Tomasz Lipski 0 Napisano 25 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2019 w Rozliczanie strat z ubiegłych lat Witam W 2017 roku moja nowo założona działalność zanotowała roczną stratę PIT (zakup sprzętu itp.) Przykładowo 10 000pln. Chciałbym w 2019 roku zacząć rozliczać straty na podatek dochodowy (zaliczka) miesięcznie. Jako że strata powstała w 2017 roku to wg. starych zasad mogę rozliczyć w roku podatkowym 50% czyli 5 000pln. Nie znalazłem w Rachmistrz GT opcji wpisania strat z ubiegłych lat aby program sam obliczał należność składek. Jedynie jest możliwość wpisania przy generowaniu deklaracji miesięcznej strat za ubiegłe lata. Stąd mam pytanie czy w kolumnie D. 11 straty z ubiegłych lat w formularzu: zaliczka miesięczna liniowa, mam wpisać: a) kwotę pełnej straty czyli 10 000pln, a program sam odliczy wg. zasad 50%. b) kwotę 5 000pln i drugie pytanie: i jak powyższa sprawa odnosi się do kolejnych miesięcznych zaliczek tzn, czy w kolejnych miesiącach wpisuje te same wartości tj. 10 000 lub 5 000pln czy też odejmuję od sumy należnych zaliczek? Link to postu
Kamil Goleń 115 Napisano 29 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2019 w Rozliczanie strat z ubiegłych lat Z definicji pól deklaracji Zaliczka PIT miesięczna liniowa wynika, że program odlicza całość kwoty wpisanej w pole 11. Tak więc trzeba wprowadzić 50% całej wartości strat z lat ubiegłych. Mimo wszystko zaleciłbym kontakt z Urzędem Skarbowym, ponieważ w roku 2019 pojawiły się nowe możliwości odliczenia strat z lat ubiegłych Co do pytania drugiego to w pierwszej zaliczce miesięcznej wprowadzamy ręcznie tę kwotę, a do kolejnych wyliczanych będzie przenoszona już automatycznie. 1 Link to postu
Polecane posty