Skocz do zawartości

Vendero sklep internetowy

Polecane posty

Witam

mamy obecnie w firmie Subiekta GT wraz z wykupionym abonamentem na ulepszenia. Zastanawiamy się nad wdrożeniem Vendero jako sklepu internetowego. Nasz asortyment to śruby i inne elementy złączne. Jest to asortyment bardzo rozdrobniony (np. jeden typ wkręta występuje w 100 rozmiarach i oczywiście każdy rozmiar może być w innej cenie). Mamy też swoją stronę internetową, we własnej domenie na serwerze firmy nazwa.pl.

Mam kilka pytań:

1) czy produkty, zdjęcia, opisy, ceny można dodawać tylko z poziomu panelu administracyjnego sklepu czy wszystko najpierw trzeba wprowadzać do Subiekta GT ? Nie chciałbym dodawać do Subiekta 1000 zdjęć produktów bo mocno obciąży to bazę danych,

2) w jaki sposób dodaje się ceny ? Obecnie w Subiekcie nie korzystamy z cen w ogóle. Wyceny dla klientów robimy za każdym razem indywidualnie na podstawie cen zakupu danego produktu

3) czy połączenie Subiekta ze sklepem Vendero nie spowolni pracy w Subiekcie (jak to wpływa na bazę danych i szybkość pracy serwera ?

4) czy administrowanie sklepem, obsługa zamówień jest czasochłonna czy jest to wszystko zautomatyzowane (dodawanie cen, zdjęć, obsługa zamówień). Jest to ważne ponieważ nie będzie wydzielonej osoby do obsługi sklepu internetowego tylko będzie zajmował się tym pracownik który obecnie i tak ma bardzo dużo obowiązków

5) czy jest możliwość dodania przycisku na naszej obecnej stronie internetowej tak żeby było szybkie przekierowanie do sklepu internetowego. Jeśli tak jak to się robi? Dodam, że jesteśmy małą firmą i nie mamy informatyka który by to wszystko konfigurował na bieżąco

6) jak wygląda sprawa płatności w sklepie internetowym ? Czy musimy coś dodatkowo wykupić, uruchomić, jeśli tak jakie są to koszty ?

7) czy jest możliwość przetestowania sklepu Vendero konkretnie na naszej bazie danych (z naszym asortymentem itd.) ?

8) czy na podstawie powyższych informacji (nasz asortyment oraz specyfika działalności) jest w ogóle sens zakładać taki sklep ?

Bardzo proszę o rady i opinie.

 

 

Link to postu

ad 1) Produkty, zdjęcia i opisy są synchronizowane z Subiekta, z tym że z programu można zsynchronizować tylko 5 zdjęć dla danego asortymentu, dodatkowe 5 można dodać z poziomu panelu administracyjnego.
ad 2) Z poziomu programu Subiekt istnieje możliwość zdefiniowania 10 poziomów cen, jedna z nich może być przeznaczona dla sklepu internetowego.
ad 3) Połączenie Subiekta i vendero nie spowolni Państwa pracy, vendero to aplikacja webowa, synchronizator vendero to aplikacja łącząca sklep internetowy i program sprzedażowy (nie ma on większego wpływu na obciążenie serwera SQL).
ad.4) Na początku będą musieli Państwo poświęcić trochę czasu na konfigurację sklepu, dodawanie zdjęć, cen i opisów nie jest zautomatyzowane, ta praca będzie musiała być wykonana przez człowieka.
ad.5) Taki przycisk jest możliwy dodania na Państwa stronie, najlepiej, aby wykonała to osoba, która tworzyła Państwa stronę.
ad. 6) Jeżeli dobrze zrozumiałem, to chodzi o szybkie płatności? Jeśli tak, to vendero oferuje możliwość konfiguracji płatności typu paypal, dotpay, payu i przelewy 24. Są to dodatkowe rozwiązania, które będą wymagały założenia kont na odpowiednim serwisie i podpisania umowy (szczegóły u dostawcy usługi)
ad. 7) vendero można przetestować w wersji demo, która jest aktywna przez 14 dni.
 

 

Link to postu
3 godziny temu, Maciej Kasprzak napisał:

Witam

Panie Macieju dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze prośbę. Kontaktowałem się z użytkownikiem Vendero który ogólnie rzecz biorąc nie jest zadowolony z działania tego sklepu internetowego i zdecydowanie go odradzał. Poniżej zamieszczam jego uwagi. Bardzo proszę odnieść się do tych uwag w sposób jak najbardziej obiektywny. Z góry dziękuję.

1. Nie ma w GT drzewka kategorii aby przeniosło ci to do Vendero.
Przy zakładaniu sklepu możesz tylko wrzucić wszystko do jednej kategorii jeżeli chcesz mieć drzewo kategorii to już musisz grzebać w vendero.
Kiedyś wgrałem backup bazy i synchronizator wyczyścił wszystkie ustawienia kategorii ( jak masz z 10000 to już sobie wyobrażam wku....... ja to się stanie)
2. Wszystkie zdjęcia są obcinane do rozmiaru 800x600 i wielkości około 15-40 KB. W dobie szybkiego internetu zmuszają naszego klienta do oglądania zdjęć wątpliwej jakości.
Żeby była jasność ty możesz do subiekta wrzucić i plik 5MB ale i tak synchronizator do vendero prześle plik 800x600 z niską "wagą".
3. Nie przenosi rabatów klientów subiekta do Vendero ( polityka cenowa w GT )
4. Zmienia dane w karcie kontrahenta jeżeli klient takie wyda polecenie lub się pomyli przy składaniu zamówienia.
5. Na wszelkie propozycje dodania funkcjonalności jest odpowiedź Insertu, że sugestia została przesłana do działu rozwoju - od ponad roku nic nie dodali z naszych subiektywnych ale oczywistych pomysłów. Bardzo mało zmian wnoszących nowe funkcjonalności.
6. Sklep ZAMULA (czyli wolno działa)
 

 

 

Link to postu

Witam,

to może po kolei:
1. Nie ma w GT drzewka kategorii aby przeniosło ci to do Vendero.
Przy zakładaniu sklepu możesz tylko wrzucić wszystko do jednej kategorii jeżeli chcesz mieć drzewo kategorii to już musisz grzebać w vendero.
Kiedyś wgrałem backup bazy i synchronizator wyczyścił wszystkie ustawienia kategorii ( jak masz z 10000 to już sobie wyobrażam wku....... ja to się stanie)

W vendero drzewo kategorii tworzone jest na kilka sposobów już podczas przechodzenia kreatora tworzenia witryny. Można stworzyć drzewo kategorii na podstawie grup subiektowych, na podstawie branży, którą wybiera się z listy bądź też można przejść kreator bez tworzenia kategorii na tym etapie. Wówczas należy samodzielnie stworzyć takie drzewo z poziomu Panelu Administracyjnego sklepu. Z poziomu Panelu Administracyjnego można również tworzyć podkategorie - zagnieżdżenia (prosta metodą przeciągnij i upuść). 
Sytuacja, którą opisuje wskazany powyżej przykład przez anonimowego użytkownika - czyli wyczyszczenie ustawień kategorii - nie była akcją automatyczną. Musiała zostać zatwierdzona przez użytkownika obsługującego system. A wywołana została, jak sam Pan napisał, w momencie podłączenia starego podmiotu. Archiwizację wykonano przy włączonym synchronizatorze - tym samym działający synchronizator cały czas nadpisywał dane, a użytkownik wgrał kopię podmiotu, która tych zmian nie posiadała i zatwierdził odświeżenie danych. Tyle gwoli wyjaśnienia. 
Co więcej, 17.05.2018 r. weszła zmiana związana z archiwizacją podmiotu z poziomu Subiekta: Podczas procesu archiwizacji podmiotu z poziomu Subiekta synchronizator vendero będzie automatycznie wyłączany. Zmiana będzie obowiązywać od najbliższych wersji Subiekta GT 1.52 oraz Subiekta nexo 20.
Wobec czego zgłaszane zastrzeżenia są dość nieaktualne.

2. Wszystkie zdjęcia są obcinane do rozmiaru 800x600 i wielkości około 15-40 KB. W dobie szybkiego internetu zmuszają naszego klienta do oglądania zdjęć wątpliwej jakości.
Żeby była jasność ty możesz do subiekta wrzucić i plik 5MB ale i tak synchronizator do vendero prześle plik 800x600 z niską "wagą".

Obecnie zmiana rozmiaru podyktowana jest przede wszystkim optymalizacją procesu synchronizacji oraz skróceniem czasu ładowania strony. Niemniej prace związane z optymalizacją przesyłania zdjęć są wykonywane regularnie - stale pracujemy nad usprawnieniem tego procesu. 


3. Nie przenosi rabatów klientów subiekta do vendero
 ( polityka cenowa w GT )
Nasz program umożliwia nadawanie klientom z poziomu Subiekta rabatów oraz indywidualnych poziomów cen/cennik indywidualny. Wszystkie te dane ustawione w kartotece kontrahenta w Subiekcie zostaną przesłane do Panelu Administracyjnego vendero. A klient będzie mógł robić zakupy po promocyjnych cenach. 


4. Zmienia dane w karcie kontrahenta jeżeli klient takie wyda polecenie lub się pomyli przy składaniu zamówienia.
Tak, zgadza się. Aczkolwiek w planach jest zmiana całego procesu zamówienia łącznie z tematem wykorzystywania danych klienta i ich zapisywania w kartotece Subiekta. 




5. Na wszelkie propozycje dodania funkcjonalności jest odpowiedź Insertu, że sugestia została przesłana do działu rozwoju - od ponad roku nic nie dodali z naszych subiektywnych ale oczywistych pomysłów. Bardzo mało zmian wnoszących nowe funkcjonalności.

Tutaj ciężko mi się odnieść - nie wiem o jakich sugestiach jest mowa. Niemniej zmiany wprowadzane są stale, a w ich skład wchodzą też sugestie naszych klientów. Zawsze mogę przedstawić listę zmian ze wskazanego okresu.

6. Sklep ZAMULA (czyli wolno działa)
W jakich przypadkach? Na jakiej witrynie? 

W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać. 


 

Link to postu

Pani Anno dziękuję za odpowiedź. Czyli z tego co Pani napisała nie wygląda to tak źle jak pisał ten użytkownik z którym korespondowałem.

Mam jeszcze pytania odnośnie cen produktów oraz dodawania zdjęć:

1) problem polega na tym że do tej pory nie korzystaliśmy z opcji ustawiania cen w Subiekcie. Robimy wyceny indywidualne na podstawie ceny zakupu każdorazowo pod zapytanie klienta (prowadzimy sprzedaż hurtową więc najczęściej są to trochę większe ilości, zapytanie przychodzi mailem i  wycenę też wysyłamy mailem). Tak więc w Subiekcie nie mam ustawionych żadnych cen. Więc moje pytanie jest czy np. dla każdego z tysiąca produktów osobno będę musiał w Subiekcie ustawić cenę ręcznie czy da się to zrobić jakoś automatycznie (np. cena zakupu + 20%,  zaznaczam jakoś wszystkie tysiąc produktów i robią mi się ceny które nazywam np. cena internetowa i tą cenę zaciągam do Vendero). 
Proszę o wytłumaczenie najprościej jak się da jak tworzyć w najszybszy sposób ceny do sklepu Vendero. 

2) odnośnie zdjęć. Czy lepiej najpierw je dodać do Subiekta GT  (tu obawiam się dużego wzrostu bazy danych i obciążenia serwera co może spowolnić pracę) czy lepiej je dodać tylko z poziomu panelu administracyjnego w Vendero ? Oraz jaka jest optymalna rozdzielczość zdjęć (tak żeby dobrze wyglądało na stronie i wszystko szybko działało) ?

Link to postu

Proszę wypróbować opcję PRZECENY - dostępnej z górnej belki opcji z poziomu NARZĘDZIA. Umożliwia ona zbiorczą zmianę cen dla różnych poziomów cen. Proszę wypróbować rozwiązanie dla kilku towarów i sprawdzić czy o taki efekt chodzi - ale myślę, że to właśnie będzie rozwiązanie. 

Jeśli chodzi o zdjęcia to na chwilę obecną max, jakie umożliwiamy to 800x600. Niemniej proszę wypróbować wersję demo vendero - 14 dni za darmo - i zobaczyć, jak zdjęcia będą się prezentować w rzeczywistości. 

Link to postu
  • 8 miesięcy temu...

Czy stworzenie tego sklepu na istniejącej już własnej domenie? Tego właśnie nie mogę znaleźć - dziękuję za pomoc. Chyba że na Waszej z późniejszą możliwością zmiany

I czy istnieje mozliwość by z Subiekcie grupowo wstawić jedno zdjęcie tego samego produktu ale np. o różnej długości. To znaczy mamy np. nakrętkę która jest wizualnie taka sama, ale ma różną średnicę - wówczas można do 120 nakrętek wstawić jedno zdjęcie, a nie wstawiać je 120 razy.

Edytowane przez Tomasz Czajkowski
Link to postu

A czy nie sądzi Pan że warto było by to zmienić? Uważam, że znacznie ułatwiło by to pracę takiego dodawania zdjęcia. Inny przykład to bochenek chleba który rózni się jedynie wagą. W przypadku 10 takich bochenków wykonanych z różnej mąki mamy ich 40 różnych, ale zdjęcie wystarczy jedno - takie same do wszystkich. Rozmawiałem już o tym zaraz jak powstało Vendero. Było to już kilka lat temu i do dzisiaj nic się nie zmieniło? Szkoda. Czy jest to może planowane???

Link to postu
  • 2 lata później...

Osobiście odradzam tworzenie sklepu w Vendero, nowe systemy Windows (np. 11) nie jest wspierane przez InsERT i rodzi to mnóstwo problemów. Nie można zaktualizować towarów, zamówienia nie są generowane w Subiekcie GT ... Pomoc techniczna ogranicza się jedynie do informowania o niewspieraniu nowych systemów. Brak działania od roku jak dla nas oznacza wyjście Inserta z tego produktu - pierwszy wątek z 8 Października 2021

Link to postu

Witam Państwa z VENDERO. Proszę o informację, czy posiadacie w planach stworzenie opcji sugerowania produktów do produktu który przegląda klient. To znaczy jeżeli klient przegląda bułkę, to poniżej, czy z boku sugorowane jest dla niego masło i dżem. Wiem, że z jakąkolwiek prośby w Waszą stronę to taka prośba do typowego urzędnika (nie ma, nie będzie, nie znam się, a tak w ogóle to proszę nie zawracać mi głowy) ale może coś się zmieniło w tym temacie lub macie wiedzę na temat - gdzie takowa opcja jest do dokupienia ???

Edytowane przez Tomasz Czajkowski
  • Lubię to 1
Link to postu

Zapomnijcie, że dodadzą jakąś prawdziwą funkcjonalność.

Mam ten sklep 3 rok i ANI JEDNEJ sugestii nie dodali.

Zobacz na listę zmian w sklepie Vendero, załączam plik txt aby nie zaśmiecać i sami oceńcie

... tam są z naszego punktu widzenia zmiany nie podnoszące funkcjonalności sklepu.

A najczęściej informują, że poprawili problemy wydajnościowe...

To całe vendero działa w oparciu o azure i działa woooolno

Mnie najbardziej boli to, że mając stworzoną politykę rabatową ( promocje )w subiekcie nie jest ona przenoszona do vendero.

Każdemu bym zalecał jakikolwiek sklep np: presta i dobry synchronizator sklep - subiekt

I kiedyś tak zrobię...

I jeszcze jedno, czemu vendero nawet nie ma tu swojego odrębnego działu?

Dlatego bo jest tak popularne.

Oczywiście wiąże się to z nakładami $ na prace programistyczne.

Gdyby były decyzje na przeznaczenie środków to szybko pojawiłyby się funkcjonalności i wodotryski.

A tak jest jak jest i nic się szybko nie zmieni.

 

ven.txt

Edytowane przez Marek Oleksiak
Link to postu
W dniu 17.11.2022 o 16:06, Tomasz Czajkowski napisał:

Witam Państwa z VENDERO. Proszę o informację, czy posiadacie w planach stworzenie opcji sugerowania produktów do produktu który przegląda klient. To znaczy jeżeli klient przegląda bułkę, to poniżej, czy z boku sugorowane jest dla niego masło i dżem. Wiem, że z jakąkolwiek prośby w Waszą stronę to taka prośba do typowego urzędnika (nie ma, nie będzie, nie znam się, a tak w ogóle to proszę nie zawracać mi głowy) ale może coś się zmieniło w tym temacie lub macie wiedzę na temat - gdzie takowa opcja jest do dokupienia ???

@Kacper Panek@Kamil Goleń@Anna Merta@Maciej Kasprzak - mogę prosić o odpowiedź !!!

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...