Skocz do zawartości

Początki z sello, kilka pytań

Polecane posty

Witam,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem świeżakiem jeśli chodzi o sello więc jeśli któreś pytanie może wydawać się Wam
banalne będę wdzięczny za wyrozumiałość :)

Powiem szczerze że na początku byłem nastawiony dość sceptycznie, jednak po dwukrotnym przebrnięciu przez zielony poradnik i
przewertowaniu sporej ilości wątków na forum zmieniłem zdanie :)
Ogólnie idzie mi coraz lepiej, na początku w ogóle myślałem że będę potrzebował pomocy odnośnie samego wdrożenia, jednak z czasem
powoli wszystko zaczęło się układać.
Wymagało to jednak sporo zmian choćby pod kątem subiekta gdzie brakowało nam opisów, zdjęć, wagi, ceny detalicznej etc...
Od tego zacząłem i na testowym koncie mam już wystawione kilka aukcji.
Dobra do sedna bo mam kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi na forum albo słabo szukam.

1.Po wciśnięciu wyślij/odbierz wybieram odbierz przy serwisach aukcyjnych i dalej pozostawiam zaznaczone:
transakcje i formularze pozakupowe/wymuś pobranie wszystkich dostępnych danych. Po kliknięciu ok, ściąga mi transakcje
i jeśli wszystko jest ok to automatycznie wrzuca do "Do paczek" z przypisanymi formularzami oraz uzupełnionymi danymi.
Transakcja jest gotowa.

a) No i teraz pytanie czy jest możliwość aby sello po pobraniu transakcji automatycznie utworzyło ZK w subiekcie ?
Ogólnie to zaznaczyłem w parametry wysyłania/odbierania - twórz dokumenty automatycznie co 2 min i ustawiłem odpowiedniego użytkownika
do synchronizacji. Dokumenty się tworzą, pytanie czy coś jeszcze tej kwestii powinienem zmienić tak aby było poprawnie?

b) Czy jeśli transakcja trafi do paczek i przez to że mam zaznaczone opcje z poniższego screena, spowoduje to że np. sello nie wyłapie ewentualnych błędów i nie
pojawi się czerwony formularz ? Pytam ponieważ wcześniej nie miałem zaznaczonych tych opcji i przy testowych transakcjach trafiały one do
oczekujących na płatność i każda miała czerwony formularz z błędami np. różnica kwot. W momencie zaznaczenia wszystko trafia do zakładki "Do paczek" i póki co błędów brak.
Nie chciałbym np. sytuacji która zdarzyła nam się kilka razy w dotychczasowym systemi integracji z allegro, gdzie kupujący zakupił nieopatrznie 2 przedmioty a wybrał sposób zapłaty za 1
i system nie wyłapał błędu.
Sello w ogóle ma zabezpieczenie przed czymś takim ?
Nie chcę nawet myśleć ile razy poszedł towar nieopłacony, bo w panelu sklepowym status zamówienia widniał jako zapłacono.

2. Czy status płatności który trafia przy tworzeniu ZK przez sello to zawsze gotówka ?
Mimo tego że mam formy płatności ustawione poprawnie to w ZK się one nie zmieniają.
Domyślam się że pewnie przy tworzeniu dokumentu końcowego przez sello forma się zmieni.
Pytanie czy realizując dokument końcowy przez subiekta również? Jeśli nie to czy planujecie jakąś aktualizację w najbliższym czasie aby status płatności który trafi do ZK ustawiał się poprawnie ?

3. Czy jest możliwość aby ZK które tworzy sello przypisane zostało do odpowiedniej kategorii w subiekcie ? Jeśli nie to czy jest ewentualnie jest to w planach ?

4. Kolejna kwestia która mnie zastanawia to maile które powinny być podpięte do każdej transakcji.
W zakładce wiadomości są one widoczne ale nie wszystkie. Nie ma chyba właśnie tych które powinny się przypinać i domyślam się że przyczyna leży w kliencie poczty.
Mianowice używamy thunderbirda, wiadomo korzystamy z protokołu Imap, korespondując z kilku komputerów od razu widać na którego maila poszła odpowiedź a na którego nie.
Sello korzysta z POP3. Dodatkowo na thunderbirdzie mam utworzony filtr który przerzuca wszystkie maile z allegro do folderu allegro.
a) Pytanie czy właśnie ten filtr nie powoduje zamieszania ?
b) Czy maile są konieczne przy każdej transakcji ?
c )Czy da się pogodzić thunderbirda z sello, czy może muszę usunąć filtr allegro tak aby wszystkie maile wpadały do głównego folderu ?

5. Pytanie dot. drugie konta allegro. Czy licencja sello dot. tylko 1 konta, czy ilość kont jest nieograniczona ?
Jeśli chciałbym podłączyć drugie konto, to jak to najlepiej zrobić ? (podłączyć je na tej samej bazie, czy utowrzyć nową bazę o tam kolejne konto).
Pytam pod kątem przeniesienia wszystkich ustawień, trochę czasu to zajmuje i fajnie jakby można było szybko wczytać takowe z drugiego konta aniżeli kolejny raz przechodzić przez proces wdrażania.

W sumie tyle na początek. Jak przebrnę przez poradnik dot. pół własnych to pewnie pojawią się kolejne pytania.


Z góry dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam

 

Link to postu
29 minut temu, Michał K napisał:

czy jest możliwość aby sello po pobraniu transakcji automatycznie utworzyło ZK w subiekcie

Jeśli ZK w Subiekcie są OK, to znaczy, że dobrze skonfigurowałeś.

 

29 minut temu, Michał K napisał:

opcje z poniższego screena

Brak screena.

 

29 minut temu, Michał K napisał:

gdzie kupujący zakupił nieopatrznie 2 przedmioty a wybrał sposób zapłaty za 1

Jeśli FOD jest na 1 szt. a na drugą nie ma, to w Sello pojawią się 2 transakcje, jedna z FOD, druga bez. No chyba, że ktoś ręcznie je zgrupuje po kliencie to się połączą, ale to już będzie błąd użytkownika.

 

29 minut temu, Michał K napisał:

Czy status płatności który trafia przy tworzeniu ZK przez sello to zawsze gotówka ?

A gdzie w ZK jest sposób płatności? Sprecyzuj może pytanie.

 

29 minut temu, Michał K napisał:

są one widoczne ale nie wszystkie

Zapewne nie ma tych, gdzie mail klienta jest zaszyfrowany przez allegro? Jeśli tak, to Sello nie wie, kto napisał tę wiadomość...

 

29 minut temu, Michał K napisał:

Czy licencja sello dot. tylko 1 konta, czy ilość kont jest nieograniczona ?

Licencja dotyczy konta allegro - do każdego musi być osobna.

 

29 minut temu, Michał K napisał:

Jeśli chciałbym podłączyć drugie konto, to jak to najlepiej zrobić ?

Dodać je do tej samej bazy Sello. Rozumiem, że chodzi o drugie konto tej samej firmy.

Edytowane przez MARCIN e-kupowanie.pl
  • Dziękuję 1
Link to postu
6 minut temu, Michał K napisał:

Powiem szczerze że na początku byłem nastawiony dość sceptycznie, jednak po dwukrotnym przebrnięciu przez zielony poradnik i
przewertowaniu sporej ilości wątków na forum zmieniłem zdanie :)

Tak, wiemy, że początek z programem nie należy do najłatwiejszych. Mamy kilka pomysłów jak usprawnić wdrożenie. Zapewne niedługo będą się pojawiać.

8 minut temu, Michał K napisał:

a) No i teraz pytanie czy jest możliwość aby sello po pobraniu transakcji automatycznie utworzyło ZK w subiekcie ?

Tak. W parametrach systemu sprzedaży należy ustawić domyślny typ dokumentu na ZK, oraz twórz automatycznie przy synchronizacji.

image.png.eb02801c0a29d5e4dba0bc57e6c370a6.png

Takie ustawienie spowoduje, że po wygenerowaniu transakcji rozpocznie się automatyczne tworzenie dokumentów.

10 minut temu, Michał K napisał:

Czy jeśli transakcja trafi do paczek i przez to że mam zaznaczone opcje z poniższego screena, spowoduje to że np. sello nie wyłapie ewentualnych błędów i nie
pojawi się czerwony formularz ?

Brak screena :)

A czerwony formularz pojawi się zawsze gdy będzie różnica pomiędzy danymi w transakcji i formularzu. Jeśli jest włączone przenoszenie danych automatycznie to to co się uda przenieść będzie przeniesione. Jeśli coś nie będzie grało to formularz pozostanie czerwony.

14 minut temu, Michał K napisał:

Nie chciałbym np. sytuacji która zdarzyła nam się kilka razy w dotychczasowym systemi integracji z allegro, gdzie kupujący zakupił nieopatrznie 2 przedmioty a wybrał sposób zapłaty za 1
i system nie wyłapał błędu.

Mieliśmy w Sello ten sam problem, ale został on naprawiony w wersji 1.30. Od teraz w zasadzie nie powinno dojść do takich sytuacji.

15 minut temu, Michał K napisał:

Sello w ogóle ma zabezpieczenie przed czymś takim ?

Automatyczne zaznaczenie transakcji jako opłaconej wystąpi tylko jeśli płatność z formularza zgadza się z wartością transakcji (po uwzględnieniu dostawy oraz rabatów Allegro).

18 minut temu, Michał K napisał:

2. Czy status płatności który trafia przy tworzeniu ZK przez sello to zawsze gotówka ?
Mimo tego że mam formy płatności ustawione poprawnie to w ZK się one nie zmieniają.
Domyślam się że pewnie przy tworzeniu dokumentu końcowego przez sello forma się zmieni.

Tak, formy płatności w parametrach dotyczą tylko dokumentów końcowych. Ten akurat fragment kodu powstawał, gdy w Subiekcie nie było jeszcze płatności na ZK. Aktualnie pracujemy nad zupełnie nową synchronizacją z Subiektem, więc obecny mechanizm nie jest rozwijany.

21 minut temu, Michał K napisał:

Pytanie czy realizując dokument końcowy przez subiekta również? Jeśli nie to czy planujecie jakąś aktualizację w najbliższym czasie aby status płatności który trafi do ZK ustawiał się poprawnie ?

Zalecamy jednak tworzyć dokumenty z Sello - inaczej Sello nie dowie się, że dokument został już utworzony i będzie próbowało tworzyć własny. Zakładam, że wraz z pojawieniem się nowego synchronizatora Sello-Subiekt pojawi się również obsługa Subiekta w większym zakresie niż obecnie.

24 minuty temu, Michał K napisał:

3. Czy jest możliwość aby ZK które tworzy sello przypisane zostało do odpowiedniej kategorii w subiekcie ? Jeśli nie to czy jest ewentualnie jest to w planach ?

Aktualnie nie, w nowym synchronizatorze tak.

25 minut temu, Michał K napisał:

Sello korzysta z POP3. Dodatkowo na thunderbirdzie mam utworzony filtr który przerzuca wszystkie maile z allegro do folderu allegro.
a) Pytanie czy właśnie ten filtr nie powoduje zamieszania ?
b) Czy maile są konieczne przy każdej transakcji ?
c )Czy da się pogodzić thunderbirda z sello, czy może muszę usunąć filtr allegro tak aby wszystkie maile wpadały do głównego folderu ?

Może tak być. POP3 (przynajmniej ten w Sello) pobiera maile tylko ze skrzynki odbiorczej. Maile przeniesione do innych folderów nie będą pobrane.

Maile nie są konieczne do działania Sello. Jeśli ich obsługa nie jest potrzebna z poziomu programu można ich w ogóle nie używać. Używanie ich ma jednak ten plus, że są one podpinane do aukcji, transakcji i paczek - więc jest do tego szybszy dostęp. No i można tworzyć maile z szablonu zawierające dane z transakcji itd.

Tutaj chyba nie ma dobrego rozwiązania aby mieć folder na skrzynce i jednocześnie mieć to w Sello - choć nie jestem ekspertem od Thunderbirda i serwerów pocztowych.

29 minut temu, Michał K napisał:

5. Pytanie dot. drugie konta allegro. Czy licencja sello dot. tylko 1 konta, czy ilość kont jest nieograniczona ?

Każde konto Allegro wymaga osobnej licencji. Program może używać dowolna liczba użytkowników, na dowolnej liczbie komputerów. Można również tworzyć dowolną liczbę baz danych z różnymi kontami. Nie zalecam jednak obsługi tego samego konta na różnych bazach, ze względu na problemy z autoryzacją w Allegro. No i aktualizacje programu są darmowe i gorąco polecamy utrzymywać oprogramowanie zaktualizowane.

31 minut temu, Michał K napisał:

Jeśli chciałbym podłączyć drugie konto, to jak to najlepiej zrobić ? (podłączyć je na tej samej bazie, czy utowrzyć nową bazę o tam kolejne konto).
Pytam pod kątem przeniesienia wszystkich ustawień, trochę czasu to zajmuje i fajnie jakby można było szybko wczytać takowe z drugiego konta aniżeli kolejny raz przechodzić przez proces wdrażania.

Można dodać w programie, wtedy dane są między nimi współdzielone. Te same towary można wystawić na wielu różnych kontach przykładowo. Korzystanie z osobnych baz jest bardziej problematyczne, choć są użytkownicy, którzy i tak korzystają bo jest to dla nich wygodniejsze. Zwłaszcza, jeśli konieczna jest praca z dwoma podmiotami Subiekta - wtedy do każdego Subiekta trzeba podłączyć Sello z inną bazą.

@MARCIN e-kupowanie.pl Tym razem wygrałeś ;)

 

 

  • Dziękuję 1
  • Haha 1
Link to postu

Super, bardzo dziękuje za tak szybkie i wyczerpujące odpowiedzi.
Wklejam screena o którym wcześniej zapomniałem.

Czy zaznaczenie wszystkich opcji zakreślonych na czerwono jest poprawne ?
Czy ewentualnie powinienem coś dla własnego bezpieczeństwa odznaczyć ?

5c66ddeb2d291_parametrywysyania.jpg.35f85a15f6894773732b069339c0eaa8.jpg

 

I jeszcze kolejna porcja pytań.
Przeglądałem sobie wydruki które są dostępne na forum. Znalazłem wydruk lista magazynowa z linku poniżej:
https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/4293-listy-magazynowe/
1. Pytanie czy ten wydruk nie jest już dodany domyślnie w programie? Sprawdzałem we wzorcach i druk lista magazynowa jest taki sam, na oko oczywiście :)
2. Dodałem sobie również zestawienie ilościowe towarów z linku poniżej, bo rozumiem że takowego w programie brak ?
Czy ma  tutaj znaczenie jaki typ wydruku przy nim ustawię ? Zostawiłem standardowy.
https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/4730-zestawienie-ilościowe-towarów/

3. Pytanie z jakiego poziomu drukujecie listy magazynowe lub zestawienie towarów do zebrania ?
Drukuje się z poziomu transakcji czy paczek ?

4. Ogólnie to mógłby ktoś przybliżyć jak wygląda u Was schemat realizacji zamówienia ?
U nas na początku drukowane są listy przewozowe, które podpinamy pod druki zamówień, dalej trafia to do zbierania, a po zebraniu towaru zaczyna się pakowanie.

5. Zastanawiam się czy ta domyślna lista magazynowa będzie odpowiednia do naszego schematu realizacji zamówienia. Mianowicie każde zamówienie ma tej chwili swój osobny druk, czyli przyjmijmy 1zamówienia - 1 strona A4, chyba że jest większa ilość produktów wtedy wiadomo dodrukowuje się druga strona z pozostałymi pozycjami.
Pytanie czy lista magazynowa która jest zapisana w programie również rozbija zamówienia na osobne druki, czy tak jak widzę to w screenie drukuje jedno pod drugim i np. 2-3 zamówienia trafiają na jedną stronę A4?
Dużo wygodniej 1 druk - 1 zamówienie.

 

Edytowane przez Michał K
Link to postu

6. Ogólnie to polecacie dodanie innych wzorców w celu ułatwienia pracy, czy lista magazynowa oraz zestawienie ilościowe są wystarczające?
Co do generowania listów przewozowych to korzystamy z zewnętrznej aplikacji więc temat kuriera, poczty czy paczkomatów mamy ogarnięty.
7. Wdziałem również wzorzec lista towarów do spakowania Ks. Robaka, domyślam się że to taka bardziej rozbudowana wersja zestawienia ilościowego?

8. Pytanie dot. przyszłej integracji subiekta z sello. Czy planujecie sumowanie stanów magazynowych z dwóch różnych magazynów subiekta i wysyłanie ilości do sello ?
W tej chwili sello może pracować tylko z jednym magazynem, u nas stany magazynowe w dużej ilości produktów mamy rozbite na 2 magazyny. Oczywiście symbole się zgadzają więc tak naprawdę jest kto kwestia zsumowania stanów. Ewentualnie czy jest w ogóle jakaś możliwość stworzenia jakiegoś dodatku który mógłby taką operację wykonywać ?

I na tą chwilę to w sumie tyle :) ale na pewno coś mi się jeszcze urodzi w trakcie poznawania programu.

Z góry dziękuje za pomoc .
Pozdrawiam

Link to postu
Dnia 15.02.2019 o 16:43, Michał K napisał:

Czy zaznaczenie wszystkich opcji zakreślonych na czerwono jest poprawne ?
Czy ewentualnie powinienem coś dla własnego bezpieczeństwa odznaczyć ?

Można wyłączyć 3 pstryczek, czyli Aktualizuj dane w transakcji, gdy dane na powiązanych formularzach nie są jednoznaczne. Jest to sytuacja, gdy do transakcji przypisanych jest wiele formularzy, bo klient opłacał, anulował, potem znów opłacał itd. Wyłączony pstryczek spowoduje, że formularz taki pozostanie czerwony, aby go sprawdzić i zatwierdzić ręcznie wykluczając nie do końca jasne sytuacje.

Dnia 15.02.2019 o 16:43, Michał K napisał:

Pytanie czy ten wydruk nie jest już dodany domyślnie w programie?

Raczej jest. Czasami dodawaliśmy nowsze wersje wydruku do pobrania z forum, bo domyślnie przy aktualizacji wersji Sello nie aktualizujemy istniejących wydruków, ze względu na to, że można je dowolnie zmieniać i nadpisalibyśmy zmiany użytkownika. W nowych bazach (czyli wydanych po dacie opublikowania wydruku) wersja wydruku jest najnowsza.

Dnia 15.02.2019 o 16:43, Michał K napisał:

Dodałem sobie również zestawienie ilościowe towarów z linku poniżej, bo rozumiem że takowego w programie brak ?
Czy ma  tutaj znaczenie jaki typ wydruku przy nim ustawię ? Zostawiłem standardowy.

W tym wypadku ma być standardowy. Typy wydruków inne niż podstawowy dodają pewne dodatkowe funkcje:

  • książka nadawcza - wydruk ten przypisany do dostawy pozwala zgrupować paczki na jednej liście magazynowej. Jeśli dostawa A i B mają przypisany ten sam wydruk typu książki nadawczej, to paczki z dostawami A i B będą znajdować się na jednej liście wysyłkowej. Jeśli dostawa A i B będą miały różne wydruki to i wylądują na dwóch osobnych listach wysyłkowych.
  • lista magazynowa - po jego wydrukowaniu w paczce zostanie oznaczone odpowiednie pole, informujące że lista magazynowa jest wydrukowana.
  • etykieta adresowa - przed drukowaniem wyświetli się okienko z pytaniem o liczbę etykiet do pominięcia (dotyczy wydruków na blankietach A4 z naklejkami)
Dnia 15.02.2019 o 16:43, Michał K napisał:

3. Pytanie z jakiego poziomu drukujecie listy magazynowe lub zestawienie towarów do zebrania ?
Drukuje się z poziomu transakcji czy paczek ?

Wydruki są robione dla paczek. Dla transakcji nie są dostępne.

Dnia 15.02.2019 o 16:43, Michał K napisał:

Pytanie czy lista magazynowa która jest zapisana w programie również rozbija zamówienia na osobne druki, czy tak jak widzę to w screenie drukuje jedno pod drugim i np. 2-3 zamówienia trafiają na jedną stronę A4?

Jedno pod drugim. Ale w edytorze wydruku można ustawić, aby po każdej paczce wstawiany był znacznik nowej kartki. Niektórzy użytkownicy posługują się wydrukiem szczegółów transakcji (ten na dole), ctrl+P na transakcji spowoduje jego wydruk, ale jest to już zupełnie inny mechanizm drukowania - nie ma tutaj możliwości edycji wydruku.

18 godzin temu, Michał K napisał:

7. Wdziałem również wzorzec lista towarów do spakowania Ks. Robaka, domyślam się że to taka bardziej rozbudowana wersja zestawienia ilościowego?

Tak, z tego co pamiętam zawiera jeszcze zdjęcia towarów.

18 godzin temu, Michał K napisał:

8. Pytanie dot. przyszłej integracji subiekta z sello. Czy planujecie sumowanie stanów magazynowych z dwóch różnych magazynów subiekta i wysyłanie ilości do sello ?

Jest taki pomysł, nie w pierwszej odsłonie, ale jest.

 

Link to postu

Dziękuje za odpowiedź.

Dzisiaj weszło mi jedno zamówienie gdzie kupujący zakupił dwa różne produkty:
- jeden w ilości 7 sztuki
- drugi w ilości 1 sztuki

Z maili widać że sposób dostawy i formę płatności wybrał raz, wpłata od razu się zaksięgowała.
Sello pobrało jego zakupy jako dwie osobne transakcji.

1. Czy to normalne że tak się dzieje ? Nie powinno tego w jakiś sposób połączyć  ?
Dopiero po zaznaczeniu wybranych transakcji i naciśnięciu grupuj transakcje zostały połączone i przeniesione do paczek do wysłania. Myślałem że takie grupowanie działa automatycznie.

2. Druga kwestia dot. drukowania listy magazynowej oraz zestawienia towarów. Pytanie czy dobrze robię:
- utworzyła mi się paczka która widoczna jest w Paczki/Do paczek
- klikam prawym i mam dwie opcje drukuj oraz drukuj do paczki.
- jak kliknę drukuj to drukują mi się szczegóły zamówienia
- w momencie jak kliknę do paczek to mam do wyboru różne wydruki

I teraz pytanie aby wydrukować zbiorczo listę magazynową lub zestawienie towarów muszę mieć każdy wydruk dodany do danego sposobu wysyłki ? Normalnie widzę tylko dodane domyślnie.

Rozumiem że najpierw należałoby dodać wszystkie wydruki których planuję używać do używanych sposobów wysyłek, później po utworzeniu paczek, zaznaczam wszystkie paczki, klikam prawym, drukuj do paczek, wybieram odpowiedni wzorzec wydruku i drukuj.

3. W ogóle trochę namieszałem z tym zamówieniem, po zgrupowaniu utworzyło mi się ZK w subiekcie, chciałem ścieżkę testowo przejść raz jeszcze. Kliknąłem usuń, zapytało czy oprócz transakcji usunąć utworzone dokumenty. Wybrałem tak. ZK się usunęło a zgrupowana transakcja została. Nie da się jej ani usunąć ani rozgrupować.

Mogę jakoś to ZK przywrócić ? W sello dalej jest ono widoczne a w subiekcie brak.
Testowo wybrałem dokument końcowy i PA się tworzy, mimo braku ZK.

Czy może nie zawracać sobie tym głowy a na przyszłość pamiętać aby tak nie robić ? :)

 

Link to postu
43 minuty temu, Michał K napisał:

Dopiero po zaznaczeniu wybranych transakcji i naciśnięciu grupuj transakcje zostały połączone i przeniesione do paczek do wysłania. Myślałem że takie grupowanie działa automatycznie.

Działa tak, jak to opisałeś. Ręcznie.

 

44 minuty temu, Michał K napisał:

Paczki/Do paczek

paczki / do wysłania ?

 

45 minut temu, Michał K napisał:

muszę mieć każdy wydruk dodany do danego sposobu wysyłki ?

Tak. Wtedy Ctrl+A i druki z lewego menu lub PPM.

 

46 minut temu, Michał K napisał:

Nie da się jej ani usunąć ani rozgrupować.

Na dole musisz usunąć ZK, wtedy da się rozgrupować:

image.png.3d28f51ca3860dced443b787f84b3a2a.png

Link to postu
1 godzinę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

paczki / do wysłania ?

Tak dokładnie Paczki/Do wysłania.

1 godzinę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Działa tak, jak to opisałeś. Ręcznie.

1. To załóżmy że wpadnie nam 5 zamówień, po 5 pozycji.

Grupujemy każde zamówienie osobno, czy zaznaczam wszystko i wybieram jedną z trzech opcji: grupuj transakcje, grupuj według klienta, a może grupuj według wg formularzy?
Dalej przenosi do Transakcje/Do paczek i tam weryfikuję czy nie wyrzuciło mi czerwonych formularzy?
Czy jest ewentualnie opcja aby zautomatyzować ten proces ?

2. Czyli reasumując w przypadku zamówień które posiadają tylko jedną pozycję, przenosi je automatycznie do Transakcje/Do paczek, podpina formularz i tworzy ZK w subiekcie, natomiast w przypadku zamówień o wielu pozycjach trzeba to zrobić ręcznie ?
 

1 godzinę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Na dole musisz usunąć ZK, wtedy da się rozgrupować:

Ogarnąłem, ZK usunęło mi wcześniej, dopiero jak usunąłem powiązanie udało się rozgrupować. Nie mnie jednak dzięki za naprowadzenie na dobry trop.

3. I jeszcze jedna kwestia dot. zamówień pobraniowych, czy po wydrukowaniu listu przewozowego w momencie jak zmienimy status zamówienia i trafi ono Do paczek/Wysłane, to trafia nam ponownie do oczekujących na płatność. Domyślam się że jak jak nacisnę PPM i wybiorę zarejestruj wpłatę to z tej zakładki zamówienie zniknie.
Tak z ciekawości jest jakiś automat do weryfikowania pobrań ? Zawracacie sobie tym głowę, czy wierzycie firmie kurierskiej/poczcie ?

 

Edytowane przez Michał K
Link to postu
1 minutę temu, Michał K napisał:

czy zaznaczam wszystko i wybieram jedną z trzech opcji

Zaznaczasz wszystko.

 

1 minutę temu, Michał K napisał:

a może grupuj według wg formularzy?

Radzę 'wg formularzy', ponieważ jeśli ktoś kupi więcej niż to za co zapłacił, to taka sztuka/sztuki nie zostaną dopięte do transakcji z FOD-em i pozostanie/pozostaną na liście gotowe do wystąpienia o zwrot prowizji. No i łatwiej taki nadmiarowy zakup od razu zidentyfikować.

 

3 minuty temu, Michał K napisał:

jak zmienimy status zamówienia i trafi ono Do paczek/Wysłane, to trafia nam ponownie do oczekujących na płatność

Tak, ale musisz ustawić taki filtr, żeby je widzieć:

image.png.4e909c0b08669e0d35bb02849ae7fbe2.png

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...