Skocz do zawartości

LP - księgowanie składek pracodawcy osobno

Polecane posty

Witam,

W schematach dekretacji Listy Plac jest do wyboru kilka mozliwosci. Prosze potwierdzic lub poprawic moj tok myslenia. Chodzi o mozliwosc osobnego ksiegowania skladek pracodawcy z LP.

W tym celu w gratyfikancie musze przygotowac

1dwie LP: dla pracownikow i dla pracodawcy.

2Nadać im odpowiednie kategorie aby mozna bylo uzyc ksiegowania automatycznego.

3stworzyc lub modyfikowac schematy dekretacji tak aby LP pracownicy ksiegowala sie calosc ze skladkami a dla pracodawcy ksiegowalo sie osobno wynagrodzenie a osobno skladki?

4 drugi sposob do w gratyfikancie na liscie wynagrodzen osobno zaznaczyc pracownikow i pod prawym przyciskiem zaksiegowac wynagrodzenia jednym dokumentem a pracodawce wieloma?

image.thumb.png.3d56bca8f361edf66ce63336de4452dc.png

 

Czy jest na to inny sposob? bede wdzieczny za podpowiedz.

Edytowane przez Radek Szachnowski
Link to postu

Dzień dobry.

Nie do końca zrozumiałem potrzebę tworzenia dwóch list płac.

Czy chodzi o scenariusz: jest sobie lista płac; chcemy zadekretować wynagrodzenia pracowników w jednym dekrecie, natomiast składki ZUS drugim dekretem?

Jeżeli tak, to należy dla listy płac ustawić by do listy płac tworzone były trzy obrazy księgowe:

image.png.e84c3dc516d93f870b3ec772ff8bc91b.png

Sposób dekretacji można również ustawić w menu Księgowość:

image.png.4462f1d44d06fadaffe9e238c685b6fe.png

Po zatwierdzeniu listy płac utworzone zostaną trzy obrazy księgowe dotyczące kolejno: wynagrodzeń pracowników, składek ZUS od tych wynagrodzeń, oraz zaliczek na podatek od tych wynagrodzeń:

image.png.05bd95ee7537e854c9b76207a6a37932.png

Dla każdego z tych typów dokumentów stworzyć można odpowiednie schematy dekretacji.

Pisze Pan, że chciałby dekretować wynagrodzenia pracowników wraz i ich składkami  ZUS razem - niestety, w scenariuszu który opisałem, nie osiągnie Pan tego efektu..

Link to postu
Dnia 19.07.2019 o 10:06, Roman Budzisz napisał:

Dzień dobry.

Nie do końca zrozumiałem potrzebę tworzenia dwóch list płac.

Czy chodzi o scenariusz: jest sobie lista płac; chcemy zadekretować wynagrodzenia pracowników w jednym dekrecie, natomiast składki ZUS drugim dekretem?

Jeżeli tak, to należy dla listy płac ustawić by do listy płac tworzone były trzy obrazy księgowe:

image.png.e84c3dc516d93f870b3ec772ff8bc91b.png

Sposób dekretacji można również ustawić w menu Księgowość:

image.png.4462f1d44d06fadaffe9e238c685b6fe.png

Po zatwierdzeniu listy płac utworzone zostaną trzy obrazy księgowe dotyczące kolejno: wynagrodzeń pracowników, składek ZUS od tych wynagrodzeń, oraz zaliczek na podatek od tych wynagrodzeń:

image.png.05bd95ee7537e854c9b76207a6a37932.png

Dla każdego z tych typów dokumentów stworzyć można odpowiednie schematy dekretacji.

Pisze Pan, że chciałby dekretować wynagrodzenia pracowników wraz i ich składkami  ZUS razem - niestety, w scenariuszu który opisałem, nie osiągnie Pan tego efektu..

Dlatego pisalem o dwoch listach plac. Jedna dla pracownikow druga dla pracodawcy. Wtedy jedna liste ksiegujemy z podzialem na trzy obrazy ksiegowe a druga listę bez tego podziału.

Chyba, ze jest w gratyfikancie jakis inny mechanizm, ktoryby skladki pracodawcy księgował osobno?

Link to postu
Dnia 19.07.2019 o 11:10, Martyna Pożarowska napisał:

A kiedy zostanie wprowadzona możliwość żeby wynagrodzenie brutto było jednym dokumentem a składki ZUS płatnika drugim? Oddzielne księgowanie wszystkiego jest bez większego sensu natomiast oddzielne księgowanie ZUS płatnika jest niezbędne choćby przy umowach zlecenia.

podzielam zdanie kolezanki.

Link to postu
  • Piotr Kolasa zmienił tytuł na LP - księgowanie składek pracodawcy osobno
  • 2 lata później...

Czy coś w tym zakresie (oddzielnej dekretacji wynagrodzeń brutto i ZUS płatnika) się ruszyło może? Coraz większa liczba klientów korzysta z przesunięcia terminu wypłaty wynagrodzeń na kolejny miesiąc i niestety robi się z tym dużo zamieszania.

Bardzo proszę o wprowadzenie takiej funkcjonalności. Całość jednym dekretem i wszystko oddzielnymi dekretami (wraz z PIT-4) nie jest do końca optymalne. Potrzebna jest możliwość księgowania brutto jednym dekretem i zus płatnika drugim dekretem.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Wynagrodzenie brutto obejmuje składki ZUS pracownika dlatego, aby zaksięgować taki zapis, wystarczy wykorzystać dokument "Lista płac bez składek i zaliczek".

Natomiast składki ZUS pracodawcy można zaksięgować dokumentem "Lista składek z listy płac". Jeżeli chodzi o inny scenariusz, to proszę o informację, w jaki sposób miałaby wyglądać dekretacja takiego dokumentu.

Link to postu
  • 2 miesiące temu...
W dniu 27.04.2022 o 12:46, Przemysław Werner napisał:

Wynagrodzenie brutto obejmuje składki ZUS pracownika dlatego, aby zaksięgować taki zapis, wystarczy wykorzystać dokument "Lista płac bez składek i zaliczek".

Natomiast składki ZUS pracodawcy można zaksięgować dokumentem "Lista składek z listy płac". Jeżeli chodzi o inny scenariusz, to proszę o informację, w jaki sposób miałaby wyglądać dekretacja takiego dokumentu.

Lista płac bez składek i zaliczek to będzie kwota netto.

Chodzi mi o taki schemat dekretacji który będzie oddzielnie księgował brutto z listy płac czy z rachunku a oddzielnie zus płatnika (zus pracodawcy).

Nigdzie nie mogę znaleźć sugerowanego "Lista składek z listy płac" czy to trzeba jakoś odrębnie wyeksportować z Gratyfikanta?

Link to postu
9 minut temu, Martyna Pożarowska napisał:

Lista płac bez składek i zaliczek to będzie kwota netto.

Będzie to co Pani wybierze w schemacie:

image.png.31241564943da5f40decd592e67f165b.png

10 minut temu, Martyna Pożarowska napisał:

Nigdzie nie mogę znaleźć sugerowanego "Lista składek z listy płac"

Nie wiem gdzie Pani szuka, ale najwyraźniej nie tam gdzie trzeba 😉

image.png.2a9e8b3489e88aa608fe370caf794b98.png

 

 

Link to postu
2 minuty temu, Andrzej Kubik napisał:

 

Nie wiem gdzie Pani szuka, ale najwyraźniej nie tam gdzie trzeba 😉

Sarkazm mnie przed 20-stym nie bawi.

Jeśli chce być Pan nie tylko zabawny ale i pomocny to proszę krok po kroku napisać w jaki sposób osiągnąć to o czym Pan pisze. Gratyfikant oddzielna baza, Rachmistrz oddzielna baza, eksportujemy komunikacja -> wyślij offline.

Po zaimportowaniu i wyfiltrowaniu "płace" mam tylko "lista płac".

Lista składek z listy płac nie zawiera przypadkiem wszystkich składek? I tych pracownika i tych pracodawcy? Bo jeśli tak to nie o taki efekt mi chodzi.

Link to postu



Sarkazm mnie przed 20-stym nie bawi.
Jeśli chce być Pan nie tylko zabawny ale i pomocny to proszę krok po kroku napisać w jaki sposób osiągnąć to o czym Pan pisze. Gratyfikant oddzielna baza, Rachmistrz oddzielna baza, eksportujemy komunikacja -> wyślij offline.
Po zaimportowaniu i wyfiltrowaniu "płace" mam tylko "lista płac".
Lista składek z listy płac nie zawiera przypadkiem wszystkich składek? I tych pracownika i tych pracodawcy? Bo jeśli tak to nie o taki efekt mi chodzi.

Probowalem pomóc, ale przepraszam, już nie będę.
  • Lubię to 2
Link to postu
  • 1 rok później...

DZIEŃ DOBRY 

CZY MOŻNA PROSIĆ JAK TAKI SCHEMAT MIAŁBY WYGLĄDAĆ BO NIE UMIEM TEGO USTAWIĆ, CZY NIE DA SIĘ GO USTAWIĆ ?

TAK ABY Z UMOWY ZLECENIE KSIĘGOWAĆ WYNAGRODZENIE BRUTTO W MIESIĄCU WYPŁATY A SKŁADKI PRACODAWCY W MIESIĄCU ZAPŁATY.

ROZUMIEM ŻE TRZEBA PRZEROBIĆ DEKRETACJĘ RACHUNKU DO UMÓW CYWILNOPRAWNYCH ?

Link to postu

Dzień dobry,

podczas wystawiania listy rachunków oraz edycji istniejących rachunków może Pan wskazać Sposób dekretacji. Jeżeli zostanie oznaczony jako "osobne dokumenty", to utworzone zostaną trzy obrazy księgowe, dzięki czemu każdy z nich będzie mógł zostać zadekretowany innym schematem.

Na takich schematach wystarczy dobrać odpowiadające daty i kwoty.

Edytowane przez Kacper Panek
Link to postu

JEDNAK NIE DO KOŃCA TEN SPOSÓB DZIAŁA 

PO ZADEKRETOWANIU LISTY PŁAC WYŚWIETLAJĄ SIE 3 OBRAZY ALE NIESTETY NIE WIEM CZY SIĘ DA ZMIENIĆ SPOSÓB DEKRETACJI ŻEBY ZADEKRETOWAĆ BRUTTO DO JEDNEGO MEISIĄCA A ZUS PRACODACY DO INNEGO ?

TZN ZMIANA Z RACHUNKU BEZ SKŁADEK I PIT NA RACHUNKE ZE SKŁADKAMI PRACOWNIKA I PIT CZYLI BRUTTO?

 

Link to postu

Dzień dobry,

40 minut temu, Wojciech Goluch napisał:

WYŚWIETLAJĄ SIE 3 OBRAZY

tak jak wspominałem, dla każdego z obrazów można utworzyć osobny schemat dekretacji z odpowiednimi datami i kwotami.

Proszę zwrócić uwagę na kolumnę Typ na zakładce Dekretacja dokumentów. W schemacie dekretacji ten typ należy wskazać w polu Typ dokumentu.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...