Skocz do zawartości

Nowe zamówienie i rezygnacja klienta

Polecane posty

U nas wygląda to trochę inaczej. Wszystkie nieopłacone transakcje wiszą sobie standardowo w "Oczekujące na płatność". Po 7 dniach Sello wysyła automatycznie wiadomość z prośbą o opłacenie zakupu. Zostawiamy taką transakcję jeszcze na tydzień - jeśli ze strony klienta nie było żadnego odzewu oraz wpłaty, ustawiamy status transakcji jako "anulowana" (jak powyżej) i występujemy o zwrot prowizji. Jak przyjdzie zwrot to spoko, sprawa załatwiona. Jeśli odrzucą wniosek, no to działamy dalej w tej sprawie, potrzebne info można jednak szybko odszukać z maila, w którym przysyłają informacje o nieprzyznaniu zwrotu ;) My mamy jednak mniejszą ilość aukcji i zamówień, więc u nas taki system się sprawdza.

Według regulaminu Allegro kupujący ma 7 dni na opłacenie zamówienia. Po tym czasie to sprzedawca decyduje, czy będzie realizował zamówienie, czy jednak je anuluje - nawet, jeśli kupujący zapłaci (oczywiście mowa o wpłacie po ponad tygodniu). Taką informację uzyskałam od pomocy Allegro, gdy pewnego razu składaliśmy wniosek o ZP - okazało się, że ktoś postanowił jednak opłacić zamówienie nawet nas o tym nie informując (transakcja została anulowana w programie kilka dni wcześniej, więc Sello nie wyrzuciło jej z powrotem do realizacji). Koniec końców to właśnie przy korespondencji z pomocą Allegro dowiedzieliśmy się, że klient jednak opłacił zamówienie, ale z powodu minięcia tego okresu mogliśmy zdecydować, czy wyślemy towar, czy przelew zwrotny ;) Chociaż w tym przypadku Allegro stanęło po stronie sprzedawcy :D

1 godzinę temu, Andrzej Hofman napisał:

a jak jednak zapłaci za parę dni to już go nie wyłapię? - jaka recepta ? :)

Moim zdaniem, to raczej nie ma co się stresować, przecież nikt nic za darmo nie daje, więc w końcu się upomni :) Klient to też człowiek i raczej powinien zrozumieć, że skoro zapłacił z takim opóźnieniem, to zamówienie może w tym czasie zostać "anulowane" po stronie sprzedawcy zwłaszcza, że raczej informuje się klientów w miarę na bieżąco o statusie zamówienia. Gorzej, jeśli klient wystawi negatywa.. Chociaż wtedy można zwrócić środki i wystosować prośbę do kupującego o usunięcie komentarza. W ostateczności do Allegro, próbować powoływać się na regulamin Allegro oraz na samo prawo - w końcu sprzedając na odległość sprzedawca ma 14 dni na zwrot środków kupującemu przy odstąpieniu do umowy (chociaż nie sprawdzałam, jak to się je w przypadku, gdy to sprzedawca odstępuje :D). Jak to się mówi - tonący brzytwy się chwyta ;)

Link to postu
5 godzin temu, Andrzej Hofman napisał:

Czy te powiadomienia automatyczne z Sello gdzieś się samemu ustawia, czy same w automatu idą do klienta po 7-dniach powiadomienia przypominające?

Sello > Ustawienia > Parametry > Wiadomości Automatyczne > Transakcje zaległe

Cytat

10. Co to są transakcje zaległe?

Transakcje zaległe to takie, z którymi nic się nie działo (sprzedawca nic w nich nie zmieniał, maile nie zostały odebrane) przez ostatni tydzień (7dni). Oczywiście dotyczy to transakcji trwających i oznacza, że trzeba się zainteresować taką transakcją.

Szablony wiadomości ustawia się w module WIADOMOŚCI i zakładce "Szablony Wiadomości"

  • Lubię to 1
Link to postu

Ogólnie anulowanie transakcji działa ale mam świeży przykład i trochę jest problemik.

Kupujący zaznaczył odbiór osobisty towaru, po kilku dniach zrezygnował, złożyliśmy ZP i dostaliśmy zwrot prowizji.

Transakcja jest w dziale Paczki / Do odbioru ---- zaznaczamy transakcję jako anulowana, a ona stale jest widoczne w tym miejscu.

czy trzeba coś innego włączyć jeszcze w takiej sytuacji ?

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...