Skocz do zawartości

[ROZWIĄZANO] Bankowość on-line w ING - nie utworzyło wyciągów + nie zawsze pobiera wszystkie operacje BW/BP + czasem dubluje BP [błąd]

Polecane posty

Działamy na NEXO 25.1
Dziś zauważyłem, ze za 10.05 brakuje wyciągu oraz nie pobrało 4 transkacji, w tym dniu było łącznie 18 transakcji BP/BW (patrząc od strony ING).
NEXO zaciągnęło ich jednak tylko 15. Nie pobrało 3 BW - tj. 1*ZUS + 2*US oraz BP od klienta prywatnego.

Jeśli kolejność transakcji na liście w ING jest chronologiczna, a tak chyba jest, to NEXO z jakiegoś powodu zatrzymał na ZUS i nie pobrał tej transkacji oraz 3 kolejnych.
Dyspozycja do ZUS wyjątowo została wprowadzona bezpsrednio w ING, zatem nie było Dyspozycji Bankowej w NEXO.
Może powyższe to jakis trop.

Wyciągi za 09.05 oraz 11.05 utworzyły się i są kompletne.

Dnia 25.04 też nie powstał wyciąg, brakowało 1, ostatniej transakcji.
 

 

Teraz widzę, że dziś też jest problem, za 17.05 mam wyciąg po stronie ING, bo były operacje a w NEXO takowy się nie utworzył.
Brakuje 1 transakcji, BW na firmę. 

 

Wyciąg z dziś 20.05 też się nie utworzył, chcoiaż tutaj mam wątpliwość kiedy one się tworzą bo w sumie działao automatycznie więc nigdy nie wnikałem.
Stąd pytanie jak nizej:

PYTANIE:
Wyciąg tworzy się automatycznie w NEXO tuż po pobraniu pierwszej transakcji czy moze dopiero kolejnego dnia?

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

Przydatne byłoby przesłanie logów, o ile logowanie jest włączone. Przy pobieraniu on-line najpierw przychodzą operacje bieżące, które na wyciągu znajdą się kolejnego dnia. Wyciąg w banku tworzony jest  na koniec dnia.

Link to postu

Nie miałem włączonego rejestrowania logów.
Rozumiem, że tutaj się nic nie zmieniło i nadal włączamy to logowanie poprzez modyfikację rejestru, plikiem który mi Pan kiedyś przesłał (a nie z poziomu NEXO)?

Włączyłem logowanie w ten sposób przed chwilą. Pobrałem historię (nie było w ING więc tym samym nie zaciągnęło żadnej transakcji) i log się utworzył.
Przesyłam Panu na PRIV.

Czy to wystarczy? Czy może należy odczekać co najmniej do jutra, tj. do próby porabia wyciągu, żeby było to widać w logu?
W tej chwili mamy taką sytuację, że oprócz w/w sytuacji, od 17.05 włącznie z 17.05 nie tworzą się nam wyciągi.

Dopytam jeszcze o to tworzenie wyciągów.
- Czy tworzy się on w NEXO dopiero, gdy NEXO zobaczy, że po stronie ING pojawił się wyciąg, czyli np. o 20:00 na zakończenie dnia, bo tak ING chyba wyłącza swoje systemy?
- Czy moze wyciąg w NEXO tworzy się za np. 21.05 kolejngeo dnia, czylo 22.05 a tak naprawdę 22.05 o godiznie 00:00:01?
Chce uchwycić dokładny moment kiedy ten wyciąg w NEXO powstaje?

 

Link to postu
  • 8 miesięcy temu...

23.12.2019 również wystąpił problem jak wyżej i NEXO nie utworzył wyciągu.
W tym dniu łącznie było 8 transakcji (BP/BW) na rachunku bankowym a w NEXO mamy tylko 5.

NEXO zatrzymał się na wpłacie od osoby fizycznej SN i jej nie zarejestrował.
Potem jeszcze był transfer z rachunku VAT oraz zapłata samego VAT do US co również nie znalazło odbicia w formie WB.

Jak widać, jest jakiś problem od czasu do czasu albo po stronie ING albo po stronie NEXO.
1. Gdzie znajdę logi (o ile są włączone u nas), bo nie pamiętam? 
2.  Czy można jakoś te brakujące transakcje pobrać automatem, czy tylko pozostaje je utworzyć z ręki?

Link to postu

Co się odwlecze to nie uciecze.
Wracam z tym tematem bo to jest już moment, że coś z tym naprawdę trzeba zrobić!

1. Proszę o odpowiedź na zaległe pytania z poprzedniego postu.

2. Chciałbym zreasumować, że użytkując dłuższy czas bankowość online w ING (od początku kiedy ją zaimplementowaliście w NEXO) doświadczyliśmy:
a/ kilka razy zdublowania operacji BP dla tego samego klienta (bankowość online może u nas odbierać kilku pracowników, wiec może próbowali pobrać ją w 1 momencie i to dlatego?)
b/ zdarzyło się, że nie pobrało nam operacji BP/BW (brakowało ich na wyciągu stworzonym w NEXO).
Były to różne operacje, np. BW prowizyjne, BW które było naszą przedpłatą do kontrahenta, BP które stanowiło transfer z rachunku Vatowego podczas płatności VAT.
c/ Zdarzyło się też, że kilkanaście razy (rózne dni, rózne lata) NEXO nie pobrał wyciągów za dany dzień.

Jeśli w/w braki odkryje się od razu to jest to małe "piwo".
Jeśli gdzieś BW z przedpłatą zaginie na grubsza kwotę i zapłaci się 2 razy za ten sam towar (to nie przypadkowy przykład) to już w/w usterki zaczynają być krytyczne dla prowadzonej działalności.

Reasumując:
1. Naprawcie to proszę.
2. Z racji, że usterka występuje niekiedy i może się okazać, że nie jest łatwo problem namierzyć to... zróbcie coś co usprawni wykrycie błędów na ten czas. Pomysły:
a/ raport który automatycznie wychwyci braki w wyciągach + wychwyci sytuacje jeśli saldo końcowe (poprzedniego WB) nie jest zbieżne z salem początkowym kolejnego WB.
b/ ewentualnie przebudujcie tak wyciągi aby saldo początkowe było pobierane wprost z NEXO, z salda końcowego wyciągu poprzedniego. W tej chwili saldo początkowe pobierane jest wprost z banku. Możliwa jest zastem sytuacja taka oto, że saldo końcowe danego wyciągu się nie zgadza bo brakuje operacji brakowych (bo nexo w wyniku błędu ich nie pobrał) co nie wpływa na saldo kolejnego wyciągu. Gdyby wpływało, problem byłby łatwiej do wyłapania, bo wystarczyłoby na co dzień porównać ostatni wyciąg z nexo z saldem w banku. 
W tej chwili  porównanie ostatniego wyciągu do salda rachunku może być mylące, bo może się to saldo na wyciagu zgadzać ale nadal w poszczególnych wcześniejszych wyciągach brakuje operacji. 

Zrzuty ekranu dla sytuacji, gdzie brakowało wyciągów + były wyciagi ale brakowało operacji podeślę na PRIV do Pana Rafała Płaszewskiego + Przemysława Werner, może układ danych w jakiś sposób jest problematyczny i to was natchnie na rozwiazanie w/w problemów. 
 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu
Dnia 31.01.2020 o 13:06, Użytkownik GT/NEXO napisał:

1. Gdzie znajdę logi (o ile są włączone u nas), bo nie pamiętam? 

Logi domyślnie znajdują się w folderze C:\Logi

Dnia 31.01.2020 o 13:06, Użytkownik GT/NEXO napisał:

2.  Czy można jakoś te brakujące transakcje pobrać automatem, czy tylko pozostaje je utworzyć z ręki?

Brakujące operacje można uzupełnić tylko ręcznie, a brakujące wyciągi można pobrać z pliku mt940.

Proszę jeszcze o informację czy Pan wraca do starych problemów czy one się powtarzają? Jeśli pojawiają się co jakiś czas, to najlepiej mieć włączone teraz logowanie i jeśli sytuacja się powtórzy przesłać nam logi do analizy.
Logi najlepiej podesłać przez formularz kontaktowy, kontynuując korespondencję z InsERT pod numerem zgłoszenia INS - 139036.
Edytowane przez Przemysław Werner
Link to postu

Logi się zapisują więc wyślę do analizy za kilka chwil.
Poprawiałem wyciągi i uzupełniałem braki w operacjach na raty więc wszystkiego nie pamiętam, ale napisze te co do których jestem pewien:

Daty w których nie utworzył się wyciąg:
22.11.2019
25.11.2019

Daty w których wyciąg się utworzył ale brakuje operacji BW:
17.05.2019 (kontrahent)
31.01.2019 (prowizje bankowe)

Podwojenie BP (w NEXO wygenerowały się 2 a w ING mamy tylko 1 wpływ)
02.03.2020
22.01.2020 (pamiętam nazwę kontrahenta tylko a nie datę a on wpłacał 2 razy więc mogło być to też 24.02.2020)

Daty w których wyciąg się utworzył ale brakuje operacji BP:
25.10.2018 (transfer z konta VAT)
 

 

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
Dnia 17.03.2020 o 15:44, Użytkownik GT/NEXO napisał:

Daty w których nie utworzył się wyciąg:
22.11.2019
25.11.2019

W logach są wyciągi i były one pobierane kilka razy w ciągu dnia, więc powinny się pobrać. Być może ktoś dopisał wyciągi ręcznie za ten sam okres.

Dnia 17.03.2020 o 15:44, Użytkownik GT/NEXO napisał:

Daty w których wyciąg się utworzył ale brakuje operacji BW:
17.05.2019 (kontrahent)
31.01.2019 (prowizje bankowe)

17.05.2019 – Jest tylko zasilenie na kwotę xxx. Dodatkowo wyciąg za okres 11-17.05 próbowano pobierać kilka razy dziennie przez trzy dni i w żadnym nie ma tej operacji.
31.01.2019 – Nie ma logów.

Dnia 17.03.2020 o 15:44, Użytkownik GT/NEXO napisał:

Podwojenie BP (w NEXO wygenerowały się 2 a w ING mamy tylko 1 wpływ)
02.03.2020
22.01.2020 (pamiętam nazwę kontrahenta tylko a nie datę a on wpłacał 2 razy więc mogło być to też 24.02.2020)

02.03.2020 – W logu jest jedna operacja na kwotę xxx, lecz nie potrafimy jednoznacznie odpowiedzieć, dlaczego są 2 w nexo.

Dnia 17.03.2020 o 15:44, Użytkownik GT/NEXO napisał:

Daty w których wyciąg się utworzył ale brakuje operacji BP:
25.10.2018 (transfer z konta VAT)

W pliku jest ta operacja, być może przy zmianie rodzaju operacji głównej usunął się transfer. Tego typu problemy poprawialiśmy do wersji wiosennej InsERT nexo.

W związku z powyższym mamy zapisane, aby przemyśleć mechanizmy pozwalające na uzupełnienie i zapobieganie tego typu sytuacjom. Rozważamy możliwość doczytywania operacji z logów, jak i logowanie operacji trafiających do bazy, aby sprawdzić, czy wszystko się zaczytało.

Odpowiedź przesłałem również na maila w odpowiedzi na przesłane logi, z uwagi na szczegółowe wartości operacji.

Link to postu

1. Dziękuję za zbadanie logów a jeszcze bardziej za wolę dokonania usprawnień.
Niecierpliwie czekamy, bo odkręcanie jakiegoś braku, szczególnie w formie BP/BW w systemie  po czasie wielu miesięcy wiążę się dla nas z różnymi nieciekawymi konsekwencjami.

2. Dziś też pobrało 2 razy tą samą operację, było to BP gdzie klient (firma) zrobił zapłatę z podzielną płatnością.
Zdublowało się BP dot wpłaty od klienta ale też BW dot. wypływu srodków na konto Vatowe uległ zdublowaniu.
Podejrzewam dlaczego tak się dzieje....
Bankowość została sciągnięta w tym samym czasie przez 2 rózne osoby (2 rózne loginy NEXO) w tym samym czasie.
W sygnaturze obiektu mam tą samą minutę utworzenia dla obu operacji!
W jednej widnieje, że utworzył ją Pan Jan a w drugiej Pan Marcin.

3. Pod ten sam numer INS wyśle Wam logi z dziś (i dla pewności z wczoraj).

4. W nawiązaniu do bieżącego wątka i zgłoszonych tematów dośle wam jeszcze wyciagi z tych "felernych" dni.
A nóż, porónująć je 1:1 z logami na coś jeszcze wpadniecie i szybciej rozwiążecie problemy które nas dotykają.

5. Zalezy mi aby ten mechanizm działał idealnie. Będę obserwował teraz bardzo skrupulatnie sytuacje i monitował jeśli wystąpi jakiś problem.
Zeby nie tworzyć nowych "zadań" czy też postów, czy mogę zawsze pisać jako ciągłość korespondencji do INS - 139036 ?

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

Otrzymałem pliki i po analizie przesłanych przez Pana informacji potwierdzamy możliwość wystąpienia podwójnych operacji, dlatego też będziemy pracować nad odpowiednim zabezpieczeniem wraz z funkcjonalnościami, o których wspomniałem wcześniej.

Link to postu

Dziękuję za informację.
Tak jak powiedziałem, zależy mi aby ten mechanizm był bezbłędny więc każdy dalszy napotkany problem zgłoszę tutaj + INS - 139036.

Wiem, że przez "dobrą zmianę" nie ma czasu na rozwój produktu, (o ile poprawki błędów to rozwój) no ale finanse muszą się zgadzać więc jeszcze raz proszę doprowadźcie ten mechanizm do ładu. 

 

Link to postu
  • 6 miesięcy temu...

Widziałem, że w wersji 32 wprowadziliście blokadę przed podwójnym pobraniem transkacji w online i już mi się ją udało uświadczyć w widgetcie.
Temat narazie zamykam jako rozwiązany.

Link to postu
  • 1 rok później...

Chyba od ostatniej wersji znów dublują się BP w EUR ściągane za pomocą bankowości online (ING).

(W przeszłości zgłaszałem podobne tematy ale wówczas dyblowanie następowało jeśli jednocześnie na 2 stanowiskach dokonywane było ściaganie bankowości online.

 W finale załataliście to.)

 

Link to postu

Wyciągi, na których znajdują się wskazane operacje, próbowano pobrać kilkanaście razy w przeciągu kilku dni. Odstępy między pobraniami wynoszą od kilku minut do kilku dni, więc nie powinien wystąpić taki sam problem jak wcześniej, gdy kilku użytkowników próbowało jednocześnie pobrać wyciąg (co zostało zabezpieczone).

 

Na podstawie otrzymanych danych nie jesteśmy w stanie określić, dlaczego operacje się powieliły – pozostaje poczekać na ponowne wystąpienie problemu, a wtedy proszę ponownie przesłać logi bankowości online oraz informację, czy operacje są podpięte do jakichś wyciągów, a jeśli tak, to jakich. Dodatkowo przydatna będzie informacja, kiedy dokumenty zostały wprowadzone i przez jakiego użytkownika (informacja, którą sprawdzał już Pan przy poprzednim zgłoszeniu).

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Powielona operacja najpierw została pobrana dnia 23.08 jako operacja bieżąca niepodłączona do wyciągu, a następnie 24.08 został pobrany wyciąg z dnia poprzedniego, na którym również się znajduje. Z powodu różnicy w tytułach (dodatkowa spacja), nie udało się podłączyć do wyciągu operacji pobranej dzień wcześniej, więc została powielona w systemie (załącznik). Zabezpieczenie tego scenariusza planujemy na wersję 42 systemu nexo.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...