz mieć rację. Wystarczy że klint powie nie przebywam pod tym adresem pod który przyszedł sprzęt albo w niewiedzy go wywiozłem do brata do Angli i wtedy i on tam jest i nie mam z nim kontaktu a może mam a może zmienił adres i nie wiem jaki albo jest w Hononulu a sprzęt duży i niewygodny i nie wozi go z sobą . Ma to sens bo klient nie ma obowiązku czekać na twojego kuriera albo biegać na pocztę. Przy odrobinie sprytu może Cię to kosztować co najmniej koszt towaru - to po co to odbierać

 

Takie życie sprzedawcy

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...