Skocz do zawartości

Sello 1.40

Polecane posty

Dnia 7.01.2020 o 16:40, Dominik kidl napisał:

A może udałoby się dodać do ustawień coś typu filtr "twórz ZK tylko do zielonych transakcji". To załatwiłoby całkowicie temat. Zamówienia niekompletne zostałyby w Sello do "ręcznej obróbki". Zamówienia kompletne miałbym w SGT i mógłbym kolejnymi automatami ustalić ich "wstępny los".

 

Grupowanie działa. Mogę też tworzyć ZK w automacie. Mam tu jednak prośbę, dodacie do ustawień, żeby ZK można było tworzyć tylko do "zielonych transakcji".

Aktualnie automat przerzuca wszystkie transakcje do SGT, bez względu na ich status. Byłoby super, gdyby można było robić ZK tylko do zamówień "gotowych do przetwarzania".

 

 

Druga sprawa, czy w najbliższej wersji pojawi się już nowy synchronizator Sello <-> Subiekt ?

Link to postu
9 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Mam tu jednak prośbę, dodacie do ustawień, żeby ZK można było tworzyć tylko do "zielonych transakcji".

Dodamy.

9 godzin temu, Dominik kidl napisał:

ruga sprawa, czy w najbliższej wersji pojawi się już nowy synchronizator Sello <-> Subiekt ?

Odnośnie synchronizatora wypowiedziałem się wczoraj tutaj:

 

  • Lubię to 1
Link to postu
Cytat

Mam tu jednak prośbę, dodacie do ustawień, żeby ZK można było tworzyć tylko do "zielonych transakcji".

Dodamy.

Hmmm... a może to być opcja? U nas wszystko trafia do rezerwacji, ze względu na bardzo dużą rotację.

Są klienci, którzy klikną zakupy a następnie piszą maila o numer konta. Jak nie zrobimy rezerwacji dla klienta to zanim otrzymamy pieniądze towaru może już nie być na stanie. Tak samo zamówienia mailowe albo telefoniczne.

Link to postu
56 minut temu, Kaczor . napisał:

Hmmm... a może to być opcja? U nas wszystko trafia do rezerwacji, ze względu na bardzo dużą rotację.

Oczywiście, będzie to jako opcja. Moment rezerwacji zależy od sposobu pracy więc będzie to konfigurowane, ale raczej nie na poziomie pojedynczej transakcji, tylko globalnie dla całej bazy.

  • Lubię to 2
Link to postu
Dnia 2.04.2020 o 10:35, Bartosz Rosa napisał:

Dodamy.

A ja liczyłem, że to już w tej najbliższej wersji będzie :(

 

 

Bartek, z tym tworzeniem ZK  w automacie dla "zielonych transakcji", da radę coś szybciej niż maj 2020? Mam teraz nawet po 1000 zamówień po weekendzie. Klepanie tego ręcznie jest strasznie mozolne i czasochłonne.

Link to postu
8 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Bartek, z tym tworzeniem ZK  w automacie dla "zielonych transakcji", da radę coś szybciej niż maj 2020? Mam teraz nawet po 1000 zamówień po weekendzie. Klepanie tego ręcznie jest strasznie mozolne i czasochłonne.

Ręcznie w Subiekcie? Dlaczego?

- ustaw w Sello tak dla wszystkich dokumentów:

image.png.388a4086c8866048a3717f909f5d9988.png

 

- do Twoich "zielonych" (partiami/w razie potrzeby) zbiorczo ustaw typ ZK w Sello

image.png.675fdb437ca99bac1c3c6d1ebdb5385c.png

 

- puść synchronizację z Subiektem i utworzą się ZK tylko do tych TRANSAKCJI, które mają wybrany typ dok. początkowego

 

image.png.3c6fe306a2ee20e862ed1ad0ad97ff0f.png

Link to postu
7 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Ręcznie w Subiekcie? Dlaczego?

- ustaw w Sello tak dla wszystkich dokumentów:

image.png.388a4086c8866048a3717f909f5d9988.png

 

- do Twoich "zielonych" (partiami/w razie potrzeby) zbiorczo ustaw typ ZK w Sello

image.png.675fdb437ca99bac1c3c6d1ebdb5385c.png

 

- puść synchronizację z Subiektem i utworzą się ZK tylko do tych TRANSAKCJI, które mają wybrany typ dok. początkowego

 

image.png.3c6fe306a2ee20e862ed1ad0ad97ff0f.png

...a i tak umrę głupi.?

 

@MARCIN e-kupowanie.pl Nigdy, ale to nigdy nie sprawdziłem, czy da się zbiorczo do transakcji zrobić dokument początkowy ? Wiszę Ci flachę.

Jest to jak najbardziej rozwiązanie, które wystarczy na czas wyczekiwania na pełen automat. Jeszcze nie przetestował jak się u nas sprawdzi, bo pracownicy na bieżąco wszystko przyjęli do realizacji.

 

Link to postu

Dokładnie nie wiem o co dopytujesz, ale Sello umożliwia kontrolę stanów magazynowcyh, więc:

ZK z rezerwacją towarów = kontrola nad tym, żeby nie sprzedać komuś tego, co już się sprzedało.

A zapewne - jak widać w tym wątku - ze względu zapewne na inne okoliczoności "zatowarowywania się" przyjęli nieco inny scenariusz i nie potrzebują rezerwować tego, za co klienci nie zaplacili.

  • Lubię to 1
Link to postu
7 godzin temu, Zdzisław Bal napisał:

@Kaczor .@MARCIN e-kupowanie.pl@Dominik kidl Panowie, powiedzcie mi proszę, o co kaman z ZK? Dlaczego jest to tak istotne, chodzi o rezerwacje, automatyczne tworzenie lub nie ZK.

Każdy inaczej wykorzystuje rozwiązania Insertu. U nas akurat Sello jest używane do tworzenia zamówień od klienta (ZK) w Subiekcie GT i dalsza obsługa zamówień odbywa się właśnie przez ten program. Subiekt służy nam jako taki program centralny, w którym schodzą się zamówienia ze wszystkich kanałów sprzedaży. Przez lata wypracowaliśmy dodatkowe rozwiązania, które pozwalają nam na sprawną obsługę klientów. Do dalszego rozwoju sprzedaży przez Allegro potrzebuję zautomatyzować pewne procesy, które aktualnie musi wykonywać człowiek. Możemy zamówić rozwiązania szyte pod nas, które wykonają oczekiwane czynności, jednak jest kilka "ale". Po pierwsze jest to nieporównywalnie droższe. Po drugie team Sello od dawna zapowiada wprowadzenie części z potrzebnych nam funkcji i robienie tego teraz na własną rękę za kilka lub kilkanaście tys zł będzie nieekonomiczne. Po trzecie w tym momencie dużo się też zmienia w samym Sello i rozwiązania, które stworzymy, mogą za chwilę nie działać i trzeba będzie je poprawiać. Z niecierpliwością czekam na synchronizator SGT, który powinien wiele zmienić i wyjaśnić co do tego, w jakim kierunku powinniśmy iść dalej.

Automatyczne tworzenie ZK przez Sello, pozwoliłoby mi zmniejszyć ilość pracy dla osoby obsługującej zamówienia z Allegro o jakieś 90%. Zamówienia od razu wpadałyby do realizacji na magazyn, bez udziału człowieka. Pracując np w niedzielę i święta lub na zmianach nocnych, nie musiałbym "wciskać" do pracy handlowca do przyjmowania zamówień. Po prostu magazyn miałby bieżące zamówienia automatycznie. Handlowca mógłbym oddelegować do innych zadań, jakby chociaż ciągłe poprawianie ofert, żeby wykręcały większą i bardziej zyskowną sprzedaż.

Bez tych opcji, czuję jakby nasza firma była "ferrari" na szutrowej drodze. Niby mamy duże możliwości, ale brak warunków żeby je wykorzystać.

W sumie, to nie wiem czy to dobry kierunek, bo u nas firmy kurierskie i Poczta złapały już zadyszkę i co jeśli damy im dwa razy więcej paczek? I tak nie wyrabiają z aktualnymi odbiorami.

  • Lubię to 1
Link to postu

U nas rezerwacja towaru to podstawa. Zmniejsza się ilość telefonów i maili od klientów. Wiemy, że to co sprzedajemy jest na stanie i od razu jest pakowane. Jak czegoś nie ma to aukcja się zamyka. Taki jest nasz model biznesowy, bo mamy towar na stanie. U kogoś innego co działa w Dropie będzie to wyglądało zupełnie inaczej.

Mamy wiele kanałów sprzedaży i dlatego jest to dla nas tak istotne. Allegro to mały % wszystkiego, ale klienci najbardziej pretensjonalni :( 

U nas Subiekt tez jest takim centralnym miejscem, ale już do obsługi sprzedaży wysyłkowej wykorzystujemy Sello, przerzucając z automatu wybrane zamówienia własnie do niego. 

40 minut temu, Dominik kidl napisał:

Z niecierpliwością czekam na synchronizator SGT

My też :)

40 minut temu, Dominik kidl napisał:

firmy kurierskie i Poczta złapały już zadyszkę

Jeszcze do końca ubiegłego tygodnia było z nimi ok, teraz to jest masakra. Inpost już nawet nie wyrabia z aktualizacją statusów, a poczta jak to poczta - paczki utknęły w WER. Stąd mnóstwo telefonów i maili.

 

  • Lubię to 1
Link to postu
8 godzin temu, Kaczor . napisał:

Stąd mnóstwo telefonów i maili.

Chyba pierwszy raz aż na 3 dni wyłączyłem służbowy telefon... I wysyłki pocztą od niedzieli, czas je wznowić.

Bez rezerwacji towaru bylibyśmy tam gdzie Titanic... ?

 

8 godzin temu, Kaczor . napisał:
8 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Z niecierpliwością czekam na synchronizator SGT

My też

Też.

Link to postu

W pierwszej wersji możliwości wszystkich synchronizatorów będą wyrównane, czyli korzyść głównie dla posiadaczy nexo: wyświetlanie okien nexo (dokumentów, towarów, kontrahentów), importowanie zamówień. Sposób synchronizacji zostanie zmieniony, czyli np po wystawieniu dokumentu Sello nie będzie synchronizować, tak jak obecnie, wszystkich towarów, tylko te które te, które zostały użyte na dokumentach - dzięki czemu sama synchronizacja będzie bardziej mądra i szybsza. Oczywiście lepsze raportowanie problemów - bo to wynika z nowego mechanizmu synchronizacji.

Zastanawiamy się również obecnie nad zmianą sposobu wiązania klientów Sello z kontrahentami w Subiekcie. Obecnie jest, jak wiecie trochę bałagan, zwłaszcza gdy osoba prywatna po prywatnych zakupach kupuje coś na firmę lub odwrotnie. W Subiekcie jest to nadal ten sam kontrahent i jego typ się nie zmienia - co rodzi pewne problemy. W założeniu jeśli jeden klient kupuje towar dla 5 różnych firm to w Subiekcie powinno powstać 5 różnych kontrahentów.

Co do implementowania innych nowości to poczekamy z tym aż nowe synchronizatory się ustabilizują. Sami widzicie, jak to było z nowymi synchronizatorami Allegro. Całkowicie nowy kod musi się ustabilizować, musimy usunąć z niego wszelkie problemy, które się w nim pojawią, aby praca przebiegała bez zakłóceń.

 

  • Lubię to 1
Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 14.04.2020 o 09:41, Bartosz Rosa napisał:

Co do implementowania innych nowości to poczekamy z tym aż nowe synchronizatory się ustabilizują. Sami widzicie, jak to było z nowymi synchronizatorami Allegro. Całkowicie nowy kod musi się ustabilizować, musimy usunąć z niego wszelkie problemy, które się w nim pojawią, aby praca przebiegała bez zakłóceń.

 

Zasmucasz mnie. Rzeczy, na które czekam od lat, miały się pojawić na wiosnę tego roku, dziś jest już czerwiec i choć wpis Twój z kwietnia a ja dopiero do niego dotarłem, to jednak wnioskuję z niego, że co najmniej jeszcze rok trzeba czekać na potrzebne nowości.

 

Z kim trzeba w Insercie rozmawiać, żeby przekonać do zwiększenia mocy przerobowych w Waszym teamie? Wiem, że dla Insertu Sello nie ma wysokiego priorytetu i wielka szkoda. Tak niewiele mu brakuje, żeby został bezkonkurencyjnym programem na rynku (w mojej oceni).

Grube pieniądze uciekają "przez palce". Ten wyjątkowy rok u nas pokazał, jak wielkie jeszcze mamy braki w automatyzacji procesów. I tu niestety okazuje się, że właśnie najwięcej na linii Allegro <-> Subiekt

Synchronizator jest zaplanowany w aktualizacji lipcowej?

Link to postu
1 godzinę temu, Dominik kidl napisał:

Rzeczy, na które czekam od lat

Nasze plany też wielokrotnie się zmieniały ze względu na Allegro chociażby, tak że nasze założenia i oczekiwania co do tego co i jak robimy też się nie spełniają.

2 godziny temu, Dominik kidl napisał:

wnioskuję z niego, że co najmniej jeszcze rok trzeba czekać na potrzebne nowości.

Tego to nie wiem. Wszystko będzie zależeć od tego co wyjdzie w betatestach i czy to będą małe rzeczy czy większe, wymagające więcej pracy. Sam mechanizm synchronizacji mamy już przetrenowany na Allegro, ale jednak przy Subiektach jest trochę inna specyfika synchronizacji niż przy Allegro.

2 godziny temu, Dominik kidl napisał:

Z kim trzeba w Insercie rozmawiać, żeby przekonać do zwiększenia mocy przerobowych w Waszym teamie?

To tak nie działa niestety, że się pogada i będzie. Było już tak, mieliśmy przez pewien czas dodatkowego człowieka, zrobił co miał zrobić, popsuł co popsuł :), w końcu nas opuścił i tak wróciliśmy do składu podstawowego. Wyszkolenie nowego programisty to jest trudna sprawa i nie zwróci się tak jak się to może wydawać. Tak czy inaczej tutaj na razie nie powalczymy.

2 godziny temu, Dominik kidl napisał:

Synchronizator jest zaplanowany w aktualizacji lipcowej?

Tak, aczkolwiek będzie on dostępny na początku tylko dla betatesterów. Być może będzie to nawet szybciej niż lipiec, zależnie jak nasze wewnętrzne testy przebiegną. Tak czy inaczej, z mojego punktu widzenia wiele spraw mamy już za sobą i przyszłość rysuje się w ciekawszych barwach niż ostatnie lata/miesiące :).

Link to postu

A mimo wszystko chciałbym więcej i szybciej  :)

 

34 minuty temu, Bartosz Rosa napisał:

Było już tak, mieliśmy przez pewien czas dodatkowego człowieka, zrobił co miał zrobić, popsuł co popsuł :), w końcu nas opuścił i tak wróciliśmy do składu podstawowego. Wyszkolenie nowego programisty to jest trudna sprawa i nie zwróci się tak jak się to może wydawać. Tak czy inaczej tutaj na razie nie powalczymy.

Pamiętam, chyba na jesień przyszedł ktoś nowy. Też liczyłem na znaczne przyśpieszenie z nim.

 

 

@Bartosz Rosa zmieniło się coś w kwestii funkcji "wstrzymaj/wznów" ofertę? Nie mogę znaleźć tematu, zaległości sporo na forum a jest to rzecz, która też mocno mnie interesuje. Chodzi tu o automatyczne ustawienie zakończenia np przy małej ilości towaru i automatycznym wznowieniu oferty, gdy ilość w magazynie przekroczy konkretną liczbę szt.

  • Lubię to 1
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...