Skocz do zawartości

Import plików xml, csv do zamówienia w Subiekt GT

Polecane posty

Dzień dobry, 

Poszukuję najlepszego rozwiązania do importu plików do zamówienia (na podstawie zamówienia tworzę fakturę Proforma lub Fakturę). 
Mam problem bowiem posiadam bardzo szeroką gamę produktów i większość ofert tworzę w excelu. Jedna oferta to czasami 200 pozycji. 
W momencie gdy Klient akceptuje ofertę ja muszę wszystko ręcznie przeklepywać do Subiekta, aby założyć sobie "zamówienie". 

Pomyślałem, że może excela przerobię na xml i zaimportuję go do zamówienia subiekt. Na tę chwilę mam tylko wersję podstawową programu subiekt. 

Co według Was jest potrzebne, aby sprawniej tworzyć zamówienia i na podstawie tego tworzyć np faktury? 

Bardzo proszę o pomoc bo mam już tego dość... 

Pozdrawiam
Maciej

 

Link to postu
31 minut temu, Maciej Ignatowicz napisał:

Pomyślałem, że może excela przerobię na xml i zaimportuję go do zamówienia subiekt. Na tę chwilę mam tylko wersję podstawową programu subiekt. 

Nie rozumiem skąd pomysł, programy Insertu nie posiadają takiej funkcjonalności, nie są w stanie wczytać nic innego niż natywny EDI++/epp. Poza tym po co komplikować sytuację i jeszcze konwertować xls na xml, jak można od razu wczytać xls ?

 

32 minuty temu, Maciej Ignatowicz napisał:

Co według Was jest potrzebne, aby sprawniej tworzyć zamówienia i na podstawie tego tworzyć np faktury? 

A jakie znaczenie ma nasze zdanie, ważne czego Ty potrzebujesz... Jest kilka uniwersalnych rozwiązań dodatkowych, można je znaleźć w katalogu rozwiązań dodatkowych na stronach Insertu, my też posiadamy takie rozwiązanie, uproszczone/zoptymalizowane pod import takich zamówień, rozwiązanie korzysta ze Sfery dla Subiekta GT, w przypadku zainteresowania proszę o bezpośredni kontakt.

Link to postu
10 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

A jakie znaczenie ma nasze zdanie, ważne czego Ty potrzebujesz...

No takie znaczenie, że jak do tej pory mało która firma jest mi w stanie pomóc. 

 

11 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Jest kilka uniwersalnych rozwiązań dodatkowych

Szukam rozwiązania problemu opisanego powyżej. W jaki sposób przyjmować zamówienia czy w subiekcie czy może w innym rozszerzeniu. 

Ja później muszę wystawić fakturę na podstawie mojej oferty na 200 pozycji. 

Link to postu
49 minut temu, Maciej Ignatowicz napisał:

i większość ofert tworzę w excelu

A nie lepiej było by tworzyć te zamówienia bezpośrednio w Subiekcie > ZAMÓWIENIE OD KLIENTÓW ? Fakturę robisz potem kilkoma klikami...

Jeśli będzie potrzeba przenieść je do Excela, to na otwartym ZK kopiujesz listę i wklejasz do Excela.

Edytowane przez MARCIN e-kupowanie.pl
Link to postu
3 minuty temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

A nie lepiej było by tworzyć te zamówienia bezpośrednio w Subiekcie > ZAMÓWIENIE OD KLIENTÓW ?

Chciałbym, ale ZAMÓWIENIA w Subiekcie nie są aż tak plastyczne. Często w takiej ofercie mam kilka zmian lub dodatkowych produktów, które muszą się znaleźć jedna po drugiej. Tu natomiast gdy mam już wprowadzone 200 produktów nie mogę dodać sobie od tak wiersza. Chodzi mi np o jedno duże urządzenie i klient decyduje się jednak dokupić do niego jeszcze kilka ważnych elementów rozszerzających funkcjonalność. 

Link to postu
6 godzin temu, Maciej Ignatowicz napisał:
7 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

A jakie znaczenie ma nasze zdanie, ważne czego Ty potrzebujesz...

No takie znaczenie, że jak do tej pory mało która firma jest mi w stanie pomóc. 

Co to znaczy "mało która firma", wypowiedź sugeruje, że nie szukał Pan pomocy we właściwym miejscu - każda firma, która zajmuje się wdrożeniami programów, a nie tylko ich sprzedażą powinna pomóc - dlaczego nie che pomóc wybrany przez Pana dostawca programu.

 

6 godzin temu, Maciej Ignatowicz napisał:
7 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Jest kilka uniwersalnych rozwiązań dodatkowych

Szukam rozwiązania problemu opisanego powyżej. W jaki sposób przyjmować zamówienia czy w subiekcie czy może w innym rozszerzeniu. 

Ja później muszę wystawić fakturę na podstawie mojej oferty na 200 pozycji. 

Skłaniałem się do rozwiązania zaproponowanego przez Pana - arkusz w Excelu i import do GT.

 

6 godzin temu, Maciej Ignatowicz napisał:
6 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

A nie lepiej było by tworzyć te zamówienia bezpośrednio w Subiekcie > ZAMÓWIENIE OD KLIENTÓW ?

Chciałbym, ale ZAMÓWIENIA w Subiekcie nie są aż tak plastyczne. Często w takiej ofercie mam kilka zmian lub dodatkowych produktów, które muszą się znaleźć jedna po drugiej. Tu natomiast gdy mam już wprowadzone 200 produktów nie mogę dodać sobie od tak wiersza. Chodzi mi np o jedno duże urządzenie i klient decyduje się jednak dokupić do niego jeszcze kilka ważnych elementów rozszerzających funkcjonalność. 

To już jakiś konkret - od "zamówienia" nagle przeszliśmy do "ofertowania", a to już inne zagadnienie... W GT nie mamy wpływu na kolejność pozycji dokumentu, takie możliwości zmiany daje dopiero Navireo... Nie mniej jeśli jest istotne ofertowanie to wcześniej przyjrzałbym się dla linii nexo, jeśli nie nexo to można rozważyć rozwiązanie dodatkowe, które pozwoli zmienić kolejność pozycji na ZK (skopiowanie do Excela, zmiana kolejności pozycji, import do GT lub rozwiązanie zintegrowane, o ile kolejność to jedyny problem), na końcu dedykowane rozwiązania, kompletne rozwiązanie, ale przy nich będzie problem z czasem realizacji i kosztami.

Link to postu
  • 2 miesiące temu...
Dnia 19.02.2019 o 17:29, Daniel Kozłowski napisał:

To już jakiś konkret - od "zamówienia" nagle przeszliśmy do "ofertowania", a to już inne zagadnienie... W GT nie mamy wpływu na kolejność pozycji dokumentu, takie możliwości zmiany daje dopiero Navireo... Nie mniej jeśli jest istotne ofertowanie to wcześniej przyjrzałbym się dla linii nexo, jeśli nie nexo to można rozważyć rozwiązanie dodatkowe, które pozwoli zmienić kolejność pozycji na ZK (skopiowanie do Excela, zmiana kolejności pozycji, import do GT lub rozwiązanie zintegrowane, o ile kolejność to jedyny problem), na końcu dedykowane rozwiązania, kompletne rozwiązanie, ale przy nich będzie problem z czasem realizacji i kosztami.

No ok. Najpierw ofertuję. Tworzę czasami spore oferty po 200 pozycji. Jeśli wszystko zostaje zaakceptowane to zamieniam ofertę w zamówienie. Do tej pory korzystałem z szablonu "ZAMÓWIENIA" w Subiekcie GT.  O Nexo wypowiedział się człowiek, który instalował nam w firmie Subiekt GT, że jest to niestabilny program. 
Nie wiem co daje NAVIREO. Firmę prowadzimy w Zielonej Górze i nie ma tutaj żadnego partnera, który chciałby się spotkać i rozwiązać nasze bolączki. 

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Proszę doprecyzować - Subiekt nie posiada takiej funkcjonalności jak ofertowanie, dostępne są tylko zamówienia, które często są wykorzystywane do tego celu, ofertowanie dostępne jest w Gestorze.

Co do możliwości importowania dokumentów w formatach na bazie xls/xlsx/xml to jak najbardziej są, wskazałem je wcześniej w tym wątku, finalnie wszystko zależy od formatu i sposobu jego importu.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...