Skocz do zawartości
Forum użytkowników
Robert Mazurek

Inpost - naliczane opłaty dodatkowe za gabaryty

Polecane posty

Jak sobie radzicie z naliczanymi opłatami dodatkowymi za paczkomaty Inpost. Mam tego dosyć dużo, muszę zareklamować ok 40 przesyłek na dziś dzień. Gabaryt C upchnięty do mniejszego gabarytu Jak wam to idzie z inpostem ? Dużo macie niesłusznie naliczanych opłat ? - procentowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Napisano (edytowany)

Ostatnio nie mieliśmy nic. Staramy się dawać opakowania (lub je sztucznie powiększać w trakcie pakowania) tak, żeby np. B nie były w granicach 9 - 10 cm... A wcześniej może 0,2 - 0,3 paczki na 100 nadanych... Każda "kartka pakowania" ma przypiętą etykietę z już wybranym gabarytem, więc jest łatwiej + narysowana miarka na stole.

Edytowano przez MARCIN e-kupowanie.pl

Udostępnij ten post


Link to postu

notorycznie dostawałem dopłaty za zmianę gabarytu z C na B. PACZKI MIAŁY WYMIAR 400X200X200

wysyłałem reklamacje i oczywiście jak grochem o ścianę.

 

wysłałem wieć ze strony UKE skargę na INPOST. W CIĄGU 7 DNI DOSTAŁEM KOPIE PISMA UKE DO INPOSTU. po 14 dniach otrzymałem zwrot wszystkich dopłat

 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
28 minut temu, siwydtp napisał:

notorycznie dostawałem dopłaty za zmianę gabarytu z C na B. PACZKI MIAŁY WYMIAR 400X200X200

wysyłałem reklamacje i oczywiście jak grochem o ścianę.

 

wysłałem wieć ze strony UKE skargę na INPOST. W CIĄGU 7 DNI DOSTAŁEM KOPIE PISMA UKE DO INPOSTU. po 14 dniach otrzymałem zwrot wszystkich dopłat

 

Reklamacje w InPost to jeden wielki cyrk :D W ostatnim czasie jak zgłaszamy jakąś zaginioną paczkę, to po 2 tyg. nagle okazuje się, że "czegoś nie dosłaliśmy" i musimy wysyłać pismo z numerem rachunku do uzupełnień - wiąże się to z dłuższym czasem oczekiwania na środki. Ale plusik za to, że nie wymagają potwierdzenia nadania paczki, jeśli w statusie śledzenia wymienione jest jak byk, że kurier odebrał przesyłkę :)

Nie mam pojęcia od czego zależy naliczenie dodatkowej opłaty. To jest chyba jakaś nieznana nam reguła :D U nas nie zdarzyło się, żeby była ona doliczona. Wysyłamy paczki praktycznie tylko w gabarycie A - zdarzają się mniejsze i większe, jednak każda mieści się w przedziale (na oko :D) . Czasem na zestawieniu do faktury widnieją inne gabaryty (głównie B) i analogicznie wzrasta cena przesyłki - nigdy jednak nie zaobserwowaliśmy, żeby gdziekolwiek została doliczona dodatkowa opłata za weryfikację rozmiarów paczki. Zdarza się to jednak rzadko. Może wszystko zależy od polityki danej sortowni? Czasem błędny gabaryt można też zaobserwować na stronie InPost już po wygenerowaniu etykiety (nie ważne, czy przez stronę, czy przez Sello) i wysłaniu paczki - zdarzyło się kilkukrotnie, że wskakiwał nam gabaryt C, czy nawet D. Na fakturze wszystko było jednak rozliczone normalnie, w gabarycie A. Także trzeba się niestety pilnować, nawet nie wiadomo kiedy nas trafią ;)

Przy tylu paczkach do reklamacji zrobiłabym to pewnie masowo i w jak najkrótszym czasie - a niech ci za biurkiem też trochę popracują, skoro ktoś wymyślił takie sprawdzanie paczek i nie potrafi tego systemu porządnie ogarnąć :D Może jak zaleje ich w końcu kiedyś fala reklamacji nie do ogarnięcia to sięgną po rozum do głowy, aby coś z tym faktem zrobić. Nie zazdroszczę tylko wypełniania tylu formularzy reklamacyjnych..

Udostępnij ten post


Link to postu

TRZEBA WEJSC W MENAGERA I WEJSC W ZAKŁADKE OPŁATY

I TAM WIDAC DOADTKOWE OPŁATY, ZAJRZAŁEM TAM PRZEZ PRZYPADEK W STYCZNIU I TERAZX KONTROLUJE

Udostępnij ten post


Link to postu

Chodzi o ten manager internetowy, co można sobie wejść przez stronę? Ten stary już nie działa, a w tym nowym nie widzę żadnej zakładki związanej z opłatami. Gdzie bym nie spojrzała, nie mamy niczego w managerze odnośnie płatności. Wcześniej było jeszcze coś takiego jak portfel, jednak działamy na podstawie umowy z fakturowaniem co miesiąc i nie mieliśmy potrzeby tam nawet zaglądać :) Wszystkie dopłaty powinny być więc uwzględnione w specyfikacji do faktury. A ta zgadza się z opłacaną fakturą, więc w innym miejscu raczej tego nie znajdziemy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
18 godzin temu, siwydtp napisał:

notorycznie dostawałem dopłaty za zmianę gabarytu z C na B. PACZKI MIAŁY WYMIAR 400X200X200

wysyłałem reklamacje i oczywiście jak grochem o ścianę.

 

wysłałem wieć ze strony UKE skargę na INPOST. W CIĄGU 7 DNI DOSTAŁEM KOPIE PISMA UKE DO INPOSTU. po 14 dniach otrzymałem zwrot wszystkich dopłat

 

 

Zrobię to samo bo w takiej sytuacji to pierwsze co przychodzi to bezsilność i tracenie czasu na szarpanie się

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 8.05.2019 o 14:57, siwydtp napisał:

notorycznie dostawałem dopłaty za zmianę gabarytu z C na B. PACZKI MIAŁY WYMIAR 400X200X200

wysyłałem reklamacje i oczywiście jak grochem o ścianę.

 

wysłałem wieć ze strony UKE skargę na INPOST. W CIĄGU 7 DNI DOSTAŁEM KOPIE PISMA UKE DO INPOSTU. po 14 dniach otrzymałem zwrot wszystkich dopłat

 

Co napisałeś w tym piśmie do UKE? Gdzie do UKE to trzeba wysłać jakiś dział konkretny w UKE, mail, polecony ?

Jak INPOST dowiedział się o interwencji UKE ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 13.05.2019 o 02:50, HotKey . napisał:

Co napisałeś w tym piśmie do UKE? Gdzie do UKE to trzeba wysłać jakiś dział konkretny w UKE, mail, polecony ?

Jak INPOST dowiedział się o interwencji UKE ?

Przydałoby się wiedzieć.

ja po ostrych dyskusjach wybrnąłem z tego ale coż skoro i tak znowu doliczają

Udostępnij ten post


Link to postu
17 godzin temu, Robert Mazurek napisał:

Przydałoby się wiedzieć.

ja po ostrych dyskusjach wybrnąłem z tego ale coż skoro i tak znowu doliczają

OK a z kim rozmawiałeś?

Opiekun? Infolinia? Jakiś dział? Pisma / reklamacje ?

Udostępnij ten post


Link to postu

Znów naliczaj te swoje 3 zł mam tego serdecznie dość robi się parodia.

 

- podwójne zakupy allegro trzeba dwa razy składać o zwrot prowizji bo zawsze odrzucą - Wiadomo weryfikacji tam nie ma bo jakby była to widać podwójny zakup

- inpost nie wyrabia finansowo więc zyskuje na tym że doliczają coś na wariata a ludzie tego nie widzą

 

To zakrawa na jakąś teorie spiskową  za chwile dowala payu opłaty i kolejne reklmacje dojdą

Udostępnij ten post


Link to postu

Od miesięcy płacę InPostowi tylko kwotę bezsporną, co miesiąc wysyłam zbiorczą reklamację do wszystkich wysyłek z dopłatami.

Dostaję szablonowe odpowiedzi. Odwołuję się również szablonowo. I tak w nieskończoność. Pisałem im już, że moje stanowisko jest ostateczne i mogą dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej. Raz w miesiącu blokują mi konto i wtedy wysyłam do windykacji numery reklamacji i potwierdzenia przelewu kwoty bezspornej. Po kilku godzinach albo na kolejny dzień odblokowują - zwłaszcza jeśli zaangażuję w to opiekuna argumentując, że jeśli nie odblokują do 12:00 to kilkaset przesyłek zabierze inny przewoźnik.

 

Każdemu polecam nie odpuszczać nawet jeśli trzeba na to poświęcić chwilę czasu. Niestety InPost najwyraźniej na tym właśnie bazuje, że część osób w ogóle nie czyta załącznika do faktury, inni dla kilku złotych olewają temat, a jeszcze inni po otrzymaniu szeregu cytatów z regulaminu się poddaje. 

Udostępnij ten post


Link to postu

 

Dnia 31.05.2019 o 10:49, M. K. napisał:

Od miesięcy płacę InPostowi tylko kwotę bezsporną, co miesiąc wysyłam zbiorczą reklamację do wszystkich wysyłek z dopłatami.

Dostaję szablonowe odpowiedzi. Odwołuję się również szablonowo. I tak w nieskończoność. Pisałem im już, że moje stanowisko jest ostateczne i mogą dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej. Raz w miesiącu blokują mi konto i wtedy wysyłam do windykacji numery reklamacji i potwierdzenia przelewu kwoty bezspornej. Po kilku godzinach albo na kolejny dzień odblokowują - zwłaszcza jeśli zaangażuję w to opiekuna argumentując, że jeśli nie odblokują do 12:00 to kilkaset przesyłek zabierze inny przewoźnik.

 

Każdemu polecam nie odpuszczać nawet jeśli trzeba na to poświęcić chwilę czasu. Niestety InPost najwyraźniej na tym właśnie bazuje, że część osób w ogóle nie czyta załącznika do faktury, inni dla kilku złotych olewają temat, a jeszcze inni po otrzymaniu szeregu cytatów z regulaminu się poddaje. 

U mnie ten numer nie przejdzie po blokadzie 4 dni paczki stały a i to firmy nie odblokowali tylko kurier z własnej inicjatywy zabrał paczki, całość prawie tydzień trwała. Telefonów chyba nie muszę tłumaczyć ile wykonałem i do kogo - wszędzie i co chwila.Zastanawiam się na oddaniem sprawy do sądu a wcześniej nad zgrywaniem z monitoringu pakowania spornych paczek.i zrzutami gdzie paczki stoją do odbioru. Odczekać 2-3 miesiące i założyć sprawę w sądzie. Dziwi mnie fakt że tyle ludzi /firm jest robionych w trąbę i wszyscy dajemy się tak naprawdę wodzić za nos. Dodatkowymi opłatami rekompensują niekorzystne umowy z Allegro, powszechnie to każdy wie. Sytuacja aż razi i nikt za to nie wziął się konkretnie. Pewnie brak czasu każdego goni

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 4.06.2019 o 13:04, Robert Mazurek napisał:

Zastanawiam się na oddaniem sprawy do sądu a wcześniej nad zgrywaniem z monitoringu pakowania spornych paczek.i zrzutami gdzie paczki stoją do odbioru.

Czy wielu z Was ma monitoring na pakowaniu?

Ja po ostatnim "zaginieciu" paczki o wartości ok 1000 zł założyłem monitoring u nas - miałem tutaj duże szczęście bo znajomy jest monterem z mega doświadczeniem. Mam już pierwsze pyskówki wygrane z Klientami, póki co drobne, typu nie było paragonu w paczce, czy nie było jakichś drobiazgów, ale jak znam życie będzie niebawem będzie grubsza sprawa. W ciągu roku mamy do 10 "spornych" zawartości towaru w paczkach, myślę, że problem będzie rozwiązany.

Udostępnij ten post


Link to postu

Monitoring na pakowaniu bardzo dobra sprawa :) U nas ostatnio bardzo się przydał - kurier odbiera z tego miejsca gotowe paczki i zawsze kładzie swoje rzeczy na tym stole. Tak się złożyło, że jednego dnia był u nas i zaginęła mu saszetka z pieniędzmi. Twierdził, że zostawił ją na stole i zapomniał, jednak monitoring pozwolił sprawdzić nasze wątpliwości. O tyle dobrze, bo nie wiadomo jakby się to skończyło dalej, a wolałabym nie być posądzona o przywłaszczenie czegoś, czego na oczy nie widziałam :D Poza tym zawsze można sprawdzić pakowanie konkretnej sztuki, gdy ma się jakieś wątpliwości co do wysyłki towaru. O ile normalnie nie lubię mieć kamery za plecami, tak ta jest w porządku, zawsze pewniej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu

Są też taśmy do pakowania z napisem informującym, że pakowanie pod nadzorem kamer ;), które już na dzień dobry zapewne część maruderów powinno wykluczyć.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
21 godzin temu, Bartosz Rosa napisał:

Są też taśmy do pakowania z napisem informującym, że pakowanie pod nadzorem kamer ;), które już na dzień dobry zapewne część maruderów powinno wykluczyć.

Nie głupi pomysł te taśmy. Zeszły miesiąc 12 wyłudzeń drobne przedmioty wartość do 5 zł koszt ewentualnych dosyłek wszyscy znają. Czasami nie wiem czy warto przeglądać. Reklamacje przyjęcia paczek wszystko mam na monitoringu. Dziś agent z jednej z firm założył spór na allegro typu nie dostałem faktury. Wystawiliśmy paragon 8,99 na smarta bo tak chcieli i spieliśmy z fakturą i gwarancją. Typ przesyła zdjęcie spiętego paragonu i gwarancji . Ja mu na to zrzut. Dziecinada ale w większych firmach wszyscy wywalają faktury z paczek i trzeba dosyłać emailem

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu

×