Skocz do zawartości
Forum użytkowników
HotKey                                           .

Zwrot uszkodzonego towaru

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Klient kilka godzin po wyjęciu paki z Paczkomatu otworzył dyskusję ze względu na stłuczenie wyświetlacza urządzenia elektronicznego. Rząda zwrotu na zasadach zwrotu 14 dni - odstąpił od umowy.

Przedstawiłem mu film z monitoringu na którym pokazałem, że urządzenie wysłaliśmy sprawne. Do tego momentu rewelka, reklamację odrzuciłem. Dalej Klient złożył więc formularz o zwrot 14 dni i rząda zwrotu pełnej kwoty za potłuczone urządenie.

Czytałem dużo na ten temat i jest tak, że mogę obciążyć Klienta za zwrot urządzenia z uszkodzeniem, niezależnie od tego jak to uszkodzenie powstało.

 

Chodzi o 150 zł.

Jest jednak drugie dno w tej historii. Klient utrzymuje, że urządzenie wysłaliśmy mu potłuczone (reklamację odrzuciłem na podstawie zapisu monitoringu). Pozostaje więc podejrzenie, że to Inpost potłukł. W tej sytuacji spiszemy protokół w terminie do 7 dni od otrzymania paki. Miałem już kiedyś taki przypadek - paczka nie ma uszkodzenia - na 99 % na tej podstawie kurierzy odrzucają reklamację i spodziewam się, że też tutaj INPOST odrzuci moją reklamację.

To pewnie wiecie.

 

Tylko, że Klient bardzo szybko zawiadomił mnie o uszkodzeniu, cieżko podejrzewać klienta o uszkodzenie miałby na to dosłownie kilka godzin, to mało prawdopodobne, ale oczywiście możliwe. Na prawdę podejrzewam kuriera o rozwalenie urządzenia, choć paka nie ma uszkodzeń - moja reklamacja u kuriera będzie raczej odrzucona.

 

 

Zasada kurierów o odrzucaniu reklamacji na zniszczenie towaru na podstawie braku uszkodzenia paki jest trochę dziwna. W zasadzie mógłbym nie oddawać Klientowi kaski, ale nie o to chodzi.

Nawet wezwany do dyskusji przez Klienta Admin z Allegro sprawia wrażenie, że nie będzie robił problemu jak odrzucę reklamację Klientowi i nie oddam kasy, co też jest plusem (od pewnego czasu admini z Allegro podejmują moim zdaniem decyzje uczciwiej i bezstronniej).

 

Jak radzicie sobie w takiej sytuacji z kurierami / INPOSTem ? Jakie macie doświadczenia z uszkodzeniami w tranporcie ?

 

 

 

Tutaj mega prawne opracowanie - studium przypadku krok po kroku jak obciążyć Klienta za zwrot uszkodzonego towaru:

https://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-uszkodzonego-towaru-sprzedawca-prawidlowo-obciazyc-konsumenta-utrata-wartosci-towaru/

Edytowano przez HotKey .

Udostępnij ten post


Link to postu

Co ostatnio wyprawia InPost to jest głowa mała. Jak w tamtym roku złożyłam jedną reklamację na cały rok, tak w tym roku poszło chyba już z 6 - a nie wysyłamy wcale dużo przesyłek. Aktualnie mamy sezon na rozerwane przesyłki bez zawartości - kilka klientów w ciągu miesiąca zgłosiło ten sam problem, paczka otwarta, towaru nie ma. Co najśmieszniejsze - to są zawsze te same koperty i w tej samej okolicy, także któryś z nieuczciwych kurierów musiał sobie chyba znaleźć zarobek na lewo.. Jedna była bezczelnie zaklejona pustą etykietą, przez co nam się jeszcze dostało, bo przecież wysłaliśmy mu pustą kopertę.. Nic tylko zgłaszać. Nie trafiła mi się jeszcze sytuacja, żeby zawartość była uszkodzona, ale tak się niestety dzieje. Miotają tymi paczkami na sortowniach żeby tylko szybciej wyszła i takie są skutki. Jeśli chodzi o InPost, to reklamowałabym do skutku i powoływała się na wszystkie możliwe opcje, niech w końcu ogarną sobie pracowników, jeśli ci co są się nie wyrabiają..

Z reguły sami zgłaszamy reklamacje na paczki. Klientom jest tak po prostu wygodniej. Aby mieć wówczas jedną stronę z głowy, wysyłamy ponownie towar klientowi (oczywiście jeśli paczka zaginie, jak ją odbierze musi spisać najpierw protokół szkody). Klient zadowolony, bo dostał to co chciał tylko z opóźnieniem, a my ogarniamy już całą resztę i przy pozytywnym rozpatrzeniu jakaś część zawsze się zwraca.

Generalnie to sprzedawca może obciążyć klienta kosztami, jeśli uważa, że towar został przez niego uszkodzony i nie nadaje się do dalszej odsprzedaży czy użytku. Mamy mało takich sytuacji, jednak jeśli wystąpią, zawsze z tego korzystamy. Nie zdarzył mi się jeszcze klient, który negowałby fakt, że to on zepsuł :D Chociaż nie zawsze się przyznają i liczą na to, że przejdzie bokiem  🙃

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 2.07.2019 o 22:47, HotKey . napisał:

na stłuczenie wyświetlacza urządzenia elektronicznego

w tym przypadku reklamacja nic nie da ponieważ paczka została nadana nie zgodnie z regulaminem
my sprzedajemy kosmetyki i w przypadku uszkodzenia zawartości (przesyłka paczkomatem) nawet nie składamy reklamacji

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Napisano (edytowany)
7 godzin temu, Mirela Pardo napisał:

w tym przypadku reklamacja nic nie da ponieważ paczka została nadana nie zgodnie z regulaminem
my sprzedajemy kosmetyki i w przypadku uszkodzenia zawartości (przesyłka paczkomatem) nawet nie składamy reklamacji

 

Tu masz regulamin, pokaż który punkt ?regulamin-swiadczenia-uslugi-allegro-paczkomaty-inpost-przez-inpost-paczkomaty-sp-z-oo-obowiazujacy_0.pdf

regulamin-swiadczenia-uslugi-allegro-paczkomaty-inpost-przez-inpost-paczkomaty-sp-z-oo-obowiazujacy_0 (1).pdf

Edytowano przez HotKey .

Udostępnij ten post


Link to postu
Napisano (edytowany)

Usługa „Allegro Paczkomaty InPost” polega na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu Przesyłek Paczkomatowych (dalej jako: „Przesyłka” lub „Paczka”) w rozumieniu Regulaminu świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o., na warunkach i zasadach określonych w ww. aktualnym Regulaminie świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o. ze zmianami wynikającymi z niniejszego Regulaminu.

a w nim
Operator odmawia zawarcia umowy o świadczenie usługi Paczkomaty 24/7 albo może odstąpić od jej wykonania, jeżeli:

Przesyłka zawiera płyny, gazy, rzeczy łamliwe, kruche, żywe rośliny lub/i zwierzęta, rzeczy wymagające specjalnego traktowania podczas przemieszczania, lub inne wymienione w § 4 ust. 2 Regulaminu.
wyświetlacz jak najbardziej w to wchodzi

 

Edytowano przez Mirela Pardo
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Napisano (edytowany)

Dzięki za opinię. Mam zapis z monitoringu. Przeczytałaś linki które wkleiłem?

Są tam dwa ważne zapisy:

 

 

Wskazówka1: "...Jeżeli regularnie wysyłasz dany towar i zawsze pakujesz go w ten sam sposób, i do tej pory nie doszło do żadnych uszkodzeń – powołaj się na to. Może to być argument, który przeważy za uznaniem reklamacji..."


Wskazówka2: "...Odwołując się od negatywnej decyzji wobec reklamacji dotyczącej uszkodzenia towaru, warto dodać adnotację potwierdzającą, że towar był zapakowany fabrycznie, jeżeli np. pochodził wprost od producenta..."

Wskazóka3: "...Choć ustawa nie sformułowała expressis verbis obowiązku ciążącego na przewoźniku w zakresie zbadania przesyłki przejmowanej do przewozu, to jednak trudno jest bronić poglądu, że obowiązek taki w ogóle nie istnieje. Wynika on z unormowania o charakterze bardziej ogólnym, a mianowicie z art. 354 § 2 k.c. regulującego kwestię współdziałania wierzyciela przy wykonywaniu zobowiązania. Dlatego też należy przyjąć, iż przepis art. 65 ust. 3 pkt 2 może być podstawą całkowitego uwolnienia się przewoźnika od odpowiedzialności tylko w tych sytuacjach, gdy przewoźnik mimo dołożenia należytej staranności nie mógł ujawnić niewłaściwości lub braków w sposobie opakowania przesyłki. Ocena powinna być dokonana przez pryzmat kryteriów zawartych w art. 354 § 2 k.c. Zaniechanie dokonania takich czynności może pociągać za sobą skutek w postaci zastosowania przepisu art. 68, tj. ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika...."

Moim zdaniem wyświetlacz nie jest kruchy. Krucha to może być świeczka albo bryłka soli. Sprzedajemy wiele takich wyświetlaczy i nigdy czegoś takiego nie reklamowałem - INPOST nie będzie w stanie przedstawić mi dowodu w postaci wcześniejszej takiej reklamacji. Rozumiem, jakby 1%, 2% lub 3% wyświetlaczy się kruszyło to by były kruche. Ale to jest raz w historii.

Będę tak argumentował, stąd nie zgadzam się z Twoją argumentacją, ale dziękuję za wyrażenie zdania.

Edytowano przez HotKey .

Udostępnij ten post


Link to postu

Poza tym konia z rzędem jak mi ktoś z INPOSTu skruszy w ręku ten wyświetlacz.

Udostępnij ten post


Link to postu

Słowo klucz:

Dnia 6.07.2019 o 14:31, Mirela Pardo napisał:

albo może odstąpić od jej wykonania

Jeżeli na etykiecie była opisana zawartość przesyłki, to mógł jej nie przyjmować, a jeżeli przyjął... to odpowiedzialność spada na nich.

Tak, to zawsze będą się tłumaczyć, że nadawca zataił przed nimi zawartość i w mojej ocenie ciężko będzie z nimi wygrać.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu

×